Best Kept Secret 2023

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
509
456
Heeft daar volgens mij al eerder gestaan.
Vraag blijft of er nog veel bij komt, want er staan nu al meer namen dan vorig jaar.

Ik verwacht zelf niet veel namen meer. Misschien dat ze haar in beeld hebben als er nog namen wegvallen.
Ik verwacht eigenlijk niet dat die areas van vorig jaar terug keren dus alleen nog The Floor namen. Mogelijk nog een enkele toevoeging voor de andere podia die die zich opeens aandient (John Coffey?). En fijn om te merken dat ze iets met de kritiek hebben gedaan door weer meer live acts te programmeren.

Het grasduinen in de kleinere namen levert toch wel veel moois op: Bijvoorbeeld Gretel Hanlyn, wat een stem zeg. Ik begin er echt veel zin in te krijgen, veel meer must sees dan vorig jaar dus dat worden ongetwijfeld clashes.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
989
119
Denk geen nieuwe namen, denk alleen nog de The Floor lineup. De voorpret-gerelateerde zaken in dit topic zijn nu wel klaar eigenlijk.
Het wordt nu wachten op wat iedereen van het festival vond: "....maar het absolute hoogtepunt was een subliem strak spelende Goldband."
 
  • Leuk
Waarderingen: selurxela

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.683
1.610
Alcohol zijn ze in ieder geval alvast mee gestopt, zeggen ze...
Alleen richting de Lotto Arena / AFAS shows om zo goed mogelijk voor de dag te komen. Overigens was dat bewuste optreden een van de laatste dagen dat ze die regel niet hadden en dat hebben we ook gemerkt ook.
Tijdens hun tour door de poppodia hadden ze ook de regel dat ze niet gingen zuipen de dag voor een optreden (komt uit een interview met 3voor12, volgesnsmij voor een show in de Ronda. Al bleek dat ook niet iedereen zich aan deze regel had gehouden)
 

dfrvanloon

Campingartiest
9 jun 2022
74
123
Sigur Ros staat een week na BKS op het Holland Festival (concertgebouw Amsterdam) met orkest en een nieuw album. Ze hadden dus toch wel andere plannen. De festivals die ze verder doen, staan ze solo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dillinger2.0

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
509
456
We kregen deze week toch namen voor The Floor? Of zou er, geheel tegen de verwachting, iets mis zijn gegaan?
 

JKGB

Campingartiest
6 dec 2021
74
44
Florist doet overigens nog een tour met flink aantal data in juni (waaronder Den Haag en Nijmegen). Zou mooi zijn geweest....
 
  • Leuk
Waarderingen: koekebakker

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Het leeft hier niet echt meer is het wel? Toch de tegenvallende headliners?

Ik kwam afgelopen weekend dit nog tegen:

Misschien interessant voor de mensen die nog aan het aftasten zijn met Aphex Twin.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Het leeft hier niet echt meer is het wel? Toch de tegenvallende headliners?
Tegenvallende alles.

Let wel dit is mijn persoonlijke mening, maar ze hebben niet normaal veel goede namen gemist dit jaar. Ben Howard, Sigur Ros, Bon Iver, Swans, Boris, Bo Ningen, Built to Spill, Cloud Nothings hebben allemaal concerten staan in de periode eind mei t/m eind juni. En staan allemaal niet op BKS.

De enige naam op BKS waar ik een concertticket voor zou kopen is Aphex Twin, maar dat is het dan wel. En Alex G, maar goed die heeft ook drie zaalshows in NL gehad in de laatste twaalf maanden voorafgaand aan het festival.

Dus, ja, het valt voor mij persoonlijk tegen als ik zie wat er allemaal tourt en een zaalshow speelt i.p.v. BKS. Geldt vast voor meer mensen wel?
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Tegenvallende alles.

Let wel dit is mijn persoonlijke mening, maar ze hebben niet normaal veel goede namen gemist dit jaar. Ben Howard, Sigur Ros, Bon Iver, Swans, Boris, Bo Ningen, Built to Spill, Cloud Nothings hebben allemaal concerten staan in de periode eind mei t/m eind juni. En staan allemaal niet op BKS.

De enige naam op BKS waar ik een concertticket voor zou kopen is Aphex Twin, maar dat is het dan wel. En Alex G, maar goed die heeft ook drie zaalshows in NL gehad in de laatste twaalf maanden voorafgaand aan het festival.

Dus, ja, het valt voor mij persoonlijk tegen als ik zie wat er allemaal tourt en een zaalshow speelt i.p.v. BKS. Geldt vast voor meer mensen wel?
Ik vind de headliners (op Aphex Twin na) ook tegenvallen maar daaronder staan net te veel mooie namen om het echt teleurstellend te vinden. The Voidz, Jockstrap, BCNR, Japanese Breakfast, Alvvays, Alex G, Cola, Lankum, The Mars Volta, Oumou Sangaré, Caroline Polachek, Joey Valence & Brae, Silvana Estrada. Plus een aantal bands die gewoon altijd gezellig zijn om erbij te hebben zoals The Cool Greenhouse, Crack Cloud, Personal Trainer, Sorry. Daaronder nog een bak aardige namen om mee te pakken en ik ga me zeker niet vervelen. Het enige dat ik dan mis is een grote naam waar je normaal veel voor betaalt of een extreem exclusieve naam (Unwound). Het is echter lastig teleurgesteld te zijn als je je gewoon de hele dag heel goed gaat vermaken.
 
Laatst bewerkt:

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Ik vind de headliners (op Aphex Twin na) ook tegenvallen maar daaronder staan net te veel mooie namen om het echt teleurstellend te vinden. The Voidz, Jockstrap, BCNR, Japanese Breakfast, Alvvays, Alex G, Cola, Lankum, The Mars Volta, Oumou Sangaré, Caroline Polachek, Joey Valence & Brae, Silvana Estrada. Plus een aantal bands die gewoon altijd gezellig zijn om erbij te hebben zoals The Cool Greenhouse, Crack Cloud, Personal Trainer, Sorry. Daaronder nog een bak aardige namen om mee te pakken en ik ga me zeker niet vervelen. Het enige dat ik dan mis is een grote naam waar je normaal veel voor betaald of een extreem exclusieve naam (Unwound). Het is echter lastig teleurgesteld te zijn als je je gewoon de hele dag heel goed gaat vermaken.
Ja, hallo, wat gaat er met Unwound gebeuren? Gaat daar naast Primavera dan echt niks bijkomen?
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Ik vind de headliners (op Aphex Twin na) ook tegenvallen maar daaronder staan net te veel mooie namen om het echt teleurstellend te vinden. The Voidz, Jockstrap, BCNR, Japanese Breakfast, Alvvays, Alex G, Cola, Lankum, The Mars Volta, Oumou Sangaré, Caroline Polachek, Joey Valence & Brae, Silvana Estrada. Plus een aantal bands die gewoon altijd gezellig zijn om erbij te hebben zoals The Cool Greenhouse, Crack Cloud, Personal Trainer, Sorry. Daaronder nog een bak aardige namen om mee te pakken en ik ga me zeker niet vervelen. Het enige dat ik dan mis is een grote naam waar je normaal veel voor betaalt of een extreem exclusieve naam (Unwound). Het is echter lastig teleurgesteld te zijn als je je gewoon de hele dag heel goed gaat vermaken.
O jahoor, ik ga me ook prima vermaken op die zondag. Maar als ik alles op een rijtje zet wat ik van de zomer wil zien, spelen de meeste bands zaalshows, en staat er maar eentje op BKS.

Wat betreft must sees dan hè.

Vind het leuk om voor Aphex Twin nog even te kijken bij The Mars Volta, Alvvays, Sarah Neutkens, The Comet is Coming... Maar ik zou geen van allen een must see noemen, meer leuk als ik er toch ben. Nogmaals voor mij persoonlijk dan.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
337
261
Ik heb de laatste weken regelmatig verschillende BKS-playlists aanstaan en ben al een paar keer heen en weer gegaan tussen 'denk het wel' en 'denk het niet'. Dat de bovenkant ondermaats is en hopelijk geen trend richting de toekomst, dat is al uitgebreid besproken. Daaronder staan enerzijds amper echte musts voor mij, maar anderzijds wel heel veel dingen die me leuk lijken om te zien. Dus eigenlijk precies wat BlackLies zegt maar tegelijkertijd precies wat teunajax zegt. Halfleeg/halfvol. Zeker nu het erop lijkt dat andere festivals dit jaar ook niet gaan lukken, mik ik op het glas halfvol en zo komen er vanzelf wel wat persoonlijke headliners bovendrijven. Momenteel zijn dat vooral Crack Cloud, Julia Jacklin, Alvvays en Kevin Morby (van wie ik zijn plaat van vorig jaar had gemist, maar die bevalt me ontzettend goed).
 
  • Leuk
Waarderingen: Black Lies

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
253
163
Ik vind de line-up wel ok, maar geen 265 euro waard. De communicatie dit en vorig jaar is barslecht. Ticketswap hebben ze ook zo goed als mogelijk uitgesloten, dus wij hebben vrij snel besloten BKS dit jaar over te slaan. Cola en Alvvays ga ik rond die periode kijken in een zaal, hoop nu alleen nog op een losse show van Nation of Language. Misschien ga ik ook nog naar Rock en Seine. Door het niet inluisteren van de BKS-playlists mis ik vermoedelijk wel één en ander, maar dan weet ik ook niet wat ik mis.
 
  • Leuk
Waarderingen: leon94

team-0

Randprogramma
24 jun 2019
167
227
Het leeft hier niet echt meer is het wel? Toch de tegenvallende headliners?

Het lijkt een onpopulaire mening, maar ik ben enorm blij dat ik dit jaar op BKS heb ingezet, want ik vind de line-up tot nu toe veel aansprekender dan LL of DTRH. Vooral omdat er in de undercard voor mij heel veel must-sees zijn en DTRH en LL (naar mijn smaak) óók geen aansprekende headliners hebben. Zo sta ik bijvoorbeeld liever bij Chemical Brothers dan bij Billie Eilish, zonder iets aan haar af te willen doen. Puur kwestie van smaak.

Het leeft denk ik niet echt meer, omdat er ook weinig meer te leaken/voorspellen valt? Kwestie van wachten op de spelfouten bij The Floor aankondigingen, dan kunnen we weer los.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Het lijkt een onpopulaire mening, maar ik ben enorm blij dat ik dit jaar op BKS heb ingezet, want ik vind de line-up tot nu toe veel aansprekender dan LL of DTRH. Vooral omdat er in de undercard voor mij heel veel must-sees zijn en DTRH en LL (naar mijn smaak) óók geen aansprekende headliners hebben. Zo sta ik bijvoorbeeld liever bij Chemical Brothers dan bij Billie Eilish, zonder iets aan haar af te willen doen. Puur kwestie van smaak.

Het leeft denk ik niet echt meer, omdat er ook weinig meer te leaken/voorspellen valt? Kwestie van wachten op de spelfouten bij The Floor aankondigingen, dan kunnen we weer los.
Denk dat BKS > DTRH (hier op het forum) geen onpopulaire mening is toch, gezien hoe mager het programma van DTRH dit jaar is.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.285
1.284
Denk dat BKS > DTRH (hier op het forum) geen onpopulaire mening is toch, gezien hoe mager het programma van DTRH dit jaar is.
Mager kan je de line-up echt niet noemen, ongeacht smaak. Maar Paolo Nutini als headliner doet de line-up wel minder lijken dan dat hij daadwerkelijk is idd.

Wel eens dat dat DTRH het een beetje aflegt. De muzieksnob komt ook gewoon meer aan zijn trekken op BKS, helemaal dit jaar waar DTRH echt meer toegankelijk-alternatief heeft geboekt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken