Vroeger klaagde men vooral dat de ONE namen wat te min waren om zo'n grote spot te vullen. Ik denk dan aan La Femme, Parcels, Tamino, Goldband, Leon Bridges, L'Impératrice, Glass Beams,...
Nu voelt het aan alsof ze proberen die leegte op te vullen en de grotere TWO namen daar wat sneller durven zetten. Bijvoorbeeld Ethel Cain, Wilco, (oorspronkelijk) TV On The Radio,...
Het is natuurlijk het een of het ander. We kunnen niet verwachten dat ze naast de ONE headliner in de TWO acts als PJ Harvey, Interpol en Wilco hebben om dan ook nog op de ONE sub-namen van het kaliber King Gizzard, Mac DeMarco, Wolf Alice, Deftones,... neer te zetten
Zij gaan als geen ander weten dat Ethel Cain beter in de TWO past en dat Tramhaus wat "klein" aanvoelt voor zo'n hoge spot. En denk ook dat niemand hier gaat ontkennen dat die spots dit jaar wat klein aanvoelen, maar vroeger waren er edities dat ik persoonlijk maar 2 optredens op het hele weekend op de ONE zag. Dus ik ben blij dat er wat meer boeiends te zien is op dat unieke strand dat ze hebben. In plaats van in die grote tent die je op elk festival kan vinden.