Best Kept Secret 2024

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.664
1.188
Nu we toch over acts spreken die niet komen: De nieuwe Vampire Weekend is uit en klinkt echt heel tof.

Tot voor deze plaat vond ik hen altijd wat aan de kleine kant als iemand hen opperde als "BKS headliner". De lange pauze in combinatie met de nieuwe plaat, spreken wel alleen maar in hun voordeel. Hadden dat strand mooi kunnen plat spelen ipv Paolo Nutini of Disclosure.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
366
291
Dit jaar excusief op Primavera, maar als ze komend jaar een groter rondje Europese festivals doen, zou het perfect zijn. Maar zoals iemand al zei: de kaarten liggen voor DTRH wellicht nog gunstiger.

Ik heb zelf in ieder geval een kaartje gekocht voor Afas 15 december!
 
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.963
8.611
Ik heb Radiohead vier keer gezien: drie keer als headliner op een buitenpodium op een festival (BKS, Pukkelpop, Sziget) en ook in AFAS die tweede avond. Voor mij was die avond in AFAS dan toch de minste. Dat lag op zich niet aan de band, maar vooral aan de setting. In een uitverkochte AFAS, na een 'normale' dag, kom ik er vaak veel minder lekker in dan aan het einde van een mooie festivaldag, waar je vaak wel een fijne plek kan vinden.
Heb ik ook vaak. Daarom vind ik festivalshows van een bepaalde artiest vaak memorabeler dan een zaalshow. Je geraakt er vaak niet goed in, de energie blijft vaak ook maar makjes. Daarnaast ervaarde ik die AFAS shows meer als een soort van tryouts voor de werkelijke tour. Setlist stond ook nog niet op punt en was vooral het nieuwe album, band was ook nog niet gerodeerd.

Mijn ranking van de keren dat ik ze zag:

1. Lollapalooza Berlijn 2016 (met stip, wat een avond, wat een sfeer, wat een publiek, wat een band in bloedvorm)
2. Rock Werchter 2017
3. NOS Alive 2016
4. Sportpaleis 2012
5. Rock Werchter 2008 (maar deels zo laag omdat ik nog niet zo'n fan was en dus een stuk miste)
6. AFAS Live 2016
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34 en Matthijs

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.973
548
Heb ik ook vaak. Daarom vind ik festivalshows van een bepaalde artiest vaak memorabeler dan een zaalshow. Je geraakt er vaak niet goed in, de energie blijft vaak ook maar makjes. Daarnaast ervaarde ik die AFAS shows meer als een soort van tryouts voor de werkelijke tour. Setlist stond ook nog niet op punt en was vooral het nieuwe album, band was ook nog niet gerodeerd.

Mijn ranking van de keren dat ik ze zag:

1. Lollapalooza Berlijn 2016 (met stip, wat een avond, wat een sfeer, wat een publiek, wat een band in bloedvorm)
2. Rock Werchter 2017
3. NOS Alive 2016
4. Sportpaleis 2012
5. Rock Werchter 2008 (maar deels zo laag omdat ik nog niet zo'n fan was en dus een stuk miste)
6. AFAS Live 2016
Ok, ook ik doe even mee met dit RH intermezzo. Daarna mag het weer ontopic 😉.

Grappig, die verschillen in beleving. Juist omdat het een try-out was in een kleinere setting, was ik juist wel te spreken over die HMH show (eerste avond). Nieuwe tracks live en een paar relatieve deep cuts, heerlijk. De RW shows heb ik beide iets minder beleefd, aangezien we twee keer niet zo’n hele goede plek hadden en flink wat soundbleed hadden van andere stages.

Ook 6 keer gezien:
1. NOS Alive 2016 (wat een setlist! wat een topsfeer en -publiek!)
2. BKS 2017
3. Sportpaleis 2012
4. HMH 2016
5. RW 2008
6. RW 2017
 
  • Leuk
Waarderingen: koekebakker en mattman

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
599
577
Nu ga ik me wel n beetje oud voelen 😊: m'n allereerste concert ooit was van Radiohead, in Ahoy 1997, destijds ontzettend veel indruk op mij gemaakt, daarna ze alleen nog maar in 2000 en 2001 gezien, dus ik hoop ze ooit nog eens te zien.

Maar nu idd weer on topic:
Weet iemand of er vorig jaar veel tickets voor BKS in de resale te koop waren enkele weken ervoor?
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.541
2.014
Nu ga ik me wel n beetje oud voelen 😊: m'n allereerste concert ooit was van Radiohead, in Ahoy 1997, destijds ontzettend veel indruk op mij gemaakt, daarna ze alleen nog maar in 2000 en 2001 gezien, dus ik hoop ze ooit nog eens te zien.

Maar nu idd weer on topic:
Weet iemand of er vorig jaar veel tickets voor BKS in de resale te koop waren enkele weken ervoor?
Vorig jaar wel en moet zeggen dat het, op weekendtickets na, nu nog wat tegenvalt.
Zondagtickets waren er vorig jaar ook weinig in de resale trouwens. Hoop toch nog een goedkoper zondagticket te kunnen scoren eigenlijk...
 

davadude

Randprogramma
9 jan 2020
248
363
Weet iemand of er vorig jaar veel tickets voor BKS in de resale te koop waren enkele weken ervoor?

Heb een aantal weken geleden nog weekendtickets voor 245, er staan nu best veel te koop voor 250/260. Vorig jaar herinner ik mij dat er de dagen daarvoor weinig resale kaarten waren, BKS lijkt een publiek te trekken dat niet bij het eerste druppeltje gelijk z'n kaarten verkoopt.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
665
340
De weersvoorspelling was vorig jaar natuurlijk ook echt tropisch. Ik denk dat dat juist in die laatste paar dagen nog veel mensen heeft overgehaald om juist wel te gaan. Mag van mij dit jaar wel iets minder warm.
 

JKOH

Playlistbediener
18 jan 2023
33
61
Ben van plan om op laatste moment nog dagkaartje te kopen. Neem ik daarbij een groot risico of zal dat wel lukken?
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
301
303
BKS17 kwartiertje

Vampire weekend komt echt een dagje over naar Primavera midden in hun Amerikaanse tour. Dat moet een flinke duit gekost hebben. Zou ze graag zien op bks volgend jaar hoor.
 

yngvar

Randprogramma
22 nov 2018
136
115
Nog twee maanden... Mogen we voorzichtig beginnen hopen op een timetable? Of zit ik weer te veel op hete kolen?
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
366
291
Hoe belangrijk zijn voor jullie de verschillende onderdelen van het programma op verschillende momenten van bekendmaking tot het festival zelf? Onderscheid headliners - midcard - undercard is natuurlijk troebel, maar laten we uitgaan van 3 headliners, ongeveer 10-15 midcard-namen en de rest undercard.

Voor mij:

Bij bekendmaking de line-up:
Headliners 40
Midcard 50
Undercard 10

Bij het inluisteren / de voorpret:
Headliners 20
Midcard 20
Undercard 60

Op het festival zelf:
Headliners 30
Midcard 35
Undercard 35

Alle drie uiteindelijk voor mij ongeveer even belangrijk dus. Van de undercard ken ik in eerste instantie weinig, daarom bij de bekendmaking nog amper belangrijk. Maar juist een goede, onbekende undercard kan bij mij zorgen voor voorpret, als je steeds weer namen ontdekt waarbij je denkt: yes, ook zin in! En eenmaal in Hilvarenbeek blijft dat belangrijk, maar heb ik toch ook wel veel zin om richting het einde van de dag toe te leven naar een naam die het op een wat groter podium helemaal waar kan maken.
 

dfrvanloon

Campingartiest
9 jun 2022
81
128
Headliners 20
Midcard 40
Undercard 40

Ik koop festivalkaarten voor een goede totaalervaring qua muziek en dan is je overdag vermaken belangrijker dan die ene naam aan het eind. Ja, die shows zijn als ze goed zijn wel de meest memorabele, maar ze skippen heeft me nooit echt een minder festival opgeleverd.
 
  • Leuk
Waarderingen: yngvar en Matthijs

Gebruikers die dit onderwerp bekijken