Best Kept Secret 2026

Froukje - deus - big thief - fontaines - metronomy (afstandje want eten) - the strokes - beach house.
Wat een afsluiter van wat een dag
Even dacht ik dat dit een dag was die ik had gemist, maar na even te onderzoeken blijkt dat ik die hele dag gewoon in the casbah & the secret ben geweest. šŸ˜…. Toont maar dat er voor ieder wat wils is op BKS.

🚨 Er is sinds eind november door 16 forumleden weer een fanatieke Draft gespeeld! Een draft waarin alle spelers vooruitkeken naar het komende festivalseizoen door in verschillende kiesrondes een eigen festival, volgens zijn/haar ideaalbeeld, samen te stellen. Enige beperkende regel: een artiest was pas te boeken wanneer die ook daadwerkelijk een optreden voor ’26 had aangekondigd.

Het zou geweldig zijn als jij de festivalpresentaties wilt bekijken & jouw favoriete line-ups kiest. Je kunt 3 combitickets & 2 dagtickets ā€œaanschaffenā€. Dit doe je door @Martijn een pm te sturen. De stembussen sluiten zondagmiddag om 12.00u.

In de kiesrondes heeft elke speler 30 exclusieve acts gekozen, om vervolgens zijn line-up compleet te maken met een vrije keus aan artiesten. Hieronder vind je de 16 presentaties (er is flink uitgepakt met posters, plattegronden, playlists, merchandise, etc) & en de bijbehorende clashfinders.

Dank & succes met knopen doorhakken!! šŸ’Ŗ
Overzicht festivals
BlackwaterPark - Sunset Riot: Voorstelling / Clashfinder
Brian - Woman of 2026: Voorstelling / Clashfinder
JK79 - Pentafest: Voorstelling / Clashfinder
JP5 - Rock Werchter: Voorstelling / Clashfinder
Koekdoos - BAS: Voorstelling / Clashfinder
MadMandra27 - Mandra’s MultiGen Madness: Voorstelling / Clashfinder
Martijn - This Must Be a Zoo: Voorstelling / Clashfinder
mikemans - Koerrock: Voorstelling / Clashfinder
nitotheno - Freudenfreude Festival: Voorstelling / Clashfinder
Oasiss - Live Forever Festival: Voorstelling / Clashfinder
Paddy - Paddypower Festival: Voorstelling / Clashfinder
Timmetje - TimPop: Voorstelling / Clashfinder
Wanorix/EdsjeFCB - Contrafest: Voorstelling / Clashfinder
warriorandweirdo - Cabin in the Woods: Voorstelling / Clashfinder
WesleyNoH - Spectrum Sound: Voorstelling / Clashfinder
Yannick - Meadows: Voorstelling / Clashfinder

• Leuk
Waarderingen: Ferraroo en yeaghi
In 2024 was het inderdaad de week na ESNS, in 2025 moesten we geduld hebben tot 1e week maart. Ik heb met mezelf afgesproken dat k vanaf 20 januari iedere ochtend wakker wordt met het idee 'yes vandaag komen er nieuwe namen'. Meteen een instant geluksmoment! En als er die dag geen nieuws uit het BKS kamp komt, verheug ik me weer op de volgende ochtend.
Maar vorige jaren waren de eerste twee drops er nooit zo snel bij als dit jaar toch? Dus misschien moeten we iets langer geduld hebben dit jaar. Al vind ik jouw idee van elke dag vrolijk wakker worden ook geen slecht idee ;)

• Leuk
Waarderingen: Ferraroo
Maar vorige jaren waren de eerste twee drops er nooit zo snel bij als dit jaar toch? Dus misschien moeten we iets langer geduld hebben dit jaar. Al vind ik jouw idee van elke dag vrolijk wakker worden ook geen slecht idee ;)
Inderdaad, het vaste schema qua aankondigingen lijkt door Friendly Fire overboord te zijn gegooid. Ik laat me graag verrassen en kijk alvast uit naar de ochtenden.

• Geweldig
Waarderingen: kebabdaggoe

Volgens mij werden er de laatste jaren steevast na Eurosonic wat namen aangekondigd die het goed deden in deze lijstjes. + Dove Ellis en Man/Woman/Chainsaw dan?
Mag hopen dat die dan al enige tijd vast liggen.
Dove Ellis graag op de plek van Jacob Alon afgelopen jaar (zonder geluid van andere podia).

Volgens mij werden er de laatste jaren steevast na Eurosonic wat namen aangekondigd die het goed deden in deze lijstjes. + Dove Ellis en Man/Woman/Chainsaw dan?
De Gentse Lézard mag ook komen. Sterk geïnspireerd door de Talking Heads. Een troostprijs als we David Byrne moeten missen.

• Leuk
Waarderingen: Greyhound
Nou, ESNS zit erop. We weten nu dat BKS Dove Ellis, Madra Salach, Man Woman Chainsaw, Dressed Like Boys en Honey I'm Home moet binnenhalen, en dat LƩzard, Pitou en Kaat van Stralen snel mogen terugkomen. O, en dat Merol nu kennelijk volgens 3voor12 een 'punkshow' doet...

Binnenkort maar nieuwe namen dan?

Nou, ESNS zit erop. We weten nu dat BKS Dove Ellis, Madra Salach, Man Woman Chainsaw, Dressed Like Boys en Honey I'm Home moet binnenhalen, en dat LƩzard, Pitou en Kaat van Stralen snel mogen terugkomen. O, en dat Merol nu kennelijk volgens 3voor12 een 'punkshow' doet...

Daarover gesproken, mogen ze De Nachtwacht (met Jiri11) wel boeken van mij:

Laten we dat maar doen, hoewel ik niet direct de slingers thuis ga ophangen bij het lezen van het genoemde rijtje namen. Maar er zal bij die nieuwe namen vast wel iets tussen zitten wat wel op mijn regelmatig veranderende Must See lijst komt Bv wat fred alweer zegt: De Nachtwacht (hoewel in het Mojo roster).

Laatst bewerkt:

Man/Woman/Chainsaw aangekondigd voor Misty Fields. Dus kleine kans dat we die dit jaar ook op BKS gaan zien.

Users who are viewing this thread