Dour 2024

polnico

Playlistbediener
29 aug 2018
38
29
Morgen kunnen we nieuwe namen verwachten (van een artiest die aangekondigd moet worden in het pakket: Dalle Beton). Moet Donny Benet, Juicy, Baxter Dury en een paar anderen bevatten waar ik geen tijd voor heb gehad om op Google naar afbeeldingen te zoeken.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarkD en MrScissorhands

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
947
986
O.a. Arca, Donny Benet en Rori erbij op die zondag. Heel fijn.

Wel bang dat Justice, Arca, Sam Quealy én Four Tet allevier op hetzelfde moment op een podium gaan staan...

Dour belooft de komende weken nog tientallen namen bekend te maken. Hopelijk binnenkort ook de podiumverdeling.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.034
2.663
Je kan per artiest zien op welke dag ze staan, maar er is geen overzicht van artiesten per dag. Zeer vervelend.

Zondag wel redelijk interessant tot nu toe, met oa The Libertines en Arca.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.899
6.121
Dour doet dat goed hoor deze editie.. Qua headliners blijf ik wel nog wat op m'n honger zitten..
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.899
6.121
Wie zijn nu juist de headliners van deze editie? Rema (20/7), Justice (21/7), Skepta (19/7) en Netsky(18/7?) Vind 't een zeer druk ogende affiche uitzien, te druk.
 

yannickd

Randprogramma
13 feb 2019
200
131
Wie zijn nu juist de headliners van deze editie? Rema (20/7), Justice (21/7), Skepta (19/7) en Netsky(18/7?) Vind 't een zeer druk ogende affiche uitzien, te druk.
Is toch heel duidelijk te zien aan de lettergrootte wie de headliners zijn? Die gaan niet allemaal op The Last Arena staan natuurlijk, sommigen zijn gewoon headliner van een ander podium. Er is dan ook een reden waarom ze The Last Arena niet als 'main stage' benoemen...

In elk geval zijn James Blake, Amelie Lens, Chase & Status, Ezra Collective, Bicep, The Blessed Madonna, Arca, Four Tet, Honey Dijon, The Libertines, Oscar & The Wolf en Reinier Zonneveld nog allemaal vrij grote namen die je ook op (sommige) andere festivals als headliner kan terugvinden.

Ik vind de stijl van de poster juist wel leuk, en ik kan het meer waarderen dan de kleurrijke huisstijl van Pukkelpop tegenwoordig, maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk.

Verder valt mij op dat Oscar & The Wolf nu naar zondag verhuisd is. Ik zie in de Instagram-post van begin deze maand dat ze oorspronkelijk op woensdag stonden. Die zondag vind ik wel echt stacked in vergelijking met de andere dagen, daar gaan clashes onvermijdelijk zijn vrees ik.
 
Laatst bewerkt:

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
947
986
Geweldig ! Oscar and the Wolf nog eventjes van woensdag naar zondag verplaatst.

Geen idee wie de Last Arena afsluiters zijn op de meeste dagen.

Wel heel benieuwd naar de timetable, want die zondag gaat inderdaad clash-central zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: polnico en yannickd

polnico

Playlistbediener
29 aug 2018
38
29
Erg blij met deze laatste aankondiging, er zitten hele goede namen tussen, en vooral blij met Sofiane Pamart x NTO. Wacht nu met spanning op het tijdschema, dit lijkt nu al een clash-nightmare.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.899
6.121
Is toch heel duidelijk te zien aan de lettergrootte wie de headliners zijn? Die gaan niet allemaal op The Last Arena staan natuurlijk, sommigen zijn gewoon headliner van een ander podium. Er is dan ook een reden waarom ze The Last Arena niet als 'main stage' benoemen...
The Last Arena is al jaar en dag de mainstage, wie daar afsluit is punt. Dat er een pakketje met namen samen in een groot font staat, maakt hen nog niet allemaal headliner en in se gewoon commerce/pr.
 

yannickd

Randprogramma
13 feb 2019
200
131
The Last Arena is al jaar en dag de mainstage, wie daar afsluit is punt. Dat er een pakketje met namen samen in een groot font staat, maakt hen nog niet allemaal headliner en in se gewoon commerce/pr.
Mijn punt was eerder dat Dour duidelijk niet het festival van de grote headliners is zoals Werchter of Pinkpop, maar dat het om de diversiteit in podia en genres gaat. The Last Arena is inderdaad het podium waar de grootste live acts staan, maar een groot deel van de festivalgangers zal je veel vaker aan andere podia, met name de Balzaal, terugvinden. Voor hen zijn de grote Balzaal-namen zoals Amelie Lens en Reinier Zonneveld wel degelijk de headliners. In de eerste drop voor deze editie omschreef het festival zelf de Balzaal als 'de ruggengraat van het festival', dus eigenlijk is dat nu de main stage geworden :)

Dus naast de diversiteit in genres en podia die er gelukkig nog altijd is, is er door de jaren ook een duidelijke verschuiving naar elektronische namen en dan met name DJ's geweest. Een ander genre dat sterk vertegenwoordigd is op het festival is Franstalige hiphop, en daarin zou ik persoonlijk de headliners niet eens herkennen :p
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
947
986
Major overhaul van de Dour website inclusief de podiumverdeling.

Op zondag The Libertines en Arca in La Petite Maison Dans la Prairie en Oscar and the Wolf op The Last Arena.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

festibob

Randprogramma
5 jan 2024
230
86
Is er geen timetable op hun website met welke groep wanneer speelt? is er normaal een overlap tussen bv LA PETITE MAISON DANS LA PRAIRIE of THE LASTA ARENA?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken