Best Kept Secret 2025

Vorig jaar was het 21 november accommodatieverkoop voor early birds, 28 november eerste namen en 1 december start reguliere verkoop.
Daar zat toen tussen eerste namen en reguliere verkoop nog een presale voor de mensen die de 'pre-register' hadden gedaan?
Maar dit zou de planning voor dit jaar best kunnen worden.

Vraag me af of dat ooit wel het geval was: dat BKS zover de muzikale randjes opzocht die voor Lowlands een brug te ver waren Verder dan eventueel een Swans kom ik niet zo snel. En dan nog. Verschil, voor mij, was (is?) dat Lowlands meer en eerder de wat plattere commerciële pop op zocht terwijl BKS toch meer een Indie gezicht had.
Portishead (na het succes van BKS werden ze weer wel geboekt), Sígur Rós die wel een goede spot kreeg ipv een plek overdag in de Alpha. Damien Rice op een goede spot, Swans idd. Maar de jaren daarna ook dingen als Slowdive, Mogwai, The Notwist, Jesus & Mary Chain. Maar ook gewoon dingen als Belle & Sebastian werden bijvoorbeeld keihard geneerd door Lowlands in het verleden.

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Zouden we iets van die Coachellanamen mogen verwachten? Vorig jaar zo goed als geen overlap (Ik kom op het eerste zicht niet verder dan Jockstrap?)

Staan anders wel nog behoorlijk wat namen die mogen doorkomen: FKA Twigs, Clairo, Charli XCX, A.G. Cook, KNEECAP, Beth Gibbons, Darkside, The Dare, Bob Vylan, Beabadoobee, Arca, Fcukers
Ik denk dat de namen die ook al doorkomen naar Primavera best kanshebbers zijn toch?

Portishead (na het succes van BKS werden ze weer wel geboekt), Sígur Rós die wel een goede spot kreeg ipv een plek overdag in de Alpha. Damien Rice op een goede spot, Swans idd. Maar de jaren daarna ook dingen als Slowdive, Mogwai, The Notwist, Jesus & Mary Chain. Maar ook gewoon dingen als Belle & Sebastian werden bijvoorbeeld keihard geneerd door Lowlands in het verleden.
Die Legacy acts uit de jaren 80 en 90 lijken ze de laatste jaren inderdaad minder te boeken. En Lowlands was daar al eerder mee opgehouden, das waar. Acts als The Jesus Lizard, Throwing Muses, Stereolab waren in de beginjaren zeker geboekt maar verwacht ik nu niet meer.

The Orb op de vrijdag van Best Kept in Tivoli. Elektronische act met mooie visuals, zou wat mij betreft welkom zijn.

Die Legacy acts uit de jaren 80 en 90 lijken ze de laatste jaren inderdaad minder te boeken. En Lowlands was daar al eerder mee opgehouden, das waar. Acts als The Jesus Lizard, Throwing Muses, Stereolab waren in de beginjaren zeker geboekt maar verwacht ik nu niet meer.
Stereolab verwacht ik dan juist weer wel!

Ik ben ook wel een sucker voor dat soort legacy acts. Stereolab zoals in 2019 inderdaad. The Jesus Lizard mag zeker. Het meest hoop ik nog op Unwound maar die kans lijkt me klein.

Primavera heeft er dit jaar ook wel een stuk minder dan voorheen en daarvan kwam al bijna niks door naar BKS . Van de huidige Primavera lineup hoop ik op:
- Cap 'N Jazz
- The Jesus Lizard
- Kim Deal
- Stereolab
- Spiritualized (maar dan niet op de ONE)

• Leuk
Waarderingen: Dillinger2.0
The Orb op de vrijdag van Best Kept in Tivoli. Elektronische act met mooie visuals, zou wat mij betreft welkom zijn.
De laatste keer dat ik The Orb zag was het niet heel bijzonder qua visuals (als ik het me goed herinner), heb jij ze recentelijk gezien?

Weet iemand of er georganiseerde busreizen (vanuit Amsterdam) naar festivals PP, BKS of DTRH zijn?
Ik heb gezocht, maar kan niks vinden. Alleen een pendelbus van een treinstation, dat al in de buurt is.
Ben ik te vroeg of is dit er gewoon niet?

Weet iemand of er georganiseerde busreizen (vanuit Amsterdam) naar festivals PP, BKS of DTRH zijn?
Ik heb gezocht, maar kan niks vinden. Alleen een pendelbus van een treinstation, dat al in de buurt is.

Je bent weliswaar nog iets te vroeg. Georganiseerde busreizen worden meestal pas een paar maanden voor de festivals bevestigd.

Ik ben ook wel een sucker voor dat soort legacy acts. Stereolab zoals in 2019 inderdaad. The Jesus Lizard mag zeker. Het meest hoop ik nog op Unwound maar die kans lijkt me klein.

Primavera heeft er dit jaar ook wel een stuk minder dan voorheen en daarvan kwam al bijna niks door naar BKS . Van de huidige Primavera lineup hoop ik op:
- Cap 'N Jazz
- The Jesus Lizard
- Kim Deal
- Stereolab
- Spiritualized (maar dan niet op de ONE)
Ik denk dat alleen Kim Deal een kansje is. Die lijkt me nog wel wat extra kaarten te schuiven.

• Leuk
Waarderingen: teunajax
On the Move heeft al wat Amsterdamse opstaplocaties

De wachtrijen voor de pendelbus op vrijdagochtend waren wel lang. Misschien neem ik de volgende editie mijn vouwfiets mee. Echter kan je op de terugweg zo instappen.

Ik vond Steorolab een van de hoogtepunten van dat jaar en sindsdien is het 1 van mijn favoriete bands (kende ze daarvoor niet). Zal het alleen wel snappen als ze die niet nog een keer boeken, volgens mij stond de tent niet helemaal vol toen

Over Eefje de Visser. Dinsdag naar haar show in Amara (Den Haag) geweest. Was niet erg bekend met haar muziek, en die spreekt me eerlijk gezegd ook na het concert nog niet enorm aan, maar haar show / optreden vond ik heel goed. Schitterende productie, muzikaal dik in orde en ik zie het ook wel in een Two werken (mainstage dan weer niet; dan komt haar show te weinig tot z'n recht).

Van mij hoeft het niet want heb haar nu dus al gezien, en zou dan liever iets zien wat je niet zo makkelijk in NL kunt zien, maar dat blijft het lastige met NL acts, want tegelijkertijd vind ik het goed dat een festival als BKS ook de Nederlandse muzikale helden een (hoge) plek geeft. Keuzes, keuzes. Niet te benijden die boekers...
Het voordeel van Eefje is dat het wel een redelijk grote naam is en waarschijnlijk relatief weinig kost, want Nederlands.

Users who are viewing this thread