Best Kept Secret 2024

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
KI/KI ook gewoon. Hoe belachelijk cliché wil je het wel niet hebben. BKS is wel aardig dood aan het gaan op deze manier, en zal niets meer worden dan een slecht uitgevoerde ripoff van Lowlands.
 
  • Leuk
Waarderingen: koekebakker en Bob105

theodoor9

Randprogramma
5 dec 2022
154
105
Met de aanpassing naar Paolo Nuttini voelt het rijtje als vrij realistisch (lees: vaak wat minder dan je hoopt) wat we konden verwachten. Hopelijk is 1 van de 3 ontbrekende namen Belle & Sebastian.
 

pixie6666

Randprogramma
5 mrt 2017
103
26
Zo zeg, dat is op een enkele uitzondering na wel een hele matige lijst.

Valt me ook op dat BKS bijna alleen nog maar lijkt te kiezen voor acts met miljoenen luisteraars op Spotify. Voor mij zelden het ideale recept voor interessante bands.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Dirk Net

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
KI/KI ook gewoon. Hoe belachelijk cliché wil je het wel niet hebben. BKS is wel aardig dood aan het gaan op deze manier, en zal niets meer worden dan een slecht uitgevoerde ripoff van Lowlands.

Mja, wel de grens tussen niet uitverkopen en wel uitverkopen. Vind het vrij logisch dat ze dit boeken, commercieel gezien.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Mja, wel de grens tussen niet uitverkopen en wel uitverkopen. Vind het vrij logisch dat ze dit boeken, commercieel gezien.
Tsja ik heb niks tegen KI/KI op zichzelf (hoewel ik het soms een tikkeltje overhyped vind, maar dat staat hier wel los van). Maar als BKS nu ook al gaat wagen aan dit soort mainstream dance namen om maar kaartjes te verkopen dan is het wel triest gesteld hoor. Zeker als je daarnaast al Disclosure en DJVT hebt staan.

BKS is juist op de markt gekomen om zich af te zetten tegen dit soort "feestjes", en nu zijn ze het zelf gewoon geworden. Jammer hoor. De insteek is gewoon erg fout. Die gaat gewoon de TWO afsluiten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dirk Net

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.832
1.740
Ik vind Ki/Ki ook niet bij het festival passen. Het zou nog enigzins verklaarbaar zijn als ze een speciale deep cut set gaat doen of iets, maar op z'n hoogst wordt het d'r live set.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.578
Vind St. Vincent, Vince Staples en Billy Woods weld 3 heel toffe toevoegingen hoor. Jammer van de laatste headliner, maar het is niet anders.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov en Jelle

emilejol

Dagopener
1 sep 2020
583
371
Vooropgesteld, ik ben onwijs groot fan van BKS. Alle edities tot nu toe geweest. Veel respect hoe Maurits het heeft overgenomen. Ben erg enthousiast over de namen tot nu toe en kijk heel erg uit naar de komende editie. Dus was erg benieuwd of de nieuwe namen al op de site stonden. De vorige methode met het automatisch omvormen van ID's naar URL's is inmiddels dichtgemaakt. Maar de GraphQL van de website om informatie openbaar te delen wat er in de CMS gebeurt die aangeroepen wordt in hun JavaScript staat nog wagenwijd open. En die kun je eenvoudig online oproepen zodat je de recent geüploade plaatjes ziet (query/assets/img). Dus hierbij de lijst. Haat me niet, BKS. Er kunnen uiteraard nog artiesten bijkomen. Tot in juni!

Alice Phoebe Lou
Altın Gün
Bambii
Billy Woods
Blck Mamba
Cashu
Deijuvhs
Faux Real
Grace Cummings
James Bangura
Jockstrap
KI/KI
Omar Apollo
Paolo Nutini
Ratboys
Royal Otis
Sofia Kourtesis
Sprints
St. Vincent
The Amazons
The Mary Wallopers
Tjade
Upchuck
Vince Staples
Werkt dit niet ook bij Lowlands toevallig…!
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov en Ward0210

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
520
469
St. Vincent, Billy Woods (al verwacht ik dat het Armand Hammer is), Vince Staples, Ratboys, the Mary Wallopers, Upchuck en Sprints zijn echt fijne namen. Had gehoopt op nog wat meer namen in de lijn van St. Vincent maar vooruit. Kan verder niet ontkennen dat het aandeel platte commerciële meuk wat te groot aan het uitvallen is. Het is wel een mixed bag zo waarbij de kwaliteit van de namen wel heel ver uiteen loopt, wat mijn smaak betreft dan toch.
 

yumi

Campingartiest
27 jun 2019
98
174
Wat een gek maar leuk lijstje namen.

Paolo Nutini was wel een van mn hoogtepunten van vorig festivalseizoen en een goede match met BKS.

Vince Staples is hele grappige boeking. Vind het geen match met BKS, maar ik sta vooraan!


Ik was overigens al compleet tevreden met de eerste worp, want daar kon ik al een goed festivalweekend mee vullen. Dus dit is voor mij al bonus.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
Wat een gek maar leuk lijstje namen.

Paolo Nutini was wel een van mn hoogtepunten van vorig festivalseizoen en een goede match met BKS.

Vince Staples is hele grappige boeking. Vind het geen match met BKS, maar ik sta vooraan!


Ik was overigens al compleet tevreden met de eerste worp, want daar kon ik al een goed festivalweekend mee vullen. Dus dit is voor mij al bonus.
Ik vind Vince Staples eigenlijk een betere match met BKS dan Paolo Nutini tbh. Vorige keer in de TWO was al heel vet.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en yumi

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Tsja ik heb niks tegen KI/KI op zichzelf (hoewel ik het soms een tikkeltje overhyped vind, maar dat staat hier wel los van). Maar als BKS nu ook al gaat wagen aan dit soort mainstream dance namen om maar kaartjes te verkopen dan is het wel triest gesteld hoor. Zeker als je daarnaast al Disclosure en DJVT hebt staan.

BKS is juist op de markt gekomen om zich af te zetten tegen dit soort "feestjes", en nu zijn ze het zelf gewoon geworden. Jammer hoor. De insteek is gewoon erg fout. Die gaat gewoon de TWO afsluiten.
Mwoa, in de afgelopen jaren hebben Young Marco, Hunee, DJ Koze, 2ManyDJ's de Two ook afgesloten. Op de zaterdag een iets meer mainstream DJ de Two afsluiten vind ik zo gek nog niet. Ik denk dat het 'grote' feestpubliek wel echt bij BKS weg blijft hoor. DJVT vind ik ook zo gek nog niet.

Maar Disclosure...
 

yumi

Campingartiest
27 jun 2019
98
174
Tsja ik heb niks tegen KI/KI op zichzelf (hoewel ik het soms een tikkeltje overhyped vind, maar dat staat hier wel los van). Maar als BKS nu ook al gaat wagen aan dit soort mainstream dance namen om maar kaartjes te verkopen dan is het wel triest gesteld hoor. Zeker als je daarnaast al Disclosure en DJVT hebt staan.

BKS is juist op de markt gekomen om zich af te zetten tegen dit soort "feestjes", en nu zijn ze het zelf gewoon geworden. Jammer hoor. De insteek is gewoon erg fout. Die gaat gewoon de TWO afsluiten.
KI/KI is absoluut overhyped en ook absoluut een goede dj. Iets kan allebei waar zijn.

Ben het met je eens dat Disclosure een ramp van een boeking is als je bekijkt dat ze er nog grof voor mogen lappen ook. Dieptepunt van de laatste keer op DTRH. Zet dan gewoon een Nirvana coverband neer en geef een paar gratis rondjes aan alle bezoekers. Dat lijkt me veel leuker voor iedereen en je haalt nog eens de pers.

Een paar laagdrempelige acts zie ik zelf niet als probleem en in de nacht afdansen bij een leuke DJ is voor mij ook een hele mooie manier van muziek beleven.

Ik denk wel dat hier voor iedereen de lat of ideale balans anders ligt, dus ik snap je mening absoluut.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken