De Festivalpodcast

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Processierups wrote:

Jos. wrote:
Ontzettend bedankt voor jullie feedback!
1f642.svg
Heel leerzaam om te lezen. Volgende week nemen we een special op op Eurosonic en eind deze maand weer gewone episodes tot aan het festivalseizoen.


Mooi dat jullie vanaf Eurosonic een special opnemen. Eurosonic / Noorderslag geeft al een mooi beeld wat we komend festivalseizoen kunnen verwachten, zeker voor festivals als BKS, DTRH en Lowlands.

Maken jullie ook van die gelegenheid gebruik om voor de podcast festivaldirecteuren of boekers te interviewen?
Wat kan Maurits Westerik bijvoorbeeld vertellen over de veranderingen bij BKS die ze al even hebben geteased op sociale media (andere terreinindeling, aandacht voor film, etc..)? En hoe kijkt hij als nieuwe directeur sowieso aan tegen de ontwikkeling van zijn festival? Welke ontwikkelingen kunnen we verwachten bij DTRH en LL?

Yes, podcast-episode vanaf ESNS wordt een festival panel met (waarschijnlijk) Best Kept Secret, DTRH, Woo Hah en Zwarte Cross. Gaat niet specifiek concreet over de 2020 edities, meer over de grotere spelende thema’s in het algemeen.

Ik zal nog proberen een ‘Even voorstellen’ geschreven interview in te plannen met Maurits, leuk idee!

Verder zullen we vooral bezig zijn met het verslag doen van conferenties en recenseren van concerten dus is de tijd beperkt voor nog extra interviews. Tenzij er ergens een prangende behoefte is natuurlijk, wie weet kunnen we nog wat in ons schema proberen te proppen.

Dit klinkt in ieder geval erg goed Jos!
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
298
165
Komt er binnenkort een nieuwe aflevering van de podcast of ligt dat even stil nu?
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Komt er binnenkort een nieuwe aflevering van de podcast of ligt dat even stil nu?
Yep, we lassen even een pauze in. Nog even los van het feit dat we niet kunnen opnemen als we thuis zitten, voelt het gek op dit moment een Festivalpodcast te maken. De reden daarvoor is dat in onze beleving het enige relevante om het over te hebben het corona-virus is, maar die ontwikkelingen zich op dat vlak dusdanig snel voordoen dat een podcast daar geen geschikt medium voor is. Een podcast moet een tijdje 'houdbaarheidsdatum' hebben, maar uitspraken die je nu doet zijn morgen al weer achterhaald. Dat is het tempo waarop het nu gaat.
Tegelijkertijd is er bijna geen overig festivalnieuws (logisch) en voelt het ook raar om nu een bucketlist festival uit te gaan lichten. Dat is toch niet waar men mee bezig is momenteel.

Dus vandaar even stilte op dit front..
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Moniek wrote:
Komt er binnenkort een nieuwe aflevering van de podcast of ligt dat even stil nu?

Yep, we lassen even een pauze in. Nog even los van het feit dat we niet kunnen opnemen als we thuis zitten, voelt het gek op dit moment een Festivalpodcast te maken. De reden daarvoor is dat in onze beleving het enige relevante om het over te hebben het corona-virus is, maar die ontwikkelingen zich op dat vlak dusdanig snel voordoen dat een podcast daar geen geschikt medium voor is. Een podcast moet een tijdje ‘houdbaarheidsdatum’ hebben, maar uitspraken die je nu doet zijn morgen al weer achterhaald. Dat is het tempo waarop het nu gaat.
Tegelijkertijd is er bijna geen overig festivalnieuws (logisch) en voelt het ook raar om nu een bucketlist festival uit te gaan lichten. Dat is toch niet waar men mee bezig is momenteel.

Dus vandaar even stilte op dit front..

Logisch om het zo te doen.
Voor de 'liefhebbers' heeft 3voor12 afgelopen week twee afleveringen van hun podcast (De Machine) uitgebracht, waarvan de laatste geheel over de gevolgen van corona voor de muziekindustrie gaan. Die geven een goed beeld wat er aan de hand is, al word je er niet vrolijk van...
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Hey Jos,

Enig idee wanneer de volgende podcast de deur weer uit kan? Toch weer wat nieuws met RW/Mad Cool etc. ;)
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Hey Jos,

Enig idee wanneer de volgende podcast de deur weer uit kan? Toch weer wat nieuws met RW/Mad Cool etc. ?
Sorry voor het late antwoord, we nemen er morgen weer eentje op!
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Aaran wrote:
Hey Jos,

Enig idee wanneer de volgende podcast de deur weer uit kan? Toch weer wat nieuws met RW/Mad Cool etc. ?

Sorry voor het late antwoord, we nemen er morgen weer eentje op!

Maakt niet uit! Ik ben hem nu weer aan het luisteren dankjewel! Heeft even geduurd maar fijn jullie stemmen weer is te horen hahaha!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.366
10.200
Zoals je weet, luister ik geen podcasts, maar ik vind dat stuk over China en festivals best interessant (op de site zelf vergeten). Zou zelf nog wel naar China willen, maar ik weet niet zo goed wat ik er van de alternatieve acts daar moet verwachten. Strawberry bijvoorbeeld trekt me niet, maar dan ben ik wel benieuwd wat er qua o.a. rockfestivals te bieden valt. Beijing Jazz zou me ook wel trekken, maar weten jullie of er ook echt interessante festivals zijn buiten Beijing en Shanghai of hebben jullie je daar niet in verdiept?
 

almostgolbat

Nieuw lid
13 aug 2020
1
0
Allereerst thanks voor de complimenten!

Wat grote alternative festivals betreft staat Concrete & Grass aan te bevelen. Zo nu en dan schieten ze wat de pop kant op, maar verder staan ze in het landschap vooral bekend om hun alternatieve programmering. Van namen die hier bekend zijn zoals Cancer Bats tot lokale emo-darlings Chinese Football. In Shang Hai, dat dan weer wel.

Voor kleine festivals kan ik je aanraden vooral even in de club scene te duiken. De underground scene in China is enorm en kerngezond. Ik ben zelf vooral kleine (indoor) punk evenementen zoals Tianjin Punk Fest en Punk Rock Tribes in Zhengzhou tegen gekomen. Genoeg te ontdekken dus!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.366
10.200
Allereerst thanks voor de complimenten!

Wat grote alternative festivals betreft staat Concrete & Grass aan te bevelen. Zo nu en dan schieten ze wat de pop kant op, maar verder staan ze in het landschap vooral bekend om hun alternatieve programmering. Van namen die hier bekend zijn zoals Cancer Bats tot lokale emo-darlings Chinese Football. In Shang Hai, dat dan weer wel.

Voor kleine festivals kan ik je aanraden vooral even in de club scene te duiken. De underground scene in China is enorm en kerngezond. Ik ben zelf vooral kleine (indoor) punk evenementen zoals Tianjin Punk Fest en Punk Rock Tribes in Zhengzhou tegen gekomen. Genoeg te ontdekken dus!
Hartstikke bedankt! Ik zal er binnenkort even induiken en dan kom ik weer bij je terug. Klinkt inderdaad alsof er genoeg te beleven valt.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.366
10.200
almostgolbat wrote:
Allereerst thanks voor de complimenten!

Wat grote alternative festivals betreft staat Concrete & Grass aan te bevelen. Zo nu en dan schieten ze wat de pop kant op, maar verder staan ze in het landschap vooral bekend om hun alternatieve programmering. Van namen die hier bekend zijn zoals Cancer Bats tot lokale emo-darlings Chinese Football. In Shang Hai, dat dan weer wel.

Voor kleine festivals kan ik je aanraden vooral even in de club scene te duiken. De underground scene in China is enorm en kerngezond. Ik ben zelf vooral kleine (indoor) punk evenementen zoals Tianjin Punk Fest en Punk Rock Tribes in Zhengzhou tegen gekomen. Genoeg te ontdekken dus!

Hartstikke bedankt! Ik zal er binnenkort even induiken en dan kom ik weer bij je terug. Klinkt inderdaad alsof er genoeg te beleven valt.
Zijn allemaal wel dingen die mijn interesse hebben gewekt. Geen idee of Concrete and Grass nog bestaat omdat al hun berichten dateren uit 2018.
Die andere twee vind ik nog interessanter. Zal toch waarschijnlijk wel een beetje rondtrekken worden, dus dat lijkt me dan mooi te doen. Nog aanraders wat betreft clubs zelf (mag ook in Shanghai of Beijing zijn) @almostgolbat? Moet wel wat te beleven zijn, lijkt me.
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Het was wel weer eens tijd voor een nieuwe aflevering:)

https://festileaks.com/2020/09/de-festivalpodcast-over-festivals-in-2021-en-de-derde-pinkpop-headliner/
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
je zou toch zeggen dat er genoeg materie is om over te praten sinds 1 april ;)
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Op zich wel, maar het is ook telkens zo snel weer achterhaald. Soms zelfs tussen opname en publicatie al, daarom zijn we wat terughoudend geweest. Vanaf augustus nemen we hem weer gewoon regelmatig op!
 
  • Leuk
Waarderingen: Pompompidom en Brian

Gebruikers die dit onderwerp bekijken