Corona Virus en concerten/festivals

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.628
3.227
Met al 2 besmettingen in Nederland en geen meer in België, zullen we dan de Nederlanders niet langer kunnen binnen laten op onze Belgische festivals.
Lijkt me een faire deal, nietwaar @Indiaantje89? :)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.294
5.691
Deze band is trouwens recent aangekondigd voor Paradiso. Boekers van de zomer festivals, doe eens ff ludiek boeken met zn allen:

https://www.paradiso.nl/en/program/the-coronas/73833/
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.988
Met al 2 besmettingen in Nederland en geen meer in België, zullen we dan de Nederlanders niet langer kunnen binnen laten op onze Belgische festivals.
Lijkt me een faire deal, nietwaar @Indiaantje89? ?
Prima, ik heb toch een dubbel paspoort.

Maar dit gaan we voelen hoor... het is te hopen dat het tegen het festival seizoen weer te doen is. In Azië hebben o.a. Green Day, New Order. BTS en Stormzy al hun tour gecancelled.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.628
3.227
nikita wrote:
Met al 2 besmettingen in Nederland en geen meer in België, zullen we dan de Nederlanders niet langer kunnen binnen laten op onze Belgische festivals.
Lijkt me een faire deal, nietwaar @Indiaantje89?
1f642.svg


Prima, ik heb toch een dubbel paspoort.

Maar dit gaan we voelen hoor… het is te hopen dat het tegen het festival seizoen weer te doen is. In Azië hebben o.a. Green Day, New Order. BTS en Stormzy al hun tour gecancelled.

Absoluut. Het gaat hier snel in Europa. Ondertussen heeft elk land er al gescreend, dan is nog maar de vraag hoeveel niet-zieken, wel-besmette er tussen de mazen van het net glippen. De komende maand gaat er veel duidelijk worden. In China zitten ze al even over het hoogtepunt, stilaan beginnen de fabrieken allemaal terug te werken, alvast onze leveranciers geven toch allemaal weer blijk van activiteit na lange stilte of beperkte opvolgingsmails. Er zijn nog steeds wel gebieden afgesloten, maar in de andere regio's komt toch opnieuw beweging. Dat zal ook zicht geven op ofwel nieuwe pieken, ofwel verder dalen van besmettingen. Japan en Zwitserland tonen intussen de extreemste initiatieven.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.294
5.691
https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/5036896/corona-voornaam-naamsverandering-virus-covid-19

Misschien moeten we haar tickets voor The Coronas aanbieden?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Green Day...
Upcoming Asia Shows Postponed

WE HAVE UNFORTUNATELY MADE THE DIFFICULT DECISION TO POSTPONE OUR UPCOMING SHOWS IN ASIA DUE TO THE HEALTH + TRAVEL CONCERNS WITH CORONAVIRUS. WE KNOW IT SUCKS, AS WE WERE LOOKING FORWARD TO SEEING YOU ALL, BUT HOLD ON TO YOUR TICKETS WE’LL BE ANNOUNCING THE NEW DATES VERY SOON

https://greenday.com/news/upcoming-asia-shows-postponed
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
In Berlijn is zonet een beurs geannuleerd waar meer dan 100 000 bezoekers naartoe komen en volgende week plaats zou vinden. Dat gaat toch om serieus grote events. Vraag me echt af waar dit heengaat.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.988
Dit is denk ik de eerste annulering in NL vanwege het Corona virus?:

To our dear fans in Europe and the UK,

Wolf Parade is sad to announce we have decided to cancel our upcoming tour overseas. Due to the sudden rise of COVID-19 throughout different regions we were scheduled to play, and the current volatility of the situation, we feel strongly that it would be both globally irresponsible and potentially risky for the band to carry out the tour at this time. The amount of major airports, international driving, and crowds of people we would be interacting with - they all combine to form what is ultimately a bad idea; a recipe for a potential worst-case-scenario in which we could end up being unknown carriers of the virus across multiple borders, or end up ill and/or quarantined ourselves overseas. We did not arrive at this decision easily, but in the end, the band and our team all agree it is the right and responsible decision. We hope you understand.

A rescheduling of the dates is already in the works, and all current ticket holders will be refunded for the cancelled dates. For now, we will wait in hopes that this virus passes quickly and that all those already affected pull through. All the best – WP

Denk dat er nog velen gaan volgen. Ze zouden o.a. in TiVre spelen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.881
8.503
Gezellig!

Ben een beetje Corona moe eerlijk gezegd.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.988
Gezellig!

Ben een beetje Corona moe eerlijk gezegd.
Wie niet ;). Maar het zal toch echt iets zijn waar we mee moeten dealen. De teller staat hier in NL weer op 18, en dat binnen een paar dagen tijd.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.881
8.503
mattman wrote:
Gezellig!

Ben een beetje Corona moe eerlijk gezegd.

Wie niet ;). Maar het zal toch echt iets zijn waar we mee moeten dealen. De teller staat hier in NL weer op 18, en dat binnen een paar dagen tijd.

Ja, en dat gaan er snel honderden worden. Of misschien wel duizenden. Net zoals bij de griep. Uiteraard is dat niet fijn om te krijgen, maar mensen tillen daar heel zwaar aan.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ik krijg op dit moment ook via mijn werk voortdurend te maken met het Corona virus en het begint echt wat overdreven te worden. Grote events (ook van onze klanten) die gecanceld worden of die veel slechtere boekingen genereren omwille van mensen die niet meer durven reizen. Mensen die ik ken zijn standenbouwers, leuk hoor voor hen, één voor één haken klanten af of worden beurzen geannuleerd.

In elk geval: het begint dus ook echt voelbaar te worden in de muziekindustrie, bands die hun tours beginnen afblazen en zo voort. Ik vermoed dat de festivals dat nu toch ook al moeten voelen dat de verkoop vanuit het buitenland wat aan het terugvallen is. In het geval van een groot internationaal gekend festival als Rock Werchter zou ik die impact toch niet onderschatten. Langs de andere kant: zolang het festival niet wordt afgelast (wat ik ook wel niet zie gebeuren), kan dat alleen maar voor wat meer ruimte op de weide zorgen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.294
5.691
Hellfest geeft duidelijk aan dat het feestje wat hen betreft gewoon doorgaat; ze moeten de kansen wel positief inzien denk ik dan, om er zo’n bericht uit te gooien?

https://www.facebook.com/26149322535/posts/10156713112662536/?d=n
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.434
6.094
Niet helemaal relevant naar festivals maar in dit topic toch interessant om even te plaatsen:

De nieuwe James Bond is net uitgesteld van april naar november vanwege het Corona virus.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.988
Een van swereld grootste EDM evenement Ultra Music Festival in Miami gaat dit jaar niet door vanwege het Corona virus.

In Europa beginnen steeds meer bands hun tour te cancellen:

enfePEx.jpg
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken