Best Kept Secret 2023

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
463
352
Dat weet ik niet hoor. The 1975 zou ik echt geen typische BKS boeking vinden, ook niet omdat er ooit eerder een keer een popheadliner gestaan heeft. En Blur is vgm vrij exclusief is de verwachting?

Ik verwacht eerder Sigur Ros (en zou dat met een mooie undercard eronder ook een fijne headliner vinden)
Blur staan quasi overal deze zomer. Tot in augustus toe.

Nog niks in de Benelux aangekondigd, dus het zal ofwel BKS, Lowlands of Pukkelpop worden volgens mij. Op BKS zouden ze absolute headliner zijn. En ook gewoon het best passen.

Het is ook niet dat de headliners voor BKS voor het rapen liggen. Het lijkt me wel te gaan gebeuren.

Christine and the Queens ook een mooie call, al lijkt mij Sigur Ros toch wel nog meer tickets te schuiven. Could be wrong.
 

jacobz

Randprogramma
30 nov 2014
121
58
Liam Gallagher - Blur - Sigur Ros is best prima toch? Editors lijkt me ook wel een kanshebber en The Libertines, Damien Rice? The National gaat misschien weer touren met een nieuw album
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Liam Gallagher - Blur - Sigur Ros is best prima toch? Editors lijkt me ook wel een kanshebber en The Libertines, Damien Rice? The National gaat misschien weer touren met een nieuw album
Prima rijtje, maar Blur en Liam op 1 festival zou wel invasie van Britse festivalgangers betekenen. Ik weet niet of je dat op BKS moet willen.
Ik heb the National inderdaad ook lang verwacht, maar tot nu toe is er nog geen enkel signaal dat zij volgend jaar zomer al op de festivals langskomen.

Editors is sub op Pinkpop; die komen echt niet; net zo min als the War on Drugs. En in reactie op TheGloaming: na het lege veld op BKS19 zou het opnieuw programmeren van Christine als headliner echt geen goed doen voor zowel het festival als voor Christine zelf.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

guystanding

Playlistbediener
20 nov 2019
15
8
Ik heb gekozen! Dit wordt hem! Ze hebben lang genoeg de tijd gehad...
(te veel gitaar bands waarschijnlijk... so what, sue me!)

1: Blur - Ty Segall - Surf Curse - Rats On Rafts
2: Darkside - FKA twigs - Men I Trust - Yard Act
S: Beak> - Julia Jacklin - Touché Amoré
C: Sprints - The Villejuif Underground

1: Sigur Ros - My Morning Jacket - Built To Spill - Ezra Furman
2: M83 - Animal Collective - Caroline Polachek - Arlo Parks
S: Alex G - Unwound - Arooj Aftab - The Soft Pink Truth
C: Slift - Courting

1: Bon Iver - John Cale - Angel Olsen - Alvvays
2: Four Tet - The Comet Is Coming - Karate - Gilla Band
S: Skegss - Domi & JD Beck - Pinkpantheress - Personal Trainer
C: The Bug Club - dirk.
Ik weet dat het muggenziften is, maar Slift in de Casbah? Die speelden op Roadburn een ruimte van 20 keer dat formaat helemaal zoek.

Even de BKS-achtigen van Le Guess Who van afgelopen jaren propaganderen.

Use Knife was waanzinnig op LGW, zou prima in iets als Secret/Casbah passen. Dos Monos zie ik niet zo snel weer terugkeren naar Europa, maar die zouden een Secret ook niet misstaan. Charlotte Adigery en Bolis Pupul waren wat mij betreft perfect voor een BKS. GOAT zou perfect passen bij BKS.

Alvvays is wat mij betreft echt een must voor BKS. Als ze die niet boeken dan missen ze hun doelgroep wel heel erg pontificaal.


Bands die dan niet touren, maar dromen mag:

Jean Dawson mogen ze wel naar Europa halen, al had Primavera het dan ook wel gehad.

Wu-Lu kan vanuit Londen buiten zijn tours om ook nog wel geboekt worden. Debuutalbum had met een beetje degelijke mixing ijzersterk kunnen zijn, maar het zit er zeker wel in.

Perfume Genius en George Clanton hebben (nog) geen tourdata volgend jaar, maar die zouden ook erg welkom zijn. Ride is eind mei volgens hun schema in Duitsland, dan zit BKS er ook wel in. Zou dat absoluut toejuichen. Merk wel dat ik van al dat wachten ook steeds hogere verwachtingen begin te krijgen. Dat is wel een recept voor teleurstelling.
 

Movleut

Playlistbediener
21 mei 2022
41
31
Caribou en/of daphni is 2 vliegen, wat zeg ik..dikke hommels in 1 klap. Mooie afsluiter voor de 2..
 
  • Leuk
Waarderingen: DDave

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
509
456
Nog even over woorden en interpretaties.


Op deze pagina staat 'program will be announced soon'. Hoe soon is soon?
"Soon' was het standaard antwoord in deze periode voor de editie van 2015 geloof ik. Dat werd toen een soort gimmick aangezien de eerste namen pas op 4 februari bekend werden gemaakt. Kan nog even duren dus...
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.827
824
"Soon' was het standaard antwoord in deze periode voor de editie van 2015 geloof ik. Dat werd toen een soort gimmick aangezien de eerste namen pas op 4 februari bekend werden gemaakt. Kan nog even duren dus...
Zolang de huisstijl nog van 2022 is hoeven we niet snel wat te verwachten.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Northside heeft nog een paar namen toegevoegd, met ook een paar namen die naar BKS kunnen komen:
  • NxWorries feat. Anderson .Paak & Knxwledge
  • TOBIAS RAHIM
  • First Aid Kit
  • Gilli
  • PurpleDiscoMachine
  • Claptone
  • JPEGMAFIA
  • LF SYSTEM
 
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi en koekebakker

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Friendly Fire plaatst onderstaand bericht op Facebook. Voorzichtig teken voor wat we voor BKS kunnen verwachten?

Vele Friendly Fire artiesten uit ons internationaal roster zijn terrecht gekomen op 'The 100 Best Songs Of 2022' lijst van @pitchfork!
🤩
Check hieronder een aantal namen en ga luisteren naar deze fantastische nummers.
🫶

#1 Alvvays - Belinda Says
#4 Alex G - Runner
#11 @mothercain - American Teenager
#13 The 1975 - Part of the Band
#17 Nilüfer Yanya - Midnight Sun
#26 Cate Le Bon - Moderation
#28 @soccermommyband - Shotgun
#52 Fontaines D.C. - Jackie Down the Line
#68 Dehd - Bad Love
#77 @porridgeradi0 - Back to the Radio
#79 @gillaband - Backwash
#96 Ela Minus (& DJ Phython) - Pájaros en Verano
 
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi en Lion

Lion

Dagopener
7 mrt 2017
722
1.454
Alvvays een goede #1. Dat nummer was ook een van mijn favorieten van het jaar. In hun album top 50 stonden ze ook al hoog met #3.

Als ze naar BKS komen sta ik vooraan!
 
  • Leuk
Waarderingen: Slausonmalone01

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Friendly Fire plaatst onderstaand bericht op Facebook. Voorzichtig teken voor wat we voor BKS kunnen verwachten?

Vele Friendly Fire artiesten uit ons internationaal roster zijn terrecht gekomen op 'The 100 Best Songs Of 2022' lijst van @pitchfork!
🤩
Check hieronder een aantal namen en ga luisteren naar deze fantastische nummers.
🫶

#1 Alvvays - Belinda Says
#4 Alex G - Runner
#11 @mothercain - American Teenager
#13 The 1975 - Part of the Band
#17 Nilüfer Yanya - Midnight Sun
#26 Cate Le Bon - Moderation
#28 @soccermommyband - Shotgun
#52 Fontaines D.C. - Jackie Down the Line
#68 Dehd - Bad Love
#77 @porridgeradi0 - Back to the Radio
#79 @gillaband - Backwash
#96 Ela Minus (& DJ Phython) - Pájaros en Verano
Runner is ook echt een banger song. Hoewel ik zijn nieuwe album bij lange na niet zo goed vind als Trick. Maar Runner is de uitzondering.

Alleen jammer dat hij Italiaans is.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Nou laat maar eens wat komen! 😁
Vorig jaar kwam de aankondiging van het programma trouwens op een donderdag en startte de verkoop op dinsdag; heel anders dus dan hoe Mojo het doet.
Het zou dus niet heel raar zijn als ze toch nog morgen of vrijdag met het programma komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.827
824
Vorig jaar kwam de aankondiging van het programma trouwens op een donderdag en startte de verkoop op dinsdag; heel anders dus dan hoe Mojo het doet.
Het zou dus niet heel raar zijn als ze toch nog morgen of vrijdag met het programma komen.
😀
 
Laatst bewerkt:

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Vorig jaar kwam de aankondiging van het programma trouwens op een donderdag en startte de verkoop op dinsdag; heel anders dus dan hoe Mojo het doet.
Het zou dus niet heel raar zijn als ze toch nog morgen of vrijdag met het programma komen.
Zou fijn zijn, ik zit op hete kolen om een dagkaart te kopen en weer ergens naar uit te kijken!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken