Down The Rabbit Hole 2018 - Nieuws en geruchten

Mag ik 't trouwens heel vreemd vinden dat St. Vincent zo laag werd gebilled, ze staat verdikke onder Sampha? Ik denk trouwens dat we het gros van de 'grootste' namen nu wel gehad hebben, al zijn deze set namen echt een heerlijke verrassing en een steek in het oog van BKS imo.
Dagindeling van wat we al weten door bekende tourdata (dus bij deze de clashfinder, https://clashfinder.com/s/dtrh2018, even geupdate met wat verdere gokjes wat betreft de uren en acts per stage).

Vrijdag:
Queens Of The Stone Age - MGMT - Jon Hopkins LIVE - The Black Madonna - J. Bernardt - Tank And The Bangas

Zaterdag:
Anderson .Paak & The Free Nationals - David Byrne - James Holden & The Spirit Animals - First Aid Kit - IDLES

Zondag:
Nick Cave & The Bad Seeds - Nils Frahm - Portugal. The Man - Moses Sumney

Mag ik ’t trouwens heel vreemd vinden dat St. Vincent zo laag werd gebilled, ze staat verdikke onder Sampha? Ik denk trouwens dat we het gros van de ‘grootste’ namen nu wel gehad hebben, al zijn deze set namen echt een heerlijke verrassing en een steek in het oog van BKS imo.
Dagindeling van wat we al weten door bekende tourdata (dus bij deze de clashfinder, https://clashfinder.com/s/dtrh2018, even geupdate met wat verdere gokjes wat betreft de uren en acts per stage).

Vrijdag:
Queens Of The Stone Age – MGMT – Jon Hopkins LIVE – The Black Madonna – J. Bernardt – Tank And The Bangas

Zaterdag:
Anderson .Paak & The Free Nationals – David Byrne – James Holden & The Spirit Animals – First Aid Kit – IDLES

Zondag:
Nick Cave & The Bad Seeds – Nils Frahm – Portugal. The Man – Moses Sumney

Van mij mag St Vincent hoger, een van de meest interessante acts op affiche. Maar ze stond laatst in Vredenburg en dat was dacht ik niet uitverkocht. Dus heel groot is ze hier (nog) niet.

Ik verwacht ook het gros van de grote namen bekend te hebben nu. Maar in voorgaande jaren zat in de laatste lichtingen meestal nog wel 1 grotere naam. Vorig jaar bijvoorbeeld Fleet Foxes nog. Of misschien eels?

Daarnaast zou Johan ook nog zomaar kunnen natuurlijk, bedacht ik me.

....en een steek in het oog van BKS imo.
Dit is niet hoe dat werkt, imo. Maar goed, als BKS-bezoeker vanaf dag 1 mag ik wel ook dit jaar weer zeggen dat DTRH een mooie lijst namen heeft.
Jungle, MGMT had ik toch wel bij BKS verwacht, maar zo zie je dat ze mekaar wel ruimte geven en dat het niet zo oncurerend is als dat men je wil doen laten geloven: BKS en DTRH zijn net twee vissers die elk een eigen vijver hebben waar ze artiesten uit opvissen.....

Alhoewel ik wel een mega-grote hekel heb aan wannabe-rocker Nick Cave met zijn slechte zaad. Maar dat is een legacy-ding (in de jaren 80 konden ze Nick wel afschieten in de alternatieve scene.....) en vooral persoonlijk.

Down the rabbit hole best medium Sized festival! Vind ik echt een top prestatie. Die kan je als organisatie in je zak steken!

Geeft me steeds meer het idee dat ik is in Beuningen moet gaan kijken.

Down the rabbit hole best medium Sized festival! Vind ik echt een top prestatie. Die kan je als organisatie in je zak steken!

Geeft me steeds meer het idee dat ik is in Beuningen moet gaan kijken.

Ik denk dat DTRH je wel zou bevallen. Lijkt qua sfeer echt wel wat op Lowlands, maar dan met een kleiner aanbod. Het terrein daarentegen is veel mooier dan op Lowlands.

Yannick wrote:

Van mij mag St Vincent hoger, een van de meest interessante acts op affiche. Maar ze stond laatst in Vredenburg en dat was dacht ik niet uitverkocht. Dus heel groot is ze hier (nog) niet.

Ik verwacht ook het gros van de grote namen bekend te hebben nu. Maar in voorgaande jaren zat in de laatste lichtingen meestal nog wel 1 grotere naam. Vorig jaar bijvoorbeeld Fleet Foxes nog. Of misschien eels?

Eels zou voor mij de ideale toevoeging zijn voor het programma en heb net even gekeken en het zou ook mooi in hun tourschema passen. Zou het dan toch?

Raskolnikov wrote:

Yannick wrote:

Eels zou voor mij de ideale toevoeging zijn voor het programma en heb net even gekeken en het zou ook mooi in hun tourschema passen. Zou het dan toch?

Hoopte en dacht ik ook, maar optreden in Vredenburg is exclusief voor Nederland. Dus helaas: eels gaan we niet zien op DTRH.

Ridder Kale Knikker wrote:

Raskolnikov wrote:

Yannick wrote:

Hoopte en dacht ik ook, maar optreden in Vredenburg is exclusief voor Nederland. Dus helaas: eels gaan we niet zien op DTRH.

Echt? Enorm balen als je gelijk hebt (en daar twijfel ik niet aan, maar zit nog in de ontkenningsfase omdat ik zojuist nog in de jubel van de hoop zat). Nu even een kater met een dode mus. :-)

Thom Yorke erbij voor Sonar. Zou dat geen optie kunnen zijn als derde headliner? Qua formaat zou dat moeten kunnen toch?

Thom Yorke erbij voor Sonar. Zou dat geen optie kunnen zijn als derde headliner? Qua formaat zou dat moeten kunnen toch?

Was ik ook aan het denken/dromen.

Die solosets doen me een beetje denken aan Moderat qua opstelling (draaien, zang, instrumenten). En schijnen erg de moeite te zijn.

Raskolnikov wrote:

Was ik ook aan het denken/dromen.

Die solosets doen me een beetje denken aan Moderat qua opstelling (draaien, zang, instrumenten). En schijnen erg de moeite te zijn.

Thom Yorke zou het wat mij betreft wel helemaal afmaken. Erg tevreden met het programma, maar zo'n naam erbij? Mag van mij ;-)

Zou kunnen, ik heb echter de indruk dat we al drie headliners hebben...

Graag Loyle Carner toevoegen!
Of anders Kate Tempest. Mag nog wel wat meer Hip Hop bij komen.

Yannick wrote:
….en een steek in het oog van BKS imo.

Dit is niet hoe dat werkt, imo. Maar goed, als BKS-bezoeker vanaf dag 1 mag ik wel ook dit jaar weer zeggen dat DTRH een mooie lijst namen heeft.
Jungle, MGMT had ik toch wel bij BKS verwacht, maar zo zie je dat ze mekaar wel ruimte geven en dat het niet zo oncurerend is als dat men je wil doen laten geloven: BKS en DTRH zijn net twee vissers die elk een eigen vijver hebben waar ze artiesten uit opvissen…..

Alhoewel ik wel een mega-grote hekel heb aan wannabe-rocker Nick Cave met zijn slechte zaad. Maar dat is een legacy-ding (in de jaren 80 konden ze Nick wel afschieten in de alternatieve scene…..) en vooral persoonlijk.

Dirk! Wat is er aan de hand? Op 27 oktober vorig jaar schreef je nog: "Nick Cave op DTRH….Ik juich het toe. Hij moet zeker naar een van de midsized festivals komen in NL." Ik kan dat niet rijmen met bovenstaande opmerking. Is dat een beetje schreeuwen om het schreeuwen zelf? Of heeft Nick Cave jou persoonlijk wat aangedaan ofzo in de tussentijd? Hoe dan ook: veel sterkte met alles, hou je haaks!

Graag Loyle Carner toevoegen!
Of anders Kate Tempest. Mag nog wel wat meer Hip Hop bij komen.

Kate Tempest zou ik zo gaaf vinden. Maar volgens mij is ze nog nergens aangekondigd voor deze zomer. Dus ik ben er bang voor.

Nu BKS met Arctic Monkeys op de proppen komt (wat niet meer echt als een verrassing komt) is het toch binnenkort weer de beurt aan DTRH voor een nieuwe worp lijkt me. Heb ook geen idee of de kaartverkoop lekker loopt, weet alleen dat die eerste 10.000 groepstickets snel weg waren maar daarna is het stil gebleven over de kaartverkoop. Vind het wel opvallend dat het leukste festival van Nederland (naar mijn bescheiden mening dan), zo weinig reuring veroorzaakt hier op het forum. BKS zit al op het driedubbele qua berichtjes en hoewel ik daar ook elk jaar een kijkje ga nemen, kan het toch echt niet tippen aan het Konijnenhol. Hoe zou dat komen? Wellicht ben ik gewoon een oude romanticus (en ja dat ben ik zeker), die met zijn roze bril niet goed waarneemt of die ondanks verwoede pogingen toch de aansluiting mist met de jongere festivalgeneratie.

Oh ja, als mogelijke naam voor DTRH kwam ik Tom Odell tegen, die zou denk ik heel goed passen ook al ben ik er zelf niet helemaal wild van. Zijn tourschema past in ieder geval mooi. Verder hoop ik echt nog steeds op Rufus Wainwright, al zie ik dat zijn agenda wel steeds voller word zo richting eind juni. Half juli staat hij in Duitsland. Zou mooi zijn voor de zondag denk ik.

Verder zou ik Tom McRae graag willen zien, maar zijn website is schimmig en denk dat die kans klein is. De kans op Wilco of Eels lijkt me ook erg klein en Ryan Adams lijkt ook niet op tour te gaan in 2018. Ben benieuwd welke verrassende acts er toch nog uit de hoed getoverd gaan worden. We wachten maar weer gewoon in spanning af.

Oh ja, wie ik ook graag nog een keer zou zien is Admiral Freebee. Heb hem 1 x live mogen zien en dat was een geweldige show, wat een goede energie heeft deze Vlaamse gigant. Die zou ook heel mooi passen in Beuningen.

Ik denk dat DTRH nog maar enkele keren met nieuwe namen zal komen. Ze moeten nog circa vijf maanden zien te overbruggen qua publiciteit en we hebben hooguit nog maar 10-15 te goed. Want 80% van het programma is reeds bekend.

Over de kaartverkoop worden zelden uitspraken gedaan. De eerste 10000 vlogen eruit en daarna hebben ze nog een aankondiging gedaan met behoorlijk goede namen. Ik verwacht dat de vvk dan ook wel aardig loopt. En zo niet, dan hoop ik niet dat ze al hun kruit qua mooie namen reeds verschóten hebben. Je zou in dat geval verwachten dat er nog een of twee aardige namen in het vat zitten; ze moeten wel iets hebben om de kaartverkoop indien nodig een boost te geven. Daarom denk ik dat op de dag van Anderson.Paak nog een redelijke naam erbij komt, iets dat de Afas (bijna) kan uitverkopen qua formaat. Maar misschien ben ik ook wel te optimistisch.

Het is inderdaad een feit dat DTRH hier op het forum duidelijker minder interessant wordt gevonden dan BKS (laat staan vergeleken met Pinkpop of Werchter, die spreken dan ook een hele brede doelgroep aan). Geen idee waarom eigenlijk, qua programma kan het zich makkelijk meten met BKS.

Users who are viewing this thread