Best Kept Secret 2025

Ik vind dit een lekkere band, zie ze best graag komen, maar net als bij Slowdive vorig jaar valt me wel op dat de hype errond in dit topic wel érg groot is, en ik het gevoel heb dat ik misschien toch iets mis. 😅

Vind het een vette naam, maar niet ‘Beth Gibbons’ of ‘FKA Twigs’ vet.
Voor mij is Beth Gibbons wel het concert van dit jaar. Maar ik zie niet zo goed hoe deze set op een festival gaat werken, en al helemaal niet op een Werchter of DTRH.

Beach House heeft eerder al wel bewezen dat hun muziek ook op een festival kan werken. Ik zie ze graag terugkomen, maar zou wel mooi zijn als er dan ook weer wat nieuwe muziek is.

Voor mij is Beth Gibbons wel het concert van dit jaar. Maar ik zie niet zo goed hoe deze set op een festival gaat werken, en al helemaal niet op een Werchter of DTRH.

Beach House heeft eerder al wel bewezen dat hun muziek ook op een festival kan werken. Ik zie ze graag terugkomen, maar zou wel mooi zijn als er dan ook weer wat nieuwe muziek is.
Op RW: Barn. Maar goed, ook erg benieuwd naar hoor. Misschien wel mijn favoriete naam van heel het komende festivalseizoen. Tot nu toe.

Maar PJ Harvey viel toch ook goed mee, met haar set die grotendeels leunde op die breekbare en verstilde laatste plaat. Al is dat wel een grotere, gekendere naam natuurlijk.

Bijzonder hoe Jamie XX hier zo bekritiseerd wordt op basis van zijn act in 2022.
Zijn nieuwe album 'In Waves' is echt een van de beste elektronische albums van dit jaar, naar mijn mening. Het album is divers, heeft allerlei type nummers en samenwerkingen erin en de nummers zitten technisch erg goed in elkaar. Ik kijk juist ontzettend uit om hem live te zien!!
Maar goed, als hij op Lowlands komt hoor je mij niet klagen, dan ga ik daar wel vooraan staan.

Bijzonder hoe Jamie XX hier zo bekritiseerd wordt op basis van zijn act in 2022.
Zijn nieuwe album 'In Waves' is echt een van de beste elektronische albums van dit jaar, naar mijn mening. Het album is divers, heeft allerlei type nummers en samenwerkingen erin en de nummers zitten technisch erg goed in elkaar. Ik kijk juist ontzettend uit om hem live te zien!!
Maar goed, als hij op Lowlands komt hoor je mij niet klagen, dan ga ik daar wel vooraan staan.
Het is met hem natuurlijk wel de vraag met wat voor show hij gaat touren. Als het een live show is zie ik dat op de zondag als One afsluiter fantastisch werken, maar als het 'slechts' een dj-set is vind ik het echt zonde van de positie.

Het is met hem natuurlijk wel de vraag met wat voor show hij gaat touren. Als het een live show is zie ik dat op de zondag als One afsluiter fantastisch werken, maar als het 'slechts' een dj-set is vind ik het echt zonde van de positie.
Jamie draait toch altijd een dj-set? Of bedoel je op vinyl?

FKA Twigs is wel echt een stuk vetter dan Beach House imo. Ook een bijzondere boeking, die komt niet zo vaak naar Benelux voor mijn gevoel.

Beach House mag wel weer eens met een nieuw album komen.
Met de catalogus die Beach House heeft, is een nieuw album toch niet eens nodig? Ze hebben al 8 albums om uit te putten.

Maar FKA Twigs en Beth Gibbons zijn inderdaad op het moment wel vettere/urgentere boekingen dan Beach House, wat mij betreft, even ervan uitgaande dat het komende album van FKA Twigs van vergelijkbare (of zelfs hogere) kwaliteit is als voorgaande albums. Persoonlijk is Beach House verreweg de favoriete artiest van deze drie, maar op het moment zou ik liever FKA Twigs of Beth Gibbons voor het eerst zien, dan Beach House voor de vierde keer. Een nieuw album van Beach House zou dat niet veranderen.

• Leuk
Waarderingen: noid
FKA Twigs is wel echt een stuk vetter dan Beach House imo. Ook een bijzondere boeking, die komt niet zo vaak naar Benelux voor mijn gevoel.

Appels en Peren want echt totaal andere genres toch? Beiden top in hun eigen stijl zou ik zeggen.

Het 'probleem' met Beach House, zoals Jelle al eerder opmerkte, zou zijn op welk podium je die moet zetten en op welk tijdslot. Vorige keer afsluiter van de TWO maar om de band daar nu weer neer te zetten zou zonder nieuw album ook wel wat aanvoelen als een herhalingsoefening. Of ze moeten echt een heel andere setlist hebben. En het moet in het donker dus de ONE is alleen een optie als headliner en dat voelt toch nog wat aan als 'te klein' voor die positie.

Het 'probleem' met Beach House, zoals Jelle al eerder opmerkte, zou zijn op welk podium je die moet zetten en op welk tijdslot. Vorige keer afsluiter van de TWO maar om de band daar nu weer neer te zetten zou zonder nieuw album ook wel wat aanvoelen als een herhalingsoefening. Of ze moeten echt een heel andere setlist hebben. En het moet in het donker dus de ONE is alleen een optie als headliner en dat voelt toch nog wat aan als 'te klein' voor die positie.
Is toch wel één van de meest memorabele shows die ik op BKS over de jaren gezien heb, dus wat mij betreft is dat juist geen enkel 'probleem'... ;-)

• Leuk
Waarderingen: Dillinger2.0 en noid
Is toch wel één van de meest memorabele shows die ik op BKS over de jaren gezien heb, dus wat mij betreft is dat juist geen enkel 'probleem'... ;-)
Haha, van mij mogen ze alledrie de dagen Two afsluiten! Beetje dat idee van De Staat, maar dan met een goede band.
Maar ik zie het zeker ook niet als probleem. Als ze geen nieuw album uitbrengen, zal de setlist ook wel anders zijn, door minder focus op Once Twice Melody.

• Leuk
Waarderingen: noid
Ik heb Jamie XX de vorige keren gemist, dus eigenlijk zou ik hem wel eens willen zien. Maar zijn nieuwste album was voor mij, de teleurstelling van het jaar, dus ik hoop toch op wat beters. Plus er zijn genoeg interessante elektronische acts die stukken goedkoper zijn (en stukken beter).

Ja echt een goed album inderdaad. Erg lekker. Maar uiteindelijk wel jammer dat zich dit ‘live’ vertaalt in slechts een DJ set. Jamie XX is best gewoontjes, zeker als headliner maar mwa. Tenzij die ineens met een liveshow komt natuurlijk.

Was op Primavera ook wel wat teleurgesteld (en dat terwijl ik die losse nummers van dat jaar echt waanzinnig vond). Kanttekekening: ik stond daar met 40 graden koorts te sterven. 😅

Allebei mogen wel doorkomen. Denk niet dat voor FKA er de kans in zit though na de DTRH drop van gisteren 🥲

Users who are viewing this thread