Bospop 2022 - Nieuws en geruchten

hendrik1

Gouden Tip
17 nov 2018
274
221

HansD

Playlistbediener
25 jun 2022
22
100
Ik heb Bospop toegevoegd aan Festival Radar: https://www.festivalradar.be/BP/ Ik kreeg er nogal wat aanvragen voor, dus bij deze.

Festival Radar is een simpel web-appje om gemakkelijker je locatie te delen met anderen. Gewoon kaartje slepen, Share drukken en screenshot delen. Fijn festival gewenst!
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
478
194
Vanavond bij kings of leon geweest! Live vaak goed maar weinig show zoals we allemaal weten, maar de grootste ergenis de route!!! Om 19:00 bij afslag weert en vervolgens 2 uur in de file gestaan om bij het festival te komen.
Wat is dit slecht geregeld de dagjes mensen en de mensen die naar de camping willen allemaal de zelfde route en parking. Dit moet echt anders vind het een kwalijke zaak je mist gewoon bijna alles omdat ze het verkeer niet geregeld hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mirjam

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.576
578
Was gisteren ook bij Kings Of Leon, maar moet zeggen dat ik het toch wel best heel goed vond. Goede setlist met gelukkig ook best veel ouder werk, veel Aha Shake Heartbreak en Only by the Night. Ook werd er gewoon straks gespeeld met sommige nummers net een tikke sneller zoals bijvoorbeeld Waste A Moment. Hierdoor bleef het tempo er lekker inzitten. Visuals waren wat mij betreft ook mooi en werkten goed bij de stadionrock. Hoogtepunt was Crawl, lekkere rocksong!
KOL wordt meestal verweten statisch te zijn, maar dat vond ik gisteren nog reuze meevallen. Ok, stuiterend over het podium gingen ze niet, maar toch had Caleb er wel zin in. Na usual suspect Sex On Fire toch met een lach naar huis.
 
  • Leuk
Waarderingen: bas2204, Joslittel en PJ

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
590
545
Ook ik heb m'n eerste nachtje erop zitten, wat was 't koud, maar nu lekker in 't zonnetje.
Heb gisteren ook 1,5u in de file gestaan, nog nooit meegemaakt, was blij dat ik smiddags m'n tent al had opgezet, want ik was te laat voor m'n eerste x werken op Bospop 😊
Erg gezellig om achter de bar te staan met goed uitzicht op KOL.
Ze waren idd erg goed!
Straks weer wat uurtjes werken en dan genieten vh festival zelf.
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ, Lion en Joslittel

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
608
311
Vanavond bij kings of leon geweest! Live vaak goed maar weinig show zoals we allemaal weten, maar de grootste ergenis de route!!! Om 19:00 bij afslag weert en vervolgens 2 uur in de file gestaan om bij het festival te komen.
Wat is dit slecht geregeld de dagjes mensen en de mensen die naar de camping willen allemaal de zelfde route en parking. Dit moet echt anders vind het een kwalijke zaak je mist gewoon bijna alles omdat ze het verkeer niet geregeld hebben.
Hmm, dat is inderdaad dan erg slecht geregeld. Ik was zelf al rond 4 uur bij het parkeren omdat ik ook op de camping zat en heb geen file gezien

Was gisteren ook bij Kings Of Leon, maar moet zeggen dat ik het toch wel best heel goed vond. Goede setlist met gelukkig ook best veel ouder werk, veel Aha Shake Heartbreak en Only by the Night. Ook werd er gewoon straks gespeeld met sommige nummers net een tikke sneller zoals bijvoorbeeld Waste A Moment. Hierdoor bleef het tempo er lekker inzitten. Visuals waren wat mij betreft ook mooi en werkten goed bij de stadionrock. Hoogtepunt was Crawl, lekkere rocksong!
KOL wordt meestal verweten statisch te zijn, maar dat vond ik gisteren nog reuze meevallen. Ok, stuiterend over het podium gingen ze niet, maar toch had Caleb er wel zin in. Na usual suspect Sex On Fire toch met een lach naar huis.
Ik heb ook genoten van Kings of Leon. Inderdaad fijn dat een hoop oude klassiekers in de set zaten
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.692
KoL is dan ook gewoon een prima band.
Daar zat inderdaad de kritiek nooit, al heb ik die nooit echt begrepen (maar volgens mij dachten wij daar sowieso hetzelfde over).

In ieder geval, Closer blijft een geweldig nummer! Nieuwe album kwam ook goed uit de verf. Leuk optreden!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055

OPTREDEN RAG’N’BONE MAN BOSPOP 2022 GEANNULEERD​



Rag’n’Bone Man heeft helaas laten weten vandaag niet naar Bospop te kunnen komen om medische redenen. Ter vervanging zal Jett Rebel optreden op de Mainstage van 18:30u tot 19:30u, en zal Neal Francis, naast zijn optreden op zaterdagmiddag, van 16:30u tot 17:30u een extra optreden geven op het oude tijdslot van Jett Rebel op de Mainstage op de vrijdag.
JETT REBEL
Sinds hij in 2013 zijn eerste ep uitbracht, is het heel snel gegaan met Jelte Steven Tuinstra, oftewel Jett Rebel. Hij is inmiddels niet meer weg te denken van de Nederlandse podia – er zijn weinig plekken waar de multi-instrumentalist níet heeft opgetreden.De shows van Jett Rebel zijn shows zijn altijd een kleurrijk feestje. Hoe kan het ook anders met zijn aanstekelijke poppy rock en het motto uit de song Tonight: “It’s no fun when the girls aren’t dancing!”
NEAL FRANCIS
Als je je ogen dicht doet en luistert naar de klanken van Neal Francis, dan hoor je wellicht het geluid van weleer. En dat kan kloppen, want Neil haalt veel inspiratie uit de meesters van de funk en soul en gebuikt dit om zijn eigen verhaal te vertellen. Het begon ooit allemaal met een stoffige Dr. John LP die hij kreeg van zijn vader en zijn liefde voor de boogiewoogie piano en op zijn achttiende tourde hij al met de zoon van Muddy Waters. BBC Radio 6 noemde hem de reïncarnatie van Allen Toussaint.
Dit jaar staat Neal Francis dus 2x op Bospop, en dat is welverdiend!
Bekijk op onze programmapagina hoe de nieuwe timetable eruit ziet.

1657275238139.png
 
  • Verdrietig
Waarderingen: bas2204

Lion

Dagopener
7 mrt 2017
743
1.520
t is gezellig hier. Hele lange rijen voor de koffie wel, maar gelukkig hoef ik geen koffie. Zin in Sting en de Dijk. Fijne avond
 
  • Leuk
Waarderingen: Cootje en Brian

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Het is best stil hier. Hoe is het daar op Bospop? Wat zijn de beste shows tot nu toe? In ieder geval heel veel plezier met de laatste dag!
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.703
1.860
De Dijk inderdaad. Samen met Amy Macdonald en Passanger waren voor mij wel de toppers van de dag. Steve Vay niet gezien en kwam te laat binnen voor Paul Carrack. Er stond een behoorlijke file voor de fietsenstalling. Ook met de auto duurde het even hoorde ik.... Sting was ook goed. Heerlijke setlist. Heather Nova is muzikaal gezien niets mis mee alleen komt veel beter tot zijn recht in de tent.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.314
4.995
Nou mij moeder woont nog in Weert, daar was ik rond 10.00 uur en daarna de fiets gepakt. Toen viel het reuze mee met de drukte. Afgetrapt met Gin Lady, klonk wel geinig maar ook alles behalve bijzonder.

Toen Neal Francis, best een ok set. Maar ik trok die man niet echt, het was mij net iets teveel kijk mijn is wannabe 70’s zijn. Terwijl het muzikaal best ok was.

Vervolgens stond er een thuiswedstrijd van Träcksäck aan de beurt. Hoewel het duidelijk een Rowen Hèze rip off is, deden ze het gewoon leuk. Aardige sfeer in de tent, en volop hitjes spelen. Niet voor de fijnproever, maar dat hoeft ook niet altijd. Prima optreden.

Daarna stond Paul Carrack op de planken. Man heeft een goede stem, maar muzikaal was een beetje saai en eentonig. Deed zijn hitjes maar deden ook niet heel bij het publiek. Een voldoende maar ook niet meer dan dat.

Toen een kijkje genomen bij The Record Company. Eerste kwartier gezien maar het deed me heel erg weinig. Alle clichés werden al snel van tafel gehaald. Ik had trek dus maar lekker een pannenkoek warme janus gaan halen. Geen spijt van gehad.

Een mooi plekje uit gaan zoeken bij Heather Nova. Om eerlijk te zijn kende ik haar muziek nog niet echt goed. De dame ik kwestie deed niets verkeerds, de liedjes waren mooi en ze zong loepje zuiver. Maar zo op de mainstage werkte het helaas gewoon niet. Mensen begonnen er doorheen te praten en de intimiteit meeste ook gewoon. Had inderdaad beter in de tent kunnen staan.

Zeker als je daarna Dizzy Mizz Lizzy zag in de tent.
De vorige keer dat ik ze zag was ook op Bospop, en toen bevielen ze mij wel. En ook dit keer was het optreden tot in de puntjes volmaakt. Dit had veel beter op de main gepast dan Heather Nova.

Op de main stond vervolgens Amy MacDonald weer klaar. Ik ken de hitjes en die zal ik thuis niet heel snel opzetten. Maar zo live verraste mij het wel in positieve opzicht. Goed gezongen, kreeg het publiek mee, mooie beelden van Schotland op de achtergrond, ze had ook humor tussen haar nummers doe. Gewoon een leuk optreden.

Tijd voor Steve Vai in de tent. Ik weet dat voor vele deze man een legende is. Ik hou ook van gitaren maar ben absoluut geen kenner wanneer iets moeilijk is of niet. En ik hoor wel dat het waanzinnig knap is wat je doet, maar op een gegeven moment had ik het ook een klein beetje gehad. De show kwam nooit echt uit de voeten voor mij persoonlijk. Ik heb dan toch iets meer nodig dan de gitaar. Slecht was het zeker niet, maar gewoon niet helemaal voor mij.

Passenger dus. Wat is die jongen toch normaal gebleven, althans daar hamert hij behoorlijk op. Alles was geweldig en very special, en een amazing crowd. Ik weet niet of het oprecht was. Nu vind ik hem muzikaal heel weinig verkeerd doen. Want in je eentje op de gitaar zonder band, met soms best ok nummers. Natuurlijk niet slecht, maar hij moest ook wel 3x aangeven dat hij helemaal alleen was en zonder band. Het is een straatmuzikant, en dat idee heb ik ook nog wel als hij oo het podium staat. Alles is leuk, lief en aardig, maar uiteindelijk moet je toch maar geld in zijn hoedje gooien. Althans dat is de indruk die ik een beetje kreeg. Maar misschien doordenk ik het wel iets teveel. Want nogmaals muzikaal doet het eens niet zo slecht, maar het weet me niet te raken ala Damien Rice of iets dergelijks. Maar al bij al, een prima voldoende hoor.

Nu was het zo ver, het ging vanavond gebeuren. En die sfeer was merkbaar, heel de dag al eigenlijk. Het publiek had enorm veel zin in De Dijk. Dat ze afscheid nemen heeft bij veel mensen een belletje laten rinkelen dat dit gewoon een fantastisch leuke band is. En konden ze de verwachtingen waarmaken? Nou en of, de hits werden gespeeld met zoveel passie en gevoel. Heerlijk. Publiek wat los gaat bij dansbare hits zoals dansen op de vulkaan, de heerlijke meezinger Groot Hart, of een prachtige Niemand in de Stad. Wat is deze band goed zeg. En dan de afsluiter, kan het licht uit? Eigenlijk nog niet De Dijk, je bent nog veel te goed om te stoppen.

De afsluiter van de dag, Sting ging deze dag naar een mooi einde brengen. Mooie visuals en gewoon een hitjes parade waar je u tegen zegt en wist het allemaal super sympathiek over te brengen. Ik blijf Ever Breath You Take een pareltje vinden, prachtsong. Het was een heel mooie einde van de dag.

Verder vond ik de indeling van het terrein erg leuk geworden. Alleen naar de Tent toe mag er wat mij betreft iets meer doorgang hebben. Want soms werd het wel druk aan de rechter kant.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.511
Hoe was het publiek eigenlijk? Ik zag laatst een filmpje van Balthazar tijdens Fever, vlak voor KoL en geloofde mijn ogen niet. Letterlijk niemand stond mee te doen. Maar echt zelfs niet maaknikken ofzo, laat staan springen, zingen, vuisten in de lucht. En dat terwijl dit nummer (en deze band) normaal de voeten van volle velden van de grond krijgt. Heel raar zicht.

Verder wel leuk dat Passenger best ok was, @Indiaantje89 . Ga er binnenkort namelijk met de vriendin heen (is grote fan).
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
590
545
Ik vind het publiek hier ontzettend tam, ik weet niet of 't aan de leeftijd ligt, maar eigenlijk zou iedereen die statisch vooraan staat en met z'n telefoon staat te filmen, verplicht naar achteren moeten!!!
Bij Skunk Anansie werd het publiek pas enthousiast toen Skin het publiek in ging.
Net bij Son Mieux zelf lekker staan dansen maar alleen als erom gevraagd wordt, is het publiek extra enthousiast.
Ik maak er wel m'n eigen feestje van (en dat op'n 50ste 😜), maar vind het wel erg jammer. Ook veel geouwehoer.
Dadelijk nog 'n stukje Beth Hart en om 21.30 weer aan de bak achter de bar (die tussen main stage en tent), daar maken we er wel n feestje van bij Kensington (zelf geen fan...) , dus kom gezellig 'n drankje doen zou ik zeggen! 🍻
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken