BKS & DTRH HURT/HEAL

Alt-J - 65
Anderson.Paak & The Free Nationals - 90
Anohni - 90
Aphex Twin - 112
Arctic Monkeys - 103
Beck - 106
Bon Iver - 97
Burna Boy - 47
Christine and the Queens - 90
Damien Rice - 100
Damon Albarn - 100
Editors - 101
Eefje de Visser - 97
Elbow - 101
Fleet Foxes - 100
Florence + The Machine - 98
Foals - 90
Franz Ferdinand - 111
Fred Again.. - 55
Gorillaz - 103
Iggy Pop - 95
Jack White - 117
Jamie xx - 90
Janelle Monáe - 105
Jungle - 45
Justice - 102
Kraftwerk - 100
LCD Soundsystem - 150
Little Simz - 103
Massive Attack - 100
Michael Kiwanuka - 100
Moderat - 90
Nick Cave and the Bad Seeds - 103
Noel Gallagher's High Flying Birds - 84
Nothing But Thieves - 80
Paolo Nutini - 105
Pixies - 95
PJ Harvey - 121
Queens of the Stone Age - 130 (-5)
Radiohead - 100
Run The Jewels - 80
Sigur Rós - 136
Soulwax - 112 (+5)
The Black Keys - 75
The Chemical Brothers - 125
The Libertines - 95
The National - 120
The Strokes - 110
The War On Drugs - 100
The xx - 108
Underworld - 90

Kan je ergens volgen, maar NBT is hier ook overhated. Doen ze ergens zelf hoor, door elk jaar wel weer ergens te verschijnen, maar toch.
Is waar, maar ik vind dat NBT geen headliner materiaal is voor geen een van de twee festivals hier. Niet populair genoeg, en sluit imo beter aan bij een festival als Pinkpop of Lowlands. Idk why. Alsof hier Royal Blood zou tussen staan ofzo.

Alt-J - 65
Anohni - 90
Aphex Twin - 112
Arctic Monkeys - 103
Beck - 106
Bon Iver - 97
Burna Boy - 47
Damien Rice - 100
Damon Albarn - 100
Editors - 101
Eefje de Visser - 97
Elbow - 101
Fleet Foxes - 100
Foals - 90
Franz Ferdinand - 111
Fred Again.. - 55
Gorillaz - 103
Iggy Pop - 95
Jack White - 117
Jamie xx - 90
Janelle Monáe - 105
Jungle - 45
Justice - 102
Kraftwerk - 100
LCD Soundsystem - 150
Little Simz - 103
Massive Attack - 100
Michael Kiwanuka - 100
Moderat - 90
Nothing But Thieves - 80
Paolo Nutini - 105
Pixies - 95
PJ Harvey - 121
Queens of the Stone Age - 130
Radiohead - 100
Run The Jewels - 70 (-10)
Sigur Rós - 136
Soulwax - 112
The Black Keys - 75
The Libertines - 95
The National - 120
The Strokes - 110
The War On Drugs - 100
The xx - 108
Underworld - 90

@kevinr had de punten van zijn voorganger niet meegenomen; zo zou hij moeten kloppen.

Alt-J - 65
Anohni - 85
Aphex Twin - 112
Arctic Monkeys - 103
Beck - 106
Bon Iver - 97
Burna Boy - 47
Damien Rice - 100
Damon Albarn - 100
Editors - 101
Eefje de Visser - 97
Elbow - 101
Fleet Foxes - 100
Foals - 90
Franz Ferdinand - 111
Fred Again.. - 60
Gorillaz - 103
Iggy Pop - 95
Jack White - 117
Jamie xx - 90
Janelle Monáe - 105
Jungle - 45
Justice - 102
Kraftwerk - 100
LCD Soundsystem - 150
Little Simz - 103
Massive Attack - 100
Michael Kiwanuka - 100
Moderat - 90
Nothing But Thieves - 80
Paolo Nutini - 105
Pixies - 95
PJ Harvey - 121
Radiohead - 100
Run The Jewels - 70
Sigur Rós - 136
Soulwax - 112
The Black Keys - 75
The Libertines - 95
The National - 120
The Strokes - 110
The War On Drugs - 100
The xx - 108
Underworld - 90

Is waar, maar ik vind dat NBT geen headliner materiaal is voor geen een van de twee festivals hier. Niet populair genoeg, en sluit imo beter aan bij een festival als Pinkpop of Lowlands. Idk why. Alsof hier Royal Blood zou tussen staan ofzo.
Die verkopen de Ziggo volgens mij moeiteloos uit hier. Die zijn in NL iig wel groter dan niveau Royal Blood voor mijn gevoel.

• Leuk
Waarderingen: Yannick
Alt-J - 65
Anohni - 85
Aphex Twin - 112
Arctic Monkeys - 103
Beck - 106
Bon Iver - 102 (+5)
Burna Boy - 47
Damien Rice - 100
Damon Albarn - 100
Editors - 101
Eefje de Visser - 97
Elbow - 101
Fleet Foxes - 95 (-5)
Foals - 90
Franz Ferdinand - 111
Fred Again.. - 60
Gorillaz - 103
Iggy Pop - 95
Jack White - 117
Jamie xx - 90
Janelle Monáe - 105
Jungle - 45
Justice - 102
Kraftwerk - 100
LCD Soundsystem - 150
Little Simz - 103
Massive Attack - 100
Michael Kiwanuka - 100
Moderat - 90
Nothing But Thieves - 80
Paolo Nutini - 105
Pixies - 95
PJ Harvey - 121
Radiohead - 100
Run The Jewels - 70
Sigur Rós - 136
Soulwax - 112
The Black Keys - 75
The Libertines - 95
The National - 120
The Strokes - 110
The War On Drugs - 100
The xx - 108
Underworld - 90

Alt-J - 65
Anohni - 85
Aphex Twin - 112
Arctic Monkeys - 103
Beck - 106
Bon Iver - 102
Burna Boy - 44 (-3)
Damien Rice - 100
Damon Albarn - 100
Editors - 101
Eefje de Visser - 97
Elbow - 101
Fleet Foxes - 95
Foals - 90
Franz Ferdinand - 111
Fred Again.. - 60
Gorillaz - 103
Iggy Pop - 95
Jack White - 117
Jamie xx - 90
Janelle Monáe - 105
Jungle - 45
Justice - 102
Kraftwerk - 100
LCD Soundsystem - 150
Little Simz - 103
Massive Attack - 100
Michael Kiwanuka - 100
Moderat - 90
Noel Gallagher's High Flying Birds - 83 (-1)
Nothing But Thieves - 80
Paolo Nutini - 105
Pixies - 95
PJ Harvey - 126 (+5)
Radiohead - 100
Run The Jewels - 70
Sigur Rós - 137 (+1)
Soulwax - 112
The Black Keys - 75
The Libertines - 95
The National - 120
The Strokes - 110
The War On Drugs - 100
The xx - 108
Underworld - 90

Die verkopen de Ziggo volgens mij moeiteloos uit hier. Die zijn in NL iig wel groter dan niveau Royal Blood voor mijn gevoel.
NBT is lastig te beoordelen voor dit spel. Qua grootte is het in NL makkelijk top 25% van dit spel. Tegelijkertijd voelt het als de minst BKS/DTRH band van het stel. Ze waren natuurlijk ook gewoon invaller vorig jaar. Ik heb er niet veel mee, maar vind het te vroeg om ze eruit te willen.

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong
Alt-J - 65
Anohni - 85
Aphex Twin - 112
Arctic Monkeys - 103
Beck - 106
Bon Iver - 102
Burna Boy - 44
Damien Rice - 100
Damon Albarn - 100
Editors - 101
Eefje de Visser - 97
Elbow - 101
Fleet Foxes - 95
Foals - 90
Franz Ferdinand - 111
Fred Again.. - 60
Gorillaz - 103
Iggy Pop - 95
Jack White - 117
Jamie xx - 90
Janelle Monáe - 105
Jungle - 45
Justice - 102
Kraftwerk - 100
LCD Soundsystem - 150
Little Simz - 103
Massive Attack - 100
Michael Kiwanuka - 100
Moderat - 90
Noel Gallagher's High Flying Birds - 83
Nothing But Thieves - 80
Paolo Nutini - 105
Pixies - 95
PJ Harvey - 126
Radiohead - 100
Run The Jewels - 70
Sigur Rós - 137
Soulwax - 112
The Black Keys - 65 (-10)
The Libertines - 95
The National - 120
The Strokes - 110
The War On Drugs - 100
The xx - 108
Underworld - 90

NBT is lastig te beoordelen voor dit spel. Qua grootte is het in NL makkelijk top 25% van dit spel. Tegelijkertijd voelt het als de minst BKS/DTRH band van het stel. Ze waren natuurlijk ook gewoon invaller vorig jaar. Ik heb er niet veel mee, maar vind het te vroeg om ze eruit te willen.
Ik ben nooit op een van beide festivals geweest, maar als ik de 'vibe' van die festivals goed begrijp, een soort van mini-Pinkpop maar dan meer voor indiesnobs (komend van een metalsnob 😜), dan is NBT toch niet zo out of place daar?
Ik zou dat dan eerder verwachten van Iggy Pop en QOTSA, die lijken toch veel meer twee vreemde eendjes in deze bijt.
Die zou ik veel eerder als Pinkpop of (in het geval van Iggy) Bospop namen bestempelen.

Mja, het is een van de weinige acts uit het rijtje die ik nooit heb gezien en zelf ook nooit draai, maar het is me al een paar keer gebeurd dat ik - bijvoorbeeld in de Top 2000 - dacht: 'wat is dit voor een zoutloos, saai liedje?' En dan bleek het Nothing But Thieves.

Omdat er voor mij eigenlijk amper acts in deze lijst staan die ik echt helemaal niets vind, is NBT voor mij wel een van de eerste die mag gaan.

Ik ben nooit op een van beide festivals geweest, maar als ik de 'vibe' van die festivals goed begrijp, een soort van mini-Pinkpop maar dan meer voor indiesnobs (komend van een metalsnob 😜), dan is NBT toch niet zo out of place daar?
Ik zou dat dan eerder verwachten van Iggy Pop en QOTSA, die lijken toch veel meer twee vreemde eendjes in deze bijt.
Die zou ik veel eerder als Pinkpop of (in het geval van Iggy) Bospop namen bestempelen.
Qotsa scoort ook goed bij muzieksnobs/Pitchfork publiek, om er eens een term aan te hangen. NBT is een band die beter scoort bij de mensen die het allemaal wat meer casual benaderen. BKS is eigenlijk in weinig te vergelijken met Pinkpop. Behalve dat het een festival is dat drie dagen duurt, plaatsvindt in juni en waar mensen over het algemeen naartoe komen om van muziek te genieten.

Er zit - denk ik - dan toch wat meer ruimte dan je denkt tussen Pinkpop en indiesnobs. ;) Al is er ook nog wel een verschil(letje) tussen BKS en DTRH. Er zijn wel veel acts die op alle drie deze festivals kunnen staan, maar Pinkpop heeft volgens mij ieder jaar maar een stuk of vijf 'typische' BKS-namen en vice versa.

Vooral QOTSA vind ik trouwens ook wel een wat vreemdere eend in de bijt (Edit: hoewel.. eigenlijk toch ook wel met Sjakie eens dat die er wel meer tussen 'passen' als je ziet in welke hoek die (ook) geliefd zijn).

Ik vind Royal Blood, zeker in Nederland, echt een stuk kleiner dan NBT.
Deel wel je mening dat ze beter bij Pinkpop/Lowlands passen.

Qotsa scoort ook goed bij muzieksnobs/Pitchfork publiek, om er eens een term aan te hangen. NBT is een band die beter scoort bij de mensen die het allemaal wat meer casual benaderen. BKS is eigenlijk in weinig te vergelijken met Pinkpop. Behalve dat het een festival is dat drie dagen duurt, plaatsvindt in juni en waar mensen over het algemeen naartoe komen om van muziek te genieten.
Ben best nieuwsgierig wat nou precies die verschillen zijn tussen BKS en Pinkpop, DTRH en Pinkpop en met name BKS en DTRH.
Heb me er ook nooit genoeg in verdiept eerlijk gezegd, maar als ik naar line-ups door de jaren heen kijk, zie ik niet heel veel verschil, behalve dan dat Pinkpop uiteraard ook meer rock/metal namen heeft.

Of ligt het verschil dan meer in de sfeer en/of het type bezoekers ofzo?

Ben best nieuwsgierig wat nou precies die verschillen zijn tussen BKS en Pinkpop, DTRH en Pinkpop en met name BKS en DTRH.
Heb me er ook nooit genoeg in verdiept eerlijk gezegd, maar als ik naar line-ups door de jaren heen kijk, zie ik niet heel veel verschil, behalve dan dat Pinkpop uiteraard ook meer rock/metal namen heeft.

Nee ook in de lineup. Gros van de bands op BKS en DTRH zie je niet op Pinkpop terug.

Het ligt inderdaad meer aan de sfeer en het type bezoekers. Vervolgens zijn er ook weer bands die daar beter bij passen en juist minder. Zonder onvriendelijke dingen over Pinkpop te zeggen kan ik het niet heel veel beter duiden.

Het verschil tussen BKS en DTRH is ook meer een gevoel, want daar zit er nog meer overlap in de lineup. DTRH is (tegenwoordig) wat groter, wat meer 'feestpubliek' zoals een Lowlands en juist wat minder focus op indiesnobs.

Nee ook in de lineup. Gros van de bands op BKS en DTRH zie je niet op Pinkpop terug.
Als er een keer overlap zit dan is het vaak pas nadat een BKS/DTRH band doorgebroken is bij het Kink FM publiek of als een Pinkpop act een nieuwe indiesnob richting opgeslagen is. Al is het natuurlijk niet zo zwart-wit als dat.

Zoals Sjakie zegt past een QOTSA zeker nog wel bij dit type publiek. Ik denk dat je het minder moet zoeken in de stijl van de muziek (strike scheiding tussen rock, pop, metal, etc.) en meer in de plekken waar diezelfde acts hoog aangeschreven zijn.

Users who are viewing this thread