Corona Virus en concerten/festivals

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
nos.nl/artikel/2463780-who-schrapt-vervolgstudies-naar-oorsprong-coronavirus

WHO schrapt vervolgstudies naar oorsprong coronavirus

De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) heeft plannen om meer onderzoek te doen naar de oorsprong van het coronavirus geschrapt, meldt het wetenschappelijk tijdschrift Nature. De onderzoekers krijgen geen toegang tot China.

De politieke belangen wereldwijd maken vervolgstudies op dit moment onmogelijk, zegt WHO-epidemioloog Maria Van Kerkhove tegen Nature. "Er is geen tweede onderzoeksfase meer."

Onderzoeker Marion Koopmans, die ook deel uitmaakte van de WHO-missie naar Wuhan, hekelt die politisering van deze studies:

Een team van wetenschappers kon onder de vlag van de WHO begin 2021 onderzoek doen in Wuhan, de Chinese stad waar het coronavirus ruim een jaar eerder voor het eerst was gevonden. Belangrijkste vraag was waar het virus vandaan kwam. De onderzoekers kwamen keer op keer uit op dezelfde plek: een markt waar levende dieren werden verhandeld.
Toch zeiden ze er gelijk bij dat ze graag vervolgonderzoek in China wilden doen. Want hoe het virus op die markt terecht was gekomen, is bijvoorbeeld nog een onbeantwoorde vraag.
Maar de Chinezen weigerden, omdat voldoende duidelijk was gemaakt waar het virus vandaan kwam. Bovendien vonden ze het kwalijk dat de WHO ook de theorie wilde onderzoeken dat het virus uit een laboratorium in Wuhan was 'ontsnapt'. De Amerikaanse regering verweet China vervolgens een gebrek aan openheid.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.377
522
Maakt ook niet zoveel uit waar de cojoña vandaan is gekomen. Het is uiteindelijk het gevolg van het behandelen van de natuur als object, leven naast de natuur en niet met de natuur. Linksom of rechtsom gaat het dan ergens op de een of andere manier fout.

Of het nu vogelgriep is die uitbreekt in megastallen waar dieren als objecten op elkaar staan. Of mest en andere schadelijke stoffen die in de bodem terecht komen en ons eigen drinkwater vervuilen. Of het omleggen van het tropisch regenwoud in Zuid-Amerika terwijl we meer bomen nodig hebben om CO2 op te nemen en biodiversiteit te bewaren.

Of dus een dierenhandelmarkt in China waar een coronavirus op mensen overspringt. Het liedje is hetzelfde.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.272
1.269
Corona heeft mij vorige week een dag cel bespaard. Ik kom net terug uit Nicaragua en ben dar aangehouden op mn scooter door politieagenten die om mijn rijbewijs vroegen. Die heb ik niet en heb vol overtuiging mijn gele boekje met vaccinaties laten zien. Alles akkoord en mocht doorrijden. Later in onze accommodatie bleek er een aardige straf op te staan.

Overigens daar nog steeds veel mondkapjes en weigering als je geen vaccin/herstelbewijs hebt. Blij dat we er hier vanaf zijn, kan bijna niet meer voorstellen hoe het was.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Blij dat we er hier vanaf zijn, kan bijna niet meer voorstellen hoe het was.

Ik helaas wel. Momenteel met een covid besmetting hier sinds een aantal dagen.
Zo goed als zeker opgelopen in Vorst Nationaal vorig weekend.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken