Best Kept Secret 2025

Wauw, wat een editie. Gedanst, gesprongen, gezongen, gehuild, gezwomen, gedronken, gegeten, genoten.

Hier even mijn top 10:
  1. Magdalena Bay (Magistrale show van begin tot einde. Nog nooit zag ik iemand met zo'n podiumpresence. De geboorte van een superster)
  2. Kneecap (Meer dan terechte keuze om hen op de ONE te zetten. )
  3. Michael Kiwanuka (Prachtig in al z'n breekbaarheid. Ik heb zelden een headlineset gezien met zo'n stil publiek. En Home Again: ❤️)
  4. Kae Tempest (Doodzonde van het gebrek aan Grace in de set, maar de adembenemende versie van People's Faces maakt veel goed)
  5. Soulwax (Retestrakke show, maar had ook niet anders verwacht. Belgian royalty)
  6. Caribou (Can't Do Without You!)
  7. King Hannah (Ik denk niet dat ik die ijzingwekkende stem ooit beu kan worden)
  8. The Streets (Derde keer voor mij en blijft de perfect mix tussen hits en oneliners. Never change sir Skinner!)
  9. Glass Beams (Perfect plaats op het perfecte moment. Beter wordt een apero niet ;))
  10. Nilufer Yanya (vond er vorige keer weinig aan, maar deze keer kon ze absoluut wel bekoren)
Verder ook genoten van Wilco, TV on the Radio en Djo. Horsegirl, Barry en Nia vond ik dan weer tegenvallen.

Tot volgend jaar BKS!

Ik vond het erg mooi. Beetje donker sfeertje; was live wat meer shoegazig dan op plaat. Wel aardig om te zien dat Hannah zelf wat moeite had om haar afstandelijke pose het hele optreden vast te houden en naar het eind van het optreden eigenlijk steeds blijer was met de reacties van het publiek.

Publiek voorin zat goed in de muziek, maar vanuit de randen van de tent werd het geroezemoes wel steeds luider, tot de uittocht naar Kneecap begon.
heerlijke band

nog gezien in trix bar x jaar geleden.
blij dat ze het zo goed aan het doen zijn
bedankt
mogelijk toch proberen naar cactus festival te gaan dan

• Leuk
Waarderingen: Processierups
heerlijke band

nog gezien in trix bar x jaar geleden.
blij dat ze het zo goed aan het doen zijn
bedankt
mogelijk toch proberen naar cactus festival te gaan dan
Ik had King Hannah zelf al een keer op LGW? gezien, tijdens de beruchte corona-editie, voordat de concertwereld weer een paar maanden plat ging. Was toen de eerste band die ik zag na 1,5 jaar geen live-muziek. In die paar jaar zijn ze wel enorm gegroeid.

• Leuk
Waarderingen: reaper
hoe was king hannah?
Voor mij één van de hoogtepunten van het weekend. Na het inluisteren had ik iets compleet anders verwacht, maar het werd een soort opbouwende post-rock, heel erg gaaf.

Inderdaad zoals anderen al aangeven wel wat geroezemoes (en geschreeuw vanuit die Lidl, doe normaal joh), maar dat was snel vergeten toen de muziek de overhand nam. Vooral het voorlaatste nummer wat voor Big Swimmer gespeeld werd vond ik magistraal. Weet iemand misschien hoe die heet?

Voor mij één van de hoogtepunten van het weekend. Na het inluisteren had ik iets compleet anders verwacht, maar het werd een soort opbouwende post-rock, heel erg gaaf.

Inderdaad zoals anderen al aangeven wel wat geroezemoes (en geschreeuw vanuit die Lidl, doe normaal joh), maar dat was snel vergeten toen de muziek de overhand nam. Vooral het voorlaatste nummer wat voor Big Swimmer gespeeld werd vond ik magistraal. Weet iemand misschien hoe die heet?
was er niet maar was het misschien Creme Brule?
destijds in new york speciaal de EP waar dit opstaat meegepakt
heerlijk nummer

Mijn top 10 van het weekend:

1. Michael Kiwanuka
2. Jacob Alon
3. Daniela Pes
4. Kneecap
5. Blanco White
6. Magdalena Bay
7. Wilco
8. Eefje De Visser
9. Soulwax
10. TVOD

Verder nog heel veel meer uitstekende optredens gezien. Het was in de breedte een erg goed jaar. Misschien wel het beste van de laatste jaren.
Er was veel te zien, voor ieder wat wils en kwalitatief vaak goed. Enige wat ik heb gemist zijn optredens van de buitencategorie. Die had ik b.v. vorig jaar wel met PJ Harvey maar dat kan misschien niet elk jaar.

Denk dat de gekozen nieuwe lijn met minder grote headliners en meer investeren in de breedte ook voor de toekomst goed kan blijven uitpakken

De organisatie was weer top. Het terrein klopt. De logistiek is goed en het publiek fijn. Het voelt inmiddels als thuis.

Kortom een hele fijne editie en heb nu al weer zin in volgend jaar!

Mijn top 10 van het weekend:

1. Michael Kiwanuka
2. Jacob Alon
3. Daniela Pes
4. Kneecap
5. Blanco White
6. Magdalena Bay
7. Wilco
8. Eefje De Visser
9. Soulwax
10. TVOD

Verder nog heel veel meer uitstekende optredens gezien. Het was in de breedte een erg goed jaar. Misschien wel het beste van de laatste jaren.
Er was veel te zien, voor ieder wat wils en kwalitatief vaak goed. Enige wat ik heb gemist zijn optredens van de buitencategorie. Die had ik b.v. vorig jaar wel met PJ Harvey maar dat kan misschien niet elk jaar.

Denk dat de gekozen nieuwe lijn met minder grote headliners en meer investeren in de breedte ook voor de toekomst goed kan blijven uitpakken

De organisatie was weer top. Het terrein klopt. De logistiek is goed en het publiek fijn. Het voelt inmiddels als thuis.

Kortom een hele fijne editie en heb nu al weer zin in volgend jaar!
Nilüfer gezien? Nog een klein druppeltje Polly (:

De kostuums sluiten aan op de lyrics van het album. Bijvoorbeeld toen ze de bloem op haar hoofd zette en vervolgens zong:
‘Sorry like a flower that never gets any sun
I hang my head down, let the bees do their buzz’

En dan ook nog even je hoofd laten hangen als een bloem die de zon niet ziet.

Nou, veeg me op hoor.

Normaal is het niet altijd een goed idee om een album integraal te spelen, maar als Cry for Me, Angel on a Sattelite en het waanzinnige Balled for Matt & Nica de laatste nummers zijn wel.
Dit werkte veel beter toen ze hun eigen concert in de Melkweg hadden.

Dit was een beetje een slappe copy paste van dat.

Ik zie Jacob Alon veel terugkomen. Speelt op de Glasto zondag een halfuurtje tijdens Snow Patrol en St Vincent. De muziek is op plaat magisch mooi.

Wat zeggen jullie: Toch maar van de gebaande paden treden en naar Alon's liveshow?

Ik zie Jacob Alon veel terugkomen. Speelt op de Glasto zondag een halfuurtje tijdens Snow Patrol en St Vincent. De muziek is op plaat magisch mooi.

Wat zeggen jullie: Toch maar van de gebaande paden treden en naar Alon's liveshow?
Staat ook nog op Valkhof volgende maand, misschien ook een idee? Ik ga zijn show daar inhalen denk ik.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Veel mooie optredens gezien dit jaar!

Mijn top 10:

1. Michael Kiwanuka
2. Jacob Alon
3. TV on the Radio
4. Wilco
5. Waxahatchee
6. Lucy Dacus
7. Cassandra Jenkins
8. King Hannah