De albums van 2016

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ligt het aan mij of komt er gewoon weinig interessants uit dit jaar?
Zoiets dacht ik ook nog voor het weekend. Toen even de tijd genomen om wat albums op te zoeken en ben nog wel wat interessante dingen tegen gekomen.

Promise & the Monster - Feed the Fire [Dream pop]
Hexvessel - When We Are Death [Psych folk]
Cavern of Anti-Matter - Void Beats/Invocation Trex [Krautrock/Electronic]
Yndi Halda - Under Summer [Post-Rock]
Heron Oblivion - S/T [Psych Rock]
En misschien dat je Mondo Drag - The Occultation of Light wat vind als je into Prog Rock bent.

Die plaat van the KVB ligt wel echt in mijn straatje, ga ik absoluut nog vaker opzetten.
Ik vind 'm ook fijn. Die intro van dat eerste nummer doet mij wel onwijs denken aan zZz.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.309
6.509
Iggy pop & Joshua Homme - Post Pop Depression

Verder vandaag:
Hooverphonic - In Wonderland
Ilovemakanonnen - Drink More Water 6
Glenn Jones - Fleeting
Underworld - Barbara Barbara, We Faca A Shining Future
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Wut, Komt Pusha dit jaar weer met een album?
Het idee was dat zijn album van vorig jaar een Prelude was op het album van dit jaar, dat (volgens de geruchten) binnen een maand of twee uitkomt. ;)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Het idee was dat zijn album van vorig jaar een Prelude was op het album van dit jaar, dat (volgens de geruchten) binnen een maand of twee uitkomt.

Ah nice, die van vorig jaar viel me niet tegen.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ook vandaag nog:

K-X-P - III, Pt. 2 [Electronic / Krautrock]
Liima - ii [Electronic]
Damien Jurado - Vision of Us on the Land [Singer/Songwriter]
The Drones - Feelin Kinda Free [Art Rock]
Causa Sui - Return to Sky [Psych/Stoner Rock]
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Vandaag is ook nog Levitation Room - Ethos toegevoegd op Spotify. Lekker zomers psych/surf rock album à la Allah-Las.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
http://www.kerrang.com/41864/hear-the-new-biffy-clyro-track-wolves-of-winter/

Nieuwe Biffy
Best wel prima, hard, maar er zitten wat rare vocalen in, dat hoeft van mij niet zo.

8 Juli komt het album.
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Die vocals stoorden mij niet heel erg tho, vind het een vette eerste single. Hopen dat de rest van het album ook wat harder is. Is er een releasedatum bekend?

Edit: wauw even overheen gelezen :')
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Clark - The Last Panthers. Officieel ook een soundtrack geloof ik, maar ook zeer de moeite.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Ik vind die nieuwe Biffy dan weer superkut. Zelf claimen ze dat het weer een beetje als het oude werk klinkt, maar dat hoor ik echt niet terug. Kijk wel uit naar het nieuwe album though
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Ik vind die nieuwe Biffy dan weer superkut. Zelf claimen ze dat het weer een beetje als het oude werk klinkt, maar dat hoor ik echt niet terug. Kijk wel uit naar het nieuwe album though

Ze claimen het vooral in de zin dat het harder wordt. Aan de andere kant geven ze ook aan dat ze veel meer productionele 'instrumenten' gebruiken en minder leunen op enkel gitaar, bas en drums. Wat dat betreft ontwikkelen ze zich steeds verder.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Dennis1808 wrote:
Ik vind die nieuwe Biffy dan weer superkut. Zelf claimen ze dat het weer een beetje als het oude werk klinkt, maar dat hoor ik echt niet terug. Kijk wel uit naar het nieuwe album though


Ze claimen het vooral in de zin dat het harder wordt. Aan de andere kant geven ze ook aan dat ze veel meer productionele ‘instrumenten’ gebruiken en minder leunen op enkel gitaar, bas en drums. Wat dat betreft ontwikkelen ze zich steeds verder.

Als je zoiets zegt, dan verwacht ik toch echt wel een nummer waarmee je me weg blaast, maar dat doet het totaal niet. Het klinkt nogal inwisselbaar, en het nodigt niet echt uit om nog eens aan te zetten. Hopen dat de rest van het nieuwe album me wel gaat boeien!
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ze claimen het vooral in de zin dat het harder wordt. Aan de andere kant geven ze ook aan dat ze veel meer productionele ‘instrumenten’ gebruiken en minder leunen op enkel gitaar, bas en drums. Wat dat betreft ontwikkelen ze zich steeds verder.
Als je zoiets zegt, dan verwacht ik toch echt wel een nummer waarmee je me weg blaast, maar dat doet het totaal niet.

Dit is toch gewoon een van de hardste Biffy tracks uit hun discography?
Zeker niet zo rauw als de eerste platen maar wel hard. En ik snap daarnaast ook helemaal niet wat mensen zo goed vinden aan die eerste twee albums. Als jij kijkt naar de productie slaan ze de plank daar helemaal mis als je het mij vraagt.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Ik vind die nieuwe Biffy dan weer superkut.


Heb hem nog maar eens geprobeerd, kan hem nu al wat meer waarderen. Al kan ik me rond de anderhalve minuut nog wel ergeren aan de tekst. "You can achive anything, Just remember there's no I in team" Pffff.. Dan neigt het een beetje naar de schrijfstijl van 30STM, en dat is nou niet echt een compliment.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Heron Oblivion – Heron Oblivion. Na David Bowie (en DIIV in mindere mate) pas het eerste album uit 2016 dat ik écht goed vind.
Dat klinkt als een sterke aanbeveling. Het stond nog niet op mijn radar, maar ga het album vanavond nog luisteren! :)

(The Life of Pablo is desalniettemin het beste album van 2016)
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Heron Oblivion is wel de moeite ja. Beste zou ik niet zeggen maar zeker de moeite. TLOP moet ik misschien nog een kans geven, maar vond dat echt heel kut eigenlijk. Misschien kan ik zo langzaamaan ook een top 10 vormen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken