Best Kept Secret 2025

Te mooi om waar te zijn?
Dit zou echt recht in mijn straatje zijn, dus waarschijnlijk te mooi om waar te zijn. Aan de andere kant zijn alle namen ook wel degelijk mogelijk, dus daarom durf ik er niet van te dromen.

Fontaines valt waarschijnlijk al af en dat zal met anderen ook nog wel gebeuren. Maar toch mooi dat deze namen tot de mogelijkheden behoren. Fingers crossed dat we er een aantal van gaan terugzien.

Het lijkt mij vooral onwaarschijnlijk dat er tussen de zes laatste namen op ONE niet minstens twee, maar waarschijnlijk drie of vier zitten waar de meesten hier niet direct aan denken/op hopen. Maar misschien ben ik op dit vlak na de laatste twee edities te pessimistisch.

Het lijkt mij vooral onwaarschijnlijk dat er tussen de zes laatste namen op ONE niet minstens twee, maar waarschijnlijk drie of vier zitten waar de meesten hier niet direct aan denken/op hopen. Maar misschien ben ik op dit vlak na de laatste twee edities te pessimistisch.
Dat denk ik ook maar er is genoeg in de buurt waar we enthousiast van worden en hopelijk hebben ze daar wat van kunnen strikken.

Laatst bewerkt:
Dat is onvermijdelijk. En de namen die nu het meest opvallen bij Primavera of Roskilde zijn ook de meer bijzondere namen. Een Beth Gibbons is geen typische festivalnaam en zal waarschijnlijk ook maar een select aantal festivals bezoeken.
En met Wilco heeft BKS al een behoorlijke exclusieve boeking binnen; in het schema dat op hun website stond was BKS het enige grotere festival.

Wat ik wel hoop is dat de trend van 2023 en 2024 niet doorzet waarbij het lijkt alsof BKS twee festivals in een begint te worden. Een meer 'ontdek'-festival langs The Secret, The Casbah, Muziekgieterij en een deel van het programma van TWO. En een parallel "publiekstrekkend" programma langs ONE, The Floor en een paar namen op TWO. Met 1 headliner waar die twee programma's bij elkaar komen.

Dat is onvermijdelijk. En de namen die nu het meest opvallen bij Primavera of Roskilde zijn ook de meer bijzondere namen. Een Beth Gibbons is geen typische festivalnaam en zal waarschijnlijk ook maar een select aantal festivals bezoeken.
En met Wilco heeft BKS al een behoorlijke exclusieve boeking binnen; in het schema dat op hun website stond was BKS het enige grotere festival.

Wat ik wel hoop is dat de trend van 2023 en 2024 niet doorzet waarbij het lijkt alsof BKS twee festivals in een begint te worden. Een meer 'ontdek'-festival langs The Secret, The Casbah, Muziekgieterij en een deel van het programma van TWO. En een parallel "publiekstrekkend" programma langs ONE, The Floor en een paar namen op TWO. Met 1 headliner waar die twee programma's bij elkaar komen.
Denk dat jij hier perfect omschrijft hoe BKS momenteel programmeert en ik verwacht dat ze dit ook voor de komende editie zo gaan doen aangezien ze er de afgelopen twee jaar succes mee hebben gehad gezien de kaartverkoop. Zolang het programma voor de ontdekker zo goed blijft als vorig jaar hoor je mij niet klagen.

Denk dat jij hier perfect omschrijft hoe BKS momenteel programmeert en ik verwacht dat ze dit ook voor de komende editie zo gaan doen aangezien ze er de afgelopen twee jaar succes mee hebben gehad gezien de kaartverkoop. Zolang het programma voor de ontdekker zo goed blijft als vorig jaar hoor je mij niet klagen.
Ik denk dat die goede kaartverkoop dus totaal niet door het programma komt en dat ze meeliften op het direct uitverkopen van DTRH en Lowlands en de toename in festivalgangers in het algemeen.

Heb de schema's even niet compleet, maF Fontaines DC wordt lastig voor BKS begrijp ik? Zou jammer zijn, dat laatste album is namelijk fenomenaal.

Helemaal eens: goed omschreven en het is waarschijnlijk dat het dit jaar niet anders zal zijn.
Dat verwacht ik ook. Een terugkeer naar naar de line-ups van zeg maar 2013-2018 zit er zeker niet in. Wie dat dacht heeft met de Primavera line-up wel een wake up call gekregen. BKS zal zeker haar eigen (NL) variant van Chapell Roan of Sabrina Carpenter brengen. Hopelijk blijft er wel genoeg tegenover staan en graag ook wat meer op de ONE want dat was voor mijn smaak wel erg karig vorig jaar.

Heb de schema's even niet compleet, maF Fontaines DC wordt lastig voor BKS begrijp ik? Zou jammer zijn, dat laatste album is namelijk fenomenaal.
Met de data die nu bekend zijn past BKS nog prima, maar dat beeld kan veranderen als Primavera Porto binnenkort met het programma komt. Fontaines is een logische BKS-headliner en er is van alles dat daarop wijst (geboekt door Friendly Fire, St. Paul verzocht de after party waar ook leden van Fontaines komen draaien - dat klinkt inderdaad als The Floor).
Maar volgens verschillende insiders wordt het uiteindelijk toch Lowlands.

• Leuk
Waarderingen: El Plopsma
Dat verwacht ik ook. Een terugkeer naar naar de line-ups van zeg maar 2013-2018 zit er zeker niet in. Wie dat dacht heeft met de Primavera line-up wel een wake up call gekregen. BKS zal zeker haar eigen (NL) variant van Chapell Roan of Sabrina Carpenter brengen. Hopelijk blijft er wel genoeg tegenover staan en graag ook wat meer op de ONE want dat was voor mijn smaak wel erg karig vorig jaar.
Voor mijn gevoel zat er ook in 2022 meer balans in, toen overdag ook namen als dEUS, Fontaines DC en King Gizzard op ONE stonden. Juist afgelopen twee jaren voelde het als twee festivals die parallel aan elkaar liepen. Vooral door programma op ONE.

Als Beth Gibbons festivals tourt en je haalt als BKS niet alles uit de kast om haar, na de grandioze passage van Portishead op je 1e editie, te boeken dan ben je je ziel als festival totaal verloren.

Of ben ik dan te cynisch?

Als Beth Gibbons festivals tourt en je haalt als BKS niet alles uit de kast om haar, na de grandioze passage van Portishead op je 1e editie, te boeken dan ben je je ziel als festival totaal verloren.

Of ben ik dan te cynisch?
Nee daar geef ik je wel gelijk in. Alleen kan je nog zo graag willen, lukt dat niet altijd.

• Leuk
Waarderingen: dfrvanloon
De geruchten gaan inderdaad de goede richting uit. In realiteit zal het wel wat minder zijn, maar blijft leuk om te doen dus ook ik doe een gokje waar ik zelf blij van zou worden ingedeeld per stage en dag.

LCD Soundsystem - Haim - Blackwave - Sigrid
Beth Gibbons - Kim Deal - Magdalena Bay - Soccer Mommy
Squid - Kneecap - MJ Lenderman - Angeline Morrison - The Point.

Fontaines DC - Denzel Curry - TV On The Radio - Dehd
Caribou - Anohni & The Johnsons - Beabadoobee - Wende
High Vis - Waxahatchee - The Bug Club - Teen Mortgage - Kara Delik

Jamie XX - IDLES - Wet Leg - Mdou Moctar
Wilco - The Jesus Lizard - Julie Byrne - Geordie Greep
Kiasmos - Alan Sparhawk - Cap 'n Jazz - Wine Lips - Still House Plants

Users who are viewing this thread