Bospop 2016

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Steve Vai dus. Verrassend, maar wel heel gaaf
simple-smile.png
. Al met al een heel sterk programma dit jaar, ondanks het ontbreken van Prog Rock / metal.

Ondanks mijn terechte kritiek bij de eerste bekendmakingen en het ontbreken van goeie prog rock namen ben ik het met je eens.
Ze hebben zich sterk hersteld en met Steve Vai echt een grootheid binnen gehaald. Al met al een programma waar genoeg plezier
aan is te beleven. Zwak begonnen maar sterk geëindigd. Chapeau Bospop!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Damian wrote:
Steve Vai dus. Verrassend, maar wel heel gaaf
simple-smile.png
. Al met al een heel sterk programma dit jaar, ondanks het ontbreken van Prog Rock / metal.


Ondanks mijn terechte kritiek bij de eerste bekendmakingen en het ontbreken van goeie prog rock namen ben ik het met je eens.
Ze hebben zich sterk hersteld en met Steve Vai echt een grootheid binnen gehaald. Al met al een programma waar genoeg plezier
aan is te beleven. Zwak begonnen maar sterk geëindigd. Chapeau Bospop!

Niet slecht hoor... Zeker niet slecht, maar voor mij persoonlijk net niet overgehaald om Bospop dit jaar eens te proberen.

Het volledige programma voor zaterdag 9 juli is:
Seal, Nena, The Cranberries, Selah Sue, Kovacs, Walter Trout, DeWolff, Flogging Molly, The Waterboys, Maria Mena, Midas, Eisbrecher en Vido & St. Antonius.

Het volledige programma voor zondag 10 juli is:
Santana, Kensington, Elvis Costello & the Imposters, Counting Crows, Roxette, Steve Vai, K’s Choice, The Howlin’, Trixie Whitley, The BossHoss, CC Smugglers, SIMO en Def Americans.

http://www.bospop.nl/nieuws/steve-vai-maakt-het-bospop-programma-compleet/
 

Pieperke

Randprogramma
21 okt 2015
154
45
Steve Vai had ik niet op geteld, maar maakt het niet minder gaaf. onze tickets gaan vandaag in bestelling! eens kijken hoe hij zich verhoudt tot zijn leraar Satriani, die heb ik 4-5 jaar terug met Chickenfoot gezien in 013. lekkere gitaar-zondag met SIMO, Santana en Steve Vai
 

Damian

Playlistbediener
4 feb 2016
45
2
Timetable ook al bekend. Nena afsluiter op zaterdag, verrassend. Kensington (helaas) op zondag, maar dat was al min of meer bekend.
http://www.bospop.nl/programma/
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.677
837
Net de knoop doorgehakt, ondanks dat het midden in de Bruce tour valt moet ik hier naar toe.

Nena als afsluiter met een show van 1,5 uur maakt dit alleen al de moeite waar om richting Weert af te zakken
Daarnaast nog The Waterboys, Flogging Molly, DeWolff, The Cranberrries en Walter Trout en ik heb een zeer fijne dag
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
geen Roxette
Roxette cancel their summer tour
Roxette were supposed to start the last leg of their massive RoXXXette 30th Anniversary Tour on June 3rd. However, singer Marie Fredriksson has been advised by her doctors to refrain from touring and as a consequence all the summer shows are cancelled.
http://www.roxette.se/site.php?news_id=159
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.677
837
geen Roxette

Roxette cancel their summer tour
Roxette were supposed to start the last leg of their massive RoXXXette 30th Anniversary Tour on June 3rd. However, singer Marie Fredriksson has been advised by her doctors to refrain from touring and as a consequence all the summer shows are cancelled.

http://www.roxette.se/site.php?news_id=159

Oei, dat is toch wel een zware aderlating, de 2 na laatste act van je mainstage.
Ben benieuwd waar ze mee op de proppen komen als vervaning
 

Pieperke

Randprogramma
21 okt 2015
154
45
Dit heb ik gisteren niet meegekregen! Ik moet zeggen, Roxette was voor mij meer opvulling, niet mijn ding, dus ik ben erg benieuwd waar ze mee komen als vervanging. Uiteraard gun je niemand medische problemen, begrijp me niet verkeerd, maar voor mij persoonlijk kan de dag er dus op vooruit gaan
 

Pieperke

Randprogramma
21 okt 2015
154
45
Is golden earring geen redelijke optie qua haalbaarheid, tijdslot, budget etc?
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.683
666
The Corrs vervangen Roxette op Suikerrock... zou dit ook gaan gelden voor Bospop?
 

Damian

Playlistbediener
4 feb 2016
45
2
De nieuwe richting die Bospop is ingeslagen slaat in ieder geval aan bij het publiek. Ik ben benieuwd wat dit voor gevolgen heeft voor de indeling van het festivalterrein.

http://www.1limburg.nl/recordaantal-verkochte-tickets-lonkt-voor-bospop?context=default
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
http://www.1limburg.nl/bospop-neemt-maatregelen-tegen-modder?context=section-1
Bospop neemt maatregelen tegen modder
De hevige regenval van de afgelopen tijd speelt ook Bospop in Weert parten. Het jaarlijkse festival moet allerlei maatregelen nemen om het terrein en parkeerplaats niet één grote modderpoel te laten worden.

Zo wordt de grote parkeerplaats voor de bezoekers verplaatst naar een andere plek in Weert, in de buurt van de voormalige kazerne.

Pendelbus
De geplande festivalparking is door de regen van de afgelopen weken veel te drassig. Voor kampeerders en campers is er wel nog plek, de bezoekers die maar één dag afreizen naar Weert worden per pendelbus van en naar de parkeerplaats gebracht.

Rubberen matten
Op het Bospop-terrein zelf worden eveneens maatregelen genomen. Tijdens de opbouw zijn extra stalen platen gelegd, zodat de zware machines geen diepe modderige sporen trekken in het gras. En om te voorkomen dat voor het hoofdpodium een grote modderpoel ontstaat, liggen daar op een oppervlakte van 60 bij 35 meter rubberen matten.

De organisatie hoopt de extra kosten te verhalen op de verzekering, maar of dat lukt is nog niet bekend.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Deze quote uit 1limburg.nl...

Het classic-imago maakt plaats voor steeds meer artiesten die hun sporen in de jaren tachtig en negentig van vorige eeuw verdiend hebben.

:-?
 

Ingelke

Playlistbediener
20 nov 2014
42
7
Dit jaar voor het eerst naar Bospop geweest en dat is echt super bevallen!
Ik vond de faciliteiten echt prima geregeld, camping lag er zeer netjes bij, meer dan voldoende plek en heel kort bij het terrein (wij lagen aan de overkant van de weg, direct naast het terrein kan ook).
Douches werden na elke gebruiker even gecheckt en met een trekker nagelopen, bijna overal "gewone" wc's die er steeds goed uitzagen en met volop wc papier!
Het enige nadeel vond ik het geluid van de 24 uurs tent dat tot vroeg in de morgen over de camping denderde.
Maar goed, dat is dan een klein nadeel van zo kort bij het terrein te kunnen kamperen. Lang leve de oordoppen ;-)

Ook qua sfeer beviel het ons heel goed. Zeer gemengd publiek en iedereen was gewoon heel relaxed en vriendelijk, ook het personeel/vrijwiligers, wat we dit jaar bij bijvoorbeeld Werchter wel misten.
Zeker voor herhaling vatbaar voor ons!

Favorieten van het weekend: Flogging Molly, CC Smuglers, Bosshoss, Def Americans en Kovacs!

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken