Best Kept Secret 2025

Ik zou Deftones eigenlijk wel een leuke headliner vinden zoals RTJ in 2017 op de vrijdag was, maar dan vooral als er ook namen naast staan zoals in 2017.

Oprecht benieuwd op basis waarvan Jamie xx headliner materiaal zou zijn?
Aardige laatste plaat maar zo keihard is die niet gegaan toch?
Of is dit op basis van de belachelijk hoge spot op Primavera Porto?
Verkocht in een mum Paleis 12 uit (cap van 12k) en AFAS (5k) en is al x-aantal keren op BKS geweest ergo goeie band met het festival. Dus, lijkt me een binnenkopper.

Verkocht in een mum Paleis 12 uit (cap van 12k) en AFAS (5k) en is al x-aantal keren op BKS geweest ergo goeie band met het festival. Dus, lijkt me een binnenkopper.
Voor zijn show in AFAS zijn gewoon nog tickets te koop hoor

Of het een headliner is, dat weet ik niet goed. Stond in '21/'22? nog in de TWO terwijl die op PS bv. het hoofdpodium gewoon afsloot. Mag voor mij dat kunstje opnieuw doen, kan evt ook in combinatie met een kleinere headliner daar nog voor.

• Leuk
Waarderingen: JamesV
De eerste keer vond ik ook al niks. Hoop inderdaad dat we die niet krijgen.

Ik vraag me ook af of ik van de eerste BKS-worp daadwerkelijk in eerste instantie al ga denken: beter dan die van DTRH. Denk het eigenlijk niet. Bij BKS zitten er altijd nog wat meer namen bij die me nu nog weinig zeggen en waar ik door de inluisterperiode heen enthousiast over wordt. Met die worp van DTRH zou ik nu al best een redelijke route kunnen maken (alleen heb ik veel minder zin in (de drukte van) dat festival).

• Leuk
Waarderingen: izzie en visdave34
De afgelopen twee jaar was de initiële reactie vooral teleurstelling door het ontbreken van sterke headliners en het boeken van DJVT en Goldband, dus ik ben benieuwd hoe die eerste worp dit jaar binnenkomt.

Jamie XX🥱 was niet best de vorige keer op BKS inderdaad. Kreeg toen ook een vrij vernietigende recensie van 3voor12

Jamie XX, die wordt toch niet weer geboekt ? Het was ook echt niet goed de laatste keer.
Ja dat jaar met The Strokes en Nick Cave als headliners voelde die combi Alt-J met Jamie XX als soort van co-head toch wel als een teleurstelling.

De eerste keer vond ik ook al niks. Hoop inderdaad dat we die niet krijgen.

Ik vraag me ook af of ik van de eerste BKS-worp daadwerkelijk in eerste instantie al ga denken: beter dan die van DTRH. Denk het eigenlijk niet. Bij BKS zitten er altijd nog wat meer namen bij die me nu nog weinig zeggen en waar ik door de inluisterperiode heen enthousiast over wordt. Met die worp van DTRH zou ik nu al best een redelijke route kunnen maken (alleen heb ik veel minder zin in (de drukte van) dat festival).
Een nogal matige worp van DTRH maar jij denkt dat BKS het nog minder doet?
Drie grotere acts aan de bovenkant die alleen nog op nostalgie drijven( Patty, Iggy en MA) , een Pinkpop naam (Fender), een Nl act die hier vorig jaar werd afgebrand (Jeugd). Blijven over Twigs en Gibbons als grotere toppers en wat mooie namen in de undercard waarvan een deel al eerder op BKS stond.
Dus niet zo pessimistisch, ik heb er alle vertrouwen in dat BKS dat beter kan. 😉

Een nogal matige worp van DTRH maar jij denkt dat BKS het nog minder doet?
Drie grotere acts aan de bovenkant die alleen nog op nostalgie drijven( Patty, Iggy en MA) , een Pinkpop naam (Fender), een Nl act die hier vorig jaar werd afgebrand (Jeugd). Blijven over Twigs en Gibbons als grotere toppers en wat mooie namen in de undercard waarvan een deel al eerder op BKS stond.
Dus niet zo pessimistisch, ik heb er alle vertrouwen in dat BKS dat beter kan. 😉
Ik bedoel het niet eens zo pessimistisch als je het opvat. Bij BKS ken ik, zeker de laatste jaren, de namen van de derde en vierde rij vaak minder goed of helemaal niet t.o.v. die van deze DTRH-worp. Zaho, Fat Dog en Geordie Greep zijn drie van de namen die ik tot een half jaar terug nog helemaal niet kende (naja, Greep wel van black midi) en die nu al op mijn radar staan. Bij de laatste BKS-edities bleek pas bij het inluisteren dat bijvoorbeeld Lankum, English Teacher en Young Fathers heel tof waren, maar die namen zeiden me nog niets toen ze werden bekendgemaakt.

Wat betreft de namen van de eerste en tweede rij verwacht ik inderdaad n.a.v. de laatste twee edities niet enorm veel. Eerder Jamie xx (meeeh) dan Fontaines, Beach House, Ahnoni. Hopelijk is dat stukje pessmisme inderdaad ten onrechte. :)

• Leuk
Waarderingen: Dillinger2.0
enkel beach house veegt al de vloer aan met deze line up😉. (voor mij dan)
Ik vind dit een lekkere band, zie ze best graag komen, maar net als bij Slowdive vorig jaar valt me wel op dat de hype errond in dit topic wel érg groot is, en ik het gevoel heb dat ik misschien toch iets mis. 😅

Vind het een vette naam, maar niet ‘Beth Gibbons’ of ‘FKA Twigs’ vet.

FKA Twigs is wel echt een stuk vetter dan Beach House imo. Ook een bijzondere boeking, die komt niet zo vaak naar Benelux voor mijn gevoel.

Beach House mag wel weer eens met een nieuw album komen.

• Leuk
Waarderingen: Onibaba en mattman
Ja dat jaar met The Strokes en Nick Cave als headliners voelde die combi Alt-J met Jamie XX als soort van co-head toch wel als een teleurstelling.
Logisch toch dat er naast twee gigantisch dure namen voor het festival gezocht werd naar een goed alternatief op vrijdag. Kan me voorstellen dat alt-J alleen bovenaan voor de meer kritiek had gezorgd..

Users who are viewing this thread