Best Kept Secret 2025

In ons enthousiasme over Fontaines DC en de gunstige data van Primavera Porto hebben we over het hoofd gezien dat twee weken geleden het Tjechische Rock for People ook de namen bekend heeft gemaakt, voor hetzelfde weekend als BKS. Voor BKS niet interessant op 2 namen na: Idles en Fontaines DC.

Er staan nog geen data bij, en een combinatie met BKS is voor Fontaines DC nog wel mogelijk, maar de route via Hilvarenbeek wordt er niet gemakkelijker op....

Bekijk bijlage 11489
Deafheaven wordt hiermee ook een stuk aannemelijker.

Stapt een band zo snel over van boeker? Hoor ook regelmatig dat bands juist boekers trouw blijven. Zou namelijk zuur zijn voor Friendly Fire als ze nu overstappen naar Mojo.
Ja ik vind dit dus altijd een moeilijke. Want dat betekent voor een band als Fontaines dat ze alleen nog maar op BKS kunnen staan en zolang ze bij FF zitten nooit op Lowlands, DTRH of PP kunnen staan. Dat zou ook niet echt best zijn voor de band lijkt me. Vanuit FF is er natuurlijk wel prio om ze op BKS neer te zetten, maar dat hoeft niet altijd het beste te zijn voor de band.

Het begint er steeds meer op te lijken dat Lowlands ze in 2024 aan FF heeft gelaten voor de AFAS shows (waarom stonden ze anders wel op PKP en niet op LL?) en ze in ruil daarvoor in 2025 heeft mogen boeken. Geen idee of er in de praktijk echt dat soort deals gemaakt worden, maar het begint er alle schijn van te krijgen.

Ja ik vind dit dus altijd een moeilijke. Want dat betekent voor een band als Fontaines dat ze alleen nog maar op BKS kunnen staan en zolang ze bij FF zitten nooit op Lowlands, DTRH of PP kunnen staan. Dat zou ook niet echt best zijn voor de band lijkt me. Vanuit FF is er natuurlijk wel prio om ze op BKS neer te zetten, maar dat hoeft niet altijd het beste te zijn voor de band.
Dat is niet helemaal waar. Als ze op BKS hebben gestaan kunnen ze een jaar later wel op een Mojo festival staan.

Stapt een band zo snel over van boeker? Hoor ook regelmatig dat bands juist boekers trouw blijven. Zou namelijk zuur zijn voor Friendly Fire als ze nu overstappen naar Mojo.
Als Fontaines D.C. op Lowlands staat betekent dat niet dat Mojo dan ineens hun boeker is. Er staan elk jaar FF-bands op Mojo-Festivals en Mojo-bands op BKS.

• Leuk
Waarderingen: Matthijs en noid
Als Fontaines D.C. op Lowlands staat betekent dat niet dat Mojo dan ineens hun boeker is. Er staan elk jaar FF-bands op Mojo-Festivals en Mojo-bands op BKS.
Daar heb je gelijk in. Alleen dit jaar en met de huidige populariteit wil je ze op je eigen festival hebben.

Verwachten we IDLES eigenlijk ook? Nog nooit op BKS gestaan, zouden er niet mistaan, was live erg sterk in Lotto Arena en Werchter dit jaar.

Verwachten we IDLES eigenlijk ook? Nog nooit op BKS gestaan, zouden er niet mistaan, was live erg sterk in Lotto Arena en Werchter dit jaar.
Op een of andere manier vind ik ze nog iets missen om echt als headliner to boeken, zelfs met een sterke TWO-afsluiter ernaast.

Als sub op de ONE (bij voorkeur voor pakweg een Fontaines DC ;) ) zou het dan weer wel fantastisch zijn natuurlijk.

Ze zijn in ieder geval in de buurt, dus het zou best kunnen.

Zat ik ook al aan te denken, absurd.
Nog over gehad met iemand uit het wereldje. Is blijkbaar in deze de band die zelf vragende partij is. Nog jong, ook nog jonge kinderen (als ze er hebben, die het minder beseffen) en het momentum helemaal mee. Plus ze treden graag veel op, je zal nooit de lange shows van hen zien, maar dat is mee een factor.
Dat zal wel minderen de komende jaren ergens.

Nog over gehad met iemand uit het wereldje. Is blijkbaar in deze de band die zelf vragende partij is. Nog jong, ook nog jonge kinderen (als ze er hebben, die het minder beseffen) en het momentum helemaal mee. Plus ze treden graag veel op, je zal nooit de lange shows van hen zien, maar dat is mee een factor.
Ze hebben toch ook een keer de US tour zonder Deego gedaan? Lijkt er op dat ze wel oppassen en als het nodig is keuze's maken.

Wel wat rust gehad vorig jaar meen ik, niet heel lang, maar voor Grian voelde dat al als "lang". Ik hou mn hart ook vast hoor, maar ik denk dat ze zelf wel beseffen dat komend jaar een cruciaal jaar is. Of je dan meteen álles moet doen, is de vraag.

Een band hoeft niet over te stappen van boeker om op een festival van de concurrent te staan. De boeker moet gewoon het beste voor hun aangesloten band regelen, die zal een sterke voorkeur hebben voor de eigen events maar soms is dat een festival van de concurrent. Er staan ook acts uit de Live Nation stal op BKS. Natuurlijk kunnen ze de binnen de eigen infrastructuur soms betere deals aanbieden (met minder commissie, combi / meerjaren voordeel etc), maar niet altijd. Als de agent van Fontaines vindt dat ze hun laatste tour al op BKS speelden en dat niet nog een keer willen (want nieuw publiek aanspreken), of dat ze via een andere tour route voordeliger uit zijn, dan kan het prima dat Lowlands de beste kaarten krijgt, weliswaar gewoon via Friendly Fire (die alsnog ook gewoon geld verdient aan die boeking).

Users who are viewing this thread