Bospop 2022 - Nieuws en geruchten

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
606
306

foto : Dennis van der Bruggen / Festileaks

Bospop 2022


Datum: vrijdag 8 juli tm zondag 10 juli 2022 ( 40ste editie )
Locatie: nabij de A2 bij Weert Noord
Genre(s): Rock, Pop, Classic-rock

festivalsite: https://www.bospop.nl/
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
606
306
Laatste bericht van de organisatie:

"Het valt ons zwaar jullie te moeten melden dat we opnieuw de jubileumeditie van Bospop gaan verplaatsen naar 8, 9 en 10 juli 2022. Vorig jaar werd iedereen verrast door de snelle ontwikkelingen rondom corona waardoor we genoodzaakt waren om onze jubileumeditie in 2020 te verplaatsen naar de zomer van 2021. Helaas blijkt het ook dit jaar niet haalbaar om Bospop te organiseren op de manier zoals jullie van ons gewend zijn. De huidige omstandigheden laten het niet toe. De onzekerheden blijven te groot en de voorbereidingstijd is daardoor te kort. We hebben gekeken naar het uitwijken naar een andere datum in de zomer van 2021, maar ook dat lijkt niet mogelijk. Meerdere artiesten hebben hun tours verplaatst naar 2022.

Natuurlijk gaan we niet bij de pakken neerzitten en kijken we vooruit naar Bospop 2022. Op dit moment zijn we druk bezig om het programma zoveel mogelijk door te schuiven naar volgend jaar en dat ziet er goed uit. We verwachten snel nadere mededelingen over het programma te kunnen doen. Check hiervoor ook onze site www.bospop.nl

Tickets 2020 / 2021

De gekochte tickets voor 2020 / 2021 blijven geldig voor Bospop 2022. Uiteraard is het ook mogelijk je ticket tegen retourbetaling terug te geven. Alle online kaartkopers ontvangen omstreeks 15 april van Ticketmaster een e-mail met gedetailleerde informatie. Heeft u een niet online gekocht ticket, houdt dan onze website, nieuwsbrief of Facebook in de gaten. De verkoop is tijdelijk stil gelegd en wordt op zaterdag 1 mei a.s. hervat.

Reserveer in ieder geval 8, 9 en 10 juli 2022 in je agenda: We will be back!"

Dus hopelijk op korte termijn nieuws!

Wel heb ik uit andere bronnen vernomen dat het nog steeds rommelt in het bestuur van Bospop, zoals eerder al naar buiten werd gebracht. Wat dat verder nog voor invloed heeft, moeten we ook maar afwachten:

https://www.1limburg.nl/gedonder-organisatie-bospop-bestuursleden-ontslagen

 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.196
Het viel Ruben gisteren op dat de drie headliners, Sting, Lionel Richie en Kensington al op de site zijn. De organisatie heeft daar dus helemaal geen melding van gemaakt, maar wel netjes dat die alvast zijn meeverplaatst.

 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Het viel Ruben gisteren op dat de drie headliners, Sting, Lionel Richie en Kensington al op de site zijn. De organisatie heeft daar dus helemaal geen melding van gemaakt, maar wel netjes dat die alvast zijn meeverplaatst.
Tja... van Kensingdinges en LR ben ik niet zo kapot , maar ze trekken volk en dat is wat telt.. had zelf wel een wat stevigere afsluiter willen zien... zet er dan maar Vandenberg neer als tent afsluiter... zou niet verkeerd zijn!

 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Het viel Ruben gisteren op dat de drie headliners, Sting, Lionel Richie en Kensington al op de site zijn. De organisatie heeft daar dus helemaal geen melding van gemaakt, maar wel netjes dat die alvast zijn meeverplaatst.
Wat ook in de lijn der verwachting lag als je naar de tourschema’s kijkt voor volgend jaar van Sting en LR. Beiden zijn nu alweer bevestigd voor vele festivals in Europa in 2022. Best vreemd dat Bospop daar dan geen officiele mededeling over doet maar misschien komt die nog.

Ben ook meer benieuwd naar de rest van het programma. Ik reken stiekem ook weer op Beth Hart en hoop dat Roger Hodgson ook weer van de partij is.

Hopelijk komen ze snel met nieuws..

 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Sting, Roger Hodgson, Beth Hart én Bonamassa zouden me waarschijnlijk wel weer naar Bospop laten gaan. Baal wel nog steeds van Lionel Ritchie en Kensington. Aan de andere kant, in 2016 speelde Santana nog vóór Kensington, als er dan zo'n naam voorkomt vind ik het prima. En wie weet zeggen er net zoals in 2019 weer 2 van de 3 headliners af. :lol:

 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
606
306
Het was mij eerlijk gezegd nog niet eens opgevallen dat ze het programma afgezien van de drie headliners van de site af hadden gegooid. Maar eigenlijk verwacht ik ook wel dat de headliners gewoon naar volgend jaar gaan, zeker als ze zelf al zeggen dat er goede vorderingen zijn met het overzetten van het programma naar volgend jaar en het feit dat Lionel Richie en Sting beiden al hun tours naar 2022 zijn aan het verplaatsen. Hopen dat er dan inderdaad bij Kensington op de dag een goede andere act staat, maar het is inderdaad gewoon een goede kaartenverkoper als act op je festival in Nederland.

En hopen inderdaad dat dit de deur open zet om Bonamassa terug op het affiche te krijgen!

 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Ik gaf het al eerder aan, jammer dat in 2022 weer dezelfde headliners aanwezig zijn. Lionel Richie en Kensington doen het echt niet voor mij. Sting wel oké, maar als dat de beste headliner van het stel is dan stelt het niet veel voor. Een tweede lijn met Rodger Hodgson (reden genoeg voor een dagticket), Beth Hart en Joe Bonamassa maakt het echter wel enigszins anders. Dan is er nog wel wat sterke dagopvulling nodig om een weekendticket te overwegen maar mogelijk dat een weekendje Bospop er volgend jaar dan weer in zit.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
nou, laat Lionel Richie maar gewoon weer komen hoor... bewaar mijn dagticket niet voor niets he ;)

 

Fireball2

Playlistbediener
12 apr 2021
6
2
Nou... een heel gedoe om hier weer te komen met je oude inlog gegevens... dat lukt dus niet... opnieuw moeten registreren.... raar.... zelf mijn naam en wachtwoord werd geweigerd.... strange!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.196
Nou... een heel gedoe om hier weer te komen met je oude inlog gegevens... dat lukt dus niet... opnieuw moeten registreren.... raar.... zelf mijn naam en wachtwoord werd geweigerd.... strange!
Je moest ook een nieuw wachtwoord aanmaken en als dat niet gelukt is, denk ik dat je Jos wel een mail kan sturen (zie topic waar hij ons weer welkom heet).
 

Fireball2

Playlistbediener
12 apr 2021
6
2
Je moest ook een nieuw wachtwoord aanmaken en als dat niet gelukt is, denk ik dat je Jos wel een mail kan sturen (zie topic waar hij ons weer welkom heet).
Haha.. is me inmiddels duidelijk.. kreeg al een mail hierover... goed geregeld, dat wel... enne: we zijn er weer, dus dat telt... beginnen we gewoon weer opnieuw... ziet er wel goed uit uit hier.. netjes!
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
606
306
Denk dat we het voorlopig dan wel hebben gehad met de aankondigingen voor volgend jaar. Waarschijnlijk als er nu nog namen van 2020 zich toch nog bevestigen voor 2021, zullen ze dat wel mee gaan nemen als er weer wat ander nieuws ook te melden is, of de bevestigde artiest moet zelf de tour aankondigen en Bospop daarin meenemen.

We hebben dus onderstaande tussenstand voor komend jaar:
Vrijdag 9 juli:
Sting, Melissa Etheridge, Supertramp’s Roger Hodgson, White Lies, Jett Rebel, Gary Moore Tribute Band
Aantal nu aangekondigd: 6 acts
Aantal aangekondigd voor schrappen 2020 editie: 9 acts
Aantal op editie 2019: 8 acts
(Voorlopige) afvallers 2020 line-up: The Revolution / Allen Stone / The Struts / The Record Company

Zaterdag 10 juli:
Lionel Richie, Sinéad O’Connor, Heather Nova, De Dijk, Black Pumas, Dizzy Mizz Lizzy, Stahlzeit, Sloper, Tim Montana, Inge van Calkar, Gin Lady
Aantal nu aangekondigd: 11 acts
Aantal aangekondigd voor schrappen 2020 editie: 11 acts
Aantal op editie 2019: 13 acts
(Voorlopige) afvallers 2020 line-up: Joe Bonamassa / Natasha Bedingfield

Zondag 11 juli:
Kensington, Beth Hart, Passenger, BLØF, Walter Trout Band, Yola, Larkin Poe, Allman Betts Band, The Steel Woods, Robert Jon & the Wreck
Aantal nu aangekondigd: 10 acts
Aantal aangekondigd voor schrappen 2020 editie: 13 acts
Aantal op editie 2019: 13 acts
(Voorlopige) afvallers 2020 line-up: Juanes / Seasick Steve / Goodbye June

Als je naar bovenstaand overzicht kijkt, hebben we dus nog wel een aantal namen tegoed. Het aantal van 13 acts op de zaterdag en zondag zal ook in 2021 wel weer de bedoeling zijn. Dat komt in het tijdschema ook het beste uit. Grote vraag is de vrijdag. In 2019 hadden we daar maar 8 acts staan. Tot aan het schrappen van de 2020 editie, stonden er echter al 9 gepland. Echter weet ik niet of het vervallen van het concert van Iron Maiden op de donderdag voor Bospop nog invloed zal hebben op de lengte die ze voor de vrijdag willen plannen.

Grootste gemis blijft het wegvallen van Joe Bonamassa. Er is met Sinéad O’Connor wel iemand binnen gehaald met een wereldhit op haar naam op die dag, maar die schaar ik zelf toch meer in de categorie Juanes die is afgevallen dan in de categorie Bonamassa. Of mijn persoonlijke smaak moet mij hier weer eens in de weg zitten...

Ik dacht, laten we even het overzicht er nog bij pakken dat ik had gemaakt na de verschuiving van 2020 naar 2021 en de aanpassingen aan het programma toen. Aangezien de organisatie zelf al aangaf dat ze weer aardig bezig zijn met het opnieuw boeken van dezelfde namen voor volgend jaar.

Wat mij betreft hoeven ze eigenlijk niet perse heel veel namen door te schuiven. Sterker nog, aangezien dit al een doorgeschoven programma was, mag er wat mij betreft best eens naar gekeken worden om te kijken waar eventueel wat te vernieuwen valt. Waar ik vooral op hoop, zoals al aangegeven, is dat deze verschuiving ruimte maakt voor een terugkeer van Joe Bonamassa op de poster. Dat zou wel een echte toevoeging zijn!

Ook benieuwd wat ze nu gaan doen met dat extra concert. Origineel hadden we natuurlijk Iron Maiden en ook voor dit jaar was de vergunning in ieder geval alweer geregeld, dus benieuwd of ze ook volgend jaar nog voor zo'n uitbreiding op het festival willen gaan.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Er gaat volgend jaar zoveel op tour dat het me echt zou verbazen als er niet iets rondom Bospop zou staan zoals in het verleden de bedoeling was met Iron Maiden.... Guns n Roses had denk ik ook wel gekund al staan die nu in Groningen. Ook geen locatie waar je hun snel verwacht. Maar ik denk wel dat we op termijn nog iets mogen verwachten van een extra concert op het terrein van Bospop..
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.196
The hottest band in the world? Al zijn die er waarschijnlijk te klein voor, zou ik het er wel vinden passen.
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
606
306
Het viel Ruben gisteren op dat de drie headliners, Sting, Lionel Richie en Kensington al op de site zijn. De organisatie heeft daar dus helemaal geen melding van gemaakt, maar wel netjes dat die alvast zijn meeverplaatst.
Trouwens, voor zover het iets zegt: inmiddels zijn ook de headliners van de site verdwenen.

Gezien het feit dat de berichten over het al dan niet doorzetten van het ticket eind deze week worden verwacht vanuit Ticketmaster en dat op 1 mei de verkoop van de tickets voor 2022 wordt doorgestart, lijkt mij wel dat we in deze maand nog iets te horen zullen krijgen over (een aantal) artiesten waarvoor de boeking is doorgezet van 2021 naar 2022.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Met de data die Lionel Richie en Sting al hebben verzet naar 2022, ben ik er niet bang voor dat Bospop naast gaat grijpen...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken