Best Kept Secret 2026

Om even iets te doorbreken en voor wat meer luchtigheid te zorgen: wat vonden jullie zo achteraf gezien van de drie headliners en waar hopen jullie volgend jaar op?

En: was de zogeheten 'undercard' in balans?
In het 2027 wordt er alweer druk met wensenlijstjes gestrooid, dus daar staan alweer genoeg headliners voor 2027.

Ik vond Nick Cave & the bad seeds fenomenaal. Echt genieten, stond ook wel redelijk vooraan. Maar alkes klopte, en wat een muzikanten en performers. Beste live-act die ik in jaren heb gezien.

Jack White was ook genieten, wel een beetje een one-man show, 1.5 uur was wel perfect qua tijd.

Gorilaz vond ik een beetje tegenvallen, terwijl ik hun laatste album heel goed vond, kwam ook door het geluid waar ik stond, hoorde Damon Albarn amper. En vond hem bij DTRH een leukere en fittere 'dronk' hebben.
 
Genesis Owusu had ook een politieke boodschap maar hij verpakte dat in een rap (freestyle of niet?) die ik vrij treffend en intelligent vond. Dat vond ik dan weer slimmer gedaan. Het werd onderdeel van de muziek en zette aan tot nadenken. En niet te nadrukkelijk aanwezig. Zo kan het ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: nooley
Het wordt wel groot gemaakt nu (niet specifiek door jou, Gloaming, maar je bent de laatste die reageert). Een punkrockster die zich in heel haar carrière uitspreekt vóór vrouwen, stuurt bij één moshpit de mannen naar achteren. Poeh, het is me wat zeg. En het is niet Sophie Straat zelf die dit filmt.

Overigens, mijn favoriete moshpit was die bij Kneecap vorig jaar, omdat die voor de verandering eens niet uit 95 procent mannen bestond.
De female moshpits van de beaches 🥰
 
Hou toch op zeg, ze noemt ook queer. Kunnen ook mannen zijn. Iedereen die te maken heeft gehad met achterstelling en discriminatie mocht blijven staan voor de moshpit. Het is onwil om daar dan over te vallen als witte man en dat rascisme te noemen. Ga je schamen.
Ik wil niet zeker zeggen dat dit voor de festileakers hier geldt, maar de meeste mensen die hier racisme in zien, zie PowNed en DDS, hebben meestal weinig problemen met racisme richting de andere medemens. Het is zo schijnheilig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Strandtent
Genesis Owusu had ook een politieke boodschap maar hij verpakte dat in een rap (freestyle of niet?) die ik vrij treffend en intelligent vond. Dat vond ik dan weer slimmer gedaan. Het werd onderdeel van de muziek en zette aan tot nadenken. En niet te nadrukkelijk aanwezig. Zo kan het ook.
Inderdaad: ook
 
Ik wil niet zeker zeggen dat dit voor de festileakers hier geldt, maar de meeste mensen die hier racisme in zien, zie PowNed en DDS, hebben meestal weinig problemen met racisme richting de andere medemens. Het is zo schijnheilig.
En andersom is het natuurlijk ook zo dat de meeste mensen die zeggen dat dit geen racisme is vaak heel veel problemen hebben met racisme. Het mes snijd aan 2 kanten.
 

Users who are viewing this thread