Bospop 2025

Mooi om te horen dat het allemaal goed was, uit mijn omgeving hoor ik ook alleen positieve dingen behalve dat het bereik inderdaad weer bagger was(vorig jaar ook maar zal wel beter zijn geweest dan dit jaar). Hopelijk volgend jaar weer minimaal een dagje bij.

Vraag me wel af hoe was Ilse De lange in het tent podium nog?

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Blijft toch een fijn festival. Zelf alleen op vrijdag geweest. Nergens rijen en sfeer was top. Line-up op vrijdag was ook perfect.

(Het was eigenlijk nog beter dan een dag Pinkpop dit jaar.)

Als ze zo blijven programmeren stappen denk ik veel mensen van 30+ over van Pinkpop naar Bospop..

Een heel gezellig bospop gehad, veranderingen op het veld waren prima, spiegeltent top! Muzikaal gezien geweldig genoten!
Meerijden met een camper en vervolgens proberen naar je huurtent te komen helemaal prut, bijna onmogelijk en niemand kan je vertellen hoe. Terugweg hetzelfde probleem! Ja, je mag helemaal buitenom gaan over allerlei weggetjes. Wat met warm weer , en nog wat medische probleempjes gewoon niet te doen is.
Dus bij deze dank je wel iedereen die zei:mag eigenlijk niet, maar ga maar.

Ook zou het fijn zijn halverwege de camping een doorgang naar het festival te hebben, zodat je niet door dezelfde toegang hoeft als dagjesmensen. En misschien op vrijdag een uur eerder het veld op kunnen?!

• Leuk
Waarderingen: Bokirules en Joslittel
Mijn eerste keer Bospop, heerlijk festivalletje wel.
Op donderdag aangekomen, savonds in Nocturna was het wel plezant.

Enkel door de late programmatie op vrijdag, was er wel even een dood moment.
Schitterende bands gezien, enorm gelachen in de Silent Disco en die spiegeltent was wondermooi.

• Leuk
Waarderingen: Bokirules en Joslittel
Mooi al die positieve recensies! Na twee moeilijke jaren heeft Bospop denk ik weer veel zieltjes terug gewonnen en nieuwe fans gemaakt. Hopelijk zetten ze deze lijn door. Het affiche van dit jaar verdient ook deze positieve afdronk en ben daardoor erg benieuwd waar ze komend jaar mee komen.

Mooi om te horen dat het allemaal goed was, uit mijn omgeving hoor ik ook alleen positieve dingen behalve dat het bereik inderdaad weer bagger was(vorig jaar ook maar zal wel beter zijn geweest dan dit jaar). Hopelijk volgend jaar weer minimaal een dagje bij.

Vraag me wel af hoe was Ilse De lange in het tent podium nog?
Ilse was top…goede band en een artiest die weet hoe het moet.
En de tent heeft toch altijd wel een intieme sfeer

Wat een week!
Genoten van het begin met de opbouw daarna op het veld en tot gisteren het laatste pilsje toen we klaar waren met ons team. Leuk om de napret en de positieve reacties op afgelopen editie te lezen. Ik kijk en nu alweer naar uit om te beginnen aan de volgende editie.

Ik heb ook weer een geweldige Bospop gehad!
Voor het eerst verbleven op de stilte-crewcamping ipv reguliere camping en dat is zeer goed bevallen, overal dichtbij en parkeren bij de tent was ideaal!
Donderdagavond voor Jan met de korte achternaam 4u lang in de Nocturna-bar gestaan maar dat mocht de pret niet drukken.

Vrijdag Paul Kelly, the Vices en MSP gezien en dat was een erg mooi begin van het festival!
's Avonds aan het werk en echt genoten van Franz Ferdinand, hen al vaak op festivals gezien maar dit was echt een topfeestje!

We hadden al te horen gekregen dat ze zaterdag ongeveer het dubbele aantal bezoekers verwachten, maar tjonge wat hebben wij hard gewerkt, geen tijd gehad voor gezellige praatjes of te genieten van optredens, de tijd vloog voorbij. De pauze tussen de diensten echt nodig gehad om bij te tanken. Record omzet gedraaid (ook wel fijn voor de organisatie)
Roxette vond ik tegenvallen.
Wel kunnen genieten van een fantastisch Simple Minds, een band die ik nog nooit had gezien, maar nu ook kan afstrepen.

Gelukkig was de zondag weer lekker rustig en mochten we op tijd beginnen.
Dirty Honey klonk heerlijk om mee te beginnen, er was ook al aardig wat volk op het terrein.
Helaas maar 20 min van Ray Wilson gezien maar ik vond het fantastisch, ga nog eens een optreden in de Bosuil bezoeken want daar komt hij geloof ik geregeld.
Fijn kunnen afsluiten bij the Black Keys, vond ze ontzettend goed.

Het was weer een fantastische weekend, gewerkt in een heel fijn gezellig team, leuke mensen gesproken, fantastisch festivalweer en goede muziek. Wat wil een mens nog meer!

Tot op Bospop 2026!

O, nog iets over de vernieuwingen:
Ben positief over de veranderingen op t terrein, het was ook wat gezelliger door de gekleurde verlichting.
Spiegeltent was top!
De tribune vind ik persoonlijk overbodig, maar als dat het aantal kleedjes, (opblaasbare) stoeltjes enzo zou verminderen, dan prima.
Het vrijdagprogramma zou imo wel vervroegd mogen worden, zeker omdat de mensen al op donderdag (kunnen) komen kamperen.

Laatst bewerkt:
O, nog iets over de vernieuwingen:
Ben positief over de veranderingen op t terrein, het was ook wat gezelliger door de gekleurde verlichting.
Spiegeltent was top!
De tribune vind ik persoonlijk overbodig, maar als dat het aantal kleedjes, (opblaasbare) stoeltjes enzo zou verminderen, prima!
Het vrijdagprogramma zou imo wel vervroegd mogen worden, zeker omdat de mensen al op donderdag (kunnen) komen kamperen.
Nou, die tribune heeft zeker niet gezorgd voor minder kleedjes en al helemaal niet voor minder stoelen. Ik denk dat iedereen met AI een doktersbriefje heeft laten maken. Zeker met de drukte van zaterdag vond ik het geen handige combinatie, je wist niet waar te lopen.

Nou, die tribune heeft zeker niet gezorgd voor minder kleedjes en al helemaal niet voor minder stoelen. Ik denk dat iedereen met AI een doktersbriefje heeft laten maken. Zeker met de drukte van zaterdag vond ik het geen handige combinatie, je wist niet waar te lopen.
Dat is juist ook m'n punt, ik vind de hoeveelheid kleedjes enzo verschrikkelijk, zeker als ze al klaarliggen met tassen zonder mensen erop, beetje vergelijkbaar met n handdoek op n strandbedje, ik word er niet vrolijk van...

• Leuk
Waarderingen: Rincewind en Bokirules
Dat is juist ook m'n punt, ik vind de hoeveelheid kleedjes enzo verschrikkelijk, zeker als ze al klaarliggen met tassen zonder mensen erop, beetje vergelijkbaar met n handdoek op n strandbedje, ik word er niet vrolijk van...
Ik ga deze zomer naar een show van Tom Jones in Engeland, daar hebben ze een deel van het veld gereserveerd voor mensen met een campingstoel. Kost je ook iets van 6 pond extra zie ik.

Lekker, gezellig en chill weekend gehad!

Wat me opviel:
- Drukte zaterdag goed te doen behalve qua fietsers
- Bereik was echt kut voor KPN gebruikers
- Kleedjes zijn irritant voor heen en weer lopen, vooral in het donker, maar zorgen er ook voor dat je makkelijk aanschuift bij een optreden
- Spiegeltent, wauw! (vooral qua prijzen)
- Rest weer lekker duur
- Hele leuke mix op de line-up

Vrijdag:
The Vices:
Leuke band die ik ook wel vaker heb gezien. Meestal wel een band om wat aandachtiger te bekijken, maar nu lekker op de achtergrond tijdens een rondje terrein en dergelijke.
Manic Street Preachers (8): Hier keek ik wel naar uit. Goede muziek, nooit live gezien. En het viel helemaal niet tegen. Beginnen met Motorcycle Emptiness, wat onze tocht naar de bar meteen teniet deed om bij de rest mee te zingen en ook de rest genoten. Soms qua stem wat dunnetjes en de hele show een tikkie belegen, maar aan de andere kant was het ook gewoon lekker knallen.
Franz Ferdinand (6): Tja, inmiddels weten we wel wat we van Franz kunnen verwachten. Leuk om op mee te springen, maar de andere nummers zijn wel taai hoor. This Fire is op mij als afsluiter helemaal uitgewerkt inmiddels.
Natasha Bedingfield (?): Dit vind ik een moeilijke om een cijfer te geven. Qua show denk ik aan een 2. Qua vermaak denk ik aan een 9. Waar heb ik naar zitten kijken joh. De hoeveelheid covers waren drama (Glory Box, Lose Yourself, Zombie, Politik, Purple Rain gewoon 7 minuten als eennalaatst!). Ze overschreeuwde haarzelf een beetje, maar zingen lukte opzich wel. Heel Amerikaans, continu meezingen en meeklappen. "This is my first time playing in Amsterdam": aldus de vrouw in Weert die al heeft opgetreden in de Melkweg, Arena en meerdere promo shows. Unwritten was het bijna niet waard allemaal. Bijna. Toen je dacht dat het klaar was gooide ze nog een remix van These Words uit ritme over heengezongen eruit. Jeetje.
Snow Patrol (7,5): Goede degelijke Snow Patrol set. Paar knallers van nummers hebben die joh. Vooral in het begin van de show vind ik die Crack The Shutters, Run en Take Back The City wel heel nice. Die nieuwe All pakte me ook wel heel goed weer. Die gladde popnummers (shut Your Eyes, Open Your Eyes, Just Say Yes en zelfs Chasing Cars een beetje) hoeven van mij eigenlijk niet zo maar dat weet je op voorhand dat die komen. Bon.

Zaterdag:
Joh, wat een drukte. Heel Weert fietste voor me naar de stalling. Wel 45 min in de fietsfile gestaan.
Davina Michelle: Stond Duurt Te Lang te zingen toen we al een half uur aan het wachten waren, dus pluspunten. Verder niet veel goed van gezien, maar wat ik zag was prima. Snap wel dat dit mensen aantrekt.
Dirty Sound Magnet (4): Even bij staan kijken, maar wist me niet heel erg te boeien.
Roxette (6,5): Tja, commentaar hebben op coverbands en dan wel bij Roxette gaan kijken ;). Nee, het was natuurlijk niet het origineel. Toch legden ze de nadruk goed op de overleden zangeres eenmalig en gaven ze een goede show. Tweede halfuur was alleen maar meezingen, wat een hits hebben ze gehad. En als ze dan zo vroeg een spot pakken op een festival als Bospop vind ik dat het prima moet kunnen.
Rowwen Hèze (7): Geen creatieve boeking, maar wel eentje die werkt qua feest. Voel me dan echt een buitenstaander ondanks dat ik toch zeker een nummertje of 5 ken.
The War and Treaty (8): Wat een heerlijke relaxte muziek. Oogjes dicht en genieten.
Melissa Etheridge (7): Powervrouw, maar ook wel statisch, veel hetzelfde en een beetje saai. Like The Way I Do wel episch.
Ilse DeLange (7): Door Tuckerville mee doodgegooid, maar ze is toch altijd goed. Veel leuke nummers, goede professional die weet hoe ze een show moet neerzetten en goede zangeres.
Simple Minds (9): 6 minuten minder lang lalala'en en ipv daarvan Santicfy Yourself of New Gold Dream spelen als 6de nummer en dit was de perfecte set geweest. Wat een energie, wat een goede nummers en wat een beleving, op het podium en in het publiek. Belfast Child was echt een kippenvel moment. Schitterend nummer en het was heerlijk stil.

Zondag:
Warren Hayes Band (7):
Dit stond bij binnenkomst een partijtje lekker te spelen zeg. Vol overgave. Mooi halverwege nog helemaal naar voren kunnen lopen.
Orianthi (5): Tja, dan weet je al dat het zo'n gitaardag wordt en begin je met de solo's van Orianthi. Ik vind het toch snel gepiel om het gepiel worden.
Blackberry Smoke (7,5): Van deze band was ik vroeger echt fan, maar overheen gegroeid. Toch als je ze dan na jaren weer ziet, blijft dat gevoel toch een beetje. Al die oude nummers die ik ken hebben ze niet gespeeld op de hit na, maar prima.
Ray Wilson (6): Hierbij ook het gevoel dat je niet naar het echte werk staat te kijken, terwijl het wel gewoon een prima zanger is. Werkt wel goed op het Bospop publiek.
Train (?): Zo'n optreden als Natasha Bedingfield maak je niet vaak mee. Een show waarbij je tranen lacht terwijl het helemaal niet ironisch is geweest. Shirtjes signeren op het podium, het meest irritante gedeelte uit Hey Jude zingen terwijl ik die dag daarvoor die vergelijking door Simple Minds nog maakte, zoon mee op het podium, songtekst aanpassen naar Amsterdam, als een kwal over het podium lopen. Pfffft uitzitten en er dan achter komen dat ze weliswaar meer hits hebben dan Natasha Bedingfield, maar dat ze bij lange na niet Unwritten zijn.
Joe Bonamassa (6,5): Kom ik ermee weg als ik dit als gepiel wegzet? Nee, dit was gewoon heel goed. Maar voor dit soort muziek moet er meer variatie inzitten wil het mij pakken. En dat was gewoon niet het geval.
Bywater Call (8): Lekkere set met meer instrumentale solo's dan ik van ze gewend ben. Aangezien hier ook stukken keyboard, saxofoon en bas bijzat ipv alleen gitaar bleef mijn spanningsboog langer op spanning. En wat een heerlijke strot heeft die zangeres.
The Black Keys (8,5): Al kort beschreven. 1000 punten meegevallen na alle commentaren hier 2 jaar terug. Fijne set met veel uptempo nummers waardoor het tempo lekker hoog bleef.

Lijstje!!!!!!!!!!
1. Simple Minds
2. The Black Keys
3. The War and Treaty
4. Manic Street Preachers
5. Bywater Call
6. Snow Patrol
7. Blackberry Smoke
8. Warren Hayes Band
9. Rowwen Hèze
10. Melissa Etheridge (Like The Way I Do)

Lachpodium:
1. Natasha Bedingfield
2. Train (want toch irritanter)

Uitstekend festival weekend gehad. De nieuwe indeling is een verbetering. Bij de bands geen opmerkingen die niet al eerder zijn gemaakt. Een wil ik toch wel noemen, The War and Treaty, wat een geweldig optreden.

Wat me op is gevallen:
  • De voorzieningen zijn onvoldoende meegegroeid om de drukte op de zaterdag aan te kunnen. Een paar optredens gemist omdat de tent overvol was. Ook een half uur in de rij staan voor een hapje is iets wat eigenlijk niet bij bospop hoort.
  • De hoeveel tuinstoelen op het terrein, soms ook vlak voor het podium. (En vervolgens klagen dat ze niks zien)
  • Blikjes op het terrein, ( Bier en Jack-Cola)
  • Het verschil in sfeer op de zaterdag en de zondag. De zaterdag een soort buurt\straatfeest, waarbij een groot deel niet voor de bands kwam en ff leuk kwam meezingen met Abba en Rowen Heze. De zondag kwam het publiek voor de bands en waren stond je ineens tussen groepjes Fransen en Duitsers die specifiek voor bepaalde bands kwamen.
  • KPN netwerk totaal overbelast
  • Het verschil van kwaliteit in de in tribute bands. Sommigen bijna beter dan het origineel, anderen die meeliften op de hype en waar de €€€ een deel van de reden zijn een coverbandje te beginnen.

Users who are viewing this thread