De Festivalpodcast

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
298
165
Tof dat er weer nieuwe afleveringen gaan komen. Ik heb nog wel een suggestie voor een nieuwe rubriek. Ik zou zelf een soort vergelijkingsonderdeel tussen 2 festivals die op elkaar lijken wel leuk vinden. Zo ben ik dit jaar voor het eerst naar Alcatraz gegaan omdat Graspop niet door ging. Dat zijn dan 2 festivals die je bijvoorbeeld zou kunnen vergelijken op verschillende punten zoals sfeer, line-up, prijs, beleving enzovoorts. En dan kun je eventueel ook nog mensen daarbij interviewen met een sterke voorkeur voor 1 van beide festivals. Er zijn veel meer festivals dan je kan betalen in een jaar en zo kun je misschien toch ook wat nieuwe dingen leren kennen. Voor mij is het iig een valkuil om naar de vertrouwde fijne zelfde festivals te gaan maar ik heb afgelopen zomer gemerkt dat die helemaal niet altijd beter hoeven te zijn.
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Tof dat er weer nieuwe afleveringen gaan komen. Ik heb nog wel een suggestie voor een nieuwe rubriek. Ik zou zelf een soort vergelijkingsonderdeel tussen 2 festivals die op elkaar lijken wel leuk vinden. Zo ben ik dit jaar voor het eerst naar Alcatraz gegaan omdat Graspop niet door ging. Dat zijn dan 2 festivals die je bijvoorbeeld zou kunnen vergelijken op verschillende punten zoals sfeer, line-up, prijs, beleving enzovoorts. En dan kun je eventueel ook nog mensen daarbij interviewen met een sterke voorkeur voor 1 van beide festivals. Er zijn veel meer festivals dan je kan betalen in een jaar en zo kun je misschien toch ook wat nieuwe dingen leren kennen. Voor mij is het iig een valkuil om naar de vertrouwde fijne zelfde festivals te gaan maar ik heb afgelopen zomer gemerkt dat die helemaal niet altijd beter hoeven te zijn.

Leuk idee! Al vraag ik me af voor hoeveel festivals zo'n directe vergelijking echt op gaat. Maar audio montages worden wel weer een centraal item in de show, dus we kunnen daar een dergelijke omzet zeker af en toe in doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Moniek

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
298
165
Leuk idee! Al vraag ik me af voor hoeveel festivals zo'n directe vergelijking echt op gaat. Maar audio montages worden wel weer een centraal item in de show, dus we kunnen daar een dergelijke omzet zeker af en toe in doen.

Ik dacht verder bijvoorbeeld nog aan BKS en DTRH, Pinkpop en RW, Lowlands en Pukkelpop, Parkpop en Appelpop, Dauwpop en Paaspop (al zijn die laatste misschien niet helemaal vergelijkbaar omdat de ene meerdaags is en de andere niet).
 

Bart Huisman

Playlistbediener
25 mei 2014
15
1
jaaaa hallo zijn we weer

Hij was weer leuk! af en toe een beetje hak op de tak, maar daardoor wel alles aan elkaar gelinkt, maakt het alsof je naast jullie aan de bar zit in de kroeg, leuk!
+1 voor de chatgroep! Zelf heb ik een KINK discord groep gestart als een soort digitale concertzaal om elkaar te ontmoeten in het begin van de corona (www.bit.ly/concertzaal mochten er meer diehard kink luisteraars zitten hier), dat werkt erg handig via een mobile app en desktop waardoor je er overal bij kunt, je kunt net als hier ook goed op elkaars berichten reageren, maar ook emoticon reacties plaatsen (waarmee je bijv ook een soort poll kunt maken)

Ik heb zelf nu al best veel festivals gepland staan voor komend jaar (paaspop, graspop (hoop dat bruce daar voor op het malieveld komt!), hela mega tour, werchter (helaas dus geen dtrh en queen met adam lambert :( ), sziget)

Ik zie hier boven de suggestie voor de festivalvergelijking, toen zat ik te denken, is er ook een website/app zoals bijv clashfinder, waar je 2 blokkenschema's naast elkaar kunt leggen, zodat je kunt kiezen welke act je waar wilt zien?
(gevalletje pinkpop 2019 dwars over het mainstage veld lopen terwijl bastille speelt, om naar dewolff op stage4 te gaan, omdat we hadden besloten dat we een week later op werchter brockhampton niet hoefden te zien, dus daar wel naar bastille konden...)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joszwa

Chiefs

Gouden Tip
25 nov 2021
288
383
jaaaa hallo zijn we weer

Ik heb ook weer enorm genoten van deze podcast. Het was veel te lang geleden. Maanden heb ik zitten uitkijken naar dit moment. Niets zo leuk als speculeren over welke artiesten en bands zullen afzakken naar België, Nederland en Europa. Doe zo verder Jos en Julia! Ik kijk al enorm uit naar de volgende podcast, over 2 weken. Tot dan! ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joszwa

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Ik zie hier boven de suggestie voor de festivalvergelijking, toen zat ik te denken, is er ook een website/app zoals bijv clashfinder, waar je 2 blokkenschema's naast elkaar kunt leggen, zodat je kunt kiezen welke act je waar wilt zien?
(gevalletje pinkpop 2019 dwars over het mainstage veld lopen terwijl bastille speelt, om naar dewolff op stage4 te gaan, omdat we hadden besloten dat we een week later op werchter brockhampton niet hoefden te zien, dus daar wel naar bastille konden...)

Geloof niet dat dit bestaat. We maakten vroeger wel eens overzichten van dit soort dingen van festivals die veel overlap hebben (LL & PKP en PP & RW bv), misschien leuk om wat vaker te doen. We zijn bezig met een nieuwe website dus dit soort tooltjes kunnen we wellicht meenemen ook daarin!

De link naar spotify werkt niet bij mij en als ik opzoek in spotify vind ik hem ook niet

Vreemd, hij zou het moeten doen. Hoor van anderen ook geen problemen. Linkje voor de zekerheid: https://open.spotify.com/episode/0CMAfT3q9nEcDzkxISbFZI?si=c5c847c45cb54c6e

 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Geloof niet dat dit bestaat. We maakten vroeger wel eens overzichten van dit soort dingen van festivals die veel overlap hebben (LL & PKP en PP & RW bv), misschien leuk om wat vaker te doen. We zijn bezig met een nieuwe website dus dit soort tooltjes kunnen we wellicht meenemen ook daarin!



Vreemd, hij zou het moeten doen. Hoor van anderen ook geen problemen. Linkje voor de zekerheid: https://open.spotify.com/episode/0CMAfT3q9nEcDzkxISbFZI?si=c5c847c45cb54c6e


Ik kan helaas ook de podcast niet terugvinden (via Spotify). Zou graag eens willen luisteren tijdens een autorit (als er geen Manmanman-podcast is ;))

1637919549378.png

Bovenstaand bericht krijg ik als ik op de link klik die je hierboven weergaf. :(

Ook een zoekopdracht onder 'festivalpodcast' haalt niet echt iets uit, helaas :(
 

Bart Huisman

Playlistbediener
25 mei 2014
15
1

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Ik kan helaas ook de podcast niet terugvinden (via Spotify). Zou graag eens willen luisteren tijdens een autorit (als er geen Manmanman-podcast is ;))

Bekijk bijlage 762

Bovenstaand bericht krijg ik als ik op de link klik die je hierboven weergaf. :(

Ook een zoekopdracht onder 'festivalpodcast' haalt niet echt iets uit, helaas :(
Ik heb hetzelfde probleem idd, ook die link van hierboven geeft hetzelfde.
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Heel vreemd, link werkt hier gewoon. Zowel als ik in als uitgelogd ben, op desktop en mobiel, en in alle browsers en in cognito.
Search op 'Festivalpodcast' zie ik de show ook:

1637921647024.png

Schiet mij maar lek ?
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Heel vreemd, link werkt hier gewoon. Zowel als ik in als uitgelogd ben, op desktop en mobiel, en in alle browsers en in cognito.
Search op 'Festivalpodcast' zie ik de show ook:

Bekijk bijlage 763

Schiet mij maar lek ?
Inderdaad zéér vreemd. Ik blijf niets vinden. Desktop + mobiel niets te vinden.
Heb nu ook geprobeerd om de podcast via het profiel van KINK zelf te vinden, maar ook dat haalt niets uit :(

Zoals hierboven aangehaald zal je 'm wss wel vinden als je al bent geabonneerd op de podcast, maar 'm dus wellicht niet publiekelijk terug kan vinden.
 

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
477
Inderdaad zéér vreemd. Ik blijf niets vinden. Desktop + mobiel niets te vinden.
Heb nu ook geprobeerd om de podcast via het profiel van KINK zelf te vinden, maar ook dat haalt niets uit :(

Zoals hierboven aangehaald zal je 'm wss wel vinden als je al bent geabonneerd op de podcast, maar 'm dus wellicht niet publiekelijk terug kan vinden.
Beetje spuit 11 hier, maar ik kan het gewoon vinden met de eerste link. En ik was niet geabonneerd op de podcast. Ik volg normaliter dus niet al te veel podcasts ;)
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
https://festileaks.com/2021/12/eindejaarsspecial-van-de-festivalpodcast-de-pieken-van-2021/

Je positieve jaaroverzicht is hier. ⭐

Maar ook nieuws van Live Is Live, Paaspop en Pinkpop. Én veel aandacht voor ons waarde Sam Fender. Namens de redactie: dank voor je input, dank voor het luisteren, feedback is welkom, en tot in 2022! ?

 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Seizoen 2021-2022, episode 4. ?

Met een ronde langs de velden over de problemen die er nog zijn voor het festivalseizoen van 2022 en hoe zeker de branche is dat die op tijd worden opgelost. Daarnaast veel aandacht voor Eurosonic Noorderslag, de line-up van Coachella onder de loep en veel meerrrr.

Meekletsen kan via ons appgroepje op festileaks.com/whatsapp. Of gewoon hier natuurlijk!
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Een covid-besmetting per host later, eindelijk terug met episode S04E05.


Met onder andere:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken