Best Kept Secret 2026

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
  • Featured
Tijdens het begin van Gorillaz is er een groep van 6~ beveiligers het publiek linksvoor in gegaan om (van wat de mensen om me heen riepen) iemand die een Palestijnse vlag zwaaide uit het publiek te halen en met wat slag en stoot mee te nemen: Hierna werd er allemaal Free Palestine geschreeuwd. Iemand daar wat van meegekregen?
Bullshit. Volgens mij gewoon een jongen out gegaan. Was ook gewoon EHBO personeel bij en die jongen werd daarna gewoon vredig uit het publiek gedragen.

• Leuk
Waarderingen: yannickd
Bullshit. Volgens mij gewoon een jongen out gegaan. Was ook gewoon EHBO personeel bij en die jongen werd daarna gewoon vredig uit het publiek gedragen.
Geen bullshit. Een ~zestal security had inderdaad wat mensen te pakken en heeft ze flink toegesproken linksvoor bij het hek, op de hoek van de passage naar de TWO. Geen idee wie of wat of waarom, maar er werd zeker ingegrepen en er zijn mensen uit het publiek gehaald tijdens El Mañana. Paar nummers daarvoor EHBO-inzet, dat verliep keurig, die zijn vlot gepasseerd.

Heb weer een heel fijn weekend gehad. Nog nooit was het zo druk op het festival maar daar heb ik eigenlijk geen last van gehad. Het terrein is net wat groter gemaakt maar zonder intimiteit te verliezen. Ook qua sfeer was het weer erg fijn.
Nieuwe Secret en Casbah zijn verbeteringen. Mis wel het Muziekgieterij podium. Een intieme plek in het bos. Daar was bv Skullcrusher veel beter tot zijn recht gekomen.
Wat dat betreft zijn er wel een paar missers geweest. Ethel Cain op One was jammer en Weval in de middag ook.
Tijdstip en podium hebben best wat invloed op de beleving.
Heb erg veel goede optredens gezien. Kwaliteit was weer hoog.

Hier mijn top 10:

1 Nick Cave & The Bad Seeds
2 Gorillaz
3 Joey Valence & Brae
4 Genesis Owusu
5 Madra Salach
6 Militaire Gun
7 Jack White
8 Radio Free Alice
9 Tramhaus
10 Dressed like Boys

Nu al weer zin in volgend jaar!

Makkelijk wel om allemaal verschillende ervaringen van mensen op één hoop te gooien en dan te doen alsof dat het enige is wat er gezegd word. Een festivalweekend heeft leuke en minder leuke momenten, ik vind het juist fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die het ergens jammer vindt dat het festival zo anders is geworden de laatste jaren, en dat zit hem voor mij wel veelal in het publiek. Het is toch gewoon objectief kut/slecht dat mensen door alle optredens heen staan te praten?
Lijkt wel alsof Wierd Duk hier een account heeft aangemaakt.

Zo hier mijn verslag. BKS 2026, waar een glas soms werd geleegd, maar uiteindelijk toch mooi gevuld was.

Vrijdag:
Mijn BKS begon een beetje stroef. Ik was afgelopen week verkouden geworden en was er helaas nog niet van af toen BKS startte. Dan ga je toch al niet zo fijn er naar toe. Ochtends opgestart op kantoor Tilburg en daarna doorgereden naar BKS. Expres een beetje omgereden om van een gunstige kant af te komen en geen problemen gehad met verkeer/parkeren.

Áo was een erg mooie start van de dag. Goede sound, beetje ingetogen, gewoon lekker om mee te beginnen. Daarna doorgegaan naar NewDad. Op een album had ik best wel zin in deze band, maar had hier volgens ook wat mindere live-ervaringen gelezen. Gelukkig viel het mij super mee en het was echt een goede show. Alleen de verkoudheid begon een beetje toe te slaan en voelde me gewoon niet lekker. Dus gewoon heel even mijn rust gepakt en op afstand Yin Yin gekeken wat ik eigenlijk niet interessant vond. Toen ben ik even bij Sudan Archives gaan kijken maar ik kwam daar ook niet lekker in. Eerst even een kwartier Curtis Harding gezien, klonk best prima maar ook niet heel erg mijn Doorgelopen naar Elmer en dat zag er leuk uit, maar ik was gewoon niet in de mood op dat moment.

Daarna doorgezakt naar Shady Nasty, dat was best een aardige set en weer doorgegaan naar Model/Actriz. En weer had ik dezelfde vibe dat ik helaas gewoon niet in kwam. Blood Incantion vind ik een toffe band, maar had niet echt de verwachtingen dat dit zou werken op BKS, dus toch maar gekozen voor Militarie Gun. En ja dat werkte wel in de casbah, best een OK optreden.

Jack White was toen aan de beurt, nog niet eerder solo aan het werk gezien. En om eerlijk te zijn ben ik op het laatste album na nooit echt in zijn solo werk gedoken. Maar het was gewoon een erg sterk en goed gebalanceerde set. Met goede verdeling tussen eigen nummers en de bekendere White Stripes/Raconteurs. 7 Nation Army blijf ik overigens wel een van zijn/hun mindere nummers vinden.

Hoewel ik heel blij was met Jack White, besliep mij wel het gevoel dat ik een matig dagje had gehad. Daarna hielp het niet bij dat ik gewoon niet fit was. En ik had ook geen energie meer over om supermodel te gaan bekijken. Dus helaas op tijd naar huis vertrokken en onder de lakens gekropen.

Zaterdag:
Gelukkig werd ik goed wakker, en leek de verkoudheid toch een heel stuk minder te zijn. Want hoe ik mij vrijdag voelde heb ik ook nog even getwijfeld om een dagje over te slaan. Nou opgestart bij Mark William Lewis, best ok maar verre van bijzonder. Madra Salach was wel een toffe show, vond het live beter dan dat het op plaat bij overkomt. Door gecheked bij Any Young Mechanic en dat was best een vermakelijk optreden.

Daarna kwartiertje ingechecked bij Weval, altijd wel goed maar het mist ook wel weer iets voor mij. En heb ze al vrij vaak gezien dus terug naar de Cabah voor de Grote Geelstaart. Gewoon een heel tof optreden. Toen doorgezet naar The Secret voor Sorry. Had hier iets meer van verwacht, maar alsnog was het een aardig optreden. En hup weer aangesloten bij Aldous Harding. Helaas hier ook last gehad van praters waardoor de show een beetje belemmerd werd. Op tijd teruggegaan naar Radio Free Alice, en wat een prachtig optreden was dat. Een band naar mijn hart. Daarna de laatse minuten van Hayley Williams bekeken, maar daar heb ik niet heel veel mee. Nation Of Language was wederom weer erg sterk. Die synth wave sound van hun vind ik gewoon tof en heeft ook iets nostalgisch bijna, zeer goede show. Merken jullie het al, mijn glas begint aardig vol te worden.

Daarna mooi plekje uitgezocht bij Wolf Alice. En vrij aardig genoten van de show, maar ben nog steeds wel verbaasd dat dit zo'n grote act is geworden. Daarna Ghostwoman gechecked en ook dat was niet verkeerd. Maar op tijd teruggelopen voor the man, the myth, the legend... Nick Cave. Ik moet heel eerlijk zijn, ik had niet echt hele hoge verwachtingen van deze show. Zijn laatste album deed me niet heel veel, en ik had voor mijzelf het idee dat ik een beetje Nick Cave moe was. Maar nee nee dat gaan we niet doen zij meneer Cave, en met een heel toffe setlist gaf hij misschien toch wel weer de show van het weekend weg. Uitmuntend.

Daarna afgesloten bij Job Jobse, maar ik blijf het een weinig inspirerende dj vinden die iets teveel wordt gehyped naar mijn mening. Dit mag veel spanneder zijn wat mij betreft.

Zondag:
Opgestart bij Etella. Best een ok optreden zonder heel bijzonder te worden. Dressed Like Boys in de secret daarentegen vond ik erg sterk. Erg mooi en introverte set, onze zuiderburen hebben er weer een topband bij hoor. Toen gekozen om DYGL maar een kans te geven. Beste een leuke set en het werkte best wel bij het publiek. Toen door gegaan naar Mên An Tol. Ook best een leuke band die een beetje doorgebroken is de laatste tijd, keurig optreden.

Toen even een break genomen en buiten de TWO even Sophie Straat aangehoord, enkele aardige nummers maar uiteindelijk vind ik het allemaal net iets te gedwongen om het goed te vinden. Sophie is volgens mij ook heel erg veel bezig om Sophie te zijn. Door gegaan naar Sylvie Kreusch, heeft op album best goede tracks maar live vind ik het toch allemaal niet zo goed overkomen. Vervolgens aangeschoven bij Don West en moet eerlijk zeggen dat dit me niet tegen viel. Er zat toch wel bepaalde soul in zijn muziek wat hij best aardig wist over te brengen naar het publiek. Prima te vertoeven.

Daarna was het tijd voor Ethal Cain, misschien wel de act waar ik het meest naar uitkeek deze editie. En dat was niet voor niets, want ik stond vrij ver vooraan en werd helemaal opgezogen in haar sound. Had haar wel liever in de TWO gezien maar als nog veranderde het er niets in dat het een dijk van show was. Daarna was het wel een overgang naar Yard Act in de TWO maar ook die leverde een puike show af. Vervolgens even gechilled bij Mac DeMarco. Ik vind het lekkere luister muziek voor enkele nummers, dus op een afstandje van een bankje was dit best prima. Daarna even los gegaan bij de Joey Valence & Brae, zoals vorige keer ook gewoon weer een heel leuke energieke set. Ja het is een Beastie Boys ripoff maar ze doen dat wel enorm goed.

Daarna het eerste uur van Gorillaz meegepakt. Het blijft een enorm tof concept, maar toch blijft het daar voor mij ook een beetje bij. Het is nu de 4e keer dat ik ze live zag, en tot 4 keer toe heb ik me best vermaakt alleen is het geen band die echt naar climax toe werkt naar mijn gevoel. Daarna begonnen toch de oranje kriebels op te spelen en ben naar de 2e helft van Nederland - Japan gaan kijken. Speelde prima, tot de 2-1. En heb me kapot zitten ergeren hoe ze daarna gingen spelen. Tactisch dramatisch want je zag die 2-2 echt gewoon ver van te voren aankomen. Bij die 2-2 ben ik ook weer afgezakt om laatste half uurtje Sammy Virji mee te pakken die het best aardig deed. Maar ook hier mag het iets spannender voor mij.

Conclusie:
De vrijdag was echt heel matigjes, en dat is wel een beetje een tendens wat ik de afgelopen edities zie, hier mogen ze wel iets mee doen. Zaterdag was een puik dag, zondag was ok-ish en had denk ik wel beter geweest met Anna von HausWolff en Sharon van Etten. Maar nog steeds vermakelijk. Ik blijf mijn zorgen wel uiten over welke richting BKS nu op gaat. Want de Sefs, Merols, Weval's (die Eefje de Visser weer eens erbij roept), Sophie Straaten en Job Jobses van deze wereld mogen van mij echt ver van BKS vandaan blijven. Maar ik heb nu wel het idee dat dit soort kliekjes een beetje te graag rond blijven hangen waardoor het festival echt diversiteit gaat missen. Maar gezien de successen die ze dit jaar beleefde hebben denk ik wel dat ze blijven ruiken aan dit soort acts. Voor mij zit het wel een beetje op een grens dat het echt niet verder meer moet omslaan. Ik merk dit ook wel aan transitie bij het publiek.

Maar gelukkig val het kwartje nog wel de goede kant op door een aantal uitstekende acts die ze nog programmeren. Ik ben benieuwd naar het volgend jaar mee, en zal het kritisch blijven volgen.

Top 5
1. Nick Cave & The Bad Seeds
2. Ethal Cain.
3. Radio Free Allice
4. Dressed Like Boys
5. Madra Salach

Flop 2
1. Ronald Koeman
2. BKS, blijf alsjelieft wel een klein beetje jezelf.

Rock Werchter 2018 was hij toch erg helder, vond ik.
Die co-headline avond met QOTSA? Toen was hij toch ook goed zat hoor 😅 en Josh Homme was ook zeker niet nuchter. Zal wel gezellig zijn geweest backstage, ze waren er zeer opgewekt onder. Beide ook geweldige shows gegeven. Snap niet zo goed waarom men nog verbaasd is dat hij dronken op het podium staat. Al kan het wel storend zijn als daar vervelend gedrag uit voortkomt natuurlijk, wat @Davidd zegt kan ik mij wel iets bij voorstellen.

Hoe dan ook, leuk om alle verslagen hier te lezen, behoorlijk goed festival weekend geweest zo te zien :)

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Over Palestina vlaggen gesproken, vrijdag werd onze buurman totem ingenomen om dat hij een kleine Palestijnse vlag vast heeft! Beveiliging ging ook echt zeer onvriendelijk mee om. Toch afgegeven, er zou 'goed voor worden gezorgd'. Bij afhaal was hij eerst kwijt om vervolgens te horen dat hij was gebruikt om afv aan te stampen. Bij DTRH gaat hij al jaren mee zonder problemen!

Bijlagen

• Screenshot_20260615-111107.png
    Screenshot_20260615-111107.png
    471,3 KB · Weergaven: 19
Mijn persoonlijke top 7:
  1. De eetkraampjes. Heerlijk gevarieerd en goede kwaliteit. De wachtrijen waren nooit lang.
  2. Aldous Harding. Ik stond lekker vooraan. Jammer dat Imaging My Man niet meer gespeeld werd. Dat was de wrede straf voor het geklets.
  3. Nick Cave and The Bad Seeds. Al is het een herhalingsoefening geworden, toch blijft het begeesterend.
  4. Genesis Owusu. Deze man heeft zoveel uitstraling dat hij zelfs zonder band de hele Secret helemaal op zijn kop zette.
  5. Jack White. De grote meester.
  6. Ão. Mijn eerste tranen van ontroering kwamen al vroeg op vrijdag.
  7. Sophie Straat. Voor het broodnodige activisme.
BKS is en blijft een geweldig festival. Nu al het hoogtepunt van het jaar. De locatie is ongeëvenaard: in het bos, bij een meertje, met korte loopafstanden en nabij een grote stad.

Dankzij dit forum weer veel voorpret. Dank aan jullie allemaal! Een goede voorbereiding is alles.

Ik ben inmiddels weer fris thuis (gisteren na Owusu naar huis was onvoorzien en jammer, maar een nacht lekker slapen en plots een vrije ochtend thuis zijn in 'de tropenjaren' ook niet mis).

Ik vond BKS26 op een hoop vlakken een sterke editie. Toch ben ik iets minder lyrisch dan vorige jaren, maar dat komt meer door mezelf dan door het festival, publiek of acts.

Eerst maar even die persoonlijke beleving: het was natuurlijk balen dat ik zaterdagnacht plots ziek werd (en het viel tegelijkertijd enorm mee dat ik zondag alsnog best oké was en nog wat acts heb kunnen zien). Maar ook zaterdagmiddag zat ik er al iets minder in dan vorig jaar.
Belangrijkste reden was denk ik: vorig jaar was mijn vrouw mee en waren we telkens samen of met nog wat andere vrienden. De edities 22-24 had ik solo gedaan met telkens wel een of twee dagen wat vrienden die er ook waren en toen vond ik dat prima. Dit jaar was het weer zoals 22-24, maar nu miste ik toch de helft van het weekend wat mensen om alles mee samen te beleven, zowel tijdens de acts als tussendoor. Hoewel ik het ook fijn vindt om lekker mijn eigen route te bepalen, ga ik volgend jaar toch weer eens wat actiever rondvragen of er niet toch wat mensen zijn die ook weer eens een heel weekend willen gaan (van mijn 17e t/m ongeveer 30e was het altijd heel makkelijk om mensen mee te krijgen; op Lowlands wel eens met een groep van meer dan 20 man geweest met nog allerlei andere bekenden. Nu, in de 40, is dat toch een ander verhaal en dat vond ik dit jaar toch jammer).
Andere mogelijke reden: zal ook met de leeftijd te maken hebben, maar ik zie steeds meer op tegen die korte, gebroken nachten op een festivalcamping en vooral de zondag heb ik dan ook weinig energie over om nog veel acts te zien waar ik vooraf nog veel zin in had. Ik vond het altijd overdreven om ook nog veel geld voor wat beter slapen uit te geven, maar als ik volgend jaar weer een weekend ga, dan misschien toch maar eens hotel+fietsen proberen.
Derde mogelijke reden: vorig jaar had ik vooraf een heel duidelijk programma gemaakt waar ik amper van afweek. Dit jaar wilde ik het wat meer aan de spontaniteit overlaten, maar hierdoor heb ik best vaak 'gezapt' tussen acts, wat toch een beetje voelde als 'achter de feiten aan lopen'. Ik heb, mogelijk hierdoor, dit jaar ook in de breedte wat minder echt goede optredens gezien voor mijn gevoel.

BKS26 als festival vond ik 'objectief' wel sterk. Een paar plusjes en minnetjes:

+ De Secret: ik vond hem al prima hoe hij was, maar tent en area waren dit jaar nog wel wat beter vond ik. Bij Ao was ik vrijdag nog even bang dat het open karakter voor nog meer aanwaaiend publiek dat erdoor komt praten zou zorgen, maar zaterdag en zondag was hier geen sprake van. Het geluid bij de Secret was ook top trouwens.
+ Het publiek: tuurlijk, de vrijdag is altijd wat ingewikkelder. Zou dat minder zijn als BKS ook al op donderdag de campings zou kunnen/willen openen zodat groepen al zijn bijgepraat? Maar verder vond ik het publiek top dit jaar! Beleefd, enthousiast, fijn! (Ik was niet bij Aldous Harding zaterdag)
+ Uitverkocht en de drukte: natuurlijk is het voor de bezoeker op de korte termijn wat chiller als er net wat minder mensen zijn dan zaterdag het geval was. Maar ik vond het allemaal echt nog heel prima te doen, zeker als je (zoals altijd) rekening houdt met de piektijden van alle faciliteiten. En voor de lange termijn lijkt het me alleen maar goed dat de verkoop goed is gegaan! De nieuwe looproutes in het bos waren ook fijn trouwens! Sowieso was het goed vertoeven in het bos
+ Plek van de Casbah: stond een stuk beter zo en dat pleintje is nu veel leuker geworden. Voor veel acts is de Casbah nog steeds klein, maar als je er 5 minuten voor aanvang bent, kun je er volgens mij bijna altijd nog wel in.
- Cul de sac. Op zich niet storend ofzo, maar ik vond dit nu wel een vreemd en nogal gesloten stukje terrein. Een open terras lijkt me daar veel leuker.
- Not Nothing. Stond minder storend in het bos dan vorig jaar en ik snap helemaal dat het na de headliner op de ONE voor een deel van het publiek genoeg toegevoegde waarde heeft. Maar iedere keer als ik er tussen 16:00 en 24:00 langsliep, stond er hooguit een man of 30. Is het dan echt nodig dat daar muziek staat te loeien die je die op de rustige momenten zelfs op armlengte afstand van Ethel Cain nog kan horen? Ik zou het veel fijner vinden als dit tot middernacht gewoon iets rustigs kan zijn, wellicht gewoon weer een Muziekgieterij-achtige plek, of desnoods nog wat meer podcasts.
- Allemaal weer vergeten als je eenmaal binnen bent, maar ik ben erg benieuwd waarom de tassencontrole bij de ingang van de camping vrijdag in hemelsnaam zó grondig moest zijn.
- Zet alsjeblieft de indiedarlings die net geen headliner zijn weer in de TWO.

Dan de acts waarvan ik genoeg heb gezien om te zo op te nemen in de sterren:

Madra Salach - wauw, wat een stem, wat een presentatie vol bravoure én sympathie, wat een band!
Nick Cave - zoals verwacht voor mij persoonlijk wat minder indrukwekkend dan de vorige keer; Nick Cave is een beetje als een heel dik boek dat ik helemaal geweldig vond en iedereen zou aanraden, maar niet zo nodig nog eens hoef te lezen. Maar (van achter op het veld en met een Kumo 99-pauze van een halfuur) zag ik dat het objectief weer waanzinnig goed was. Ik snap helemaal dat 3voor12 hem weer op 1 zet.

****1/2
Dressed Like Boys - had nóg wat meer full-Jacob Along kunnen gaan in kwetsbaarheid, maar o.a. door de mooie bindteksten kwam dit optreden wel binnen!

Genesis Owusu - heerlijke bak energie, sterke songs
Blood Incantation - fantastische trip
Jack White - heel sterk én toch fijn, die hits van White Strips en Raconteurs
Wolf Alice - strakke, afwisselende show. Ik vond juist wél de eerste helft, met Just Two Girls en The Sofa, echt genieten. Ik stond hier ook tussen enorm leuk en enthousiast publiek.

***1/2
Mula - meer dan genoeg hits en energie voor een heel leuk uur.
Radio Free Alice - fijn indiebandje, leuk pitje
Naïka - leuk dat ze er met band stond. Warm, vrolijk, zuiver, fijn!

Ethel Cain - ondanks de prachtige muziek en de enorm enthousiaste mensen op de eerste rijen, werkte deze setting voor mij niet. Ik vond het vaker saai dan mooi.
Sudan Archives - best goed en opzwepend, maar net wat te kaal, zo alleen in de TWO (die meid uit het publiek die mocht dansen pakte het wel lekker op!)
Sheyma - leuk dat zoiets ook kan voor (een handvol) mensen bij de The Floor!
Curtis Harding - eigenlijk vooral niet genoeg mijn muziek om hier echt van te genieten, maar ik had het idee dat (ook door de regen) iedereen het allemaal wat gelaten onderging.
NewDad - de sound is er, het enthousiasme is er, de liedjes zijn wat mij betreft alleen niet sterk genoeg.

**
Sorry - Sorry, maar vinden zij het eigenlijk wel leuk om op te treden?

Wat betreft die Palestina vlaggen is toch best duidelijk waarom dat vanuit beveiligingsoogpunt niet mag. Je wilt geen gezeik tussen kampen op je festival. Daar hoeven we denk ik toch niet heel veel achter te zoeken lijkt me. Ook een Isräelische vlag zal ingenomen worden op diezelfde manier.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: yaniv297 en Jamel
Geen bullshit. Een ~zestal security had inderdaad wat mensen te pakken en heeft ze flink toegesproken linksvoor bij het hek, op de hoek van de passage naar de TWO. Geen idee wie of wat of waarom, maar er werd zeker ingegrepen en er zijn mensen uit het publiek gehaald tijdens El Mañana. Paar nummers daarvoor EHBO-inzet, dat verliep keurig, die zijn vlot gepasseerd
Excuus heb ik inderdaad een ander moment voor me

Sinds 2016 elk jaar naar BKS secret geweest. Dit was by far de drukste editie, maar deze drukte viel me vooral op tijdens het pendelen tussen de podia. Voor het eten/drinken, of de wc's heb ik nooit lang in de rij hoeven staan. En als je ergens een plekje zocht om relaxed te zitten was deze ook altijd gewoon aanwezig.
Het terrein was ook iets ruimer opgezet, vooral bij de Secret. Wel miste ik de Muziekgieterij een beetje.
Voor de optredens heb ik bijna altijd wel een goeie spot weten te bemachtigen. Ja, de Casbah is nog steeds niet groot, maar dat is volgens mij nu juist ook de kracht van het podium. Door de kleine intieme sfeer laait het vuur ook wat sneller op bij de optredens.
Daarnaast heb ik me weinig geërgerd aan andere festivalgangers. Ja er loopt weleens iemand rond die zichzelf belangrijker vindt dan de rest maar over het algemeen komt iedereen toch voor de muziek en om samen een mooi weekend te beleven.

Top 5:
1. Joey Valence & Brae
2. Jack White
3. Pommelien Thijs
4. Tropical Fuck Storm
5. Gorillaz

Nick Cave. Nog maar net bekomen van een Oceanische Wild God tourleg, nu met een aanzienlijk andere festivalset een lange zomer tegemoet, maar tussendoor alwéér in de studio gezeten voor een volgend Bad Seed album. En dan doodleuk in lijstjes als deze bovenaan terechtkomen. Wat een legende.
Realiseer even dat er iemand betaald wordt voor het samenstellen van een top 25 zónder Aldous Harding 😅

• Leuk
Waarderingen: JKGB, Jelle en noid
Over Palestina vlaggen gesproken, vrijdag werd onze buurman totem ingenomen om dat hij een kleine Palestijnse vlag vast heeft! Beveiliging ging ook echt zeer onvriendelijk mee om. Toch afgegeven, er zou 'goed voor worden gezorgd'. Bij afhaal was hij eerst kwijt om vervolgens te horen dat hij was gebruikt om afv aan te stampen. Bij DTRH gaat hij al jaren mee zonder problemen!
Ik vermoed dat dit wel zal komen door de toegenomen mate van sponsoring deze editie? O.a. Starbucks was zeer prominent aanwezig op de socials van BKS, en dat is nou niet bepaald een organisatie die graag een Palestijnse vlag ziet op de foto's van het festival dat ze sponsoren.

Los dat het gewoon kwaadaardig is en uiteindelijk bijdraagt aan genocide om het erkennen van een volk/land als controversieel te bestempelen.

Ik vermoed dat dit wel zal komen door de toegenomen mate van sponsoring deze editie? O.a. Starbucks was zeer prominent aanwezig op de socials van BKS, en dat is nou niet bepaald een organisatie die graag een Palestijnse vlag ziet op de foto's van het festival dat ze sponsoren.

Los dat het gewoon kwaadaardig is en uiteindelijk bijdraagt aan genocide om het erkennen van een volk/land als controversieel te bestempelen.
Zo moet je dit niet zien. Als beveiliger ben je er om alles zo goed mogelijk begeleiden en preventief zo veel mogelijk zaken voorkomen. Prima dat jij je mening hebt, maar er zijn toch echt mensen die hier anders tegenaan kijken. Dat wil je vanuit beveiliging/escalatie perspectief gewoon voorkomen.

Voorbeeld. Toen ik in de beveiliging werkte heb ik ook mensen in Feyenoord-shirts moeten weigeren, terwijl ik hartstikke voor Feyenoord ben. De inhoud, of wat ik of wie dan ook er van vind, doet er eigenlijk niet eens toe. Terwijl ik zelf eigenlijk ook vind dat je gewoon in een voetbalshirt zou moeten kunnen lopen. Maar dat is slechts mijn mening en niet de werkelijkheid dat dit veilig kan. Zo moet je dit ook zien.

Users who are viewing this thread