Best Kept Secret 2026

Voor Cave zit er qua populariteit wel een wereld van verschil tussen 2013 en nu.

Sinds 2017/18 is die écht naar een grote Ziggo/AFAS Dome grootte gesprongen en dat is alleen maar gegroeid. Op het moment dat hij LL headlinede zag ik 'm in de Lotto Arena.
Ook waar. Ik meen dat tegenover Cave in de Bravo iets dansbaar stond geprogrammeerd. Daar ging toen de grote meute naartoe. Ik sprak mensen over Cave en ik kreeg te horen dat men geen zin had in "rustige depressieve muziek".

Misschien een unpopulair opinion, maar ik miste wel een beetje het al op donderdag kunnen aankomen op de camping. Dat extra dagje brengt toch iets meer rust. Je kunt rustig de tent opzetten, even een middagje kletsen met je vrienden en hoeft niet meteen aan de bak.

Daarnaast heb ik ook altijd even één nacht nodig om te wennen aan de geluiden en het slapen in een tent, dus doe ik meestal de eerste nacht geen oog dicht. Dat hakt er op een BKS met maar 2 nachten flink in.
Eens hoor. Nu kampeer ik nooit op BKS, maar bij een Lowlands o.i.d. zou ik het ook niet fijn vinden om in de ochtend al te jakken en jagen omdat je die 1ste act al wilt zien. Bij Lowlands zijn ze doorgeslagen. naar bijna een nieuwe festivaldag (hoeft voor mij ook niet zo), maar lekker wat onspannender alles opzetten lijkt me geen gekke gedachte nee.

• Leuk
Waarderingen: Onibaba
In 2018 kwam At The Drive In een reünie show spelen. Dat was helemaal pijnlijk hoe weinig mensen daar op af kwamen.
Ik was er wel en had er erg naar uitgekeken! Maar was ook snel weer weg, want poeh, wat viel mij dat toen tegen zeg. Was daardoor ook bijna niet naar The Mars Volta op BKS gegaan. Gelukkig toch wel gedaan!

• Leuk
Waarderingen: Onibaba
Ik was er wel en had er erg naar uitgekeken! Maar was ook snel weer weg, want poeh, wat viel mij dat toen tegen zeg. Was daardoor ook bijna niet naar The Mars Volta op BKS gegaan. Gelukkig toch wel gedaan!
Ik had At The Drive In daarvoor in de Melkweg gezien en het dak ging er af. Dat was echt goed. Volgens mij gingen die gasten op LL maar wat aanklooien omdat ze de opkomst tegen vonden vallen. Cedric ging in kisten zitten uit verveling leek wel.

Dit is dat wellicht niet het beste voorbeeld. Maar toch...rock acts werden steeds minder goed bezocht op LL.

Ik heb ook heel erg veel BKS voorbij zien komen op tiktok, maar ik weet dan dus niet hoeveel er daadwerkelijk komt doordat er meer content over gemaakt wordt of dat het algoritme zó goed is dat ik het zie als BKS-ganger... ik hoop dat tweede dan maar?

Anyway, long time lurker doet even een korte review:
Top weekend, hoogtepunten waren Jack White, Yard Act, Nation of Language, en Nymfo b2b Zohar. Nick Cave was natuurlijk objectief geweldig, maar ik ken het zelf niet goed genoeg en zou dan liever naar een concert gaan ipv in een festivalweide. Ook honorable mentions voor Tim Reaper, Surusinghe, Sudan Archives. Enige puntje wat ik zou hebben is gewoon wat spannendere elektronische acts neerzetten zeker in de late uurtjes. Ik hou enorm van vroeg op het terrein zijn voor zo veel mogelijk dagprogramma pakken, maar ik wil eigenlijk tot diep in de nacht kunnen blijven ontdekken. En ik zie niet in wat een Job Jobse en Lucky Done Gone te zoeken hebben ook BKS als er zo veel beter aanbod is...

Ik heb ook heel erg veel BKS voorbij zien komen op tiktok, maar ik weet dan dus niet hoeveel er daadwerkelijk komt doordat er meer content over gemaakt wordt of dat het algoritme zó goed is dat ik het zie als BKS-ganger... ik hoop dat tweede dan maar?

Anyway, long time lurker doet even een korte review:
Top weekend, hoogtepunten waren Jack White, Yard Act, Nation of Language, en Nymfo b2b Zohar. Nick Cave was natuurlijk objectief geweldig, maar ik ken het zelf niet goed genoeg en zou dan liever naar een concert gaan ipv in een festivalweide. Ook honorable mentions voor Tim Reaper, Surusinghe, Sudan Archives. Enige puntje wat ik zou hebben is gewoon wat spannendere elektronische acts neerzetten zeker in de late uurtjes. Ik hou enorm van vroeg op het terrein zijn voor zo veel mogelijk dagprogramma pakken, maar ik wil eigenlijk tot diep in de nacht kunnen blijven ontdekken. En ik zie niet in wat een Job Jobse en Lucky Done Gone te zoeken hebben ook BKS als er zo veel beter aanbod is...
Eens. Job Jobse vond ik maar mwah. LDG zal niet veel spannender geweest zijn.
Zou mooi zijn als de elektronische acts wel meer de grenzen op zoeken, of is het overwegend bandjespubliek daar te behoudend voor? Verder geen oordeel.
Sammy Virji is dan wel oké, maar ja laatste uurtje St. Paul. 😅

Eens. Job Jobse vond ik maar mwah. LDG zal niet veel spannender geweest zijn.
Zou mooi zijn als de elektronische acts wel meer de grenzen op zoeken, of is het overwegend bandjespubliek daar te behoudend voor? Verder geen oordeel.
Sammy Virji is dan wel oké, maar ja laatste uurtje St. Paul. 😅
Haha eerlijk de mensen die ik heb gesproken die Lucky en Job heel nice vonden hebben geen band gezien. Dus ik denk dat het meer wel/niet openstaan voor experimentele muziek of dingen die je niet kent is.

Ik moet toegeven dat het laatste uurtje st paul natuurlijk heerlijk is net als soms ff indiehitjes meeschreeuwen in the casbah, maar ik vind soms een uur st paul tussen echt wel betere djs door daar op the floor soms echt een pijnpunt… laat hem dan lekker een dagshift draaien en het laatste uurtje of zo maar daar tussenin wel even een lang blok met goede dingen. Of geef hem ‘s nachts de not nothing/the shore en gebruik the floor dan écht als club.

• Leuk
Waarderingen: DJ_Tjorre
Haha eerlijk de mensen die ik heb gesproken die Lucky en Job heel nice vonden hebben geen band gezien. Dus ik denk dat het meer wel/niet openstaan voor experimentele muziek of dingen die je niet kent is.

Ik moet toegeven dat het laatste uurtje st paul natuurlijk heerlijk is net als soms ff indiehitjes meeschreeuwen in the casbah, maar ik vind soms een uur st paul tussen echt wel betere djs door daar op the floor soms echt een pijnpunt… laat hem dan lekker een dagshift draaien en het laatste uurtje of zo maar daar tussenin wel even een lang blok met goede dingen. Of geef hem ‘s nachts de not nothing/the shore en gebruik the floor dan écht als club.
Ik ben wel een bandjesguy, maar ik heb het uitgeschreeuwd bij Job(achteraan, net buiten de tent, nadat we naar Nick Cave waren geweest). LCD Soundsystem, Gesaffelstein, MGMT, Justice. Vind dat die set juist heel goed paste bij het dna van iemand die graag naar BKS komt en eens een dj-set meepakt.

• Leuk
Waarderingen: noah277 en davadude
Ik denk wel dat juist de namen Job Jobse, Lucky Done Gone, maar ook een Merol en Sef (waar ik zelf ook wel fan van ben), voor een extra aantrekkingskracht zorgen richting de "influencers". Maar moet eerlijk zeggen dat ik er op BKS geen last van had, publiek was prima, genoeg verschillende type mensen en geen overkill aan influencers of kijk mij nou types.

• Leuk
Waarderingen: Matthijs

🤬

• Leuk
Waarderingen: dreksel en visdave34
Ik denk wel dat juist de namen Job Jobse, Lucky Done Gone, maar ook een Merol en Sef (waar ik zelf ook wel fan van ben), voor een extra aantrekkingskracht zorgen richting de "influencers". Maar moet eerlijk zeggen dat ik er op BKS geen last van had, publiek was prima, genoeg verschillende type mensen en geen overkill aan influencers of kijk mij nou types.
Wij waren met een heel gemêleerd groepje, waarvan er een hoop zijn meegekomen door Job Jobse, Sef, Lucky done gone, Sammy Virji etc. En ja dan kom je ook wel wat vaker op de floor uit, maar ze hebben zich wel ook laten uitdagen door mee te gaan naar Model/Actriz, Genesis Owusu en Joey Valence & Brae bijvoorbeeld.

• Leuk
Waarderingen: Davidd en Matthijs
We moeten ook niet te snel gaan zeggen dat bepaalde acts influencers of kijk-mij-types aantrekken.
En als ik dat filmpje van hierboven zag, maakt het ook geen bal uit wie er speelt. 2 seconden wat lasers in beeld en verder alleen maar sfeer.

Hij heeft trouwens wel de Herman Brood Academie gedaan, dus hij is in ieder geval een muziekliefhebber. Jammer dat ie het nu terugbrengt tot deze 💩

Users who are viewing this thread