Corona Virus en concerten/festivals

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.284
1.284
De zelf testen zijn nog positief... dus ja dan kan ik wel weer tijd steken in een PCR test, maar ik vrees dat ik gewoon dikke pech heb.
Hang er vanaf hoe graag je er heen wil, maar meerdere testen(voor toegang) inplannen kan ook wel werken. Zit vast wel één negatieve bij. Zo zijn een aantal vrienden vorige week ook ergens heen kunnen gaan..
 
  • Leuk
Waarderingen: emmers met glijmiddel

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Helemaal kak, ik had Genesis op mijn agenda staan voor maandag. Maar vorige week vrijdag dus positief getest…. Daar ga ik niet doorheen komen vrees ik
Vraagje:stel dat verplichte testing niet meer zou nodig zijn vandaag, zou je dan naar Genesis zijn gegaan, ondanks je besmetting?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Lijkt me met name lastig omdat testen niet heel betrouwbaar zijn kort nadat je genezen bent (en weer out in the open mag). Als je inmiddels meer dan 24u klachtenvrij zou zijn, zou je volgens mij weer onder de mensen kunnen komen, maar kan zo'n test toch nog aangeven dat je positief bent.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Lijkt me met name lastig omdat testen niet heel betrouwbaar zijn kort nadat je genezen bent (en weer out in the open mag). Als je inmiddels meer dan 24u klachtenvrij zou zijn, zou je volgens mij weer onder de mensen kunnen komen, maar kan zo'n test toch nog aangeven dat je positief bent.
Klopt, ik ben klachtenvrij maar zelftest nog positief. Kan tot 8 weken duren.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839

Voor diegenen die geen toegang hebben: men beweert dat de verkoop nog steeds heel traag gaat en dat dit te wijten is aan de duurder geworden maatschappij. Ongeveer 10% gemiddeld komt niet opdagen.
Volgens de CEO van Sportpaleis groep niet te wijten aan het coronavirus…

Dat vind ik een straffe uitspraak, want Corona lijkt me net de reden om niet te gaan’ ook al heb je een ticket gekocht. Waarom zou je anders uw gekocht ticket weggooien ?
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.151
2.914
Beetje vreemde uitspraak ja, zogezegd meer mensen die besparen op cultuur maar ook meer mensen die hun tickets weggooien.
En dat het zo hard vechten is voor elke bezoeker, zien we ook niet direct gereflecteerd in de ticketprijzen.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Beetje dubbel. Mensen zitten nu - door corona - met een overvolle agenda van opnieuw ingepland zaken, dit in combinatie met toch (zeer) hoge prijzen voor nieuwe events zal er wel al wat er mee te maken hebben.

Betreft die no-shows ligt het volgens mij aan vele mensen die gewoon vergeten zijn dat ze tickets hadden voor één of andere show of event. Ik had het laatst bij een ingehaalde show van Xander De Rycke die vooreerst was gepland in het voorjaar van 2020 en dus tot 3 maal toe werd verplaatst. Tussen die 3e mail met info over de verplaatsing en de uiteindelijke show heb ik geen "reminder"-mail meer gekregen. Show stond als "uitverkocht" op website en social media, maar er waren toch een pak lege stoeltjes in de zaal (van telkens 2, 3 of 4 plaatsen naast elkaar)... Op ticketswap was er geen enkele te koop aangeboden.
 

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
477
Ik had het ook bij Bill Bailey in TivoliVredenburg. Daar waren ook nog wel een paar knappe stoeltjes vrij. Er stonden er een paar op Ticketswap, maar niet zoveel als dat de zaal leeg was. Desondanks een prima avond gehad en de rij in de pauze was lang genoeg.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Ik weet niet wat het is... maar om heel eerlijk te zijn heb ik ook nog niet de full on concert / festival vibe te pakken. Na 2 jaar vol teleurstellingen blijf ik een beetje argwaan houden.

Bij Graspop valt bijvoorbeeld de headliner weg waarvoor ik kwam (Aerosmith), wat voor mij best wel een deuk is geweest voor het uitkijken naar...

Wat als The Strokes om wat voor reden dan ook straks niet de oversteek te maken naar Europa (wat blijft er dan over)? Vooral met Amerikaanse acts heb ik het nog niet 100% zeker. Ik heb 2 jaar geleden gekozen om mijn Paaspop te behouden, en met alle respect ie ik dat beloond worden in line-up die er die dag staat (gegokt en verloren).

Ik hoop dat Roadburn en een dagje Paaspop daar verandering in gaat brengen.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Was een paar weken terug bij transition festival in Tivoli waarbij het gewoon opviel dat er steeds lege plaatsen in de zaal waren. Een kwart tot een derde was niet bezet, terwijl het wel uitverkocht was.

Heb zelf regelmatig dat mails van verplaatsingen in de spambox belanden.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
De no shows hebben maar 1 oorzaak, hoor…
Velen raken nu nog besmet met corona en kunnen dus niet komen en anderen komen liever niet omwille van het besmettingsgevaar voor corona…

Minder ticketverkoop daarentegen: hebben ze dit zelf niet gezocht met hun no refund politiek, vooral in België ?
Kopers denken nu wel 2x na, want velen hebben tickets moeten weggooien of verkopen aan dumpingsprijzen op TicketSwap…, gewoon doordat sommige ticketverkopers geen deftige refund deden…
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Ik weet niet wat het is... maar om heel eerlijk te zijn heb ik ook nog niet de full on concert / festival vibe te pakken. Na 2 jaar vol teleurstellingen blijf ik een beetje argwaan houden.

Bij Graspop valt bijvoorbeeld de headliner weg waarvoor ik kwam (Aerosmith), wat voor mij best wel een deuk is geweest voor het uitkijken naar...

Wat als The Strokes om wat voor reden dan ook straks niet de oversteek te maken naar Europa (wat blijft er dan over)? Vooral met Amerikaanse acts heb ik het nog niet 100% zeker. Ik heb 2 jaar geleden gekozen om mijn Paaspop te behouden, en met alle respect ie ik dat beloond worden in line-up die er die dag staat (gegokt en verloren).

Ik hoop dat Roadburn en een dagje Paaspop daar verandering in gaat brengen.
Off topic: maar wegvallen Aerosmith en verschuiving van bands naar andere dagen dan oorspronkelijk aangekondigd in 2020 was voor mij ook de reden om niet naar Graspop te gaan…
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
De no shows hebben maar 1 oorzaak, hoor…
Velen raken nu nog besmet met corona en kunnen dus niet komen en anderen komen liever niet omwille van het besmettingsgevaar voor corona…

Minder ticketverkoop daarentegen: hebben ze dit zelf niet gezocht met hun no refund politiek, vooral in België ?
Kopers denken nu wel 2x na, want velen hebben tickets moeten weggooien of verkopen aan dumpingsprijzen op TicketSwap…, gewoon doordat sommige ticketverkopers geen deftige refund deden…
Niet alleen dat. Het leven is de laatste maanden voor velen fors duurder geworden. Alleen al gas en electriciteit zijn x2 tot x4 gegaan. Als je naar de winkel gaat, merk je ook dat alles duurder werd. Om maar te zwijgen van benzine en/of diesel. Velen maken een keuze dezer dagen, en cultuur valt helaas af. En er is nog steeds te risico dat een concert geannuleerd of verplaats wordt. Dan ga je wel nadenken. En festivals kampen momenteel met grote onzekerheid vanwege de oorlog te Oekraïne. Voor veel overzeese bands zoals bv. Aerosmith is 2000km maar peanuts, met andere woorden, het is te dichtbij.

Om Avenged Sevenfold te noemen. Ze annuleren omdat ze zogezegd geen tijd hadden om hun album op te nemen. De voorbije 2 jaar hadden ze daar nochtans alle tijd voor, want corona bepaalde alles. Mij maak je niet wijs dat tijdsgebrek dé reden is/was. Ik heb het hier al eens eerder aangehaald, velen annuleren onder druk van hun verzekering. Die willen dat risico niet nemen. De oorlog is te dichtbij.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Krijg net een mailtje over Sparks in Paradiso. Die vragen of iedereen een mondkapje wil dragen tijdens het concert. Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt bij concerten de afgelopen weken? En zo ja, houdt het publiek zich daar ook echt aan?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.366
10.200
Krijg net een mailtje over Sparks in Paradiso. Die vragen of iedereen een mondkapje wil dragen tijdens het concert. Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt bij concerten de afgelopen weken? En zo ja, houdt het publiek zich daar ook echt aan?
Las pas ook hier op het forum hetzelfde had (misschien was dat wel Sparks).
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Beetje dubbel. Mensen zitten nu - door corona - met een overvolle agenda van opnieuw ingepland zaken, dit in combinatie met toch (zeer) hoge prijzen voor nieuwe events zal er wel al wat er mee te maken hebben.
Volgens mij heb je hiermee de kern te pakken. Zo werkt het in ieder geval wel voor mij. Heb al veel staan. Plak er nog een paar concerten bij waar ik echt naartoe wil zoals Paradise Lost en daarna is het wel even goed. Ticketprijs is hoog maar de prijs om er een gezellig avondje van te maken is nog een stuk hoger. Lees dat een biertje in AFAS nu bijna 5 euro kost. Als ik naar een concert ga wil ik eigenlijk niet gaan bezuinigen op een leuke avond. Dus voorlopig maar even rustiger aan en meer lokalere concerten voor een zachter prijsje.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Het is in elk geval wel een goede tijd om tickets aan halve prijs te scoren op TicketSwap…
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Zullen we afspreken dat het echt niet nodig gaat zijn om een topic over festivals en apenpokken te beginnen?!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joe

Gebruikers die dit onderwerp bekijken