Dour 2024

yannickd

Randprogramma
13 feb 2019
200
131
Amai. De Balzaal de ruggengraat van het festival noemen, "maar natuurlijk bieden we ook een podium aan live en instrumentale muziek".

Da's een statement.
De facto is dat al jarenlang het geval. Maar er is keuze genoeg, je kan gerust een spoorboekje met enkel livemuziek vullen (toch minstens tot het donker is).

Ik vind het ook een goed begin, met onder meer Erza Collective.
 
Laatst bewerkt:

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
305
234
Heb hem gezien in 013. Ik twijfel.
Ik vind die Waalse festivals daar ook te chaotisch voor.
Vooroordeeltje.
Als hij de lijn van zijn nieuwe plaat doortrekt kan dat daar ook wel werken, denk ik. Ingetogen momenten zijn geen winner op Dour, hele diepe bassen wel. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.044
2.673
Een uitverkochte AB en een pak goedkoper dan de originele exemplaren.

Amper 165€ voor een combi van 5 dagen, dus het artiestenbudget is niet groot.
Het is en blijft een coverband he.

Ze hebben vorig jaar een stage geïntroduceerd met post-punk, hardcore, new-wave, etc.

Dan kan je toch beter een andere naam bekend maken dan Bizkit Park.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
963
1.000
Dat nieuw "rock"-podium op Dour heeft maar een capaciteit van 1.000 man.
Bizkit Park gaat echt wel op The Last Arena spelen. Niet als headliner mag ik hopen, maar echt wel op het grote buitenpodium.

Vorig jaar hebben ze Meute ook als headliner doorgeschoven na de afzegging van Janelle Monae. Dat is ook een coverband he. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
963
1.000
De line-up pagina op de website wel direct aardig gevuld zo, met 177 "TBC" placeholder vakjes... :)
 

dann

Gouden Tip
3 jan 2018
317
245
Een uitverkochte AB en een pak goedkoper dan de originele exemplaren.

Amper 165€ voor een combi van 5 dagen, dus het artiestenbudget is niet groot.
165 euro tot einde van het jaar is wel interessant, wist niet dat Dour zo in waves werkte.

Hopelijk nog een 2de worp (of meerdere) tegen het einde van het jaar dan.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

Jochen De Smet

Campingartiest
6 okt 2016
96
10
Dat nieuw "rock"-podium op Dour heeft maar een capaciteit van 1.000 man.
Bizkit Park gaat echt wel op The Last Arena spelen. Niet als headliner mag ik hopen, maar echt wel op het grote buitenpodium.

Vorig jaar hebben ze Meute ook als headliner doorgeschoven na de afzegging van Janelle Monae. Dat is ook een coverband he. ;)
Bizkit Park zal de Garage zijn. Dat podium heeft inderdaad een capaciteit van 1000 man, maar zelfs een band als Stake vult het maar half op Dour. De vergelijking met Meute is onmogelijk.
 

yannickd

Randprogramma
13 feb 2019
200
131
Hm ik weet het niet, ik verwacht die toch ook eerder op een relatief vroeg slot op The Last Arena. Op het slot van dEUS dit jaar bijvoorbeeld, dat was om een uur of zeven (wat op Dour nog vroeg is).
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.166
Dat nieuw "rock"-podium op Dour heeft maar een capaciteit van 1.000 man.
Bizkit Park gaat echt wel op The Last Arena spelen. Niet als headliner mag ik hopen, maar echt wel op het grote buitenpodium.

Vorig jaar hebben ze Meute ook als headliner doorgeschoven na de afzegging van Janelle Monae. Dat is ook een coverband he. ;)
Op dat podium komt toch nooit veel volk op af? Er is een reden waarom dat podium komt en gaat editie in, editie uit.
 

koolket

Randprogramma
28 apr 2022
115
52
Spijtig ze beginnen meer en meer op Les Ardentes te trekken met enkel nog techno en hiphop...
 

yannickd

Randprogramma
13 feb 2019
200
131
Die beweging is al een tijd aan de gang, maar dit jaar stonden er toch nog voldoende mooie livenamen als dEUS, Phoenix en Caribou. Ook de eerste drop voor volgend jaar is geen slecht begin met James Blake en Ezra Collective.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
963
1.000
We hebben het blijkbaar gemist, maar Dour heeft twee dagen geleden via hun socials Gazo nog toegevoegd aan de affiche.

Lijkt mij een headliner te zijn. Franse rap dus weer boven op The Last Arena.
 

yannickd

Randprogramma
13 feb 2019
200
131
Om een of andere reden vind ik de headliners op Dour gemakkelijker te negeren dan op andere festivals, inclusief Pukkelpop :p
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken