Best Kept Secret 2025

Jongens laten we deze discussie kappen, want we gaan hier niet verder mee komen en heeft inmiddels niets meer te maken met BKS. Als je door wilt gaan kan je naar het Acualiteiten topic.
Thanks Joris! Deze discussie idd gelieve niet hier te voeren, discussieer hier lekker over de acts, het bier of de camping ofzo :). Alvast dank voor jullie medewerking

Back to BKS, of toch niet helemaal, maar ik droomde bij elke drop stiekem op Richard Ashcroft, eerder om nostalgische redenen. Maar nu hij een nieuwe single heeft is die droom toch doorprikt. 🤔

Helemaal gelijk. Denk ook niet dat we veel verder gaan komen hier. Iemand zin om in een neutraal gebied in Jeruzalem ofzo door te discussiëren?

Back to BKS, of toch niet helemaal, maar ik droomde bij elke drop stiekem op Richard Ashcroft, eerder om nostalgische redenen. Maar nu hij een nieuwe single heeft is die droom toch doorprikt. 🤔
Uhhh ja dit is wel heel erg wishful thinking zo'n maandje voor het festival toch? Haha

Uhhh ja dit is wel heel erg wishful thinking zo'n maandje voor het festival toch? Haha
Ja klopt, het was dus op momenten dat er namen gedropt zouden worden dat die droom leefde, niet nu nog ;)
Maar zijn nieuwe single is nogal k*t om het zo te zeggen

• Leuk
Waarderingen: Joris
Ah.. complot theorieën. Waar kennen we dat toch van............................................ 🥱
Kom op zeg...
Werkelijk elk protest tegen Israël, in ieder geval in Nederland, krijgt het verwijt van antisemitisme, verkeerde plek of zou steun voor Hamas zijn.

En nu laat ik het hier echt bij.

Edit: En verder vind ik je lief, hoor.

Laatst bewerkt:
Talk To You Later Jimmy Fallon GIF by The Tonight Show Starring Jimmy Fallon

;)

Wat ik deze BKS volgens mij vaker dan eerdere edities heb, is dat ik twee dingen wil zien die precies op elkaar aansluiten. In principe ben ik dan geneigd om act 1 tot het einde af te kijken en dan maar het begin en een goede plek bij act 2 te missen, maar in de praktijk kan ik me voorstellen dat ik tijdens act 1 toch bezig ga zijn met de overweging eerder weg te gaan of niet. Hoop dat ik dat eenmaal daar lekker kan loslaten.

Daniela Pes - Horsegirl
Kae Tempest - Ugly
TV On The Radio - Kneecap
Soulwax - Caribou
Spellling - Waxahatchee
Big Special - Wilco

Wat ik deze BKS volgens mij vaker dan eerdere edities heb, is dat ik twee dingen wil zien die precies op elkaar aansluiten. In principe ben ik dan geneigd om act 1 tot het einde af te kijken en dan maar het begin en een goede plek bij act 2 te missen, maar in de praktijk kan ik me voorstellen dat ik tijdens act 1 toch bezig ga zijn met de overweging eerder weg te gaan of niet. Hoop dat ik dat eenmaal daar lekker kan loslaten.

Soulwax - Caribou

Mocht het je helpen met je keuze, Soulwax tourt momenteel met een einde van NY Excuse. Caribou opent met Volume. Als ik de afweging moest maken, zou ik op tijd naar Caribou lopen, want Volume is indrukwekkender live dan NY Excuse.

Heb je er in elk geval eentje minder.

Mocht het je helpen met je keuze, Soulwax tourt momenteel met een einde van NY Excuse. Caribou opent met Volume. Als ik de afweging moest maken, zou ik op tijd naar Caribou lopen, want Volume is indrukwekkender live dan NY Excuse.

Heb je er in elk geval eentje minder.
Haha thanks, maar NY Excuse vind ik misschien wel Soulwax allerlekkerste nummer. Naja, dan is de keuze dus ook hierbij gemaakt. ;)

Ik zou toch wel een heel lekker schema kunnen samenstellen:

vr: Droom Dit - Divorce - The Vices - Nilüfer Yanya - Cassandra Jenkins - L'imperatrice/Brihang - Barry can't swim (kort) - Eefje - The Dare of Nia - Charlie Avalon

za: Jasmine.4.t. - Nonchelange - Kae Tempest - Lucy Dacus - The Streets - King Hannah - TV on the Radio - Kneecap - (rondje Soulwax/Caribou/Lander)

zo: Elephant - Maria Iskariot - Waxahatchee - Personal Trainer - Wilco - Magdalena Bay / Fcukers - Kiwanuka - Yin Yin

En dan is er ook nog behoorlijk wat dat ik niet ken.

vr: Droom Dit - Divorce - The Vices - Nilüfer Yanya - Cassandra Jenkins - L'imperatrice/Brihang - Barry can't swim (kort) - Eefje - The Dare of Nia - Charlie Avalon

za: Jasmine.4.t. - Nonchelange - Kae Tempest - Lucy Dacus - The Streets - King Hannah - TV on the Radio - Kneecap - (rondje Soulwax/Caribou/Lander)

zo: Elephant - Maria Iskariot - Waxahatchee - Personal Trainer - Wilco - Magdalena Bay / Fcukers - Kiwanuka - Yin Yin

Lekker lijstje. Lijkt ontzettend op de artiesten waar ik heen ga. Al snap ik echt totaal niet dat zoveel mensen Cassandra Jenkins en Waxahatchee noemen. Van wat ik tot nu toe van ze gehoord heb lijkt het me zo verschrikkelijk saai, maarja smaken verschillen natuurlijk.

Ik heb daarnaast het idee dat ik de enige op dit forum ben die Wilco gaat skippen. Heb ze twee keer live op een festival gezien, vond het muzikaal niet slecht maar er gebeurde voor mijn gevoel echt werkelijkwaar helemaal niets.

• Wow
Waarderingen: koekebakker
Ik heb daarnaast het idee dat ik de enige op dit forum ben die Wilco gaat skippen. Heb ze twee keer live op een festival gezien, vond het muzikaal niet slecht maar er gebeurde voor mijn gevoel echt werkelijkwaar helemaal niets.
Ik ben fan van Wilco sinds het optreden op BKS in 2016. Was je daar ook bij?

Lekker lijstje. Lijkt ontzettend op de artiesten waar ik heen ga. Al snap ik echt totaal niet dat zoveel mensen Cassandra Jenkins en Waxahatchee noemen. Van wat ik tot nu toe van ze gehoord heb lijkt het me zo verschrikkelijk saai, maarja smaken verschillen natuurlijk.

Ik skip Wilco ook. Zou voor Rocket gaan. Die nu niet meer komt. Hoop dat er wat energieks voor in de plaats komt.

Er zijn nog kaarten 😉

• Leuk
Waarderingen: markvdrheijden en Oasiss
Ik ben fan van Wilco sinds het optreden op BKS in 2016. Was je daar ook bij?
Zeker! Was mijn eerste keer dat ik ze gezien heb. Kan me van toen niet bizar veel meer herinneren, maar heb toen meer genoten dan de laatste keer dat ik ze zag. Dat was op DTRH in 2022, dat was toen echt het slaapverwekkende optreden dat weekend. Toegegeven staat ook net iets anders publiek dan op Best Kept, maar bijzonder weinig mensen waren onder de indruk had ik het gevoel 😅.

• Leuk
Waarderingen: Vantola
...wat?.

Dat zou wel bijzonder zijn, gezien het feit dat er al veel artiesten zijn die dit de laatste jaren, en soms zelfs al meer dan twintig jaar, doen. En al deze artiesten hebben toch echt gewoon optredens, vullen grote zalen of grote podia op festivals, hebben inkomsten uit optredens en albums, etc. Een kleine greep uit deze groep:

• Fresku
  • Appa
  • Jiggy Dje
  • Ismo
  • Gikkels
  • Lange Frans
  • Sophie Straat (zelf, nota bene)
  • Hang Youth, inclusief Abel
  • RIMON
  • Sef
  • Joost
  • Goldband
  • Frenna
  • Boekoesam
  • Boef

Niet echt wat ik kleine artiesten zou noemen, en dan zijn dit alleen maar muzikale artiesten, dan heb ik het nog niet eens gehad over acteurs/actrices, regisseurs, en de beeldende kunsten.
Voordat ik ga zeggen wat ze precies bedoelde, hierbij de link naar het filmpje. Volgens mij gaat het met name ging om artiesten met een groter bereik dan de meesten uit deze lijst. Overigens hebben aantal mensen uit deze lijst, zoals Sef, aangegeven dat zij in het begin van hun carrière niet zo uitgesproken waren uit angst voor kritiek van de (witte) muziekindustrie, media etc. Of dat het werd afgeraden door management om je ergens over uit te spreken. (Oh en sorry, maar wat een passief agressieve reactie, chill een beetje zeg.) En verder, nu weer alleen over BKS :)

• Leuk
Waarderingen: Oasiss

Users who are viewing this thread