Best Kept Secret 2025

Dag 1 Top 3 voor mij:

1. Nilüfer Yanya (future headliner wat mij betreft, nu al zó veel goede songs)
2. Eefje (tandje bij geschakeld voor deze show, ervaring helaas deels verpest door luidruchtige, niet aanspreekbare Belgen)
3. Wu Lyf (erg door verrast, deed me denken aan The Walkmen)

Honorable mentions: Brihang (heerlijke sfeer), Daniela Pes (betoverend) en Kaat van Stralen (na 3 nummers vertrokken naar Nilüfer, maar smaakte naar meer)

• Leuk
Waarderingen: timbo
Heerlijke start van onze dag bij Nilüfer Yanya. En daarna meteen een hoogtepunt bij Daniela Pes. Verschillende kippenvelmomenten. We stonden perfect iets hoger midden bij de boom. Vind de nieuwe plek van de Muziekgieterij een verbetering, meer ruimte voor al het publiek..
Bij Brihang feest gevierd met de belgen. Even bij Morpheus gekeken maar door naar Eefje de Visser. Heerlijk optreden en ook een hoogtepunt. Maar wij zijn fan van haar maar ze pakte het strand goed. We stonden een tijdje naast Maurits en die was ook lekker aan het genieten.
Daarna nog even the Dare gezien. Dus echt een mooi dagje al.

Oh en ik ben fan geworden van de japanse hartige pannenkoeken.

• Leuk
Ik ben weer thuis aangekomen! Ondanks dat dit de dag was waar ik aanvankelijk de minste must sees had, toch erg van de muziek genoten.
Vooral Snapped Ankles, Daniela Pes, Wu Lyf en Kingongolo Kianata waren hoogtepunten.

P.s. morgen nog meer loners aanwezig die zin hebben in een biertje? 😋

• Leuk
Heerlijke start van onze dag bij Nilüfer Yanya. En daarna meteen een hoogtepunt bij Daniela Pes. Verschillende kippenvelmomenten. We stonden perfect iets hoger midden bij de boom. Vind de nieuwe plek van de Muziekgieterij een verbetering, meer ruimte voor al het publiek..
Bij Brihang feest gevierd met de belgen. Even bij Morpheus gekeken maar door naar Eefje de Visser. Heerlijk optreden en ook een hoogtepunt. Maar wij zijn fan van haar maar ze pakte het strand goed. We stonden een tijdje naast Maurits en die was ook lekker aan het genieten.
Daarna nog even the Dare gezien. Dus echt een mooi dagje al.

Oh en ik ben fan geworden van de japanse hartige pannenkoeken.
Waar heb je okonomiyaki gehaald?

Fijne eerste dag ondanks warmte. De dames waren in vorm met hele goede optredens van Nilifer Yanya, Daniela Pes en Eefje de Visser. Verder nog genoten van Droom Dit en Glass Beams.

• Leuk
Waarderingen: daily en timbo
Rond 13:30 weggefietst bij mijn Airbnb en mooi om 14:00 aangekomen waarna ik vrij soepel binnenkwam.

Droom Dit zorgde gelijk al voor het eerste hoogtepunt voor mij. Een aantal keer flink kippenvel. Goed begin van deze warme dag!

Wu Lyf vond ik best aardig maar had ik waarschijnlijk meer kunnen waarderen als ik muziek had gekend.

En de absolute must see van de dag (misschien wel van het weekend) voor mij: Nilüfer Yanya. Had haar nog nooit live gezien en vind haar laatste twee platen zeer goed. Vond het fantastisch mooi. Voor mij absolute hoogtepunt van de dag!

Vervolgens van een flinke afstand Glass Beams bekeken en dat was prima voor het moment en de locatie.

Door naar de Daniela Pes bij de muziekgieterij. Goed van genoten!

Tijdje rustig aan gedaan en wat gegeten en toch maar bij Barry Can’t Swim gaan kijken. Voor mij veel te lomp, maar ging er bij de tent in als zoete koek!

Eefje de Visser was een mooi en goed optreden, maar ik heb denk ik te weinig met haar muziek en/of ik was te moe al. Heb het eerste half uur vanaf het veld gekeken maar daarna helemaal achteraan op een bank gaan zitten voor de rest van de show.

Top 3:
  1. Nilüfer Yanya
  2. Droom Dit
  3. Daniela Pes
Verder vond ik de hitte goed te doen en was het ‘‘s avonds heerlijk! Of het door de treinstaking, het weer of de ticket sales kwam weet ik niet maar voelde rustig op het terrein. Heerlijk relaxt. Veel gepraat weer maar kon me er redelijk goed van afsluiten en vond het terrein eigenlijk heel erg goed in balans.

Op naar voor mij de drukste dag van het festival met Kae, Lucy, The Streets (nog nooit live gezien), Kneecap, TVOTR en Caribou!

• Leuk
Waarderingen: daily, noid en snackneus
Magistrale Eefje de Visser die bewijst een meer dan terechte headliner te zijn. Petje af hoor. Verder een heerlijk weerzien met Das Pop en fijne optredens van Long Fling en Horsegirl. Rustig op het terrein had ik de indruk .

Mooie eerste dag weer! Niet op de camping maar op en neer pendelend vanuit huis. Divorce klonk leuk al vond ik de mix erg slecht waardoor de zang nauwelijks te horen was.. The Vices waren goed, goeie gitaristen ook die jongens. Daarna Nilüfer, ook voor mij een van de hoogtepunten van de dag. Klein stukje meegepikt van Sailor Honeymoon, wel vermakelijk maar de honger nam al gauw de overhand. Door naar L'imperatrice die ik nauwelijks kende maar die me heel erg verrasten! Het was wat veel van hetzelfde maar als 'hetzelfde' leuk klinkt, ach wat. Met wat omzwervingen vooraan bij Barry beland die me ook heel erg meeviel en daarna naar Eefje die me dan weer best wel tegenviel.. Ik had er denk ik meer van verwacht. Het zat heel mooi in elkaar maar de benen waren wat moe, de Belgen achter me veel te luidruchtig en dat haalde voor mij het plezier wel wat omlaag. Op naar dag 2. Veel plezier allen!

• Leuk
  • Leuk
  • On fire
Waarderingen: davadude en lama
Voor mij een rustige eerste dag gisteren.

Divorce vanop afstand gezien, dus niet echt een oordeel te vellen, ik pik die wel mee op Misty Fields.

Long Fling hetzelfde verhaal, ook vanop afstand, klonk niet slecht.

Nilufer Yanya voor de tweede maal een kans gegeven, maar nee geen match tussen mij en haar. Voor mij wat te braaf.

Sailor Honeymoon, ondanks de brakke geluidsmix, mij wel goed geamuseerd. Zo een typisch festivalbandje die sfeer brengt.

Het laatste half uur van Cassandra Jenkins vond ik wel goed. Dat laatste album vind ik goed, dus dat helpt wel.

Barry can't swim, met 0 verwachtingen naar toe gegaan (elektronische muziek is niet echt mijn genre + weinig kennis van), maar ik vond dit wel goed. Werkt wel op een festival. Ik wist zelfs niet dat er een live drummer en toetsenist op het podium ging staan😅
Sfeer zat goed in de tent.

Dan nog naar Snapped Ankles geweest, paar jaar geleden op Misty Fields konden ze mij niet overtuigen. Nu was het al iets beter, maar veel groter dan wat ze nu zijn, zit er denk ik niet in.

The Dare ging ik normaal nog meepikken, maar ik heb hem vorige week al gezien en aangezien de vriendin wat ziek is, dan maar naar ons tent gegaan.

Vandaag voor mij wel een veel betere dag. En hopen dat we geen onweer krijgen.

• Leuk
Waarderingen: davadude en timbo

Users who are viewing this thread