Best Kept Secret 2023

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.674
1.208
Misschien willen ze besparen op aankondigingen/reclame-stunts/grafisch design/posters/website updates...

En daarom gewoon de lineup in 1x bekend maken, denk dat we niet moeten onderschatten wat een kost daar soms in kruipt.
 

setheke

Randprogramma
26 nov 2017
134
104
Sufjan Stevens? die naam blijft de laatste paar dagen rondspoken in mijn hoofd. Er was een lek van de nieuwe The National plaat, en daar staat hij als feature.
Zou wel niet op het festival staan. Maar omdat ze zo aan het drammen zijn op de pre sale. Zou je toch denken dat er een grote naam komt. Die niet overal speelt.
 

Vrijmibo

Nieuw lid
12 okt 2022
3
1
Wat de exacte reden is dat we nog geen namen hebben weet ik niet. Wel is de kans in ieder geval groot dat we deze week niets hoeven te verwachten: zo ongeveer heel Friendly Fire is op ESNS te vinden. En hoewel je dingen kan inplannen, moet je marketing/communicatie team klaarstaan om te reageren, dingen aan te passen etc. etc.

Maar goed... volgende week moet dan wel!
 
  • Leuk
Waarderingen: Dillinger2.0

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
670
348
Je kunt ook cynisch zijn en zeggen dat ze die hele presale zo ophypen omdat ze weten dat het affiche misschien wat tegenvalt maar hopen dat ze door zo op die presale te hameren iedereen er van overtuigen dat ze echt een dikke headliner hebben weten te strikken. Zou niet zo heel netjes zijn maar dat kan het festival financieel wel net voor een jaartje over de streep trekken misschien.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.284
2.215
Als we eenmaal de line-up hebben zal veel duidelijk worden. Ik denk dat ze niet uit luxe zo laat zijn en moeite hebben met de bovenkant van de poster.

Al ben ik wel benieuwd naar de rede van de presale. Is dat puur om de belangstelling te peilen of echt omdat ze een run op kaarten verwachten.
Die presale was vorig jaar al aangekondigd direct na het festival. Vorig jaar was er ook al zo'n knip bij de verkoop; toen tussen de mensen die eerder al een 2020/2021-ticket hadden, en mensen die later aanhaakten. Kennelijk is die knip goed bevallen; ik kan het anders niet goed uitleggen, want BKS is meestal niet van de snelle voorverkoop.

En wat betreft het moment van bekendmaken: volgens mij is het eenvoudige antwoord dat op het moment dat DTRH naar buiten kwam met namen er nog geen programma stond waarmee BKS al naar buiten wilde gaan. Naar de reden kunnen we nu gissen (wegvallen van een headliner zoals Arcade Fire, een of twee headliners die pas later bekend gemaakt kunnen worden).

Wat wel duidelijk is is dat BKS in die periode niet het enige festival is waarvoor dit geldt. We Love Green en Forbidden Fruit moeten ook het hele (of nagenoeg het hele) programma nog bekend maken. En ook bij andere festivals in die periode is de bovenkant van de affiche nog een gatenkaas.

Ik ga er voorlopig positief vanuit dat er een of twee headliners zijn waar nog een embargo op zat.
 

gretz

Campingartiest
5 mrt 2019
65
83
De hele bovengenoemde discussie draait rond de aanname dat het zo laat komen met de line-up een bewuste keuze of strategie is. Ik geloof dat niet. Het is, denk ik, overmacht vanwege ons onbekende redenen.

Een overmacht die ze ook deze week nog niet gaan verslaan vrees ik ..
Ze zullen vast hebben moeten wachten tot The National hun nieuwe album + tour heeft aangekondigd ;)
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
670
348
Aii, jammer van The National wel. Ben erg benieuwd naar BKS nu.

Ze zouden toch niet Arcade Fire geboekt hebben en nu een vervanger moeten regelen? Dat is best een realistisch scenario eigenlijk.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.410
5.151

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.410
5.151
Ik geloof juist niet in overmacht. Sure er kan wat tegen zitten, maar als je daardoor alles moet vertragen/uitstellen, dan is dat toch gewoon mismanagement van jawelste? Ik denk ook niet dat dit iets zegt over de kwaliteit van het affiche verder. We zijn gewoon te ongeduldig door onze enthousiasme. En uiteindelijk valt vast alles weer op zijn pootjes zoals altijd.
 
Laatst bewerkt:

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.447
6.157
Ik geloof juist niet in overmacht. Sure er kan wat tegen zitten, maar als je daardoor alles moet vertragen/uitstellen, dan is dat toch gewoon mismanagement van jawelste? Ik denk ook niet dat dit iets zegt over de kwaliteit van het affiche verder. We zijn gewoon te ongeduldig door onze enthousiasme. En uiteindelijk vast alles weer op zijn pootjes zoals altijd.
Overmacht kan nog het geval zijn voor een individuele naam, of twee. Maar je hele poster achterhouden is daarna gewoon eigen keuze. Denk dat je gelijk hebt en wij ons vooral vanuit ongeduld druk zitten te maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34 en Timmetje

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.634
2.129
Ja? Is die kans dan nihil / nul? Ben as we speak hun nieuwe nummer aan het luisteren. Valt wel in de smaak!

Ja als je ook nog een groot festival gaat headlinen, snijd je jezelf in de vingers en sta je je eigen verkoop in de weg. Tenzij je weet dat je je eigen show gewoon uitverkoopt of al uitverkocht is. En los daarvan spelen ze op geen enkel festival tijdens hun tour.
 

El Plopsma

Randprogramma
20 mrt 2017
124
178
Ja als je ook nog een groot festival gaat headlinen, snijd je jezelf in de vingers en sta je je eigen verkoop in de weg. Tenzij je weet dat je je eigen show gewoon uitverkoopt of al uitverkocht is. En los daarvan spelen ze op geen enkel festival tijdens hun tour.
Hmm, ik zie het nu ook (hun tour). Jammer zeg, had stiekem op een optreden op BKS gehoopt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken