Bospop 2026

Normaal in ieder geval nog +- 1 maand tot we de eerste namen mogen verwachten (begin december is meestal het moment voor Bospop).

Rod Stewart lijkt mij trouwens wel zo'n naam die ze gewoon nog op Bospop neerzetten in de geest van: als we hem kunnen krijgen, boeken we hem gewoon. Als ze daar dan 2 wat jongere (jaren 90/00) headliners naast zetten, heb je een mooie mix denk ik zo

• Leuk
Waarderingen: wil
Journey is tot 1 juli onder de pannen in de US. Daarna direct naar Europa?

Bijlagen

• 573538829_18407414602140843_7916156109551814702_n.jpg
    573538829_18407414602140843_7916156109551814702_n.jpg
    518,5 KB · Weergaven: 10
Journey start een afscheidstour met een laatste optreden in de US op 2 juli.
Hoop dat ze dan een week vakantie nemen en de Europese afscheidstour starten in Weert

Afscheidstour duurd 2 jaar. Zomer 2027 festivals Europa waarschijnlijk.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Afscheidstour duurd 2 jaar. Zomer 2027 festivals Europa waarschijnlijk.
Interview met Neal Schon in de Rolling Stone:
How long is the tour going to go?
It’s ’26 and ’27. All together, it’s about 120 shows.

Is it going to go overseas or just stay in the States?
I love playing overseas, and hopefully we will. It’s too early to even speculate on that right now.

• Leuk
Waarderingen: graaf1 en PJ
Kings of leon en The Black Crowes zijn ook verschenen op het toneel in Europa.
Lijken me beiden prima headliners voor Bospop. Helaas nog geen Heart zien opduiken...
Kings of Leon op vrijdag op Mad Cool festival (Spanje), The Black Crowes en Pulp op zaterdag; begrijp dat het vooral voor laatstgenoemde bands kort dag is om de dag ervoor of erna in Weert te staan, maar zou wel heel vet zijn! Kings of Leon op zondag op Bospop zou zeker tot de mogelijkheden moeten kunnen behoren.

• Leuk
Waarderingen: jamesmurphy
Inderdaad, ik denk dat The Black Crowes en Pulp bijvoorbeeld eerder meteen afvallen dan daadwerkelijk een optie blijven. Die combineren dat natuurlijk gewoon met een ander festival/optreden in Portugal, Spanje of Frankrijk. Kings of Leon met een dag rust ertussen, zou wel een optie kunnen zijn. Al zie ik daar wel een beetje hetzelfde verhaal als bijvoorbeeld bij The Killers zoals we dat hier al eens eerder hebben besproken: dan moeten ze een plek als headliner op Bospop in Nederland willen verkiezen boven een sub/co-headliner spot op een groter festival. En ik weet niet precies hoe de ego's en mogelijkheden daar precies liggen...

Kings of Leon zie ik juist niet komen na het (half) lege veld waar ze vorige keer voor stonden op te treden in Weert....

Moet ik wel zeggen dat dat gewoon een goed optreden van ze was en dat ik er persoonlijk in ieder geval goed van heb genoten. Het was toen ook een los concert waar mensen los een ticket voor moesten kopen. Als je de 8.000 man of iets dergelijk die er toen waren optelt bij de weekendtickethouders van Bospop (en er een paar vanaf haalt voor mensen die beiden hadden), kom je toch al snel aan een 15 tot 20 duizend man. Dat lijkt mij niet een heel slecht verkopende dag dan voor Bospop.

In de eerste week van december zullen ze wel weer van zich laten horen. Benieuwd welke kant het op gaat. Beetje logisch beredeneerd klopt de uitleg over Black Crowes en Pulp wel.
Kings of leon zie ik dan de zondag wel afsluiten. Een dagje met OMD en Pet Shop Boys? En een dagje met Skunk Anansi Garbage Bush en Kaiser Chiefs....?

Ik zie Kings of Leon niet gebeuren eigenlijk, past imo niet echt bij het bluesy karakter dat de zondag doorgaans heeft. Die show van Skunk Anansie in het Klokgebouw lijkt mij ook te kort op Bospop te zitten.

Users who are viewing this thread