Best Kept Secret 2024

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.259
3.833
Orbital of The Orb zou ik best blij van worden 😀 Of is dat vergane glorie?

Floating Points die hier genoemd wordt zou ik megatof vinden.

Artiest die ik nog niet tegenkwam was tevens Squarepusher. Kan een mooi showtje wegzetten.

Genoeg keuze voor Maurits ;)
ORB gaf afgelopen jaar nog een fantastisch optreden in de Muziekgieterij. Met een nieuw en goed ontvangen album op zoek. Orbital helaas voor in het VK live, maar hopelijk volgend jaar in NL. Floating Points, Squarepusher, Venetian Snares, Autechre, Vatican Shadow. Kom maar door.
 
  • Leuk
Waarderingen: DJ_Tjorre

zworp3

Support act
17 mei 2018
842
548
Orbital of The Orb zou ik best blij van worden 😀 Of is dat vergane glorie?
Orbital heeft een toffe liveshow, zal er goed uitzien als headlineset en valt denk ik muzikaal goed bij zowel boomers als bij feestjespubliek.

De laatste keer dat ik The Orb zag stonden ze gewoon met laptops op een verrijdbare tafel. Klonk verder prima, maar nul uitstraling.
 

yumi

Campingartiest
27 jun 2019
98
174
Orbital of The Orb zou ik best blij van worden 😀 Of is dat vergane glorie?

Floating Points die hier genoemd wordt zou ik megatof vinden.

Artiest die ik nog niet tegenkwam was tevens Squarepusher. Kan een mooi showtje wegzetten.

Genoeg keuze voor Maurits ;)
Squarepusher is ook een top optie ja.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.467
1.613
Autechre moet je ook ervaren in het donker, lijkt mij een surrealistische ervaring op een openlucht festival waar je altijd iets van licht zult hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
Autechre is anders wel echt next level niche hoor.

Wel heel erg tof, maar beduidend minder toegankelijk dan Aphex Twin (als ik het zo teruglees, is dat best raar: Aphex Twin en toegankelijk in één zin).
Is inderdaad nog ontoegankelijker maar zou in de nacht in The Secret wel werken. Moet inderdaad wel donker zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

holmes

Playlistbediener
14 jun 2018
27
27
Autechre heeft in 2015 al op BKS gestaan, zelf was ik er die editie niet bij, maar uitgesloten is het dus niet. Geld ook voor Floating Points (2017) al zie ik die laatste eerder terugkeren en passen bij BKS op basis van Autechre’s eis dat het pikdonker moet zijn en dat hun shows tegenwoordig nog minder toegankelijk zijn. Is meer kunst dan een concert ondertussen.

Boards of Canada lijkt me de natte droom voor veel BKS en zouden perfect de One kunnen headlinen, maar volgens mij hebben die al meer dan 20 jaar niet meer opgetreden?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.910
6.141
Heb ze beiden live gezien; ik vond daar toch wel een aanzienlijk verschil in zitten. Maar dat kan natuurlijk voor iedereen anders zijn, haha dus.
Ik heb ook beide gezien, en ik vind ze beide even niche en abstract so. Ik zie niet in hoe de set van Aphex Twin toegankelijker zou zijn geweest dan die van Autechre - ookal waren er bepaalde ambient techno / breaks stukken bij. Dansbaar was het maar weinig. Toch?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken