Concertaankondigingen

Vind het vooral een late aankondiging. Geen supports. Hoge prijs. Staan de dag erna ook gewoon op Jera op een stacked dag. Als ik nog geen tickets voor Jera had, zou ik eerder daarvoor gaan dan een ticketje AB.

• Leuk
Waarderingen: won666
Vind het vooral een late aankondiging. Geen supports. Hoge prijs. Staan de dag erna ook gewoon op Jera op een stacked dag. Als ik nog geen tickets voor Jera had, zou ik eerder daarvoor gaan dan een ticketje AB.
Wij overschatten hier wel vaker hoe welwillig de gemiddelde Nederlander of Belg is om naar een festival of optreden in het buitenland te gaan.

• Winning
Waarderingen: RubenFrusciante
120 euro + parking + naar daar rijden vind ik dan toch weer een hogere drempel dan 49 euro voor de AB. Zal vast ook wel met support zijn ;-)

Amonia Caramel @ Simplon, Groningen (€14,50) vr 4 jul '25
Amy MacDonald 🇬🇧 @ Spot, Groningen wo 25 feb '26 [folk pop, singer/songwriter, pop and cha...]
Tivoli, Utrecht di 24 feb '26
Avatar 🇸🇪 @ AFAS, Amsterdam 2026-02-20 [metal, melodic death metal, groove metal...]
Belzebong 🇵🇱 @ Effenaar, Eindhoven (€17,00) zo 7 dec '25 [sludge metal, doom metal...]
The Blue Stones 🇨🇦 @ Melkweg, Amsterdam (€25,90) vr 20 feb '26 [blues rock...]
The Delines @ Paard, Den Haag ma 29 sep '25 [alternative country...]
Destroyer 🇨🇦 @ Paradiso, Amsterdam (€26,00) zo 9 nov '25 [chamber pop, art pop...]
FACTION 🇺🇸 @ Dynamo, Eindhoven (€14,55) vr 27 jun '25 [drum and bass...]
Foster The People 🇺🇸 @ 013, Tilburg (€39,80) ma 7 jul '25 [pop, indie, alternative, indie pop, danc...]
Tivoli, Utrecht di 8 jul '25
Froukje & S10 @ Ziggo Dome, Amsterdam zo 2 nov '25
Grandad @ Luxor, Arnhem (€12,50) vr 20 jun '25
Greg Freeman @ Ekko, Utrecht (€14,50) za 13 sep '25 [alt country...]
Jacquees 🇺🇸 @ Melkweg, Amsterdam (€46,00) ma 9 jun '25 [r&b...]
Kaya @ Melkweg, Amsterdam (€11,50) wo 10 sep '25
Le motat 🇳🇱 @ Ekko, Utrecht (€14,50) za 4 okt '25 [nederpop...]
Les Big Byrd 🇸🇪 @ Vera, Groningen wo 21 mei '25 [space rock, krautrock, psychedelic rock...]
Lusaint 🇬🇧 @ MgE, Eindhoven vr 29 aug '25
Mabel Matiz 🇹🇷 @ Ahoy, Rotterdam (€45,00) 2025-09-27 [turkish pop, t-pop, arabesk...]
Mathilda Mann @ MgE, Eindhoven vr 29 aug '25
Melissa Carper 🇺🇸 @ Spot, Groningen (€14,50) zo 17 aug '25 [americana, alt country...]
Tivoli, Utrecht vr 15 aug '25
Miguel Angeles 🇺🇸 @ Paradiso, Amsterdam (€16,00) zo 29 jun '25 [phonk...]
Monobloco 🇧🇷 @ Melkweg, Amsterdam (€34,50) zo 30 nov '25 [samba, axé, pagode...]
PITOU 🇳🇱 @ Paard, Den Haag (€26,00) vr 13 jun '25 [dutch singer-songwriter...]
Platina @ Patronaat, Haarlem wo 30 apr '25
Praatstoel @ Simplon, Groningen (€5,00) do 5 jun '25
Prins S. & De Geit @ Paard, Den Haag (€23,50) za 4 okt '25
Paradiso, Amsterdam (€20,00) ma 15 dec '25
Spot, Groningen za 25 okt '25
Tivoli, Utrecht za 1 nov '25
ROCKKET @ Paradiso, Amsterdam (€10,00) vr 10 okt '25
SERA 🇬🇧 @ Paradiso, Amsterdam (€19,00) wo 15 okt '25
Paard, Den Haag vr 24 okt '25
Tivoli, Utrecht do 16 okt '25
St. Lundi 🇬🇧 @ Simplon, Groningen (€17,00) wo 24 sep '25
Paradiso, Amsterdam di 23 sep '25
Stephanie Struijk 🇳🇱 @ Tivoli, Utrecht (€26,85) vr 21 nov '25 [dutch singer-songwriter...]
TAMIKREST 🇲🇱 @ Hall of Fame, Tilburg do 18 sep '25 [desert blues, malian blues, tuareg guita...]
Triggerfinger 🇧🇪 @ dB's Studio, Utrecht vr 16 mei '25 [stoner rock, hard rock, alternative rock...]
Doornroosje, Nijmegen (€34,50) do 15 mei '25
TUKAN Ciao Kennedy Bothlane @ Muziekgieterij, Maastricht (€19,50) za 8 nov '25
We Came As Romans 🇺🇸 @ 013, Tilburg (€29,80) di 30 sep '25 [metalcore, post-hardcore, screamo, metal...]
cleopatrick 🇨🇦 @ Paradiso, Amsterdam (€19,00) za 18 okt '25
jet van der steen @ Melkweg, Amsterdam (€17,25) za 22 nov '25
overpass @ Ekko, Utrecht (€15,50) za 30 aug '25
sombr 🇺🇸 @ Paradiso, Amsterdam (€20,00) di 10 jun '25
Le Motat 🇳🇱 @ Rotown, Rotterdam (€15,00) za 27 sep '25 [nederpop...]

woensdaglijstje! met triggerfinger helaas nog wat te ver uit de buurt voor mij...

• Leuk
Waarderingen: Satchmo
Klopt! Is zo over gans Europa. Wat verder dan twee uur rijden is, gaan we minder vaak naartoe.
En in België is het nog erger heb ik de indruk dan in Nederland. De gemiddelde Nederlander is mijn indruk gaat over het hele land wel naar concerten. Groningen, Tilburg, Rotterdam, Eindhoven, Amsterdam, ... . Zeg eens tegen een Antwerpenaar of Brusselaar dat zijn favoriete band haar Belgische datum tijdens een Europese tour in Kortrijk of Luik heeft. Het kot is te klein eh!

En in België is het nog erger heb ik de indruk dan in Nederland. De gemiddelde Nederlander is mijn indruk gaat over het hele land wel naar concerten. Groningen, Tilburg, Rotterdam, Eindhoven, Amsterdam, ... . Zeg eens tegen een Antwerpenaar of Brusselaar dat zijn favoriete band haar Belgische datum tijdens een Europese tour in Kortrijk of Luik heeft. Het kot is te klein eh!
Antwerpen is best te doen voor een concert, trein vanaf Groningen is wel een dingetje... maar als de band leuk genoeg is, waarom niet. Hamburg is ook prima te doen. Kost wel wat vrije dagen meestal, maar een paar dagen weg is ook altijd wel leuk.

Als Belgisch Limburger ga ik nooit naar concerten in Antwerpen of Brussel, die steden zijn gewoon rampzalig te bereiken voor mij. OV is er niet (heen wel, maar terug kan je vergeten) en via de snelweg zijn we gewoon onderbedeeld met op-/afritten. (ik moet bijna een half uur rijden tot de dichtsbijzijnde Belgische snelweg oprit, en dat is dan nog eens de verkeerde voor Antwerpen)
Zelf kijk ik meer naar Nederlandse (Weert, Maastricht, Heerlen Eindhoven, Tilburg, Breda, Nijmegen) of Duitse (tot Keulen, Oberhausen) data, dat vind ik veel relaxerter om naar toe te rijden en ook op parkeervlak is dat bijna altijd makkelijker omdat er wel parkeeropties in de buurt van de zaal zijn.

Users who are viewing this thread