Best Kept Secret 2023

LanderV

Campingartiest
8 dec 2022
53
38
Hoe laag gaan de prijzen van de resale dagtickets normaal? Ik zou graag de vrijdag meepikken, maar 100 euro blijft toch wat duur.
 

Matthijs

Dagopener
10 dec 2015
538
504
Graag op TWO dan, maar niet op ONE
Dat hoop ik ook, maar los van de headliners hoop ik dat vrijwel ieder jaar voor vrijwel iedere act die ik graag wil zien. Ze komen, vind ik, bijna allemaal beter over op TWO of in Secret dan overdag op ONE. Ik ben wel benieuwd hoe de (managers van de) acts dit zelf zien. Wat zou over het algemeen gewilder zijn? In de avond op TWO of zelfs Secret, of overdag op ONE. Denk aan Diiv: zou de tweede keer BKS hebben gevoeld als promotie of degradatie?

Kurt Vile is trouwens een uitzondering, die kan prima eind van de middag op ONE staan. En met King Gizzard pakte het ook verrassend goed uit.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.622
2.762
Dat hoop ik ook, maar los van de headliners hoop ik dat vrijwel ieder jaar voor vrijwel iedere act die ik graag wil zien. Ze komen, vind ik, bijna allemaal beter over op TWO of in Secret dan overdag op ONE. Ik ben wel benieuwd hoe de (managers van de) acts dit zelf zien. Wat zou over het algemeen gewilder zijn? In de avond op TWO of zelfs Secret, of overdag op ONE. Denk aan Diiv: zou de tweede keer BKS hebben gevoeld als promotie of degradatie?

Kurt Vile is trouwens een uitzondering, die kan prima eind van de middag op ONE staan. En met King Gizzard pakte het ook verrassend goed uit.
ONE is altijd een lastig podium, en voor verreweg de meeste BKS-namen is TWO of the Secret een veel beter podium.
Vorig jaar paste ONE goed voor King Gizzard en Fontaines DC. Dit jaar zal dat voor Kurt Vile en zeker voor the 1975 ook wel het geval zijn.

Wie denken jullie dat dit jaar naar ONE gaan?

Even de lijst doorkijkend kom ik op:
vrijdag: Chemical Brothers, the 1975, Unknown Mortal Orchestra, Sylvie Kreusch (?), eventueel Personal Trainer
zaterdag: Oscar, Goldband, Two Door Cinema Club, Dope Lemon, Stone of Peach Pit
zondag: Aphex Twin, Christine of Mars Volta, Kurt Vile, Surf Curse, Somebody's Child
 
  • Leuk
Waarderingen: algemeneweenfan

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.622
2.762
Zelfs Primavera heeft de timetable al bekend gemaakt. Een paar dingen die opvallen voor de BKS-namen in het Madridschema:

- Caroline Polachek krijgt 5 kwartier. Ik verwacht dat BKS hetzelfde gaat doen (en er is al bekend dat ze op de TWO-slot staat, op de slot tussen the 1975 en de Chemicals)
- BCNR staat daar op het hoofdpodium. Net als Polachek trouwens.
- Zowel CatQ als Mars Volta staan daar op het derde podium. CatQ met 5 kwartier speeltijd. The Mars Volta speelt er echter al vroeg (als derde, om 19.55).

Als die PS-tijden een beetje doorzetten naar BKS dan zou het eind van ONE en TWO de zondag dus zoiets kunnen worden:
Mars Volta (TWO), Kurt Vile (ONE), Christine & the Queens (TWO), Aphex Twin (ONE), Röyksopp (TWO). Met misschien The Comet is Coming als afsluiter op the Secret.

Laat dat blokkenschema maar snel komen....
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.622
2.762
Nog iets anders: Georgia Ellery speelt toch zowel in Jockstrap als BCNR? Dan ben ik wel heel benieuwd hoe ze dat gaat doen....

BCNR speelt op 10 juni op BKS; Jockstrap op 11 juni.
Maar in Madrid staat Jockstrap op 10 juni om 1 uur 's nachts geprogrammeerd....

8 juni is dan trouwens ook spannend: die dag speelt BCNR in Madrid, en Jockstrap op NOS Primavera Sound in Porto.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.971
2.721
Nog iets anders: Georgia Ellery speelt toch zowel in Jockstrap als BCNR? Dan ben ik wel heel benieuwd hoe ze dat gaat doen....

BCNR speelt op 10 juni op BKS; Jockstrap op 11 juni.
Maar in Madrid staat Jockstrap op 10 juni om 1 uur 's nachts geprogrammeerd....

8 juni is dan trouwens ook spannend: die dag speelt BCNR in Madrid, en Jockstrap op NOS Primavera Sound in Porto.
Op Zeitgeist speelde Black Country New Road ook zonder Georgia. Op MoMo was ze er wel het hele weekend bij. Inmiddels hebben ze wel een nieuw nummer waarin zij de lead vocals doet, dus dat wordt lastiger.
 
  • Leuk
Waarderingen: Processierups

markvdrheijden

Randprogramma
7 jun 2022
209
410
Dat zou fijn zijn inderdaad. Ik heb DTRH een keer geprobeerd want de line up trok me wel dat jaar maar ik trek het publiek daar erg slecht. Natuurlijk heb je op BKS ook verkleedpartijtjes, mensen die overal doorheen lullen en die vooral voor een 'feestje' gaan maar op DTRH was het echt next-level.
Dit is precies waarom ik BKS boven DTRH verkies.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
735
466
De opmerking van Maurits dat hij "binnenkort komt (gelooft hij)" vind ik ook niet per sé duiden op dat hij deze week komt. "Binnenkort" is het festival zelf ook al.
 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
269
172
En er wordt als sinds weken nergens geantwoord op om het even welke vraag of opmerking op de sociale media, geeft toch ook geen fijne indruk. Hopelijk vinden ze met hun nieuwe post goeie stagiaires voor de afdeling marketing & communicatie.
 
  • Leuk
Waarderingen: pomelo

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
735
466
Inderdaad, en er zijn best veel mensen die er op de socials om vragen. Je kunt dan op z'n minst even reageren toch? In de vacature staat dat het marketingteam van Friendly Fire bestaat uit zeven personen (inclusief 2 stagiairs), dus het lijkt me ook niet dat ze niet genoeg marketing personeel hebben voor de maximaal 10 reacties op elke post.
 

fred alweer..

Support act
27 jan 2023
817
649
Ik denk dat ze er een of meerdere acts gecancelled hebben en nog vervanging moeten zoeken.

EDIT: Lees toevallig net dat er 3 stageplekken vrij zijn gekomen bij o.a. marketing, dus voor wie zich geroepen voelt... ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: pomelo

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.154
807
En er wordt als sinds weken nergens geantwoord op om het even welke vraag of opmerking op de sociale media, geeft toch ook geen fijne indruk.
Op 2 mei antwoordden ze op mijn FB messenger berichtje dat de timetable 'zeer binnenkort' zou komen. Inmiddels twee weken later, dat is wat mij betreft niet 'zeer binnenkort'. Zeker niet als je festival al over iets meer dan 3 weken van start gaat...
 

wil

Randprogramma
20 jan 2015
113
103
Ruim 300 weekendkaarten te koop en 27 dagkaarten…. Worden er alleen maar meer. Zelfs de kaarten onder de prijs worden niet verkocht.
Wordt aangenaam vertoeven zonder al teveel drukte😎
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken