Best Kept Secret 2023

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Ik denk dat The Killers voor een hoop kritiek gaat zorgen. Maar als Editors, Noel Galalgher, Franz Ferdinand kan dan zou eigenlijk ook deze band moeten kunnen. Maar ik zie het eerlijk gezegd niet gebeuren.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Tja als The Killers kunnen, what’s next dan… Muse? Rammstein? Imagine Dragons? Voor zulke bands zijn Pinkpops uitgevonden.

Of beter: om een alternatief te hebben voor dit soort headliners is BKS uitgevonden.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Tja als The Killers kunnen, what’s next dan… Muse? Rammstein? Imagine Dragons? Voor zulke bands zijn Pinkpops uitgevonden.

Of beter: om een alternatief te hebben voor dit soort headliners is BKS uitgevonden.
Omdat vrijwel iedere BKS-ganger wel een album van deze band in hun CD-kast heeft steken. Als Christine And The Queens kan dan moet The Killers toch zeker kunnen. Maar goed, dit zijn reacties zijn te verwachten en daarom zal het niet snel gebeuren. Maar echt een argument waarom het niet kan is er eigenlijk niet.

Het is ook niet mijn #1 pick voor BKS hoor, maar als er weinig opties zijn en ze zoeken een knaller kan ik best voorstellen dat ze een keer bij The Killers uitkomen. BKS gaat vroeg of laat ook gewoon een headliner probleem krijgen omdat er niet heel veel Nick Caves rondlopen.
 
Laatst bewerkt:

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Zie van dat lijstje alleen The Black Keys gebeuren. En dan nog zie ik die veel sneller op DTRH of Pinkpop staan.

Björk, Lorde, Aphex Twin, The Cure, Nine Inch Nails, Tame Impala, Blur, Gorillaz, The XX, Kendrick Lamar, Massive Attack, Patti Smith, The War On Drugs, Jack White, Foals, Stromae, Depeche Mode, Frank Ocean,...

Is denk ik een lijstje waar we de komende jaren wat van zullen zien. Aangevuld met zo nu en dan een herhaling van Arcade Fire, The National, Sigur Ros,...
Namen die bij mij voor 2023 naar boven komen zijn the National, Björk, the Cure, Lana del Rey, of misschien een Phoenix of Lorde.
The Killers voelt niet al een match met BKS; the Black Keys ook niet. Ik beiden eerder passen op DTRH of Lowlands.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Omdat vrijwel iedere BKS-ganger wel een album van deze band in hun CD-kast heeft steken. Als Christine And The Queens kan dan moet The Killers toch zeker kunnen. Maar goed, dit zijn reacties zijn te verwachten en daarom zal het niet snel gebeuren. Maar echt een argument waarom het niet kan is er eigenlijk niet.

Is inderdaad meer een gevoel, geen wiskunde.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Is inderdaad meer een gevoel, geen wiskunde.
Nee snap je ergens wel hoor. Het is wel op het randje. Maar BKS heeft ook dit jaar Alt-J als headliner gehad om maar wat te noemen, en eerder Franz Ferdinand, Editors, Jamie XX zou ik nu ook niet direct tot BKS headliner willen bombarderen op dit moment.

Want als je muzikaal technisch een Phoenix gaat ontleden is misschien ook niet heel edgey. En als The Strokes jaarlijks te zien was in het land, waren ze dan nog een terechte headliner of hadden ze nu op niveau The Kooks gezeten... vragen vragen vragen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Nee snap je ergens wel hoor. Het is wel op het randje. Maar BKS heeft ook dit jaar Alt-J als headliner gehad om maar wat te noemen, en eerder Franz Ferdinand, Editors, Jamie XX zou ik nu ook niet direct tot BKS headliner willen bombarderen op dit moment.

Want als je muzikaal technisch een Phoenix gaat ontleden is misschien ook niet heel edgey. En als The Strokes jaarlijks te zien was in het land, waren ze dan nog een terechte headliner of hadden ze nu op niveau The Kooks gezeten... vragen vragen vragen.

Ik zie ze anno nu ook nooit meer Franz Ferdinand laten headlinen (of zelfs boeken). En niet omdat die band eigenlijk wel klaar is (met alle respect maar dat is gewoon Paaspop of Cactusfestival geworden dit jaar).

(Zelf altijd meer een Franz Ferdinand man geweest dan een Killers man trouwens.)
 

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
193
142
Ik denk dat The Killers voor een hoop kritiek gaat zorgen. Maar als Editors, Noel Galalgher, Franz Ferdinand kan dan zou eigenlijk ook deze band moeten kunnen. Maar ik zie het eerlijk gezegd niet gebeuren.
The Killers... Leuk in 2010. Alles wat ze daarna hebben geproduceerd is in mijn ogen aalgladde bagger.
Franz Ferdinand heb ik inmiddels ook al 10 keer gezien, die zijn ook echt niet relevant meer als je het mij vraagt. Stromae is live geweldig, al denk ik dat zij beter op een LL of Pinkpop passen.
Tame Impala als headliner lijkt me gweldig
 
  • Leuk
Waarderingen: yumi

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
The Killers... Leuk in 2010. Alles wat ze daarna hebben geproduceerd is in mijn ogen aalgladde bagger.
Franz Ferdinand heb ik inmiddels ook al 10 keer gezien, die zijn ook echt niet relevant meer als je het mij vraagt. Stromae is live geweldig, al denk ik dat zij beter op een LL of Pinkpop passen.
Tame Impala als headliner lijkt me gweldig
Zie mijn recensie van de ZiggoDome, ze waren echt fantastisch afgelopen weekend. Los daarvan, eens hoor het nieuwe werk is ook niet zo goed als het ouder werk. Maar dat geld wel voor meer bands die mogen headlinen. The Strokes gaat Is This It ook nooit meer evenaren. Ik zou Placebo ook heel tof vinden, maar dan ook voor het oudere werk. Phoenix, graag! Maar ook niet voor hun laatste 2 albums. Noel Gallagher kwam vooral nog teren op oude Oasis hits. Kraftwerk. Dat geld voor het gros van de headliners vrees ik.

Voor mij hoeft Tame Impala weer niet zo, is best vaak in NL geweest de afgelopen jaren Laten we afwachten wat er beschikbaar is, we zijn nu aan het speculeren om te speculeren. Wat ook wel weer leuk is, maar toch :).
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Zie mijn recensie van de ZiggoDome, ze waren echt fantastisch afgelopen weekend. Los daarvan, eens hoor het nieuwe werk is ook niet zo goed als het ouder werk. Maar dat geld wel voor meer bands die mogen headlinen. The Strokes gaat Is This It ook nooit meer evenaren. Ik zou Placebo ook heel tof vinden, maar dan ook voor het oudere werk. Phoenix, graag! Maar ook niet voor hun laatste 2 albums. Noel Gallagher kwam vooral nog teren op oude Oasis hits. Kraftwerk. Dat geld voor het gros van de headliners vrees ik.

Voor mij hoeft Tame Impala weer niet zo, is best vaak in NL geweest de afgelopen jaren Laten we afwachten wat er beschikbaar is, we zijn nu aan het speculeren om te speculeren. Wat ook wel weer leuk is, maar toch :).
Die recensie van jou van the Killers ziet er goed uit en fijn dat je een mooie avond hebt gehad!

Ik ben het met je eens dat het vroeg is. Tegelijkertijd meldt Maurits in een nieuwe BKS-podcast dat er al hard gewerkt wordt aan de nieuwe programmering. Verder noemt hij als wens weer de bekende onmogelijke namen als een Daft Punk.... Tja....

Overigens geeft hij in die podcast ook wel aan dat hij zelf wat twijfels had over de grootte van de Casbah en of een bepaalde tent niet te smal zou zijn (ik neem aan dat dit over the Secret gaat). Dat zou hij volgend jaar toch weer wat mooier willen doen.
 

wilmer

Playlistbediener
30 mei 2015
38
2
Geen idee of het überhaupt reëel is, maar zou een Benjamin Clementine niet een mooie (kleinere) headliner zijn?
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
989
119
Laten we hopen dat festival organiserend nederland realiseert dat bands, acts met live instrumenten gewoon heel goed publiek kunnen trekken en dat een hok van 4 bij 15 te klein is om duizenden geinteresseerden in te huizen. Gelukkig is het allemaal redelijk veilig gebleven daar in The Casbah.
Ik weet dat een goede headliner veel publiek kan trekken. Dus doe dan maar Arcade Fire, Black Keys, Phoenix ? (liever gen Bjork of Lana)
De kunst is hoe je als festival exclusief kunt blijven zonder al te veel op een Down the Rabbit Hole of een Mini-Werchter te gaan lijken.....want dat is zeker niet de richting die BKS op zou moeten gaan,
Ik maak me vooral zorgen over de kleinere buitenlandse namen die ontbraken, hopelijk is dat geen nieuwe trend en heeft dat alles te maken met de grote post-corona-band-tombola waaronder de festivals hebben geleden dit jaar ? Ik moet (oh, wat erg :) ) de line-up van de gecancelde BKS editie nu verspreid over 3 festivals gaan kijken zo'n beetje: Tropical Fuck Storm op ITGWO. en Squid op DTRH, RBCF speelt enkel in de US zelfs ?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Ik moet (oh, wat erg :) ) de line-up van de gecancelde BKS editie nu verspreid over 3 festivals gaan kijken zo'n beetje: Tropical Fuck Storm op ITGWO. en Squid op DTRH, RBCF speelt enkel in de US zelfs ?
RBCF heeft er net in Europese tour opzitten...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Grappig om te zien hoe Awakening het festival heeft ingedield. Die hebben een zuid en noord ingang:

294834572_10160009688059153_1602529986546531874_n.jpg

294633589_10160009688054153_6999016802858524849_n.jpg


294941374_10160009688044153_8095923276962728892_n.jpg


Ben ook benieuwd of dat mogelijkheid bied tot parkeren aan de noordkant?
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.283
1.284

Pulp?
Different Class staat bij mij op #1 op MuMe. Werelds album. This is Hardcore is een prima opvolger maar niet alles daarop is raak. Ik hoop echt hee erg dat ik Jarvis ooit nog eens zie met Pulp. Die Reading 2011 liveshow op YouTube is ook geweldig.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Grappig om te zien hoe Awakening het festival heeft ingedield. Die hebben een zuid en noord ingang:

Ben ook benieuwd of dat mogelijkheid bied tot parkeren aan de noordkant?
Verwacht ik niet.
BKS is logistiek een stuk ingewikkelder en heeft achter het podium veel meer ruimte nodig dan een dance-festival. Tweede dj's die elkaar afwisselen, of de wisseling van bijvoorbeeld King Gizzard en Nick Cave. Dat maakt nogal wat uit....
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Verwacht ik niet.
BKS is logistiek een stuk ingewikkelder en heeft achter het podium veel meer ruimte nodig dan een dance-festival. Tweede dj's die elkaar afwisselen, of de wisseling van bijvoorbeeld King Gizzard en Nick Cave. Dat maakt nogal wat uit....
De eerste editie van BKS was er een noordingang bij de TWO, dan mocht je gewoon pareren bij de Beekse Bergen. Dus het kan zijn dat ze daar parkeer terrein gebruiken. Er komen we bussen van die kant zo te zien.
 

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
252
62
Ga de zondag er heen. Lijkt erop dat er weer een Tilburg ingang is. Maar dat is natuurlijk makkelijker bij dit soort festivals. Bij BKS is er een veel grotere logistieke uitdaging met alle bands die af en aan rijden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken