De Festivalpodcast

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.284
6.476
Hele fijne 3de aflevering. Eens met Wessel, vond Julia prettiger dan Jasper. Al vond ik het bruggetje naar Keith Flint wel "grappig" (too soon ;) ). Ik denk dat het concept van de eerste 2 fijn is om aan vast te houden maar dat in het geval een festival iets bijzonders doet (zoals in dit geval met pinkpop perspresentatie of later in het jaar een review van een festival) daar een hele aflevering aan wijden slim is.

Dus top!
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
EP 4 is online, nu ook in Stitcher als 't goed is :)

https://festileaks.com/2019/03/de-festivalpodcast-stel-je-voor-dat-we-op-lowlands-massaal-op-pukkelpop-zouden-haten/
 

miike

Playlistbediener
20 mrt 2019
16
1
Kun je ergens de nummers die in de festival mash-up voor komen terug vinden?
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Kun je ergens de nummers die in de festival mash-up voor komen terug vinden?
Op dit moment vrees ik niet, maar als daar meer behoefte aan is kunnen we daar in het vervolg wel een tracklist van publiceren!
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Laatste aflevering vond ik erg leuk. Janelle Monaé was voor mij ook zo'n artiest waar ik wat meer in moest duiken, maar dit trekt me wel over de streep om haar te gaan zien op Down The Rabbit Hole. Ook van Reading/Leeds vond ik erg interessant, nooit geweten dat er zo'n soort vete tussen de festivals bestond.

Al met al lijkt iedere aflevering weer een stukje hoger van kwaliteit, en ik ben nu al benieuwd wat jullie de volgende keer in petto hebben. Met name het uitlichten van een artiest vind ik erg boeiend. Ga zo door zou ik zeggen!
 

miike

Playlistbediener
20 mrt 2019
16
1
miike wrote:
Kun je ergens de nummers die in de festival mash-up voor komen terug vinden?

Op dit moment vrees ik niet, maar als daar meer behoefte aan is kunnen we daar in het vervolg wel een tracklist van publiceren!

Dan wacht ik even af
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
#5!
https://festileaks.com/2019/04/de-festivalpodcast-billing-op-festivalposters-is-een-politieke-machtstrijd/
 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
403
90
Ivm die "billing"... Ik dacht soms dat het omgekeerd was...
Dat sommige artiesten werden gepusht als headliner als festival, om zo goedkopere headliners te hebben, zoals bvb Oscar & the wolf op pkp 16: https://clashfinder.com/s/pkpfest2016
Of Greta van Fleet dit jaar als sub op de zondag van RW...

Leuke podcast!
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
#7!

https://festileaks.com/2019/05/de-festivalpodcast-7-de-soap-rondom-woodstock-en-de-appeal-van-post-malone-aka-posty/
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.292
5.683
#7!

De Festivalpodcast #7: De soap rondom Woodstock en de appeal van Post Malone (AKA Posty)

https://festileaks.com/2019/05/de-festivalpodcast-7-de-soap-rondom-woodstock-en-de-appeal-van-post-malone-aka-posty/
“De Festivalpodcast #7: De soap rondom Woodstock en de appeal van Post Malone (AKA Posty)”

Toffe podcast hoor!

Beetje jammer wel dat jullie mij vol enthousiasme een fragmentje over Kate Tempest laten opnemen, een timestamp sturen over waar ik dat fragmentje dan kan terughoren, om er vervolgens achter te komen dat mijn fragmentje er helemaal niet in zit! Begrijpelijk dat jullie er wat uit laten als jullie meer fragmenten hebben dan nodig (al is dat wel jammer van de moeite van mijn kant) maar laat dat dan in ieder geval weten. Dit vind ik niet heel netjes.

Maar nogmaals, verder top gedaan, was leuk om naar te luisteren :)
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Toffe podcast hoor!

Beetje jammer wel dat jullie mij vol enthousiasme een fragmentje over Kate Tempest laten opnemen, een timestamp sturen over waar ik dat fragmentje dan kan terughoren, om er vervolgens achter te komen dat mijn fragmentje er helemaal niet in zit! Begrijpelijk dat jullie er wat uit laten als jullie meer fragmenten hebben dan nodig (al is dat wel jammer van de moeite van mijn kant) maar laat dat dan in ieder geval weten. Dit vind ik niet heel netjes.

Maar nogmaals, verder top gedaan, was leuk om naar te luisteren
1f642.svg
Helemaal met je eens! Wat fijn dat je die tijd hebt genomen. Ik ga even checken bij onze razende redactie wat hier mis is gegaan.

EDIT: Redactie heeft je inmiddels een berichtje gestuurd.
 

Lenny

Playlistbediener
5 jan 2016
44
0
Al geluisterd naar onze podcast? Deze afleveringen bespreken we de grootste geruchten. Welke artiesten gaan we komende zomer op de festivalweides terugzien? Je hoort het in deze aflevering;

https://open.spotify.com/episode/5KrRybfEFyGmbLhSNrV4LI?si=1mcjUIAMR4euW6VaZcp4uw

We willen graag je mening over de Festivalpodcast. Alle feedback is meer dan welkom. Let us know (hieronder)!
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Er is weer een nieuwe Festivalpodcast. Over Werchter Boutique Pop-up, The National op BKS en heel veel aandacht voor Spaanse festivals. Want daar is iets bijzonders aan de hand.

Ik ben heel benieuwd naar jullie feedback! Luister je naar de podcast? Moeten we 'm blijven maken? Waarom (niet)?


https://festileaks.com/2019/12/de-festivalpodcast-we-moeten-het-over-spanje-hebben/
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.518
10.650
Ik zie dat jullie nou niet heel veel respons krijgen op jullie vragen. Nou weet ik niet of dat positief is of juist niet, maar ik luister in ieder geval zelf niet naar podcasts. Heb ik simpelweg geen geduld voor.

Ik vind dat jullie 'm wel moeten blijven maken zolang de luistercijfers, voor zover jullie die kunnen zien, nog voldoende in jullie ogen zijn en zolang jullie er zelf natuurlijk ook nog plezier in hebben.

Weet dat je ook niet veel met deze opmerking kan, aangezien het niet kwalitatief over de podcasts zelf gaat, maar ik wilde dit gewoon eventjes kwijt.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.798
1.718
Ik ben heel benieuwd naar jullie feedback! Luister je naar de podcast? Moeten we ‘m blijven maken? Waarom (niet)?

Ik vind hem zelf heel leuk en luister er met plezier naar. Naast dat de festivalitems worden behandeld zijn de verdiepende items ook leuk om te horen. Soms heb ik wel het idee dat ik naar niks luister, maar dat komt misschien omdat ik zelf ook al veel bezig ben met festivalnieuws, denk dat ik dat voor dat soort nieuws een beetje buiten de boot val qua doelgroep. Vond vooral het laatste item over de Spaanse festivals erg leuk en informatief ondanks dat ik zelf ook al 2x naar Mad Cool ben geweest en zelf ook actief de Spaanse festivals volg. Wat misschien wel benoemd had mogen worden is dat Mad Cool eigenlijk een plan is van de stad om zichzelf cultureel op de kaart te zetten (de gemeente Madrid betaalt dan ook lekker mee met het festival, wat in Nederland bijna nooit word gedaan)
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
299
167
Een beetje een late reactie op je vraag Jos, maar beter laat dan nooit. Ik luister erg graag naar jullie podcast. Ik vind de balans tussen festivalnieuwtjes en meer informatieve items fijn. Het bucketlist festival vind ik een erg leuk onderdeel en ook leuk dat jullie bezoekers zelf laten vertellen wat er zo leuk is aan een bepaald festival. Voor mij is het ook zeker een toevoeging op andere podcast die ik luister omdat deze specifiek over festivals gaat. Ik zou het dus tof vinden als jullie de podcast blijven maken, al moet het voor jullie natuurlijk ook haalbaar zijn.
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Ontzettend bedankt voor jullie feedback! :) Heel leerzaam om te lezen. Volgende week nemen we een special op op Eurosonic en eind deze maand weer gewone episodes tot aan het festivalseizoen.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.213
2.150
Ontzettend bedankt voor jullie feedback! ? Heel leerzaam om te lezen. Volgende week nemen we een special op op Eurosonic en eind deze maand weer gewone episodes tot aan het festivalseizoen.

Mooi dat jullie vanaf Eurosonic een special opnemen. Eurosonic / Noorderslag geeft al een mooi beeld wat we komend festivalseizoen kunnen verwachten, zeker voor festivals als BKS, DTRH en Lowlands.

Maken jullie ook van die gelegenheid gebruik om voor de podcast festivaldirecteuren of boekers te interviewen?
Wat kan Maurits Westerik bijvoorbeeld vertellen over de veranderingen bij BKS die ze al even hebben geteased op sociale media (andere terreinindeling, aandacht voor film, etc..)? En hoe kijkt hij als nieuwe directeur sowieso aan tegen de ontwikkeling van zijn festival? Welke ontwikkelingen kunnen we verwachten bij DTRH en LL?
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Jos. wrote:
Ontzettend bedankt voor jullie feedback!
1f642.svg
Heel leerzaam om te lezen. Volgende week nemen we een special op op Eurosonic en eind deze maand weer gewone episodes tot aan het festivalseizoen.

Mooi dat jullie vanaf Eurosonic een special opnemen. Eurosonic / Noorderslag geeft al een mooi beeld wat we komend festivalseizoen kunnen verwachten, zeker voor festivals als BKS, DTRH en Lowlands.

Maken jullie ook van die gelegenheid gebruik om voor de podcast festivaldirecteuren of boekers te interviewen?
Wat kan Maurits Westerik bijvoorbeeld vertellen over de veranderingen bij BKS die ze al even hebben geteased op sociale media (andere terreinindeling, aandacht voor film, etc..)? En hoe kijkt hij als nieuwe directeur sowieso aan tegen de ontwikkeling van zijn festival? Welke ontwikkelingen kunnen we verwachten bij DTRH en LL?

Yes, podcast-episode vanaf ESNS wordt een festival panel met (waarschijnlijk) Best Kept Secret, DTRH, Woo Hah en Zwarte Cross. Gaat niet specifiek concreet over de 2020 edities, meer over de grotere spelende thema's in het algemeen.

Ik zal nog proberen een 'Even voorstellen' geschreven interview in te plannen met Maurits, leuk idee!

Verder zullen we vooral bezig zijn met het verslag doen van conferenties en recenseren van concerten dus is de tijd beperkt voor nog extra interviews. Tenzij er ergens een prangende behoefte is natuurlijk, wie weet kunnen we nog wat in ons schema proberen te proppen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken