Best Kept Secret 2024

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Vorig jaar heeft op het laatste moment een headliner afgezegd en moesten ze improviseren en dit jaar hadden ze graag The National gehad maar die niet kunnen boeken. Het kan wel eens tegenzitten. Denk dat RW ook liever een andere headliner had gehad dan Lenny Kravitz.
Dat vind ik wel iets te makkelijk. Je kan misgrijpen bij the National, maar dan blijven er nog voldoende alternatieven in die prijsklasse over. Geluk dwing je af en ongeluk ook. En dat laatste overkomt BKS kennelijk vaker. En als je dan Disclosure aanvult met Paolo Nuttini zijn PJ Harvey, Osees, BBNG, Tramhaus etc een vlag op de modderschuit.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
Dat vind ik wel iets te makkelijk. Je kan misgrijpen bij the National, maar dan blijven er nog voldoende alternatieven in die prijsklasse over. Geluk dwing je af en ongeluk ook. En dat laatste overkomt BKS kennelijk vaker. En als je dan Disclosure aanvult met Paolo Nuttini zijn PJ Harvey, Osees, BBNG, Tramhaus etc een vlag op de modderschuit.
Ik twijfel of er zo veel alternatieven waren. Kijk bijvoorbeeld naar de headliners van Primavera. Dat is ook wel eens beter geweest en zij hebben veel meer mogelijkheden. Daarnaast vind ik PJ Harvey, Justice en in mindere mate Paulo Nuttini geen slechte headliners.
 
  • Leuk
Waarderingen: Martijn76 en Onibaba

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Ik twijfel of er zo veel alternatieven waren. Kijk bijvoorbeeld naar de headliners van Primavera. Dat is ook wel eens beter geweest en zij hebben veel meer mogelijkheden. Daarnaast vind ik PJ Harvey, Justice en in mindere mate Paulo Nuttini geen slechte headliners.
Primavera heeft inderdaad ook een minder jaar. Ik hoopte heel erg op Massice Attack als #3.
Oh well, spaar ik me weer wat geld uit. Met zijn twee-en ben je met zo'n weekend toch anel €1200 kwijt.
 

El Plopsma

Randprogramma
20 mrt 2017
122
177
Vorig jaar heeft op het laatste moment een headliner afgezegd en moesten ze improviseren en dit jaar hadden ze graag The National gehad maar die niet kunnen boeken. Het kan wel eens tegenzitten. Denk dat RW ook liever een andere headliner had gehad dan Lenny Kravitz.
Klopt. En gezien de berichtgevingen van toen, gedragen door een interview met Maurits, gingen meerdere headliners niet door. Zuur natuurlijk, maar ik denk dat veel BKS-gangers dit jaar hadden gehoopt op een soort compensatie daarvan. 2017, 2018, 2019 en 2022 kende zoveel moois... 2023 als een tussenjaar? Pech en zoals jij noemt: 'het kan wel eens tegenzitten'. Geen Blur, geen Arcade Fire, geen The National. Op werkelijk waar elk festival duiken dit jaar namen op die door het publiek - lees dit forum maar eens door - graag op BKS gezien zouden worden. The National, Lana Del Rey, The Smile, LCD Soundsystem, Massive Attack, Tame Impala, Pulp, Arcade Fire, enzovoorts. Van die namen komt er niemand.
 
  • Leuk
Waarderingen: snoep, noid en selurxela

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
Primavera heeft inderdaad ook een minder jaar. Ik hoopte heel erg op Massice Attack als #3.
Oh well, spaar ik me weer wat geld uit. Met zijn twee-en ben je met zo'n weekend toch anel €1200 kwijt.
Ik had ook liever Massive Attack gehad dan Paolo Nuttini. Dan zag de poster er al weer heel anders uit.
 

El Plopsma

Randprogramma
20 mrt 2017
122
177
Ik gril echt van Goldband. Alles wat ik fout vind aan een band, zit daarin verenigd. Wordt nu genoemd als mogelijke hoofdact van Lowlands (The Horrors). De Jeugd vind ik ook verschrikkelijk. Bij Disclosure zal ik ook niet staan. Maar eigenlijk heeft elk festival, elk jaar wel een paar van die acts. Ik denk oprecht dat je die paar acts goed kunt mijden en dat er dan ergens anders iets moois geprogrammeerd staat. Misschien ben ik te positief. Maar ik ben continue BKS acts aan het luisteren en er zit zoveel bij dat ik graag wil zien, dat ik bang ben om tijd tekort te komen.
Off topic: The Horrors zou wel een topboeking zijn!

 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Onibaba en Mark's Kal

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
Klopt. En gezien de berichtgevingen van toen, gedragen door een interview met Maurits, gingen meerdere headliners niet door. Zuur natuurlijk, maar ik denk dat veel BKS-gangers dit jaar hadden gehoopt op een soort compensatie daarvan. 2017, 2018, 2019 en 2022 kende zoveel moois... 2023 als een tussenjaar? Pech en zoals jij noemt: 'het kan wel eens tegenzitten'. Geen Blur, geen Arcade Fire, geen The National. Op werkelijk waar elk festival duiken dit jaar namen op die door het publiek - lees dit forum maar eens door - graag op BKS gezien zouden worden. The National, Lana Del Rey, The Smile, LCD Soundsystem, Massive Attack, Tame Impala, Pulp, Arcade Fire, enzovoorts. Van die namen komt er niemand.
De namen die jij noemt zal BKS ook allemaal hebben willen boeken (Arcade Fire wellicht niet) maar dat zal niet mogelijk geweest zijn.
 
Laatst bewerkt:

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
Enkele vragen en opmerkingen voor de organisatie (als ze meelezen). Misschien kunnen jullie ook jullie mening geven hierover.

-Waarom staat er nergens op de website een duidelijk overzicht van alle artiesten? Als je op program klikt krijg je een lijst waar je lang moet scrollen om alles te zien. Je krijgt geen volledig beeld van wat er allemaal speelt. Vorige jaar en ik denk het jaar ervoor ook ontbrak dat ook en kregen we alleen een soort gif met vooruit en achteruitlopende namen die je ook geen duidelijk beeld gaven van wat er nu allemaal samen speelt.

-Als je op de website op een naam klikt en iets beluistert. kan je niet terugkeren naar de overzichtspagina op de plaats waar je laatst was. Je dient steeds terug via Program te gaan, weer culture wegselecteren en dan weer scrollen naar de laatste die je beluisterd hebt om verder te gaan. Er zijn heel wat kleine bands die nieuw zijn voor veel mensen. Naar mijn mening wil men die eerst beluisteren. Maak het dan niet zo moeilijk. En waarom ook geen bandcamp, youtube en of soundcloud-links?

-Gaat er een aanpassing komen aan de kleinere podia? Als je zoveel ontdekkingen programmeert voor zo'n groot publiek moet men ze ook wel kunnen zien. Vorig jaar waren er veel meldingen van niets te kunnen zien bij verschillende podia.

Enkele vragen voor het forum:

-Zijn het dezelfde mensen als in de jaren tot 2019 (en bij uitbreiding de gecancelde 2020) die het programma samenstellen? Tussen de editie van 2019 en 2020 had Maurits het er nog over dat elk Nederlands festival nu wel zijn eigen identiteit heeft. Maar 2 jaar later is er een andere richting ingeslagen. E,n uiteindelijk blijft er weinig over van die identiteit van Best Kept Secret.
Waren de bezoekersaantallen zo dramatisch dat ze van koers veranderden?

-Werkt noid voor Best Kept Secret?
Nee werk niet voor BKS maar zit in het team glas halfvol. Ga al vanaf de eerste editie naar het festival en elk jaar heb ik er een geweldig weekend gehad. En ook dit jaar gaat dat weer lukken.

Welkom op het forum en complimenten voor de eerste post.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken