Bospop 2016

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.718
1.882
Morgen rond de middag een lading nieuwe namen en niet de minste aldus de organisatie... Zal me benieuwen..
 

Oreon

Randprogramma
30 mrt 2014
184
0
Seal, The Cranberries, K's Choice, The Waterboys, Maria Mena en Simo.

Ik ben niet echt blij verrast helaas, alleen K's Choice vind ik wel een leuke naam.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Seal, The Cranberries, K’s Choice, The Waterboys, Maria Mena en Simo.

Ik ben niet echt blij verrast helaas, alleen K’s Choice vind ik wel een leuke naam.

In ieder geval wel wat meer classic namen. Waterboys en Cranberries zijn prima namen.
 

Damian

Playlistbediener
4 feb 2016
45
2
Tot nog toe geen verkeerd programma met Santana, The Waterboys, Flogging Molly, The Cranberries, K’s Choice en Walter Trout al een 6-tal bands die ik zeker wil zien.
Hopelijk komt er, net als vorig jaar met Anathema, Fish, Dream Theater en Steven Wilson, nog wat goede progrock bij. Misschien wel Pendragon die gaan het toeren en hierbij integraal “The Masquerade Overture” uitvoeren vanwege het 20-jarige jubileum van dit album.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Tot nog toe geen verkeerd programma met Santana, The Waterboys, Flogging Molly, The Cranberries, K’s Choice en Walter Trout al een 6-tal bands die ik zeker wil zien.
Hopelijk komt er, net als vorig jaar met Anathema, Fish, Dream Theater en Steven Wilson, nog wat goede progrock bij. Misschien wel Pendragon die gaan het toeren en hierbij integraal “The Masquerade Overture” uitvoeren vanwege het 20-jarige jubileum van dit album.

De organisatie heeft al laten weten dat er weinig tot geen progrock/metal zal zijn.
 

Damian

Playlistbediener
4 feb 2016
45
2
Er zal weinig classic rock meer bij komen meldt Bospop voorzitter Peter Verkennis in een blog op de Bospop-site waar hij uitleg geeft over het uitblijven van oudere rockbands:

http://www.bospop.nl/nieuws/waar-blijft-de-oude-rocker
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Blijkbaar niet gelukt te krijgen: Boston, Bonamassa, Journey, Queen, Foreigner, Heart, Status Quo, Deep Purple.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Beetje een slap verhaal hoor. Er is nog een hele rij bands die je zou kunnen boeken uit de 70's/80's en je zou ook langzamerhand kunnen verjongen naar de 90's. Wire, Suicide, T. Rex, Elvis Costello, Magma, om maar wat acts te noemen.

Er is genoeg en het hoeft niet per se te duur te zijn.

Maar daar is de organisatie helemaal niet echt op uit. De organisatie zoekt alleen "Boston, Bonamassa, Journey, Queen, Foreigner, Heart, Status Quo, Deep Purple". En blijkbaar Santana. Dat zijn vooral acts die al eerder zijn geweest. Ja, als je zo beperkt zoekt naar headliners... dat houd je niet vol. Dat is vooral slecht programmeerwerk.
 

Damian

Playlistbediener
4 feb 2016
45
2
Wel Classic Rock op vrijdag in de tent met diverse tribute bands. Als extra toevoeging wel leuk, nu nog wachten op de laatste namen.

http://www.bospop.nl/nieuws/bospop-start-dit-jaar-al-op-vrijdag
 

Damian

Playlistbediener
4 feb 2016
45
2
Alweer een maand geleden dat de laatste namen bekend zijn gemaakt, wordt weer eens tijd voor nieuwe. Elvis Costello, Skunk Anansie (Rock Zottegem) en Buddy Guy (North Sea Jazz) zijn in ieder geval in de buurt. Hopelijk geen Simply Red of Level 42 of ander jaren 80 pop, die is er al meer dan genoeg.
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Als Buddy Guy komt, wat ik me niet kan voorstellen trouwens, dan koop ik direct een kaart. Dan heb je met Santana en Buddy Guy aardig wat gitaargeweld op 1 dag staan.

Zowel qua prijs als programmering denk ik echter niet dat het zal gebeuren.

Edit; Hij speelt op vrijdag al op NSJ, dus de zaterdag zou ook nog kunnen (qua agenda). Dan heb je een mooie combi met Guy en Trout.
 

Damian

Playlistbediener
4 feb 2016
45
2
Goede aanvulling. Ze mikken dus meer op de 40+ers. Skunk Anansie zou dus prima in deze line-up passen. Ik mis persoonlijk nu alleen nog wat stevigere bands.
 

Pieperke

Randprogramma
21 okt 2015
154
45
Had Wolfmother graag gezien vanwege hun nieuwe album maar gezien ze op Lowlands staan zal dat wel moeilijk worden
 

Damian

Playlistbediener
4 feb 2016
45
2
Wel Elvis Costello, geen Skunk Anansie. Met DeWollf erbij een prima programma!!

http://www.bospop.nl/nieuws/nieuwe-namen-bospop-bevestigd-met-onder-andere-elvis-costello-counting-crows-en-dewolff/
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.077
Wel Elvis Costello, geen Skunk Anansie. Met DeWollf erbij een prima programma!!

(...)

Wow, Elvis Costello & the Imposters, Counting Crows, DeWolff, The Howlin’, Midas en The BossHoss, dat is niet mis.

Vooral Costello en DeWolff zijn hele goeie toevoegingen zeg... Doet Bospop toch weer prima imo!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.077
Ziet er best aardig uit hoor.
Het voor mij persoonlijk wel een doorn in het oog dat Kensington zo hoog tussen zo'n leuke namen staat.
Dat mag naar mijn idee langzaamaan afgelopen zijn dat gehype van Kensington, sorry hoor...
Maakt de zaterdag toch net iets leuker zo'n smetje.

ZATERDAG 9 juli 2016

Seal
Nena
The Cranberries
Selah Sue
Kovacs
Walter Trout
DeWolff
Flogging Molly
The Waterboys
Maria Mena
Midas
Eisbrecher
Vido & St. Antonius.

ZONDAG 10 juli 2016

Santana
Kensington
Elvis Costello & the Imposters
Counting Crows
Roxette
K’s Choice
The Howlin’
Trixie Whitley
The BossHoss
CC Smugglers
SIMO
Def Americans
http://www.bospop.nl/programma/
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.077
DennisvdBr wrote:
Counting Crows
Roxette
K’s Choice
The BossHoss

Dit vind ik persoonlijk een stuk taaier dan Kensington, hoor.

Die mening delen we niet ;)

Roxette is wel te gek hoor btw.

( maar grootste deel van mijn mening zit toch wel in het feit dat ik zelf helemaal klaar ben met Kensington, de overkill heeft bij mij zijn werk gedaan... )
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken