Best Kept Secret 2022 - Nieuws en Geruchten

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.212
2.147
Wat ik trouwens nu nog vreemder vind is de teaser van Casbah terwijl nu eigenlijk blijkt dat de Casbah ontmanteld is.
Talk Show en Tramhaus zijn nog wel echte Casbah-bands. Maar het is inderdaad wel weer een bijzonder stukje communicatie...

Ook boeiend is dat BKS tot twee keer toe heeft aangekondigd dat het muziekprogramma compleet is, maar dat er nu in het blokkenschema zonder aankondiging nog een naam is bijgekomen (O.) en dat er nog twee plekken in het schema leeg blijken te zijn.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.212
2.147
Ook maar even een eerste schemaatje gemaakt. Zou wel eens zo kunnen worden (met must sees in vet):

Vrijdag: Wies, Faye Webster/Altin Gün/Yasmin Williams/Mavis Staples/Gustaf (wordt een keuze ter plekke), Leon Bridges/Talk Show, Sad Night Dynamite, Alt-J / DIIV
Zaterdag: L'Rain, TBA?, Pip Blom, Froukje/Just Mustard, dEUS, Big Thief, Fontaines D.C., Metronomy/Porridge Radio, The Strokes, Beach House, Yin Yin
Zondag: Meskerem Mees, Black Midi, Novastar, Cassandra Jenkins, Nagasaki Swim, Nilüfer Yanya, King Gizzard & the Lizard Wizard, Nick Cave & the Bad Seeds

Ik ga me er wel weer prima vermaken! Voor zaterdag en zondag staat de route al wel aardig vast; vrijdag zie ik ter plekke wel. Hopelijk staan er ook nog wat mooie sessies gepland op het podium van Muziekgieterij.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: gretz, yeaghi en noid

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
476
314
Ik denk dat je de Lowlands- en Pinkpopcampings even moet vergeten!!

De camping van BKS gaat pas om vrijdag open. Volgens mij zelfs pas om 12.00. Een deel van de camping zit redelijk dicht bij het festivalterrein. Je tent plaats je daar in het bos. Maar als je er begin van de middag bent is daar echt nog wel plek. Er is een wat groter veld dat een paar minuten verder lopen is, maar de afstanden vallen best mee. Zeker nu de ingang naar het festivalterrein verplaatst wordt, en er een directe looproute langs het water is, is allemaal best te doen.
Ah chill, dat scheelt weer een dag minder vrij nemen;). thanks!
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
590
545
Vraagje:
Heeft er iemand ervaring met het huren van zo'n ingerichte tipi met 'echte' bedden?
Staan die tenten op 'n aparte camping of gewoon op de reguliere?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.131
10.399
Begint de mainstage daar altijd zo laat? Eerste dag maar 3 acts en de dagen erna maar 4. Dat is toch absurd weinig? En war een beschamende plek voor Amenra. Ik had juist bij Bks een mooie plek voor ze ergens in het donker verwacht.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.875
6.046
Wat ik trouwens nu nog vreemder vind is de teaser van Casbah terwijl nu eigenlijk blijkt dat de Casbah ontmanteld is.
Daar staan dus nu iedere dag 4-5 bands, terwijl dat vroeger een aaneenschakelend ding bijna was. Jammer.

En dan idd, wát voor acts er dan staan doet de naam of het concept liever, weinig eer aan.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.212
2.147
Daar staan dus nu iedere dag 4-5 bands, terwijl dat vroeger een aaneenschakelend ding bijna was. Jammer.

En dan idd, wát voor acts er dan staan doet de naam of het concept liever, weinig eer aan.
Dat waren toch altijd 2 bands later op de avond?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.875
6.046
Begint de mainstage daar altijd zo laat? Eerste dag maar 3 acts en de dagen erna maar 4. Dat is toch absurd weinig? En war een beschamende plek voor Amenra. Ik had juist bij Bks een mooie plek voor ze ergens in het donker verwacht.
Neuh, maar de laatste jaren trokken de middagbandjes gewoonweg geen volk. Zie je ook op iets als Dour terugkeren.

Volgens mij is dat dan bij gebrek aan? Ik had Amenra vroeger laat in iets als de Five verwacht.. Maar ja, die is er niet meer. Laat in de TWO dat niet, zo hoog staan ze op metalfestivals ook niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.212
2.147
Neuh, maar de laatste jaren trokken de middagbandjes gewoonweg geen volk. Zie je ook op iets als Dour terugkeren.

Volgens mij is dat dan bij gebrek aan? Ik had Amenra vroeger laat in iets als de Five verwacht.. Maar ja, die is er niet meer. Laat in de TWO dat niet, zo hoog staan ze op metalfestivals ook niet.
Five is er nog wel, maar heet nu the Secret. En na dat lege veld bij Liz Phair en Spiritualized is er nu gekozen voor bands die waarschijnlijk wel publiek zullen trekken op ONE. Maar 3 bands op de vrijdag is wel karig hoor…
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.516
10.570
Five is er nog wel, maar heet nu the Secret. En na dat lege veld bij Liz Phair en Spiritualized is er nu gekozen voor bands die waarschijnlijk wel publiek zullen trekken op ONE. Maar 3 bands op de vrijdag is wel karig hoor…
Spiritualized is ook helemaal geen band voor de ONE. Ze kiezen daar altijd wel voor de beste opties hè...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.988
Maar dat jaar had BKS er ook wel meer last van dan andere jaren naar mijn gevoel. Ik had liever wel wat andere keuzes gezien om eerlijk te zijn. Wel vind ik de TWO extreem slecht geboekt dit jaar. Die vrijdag en zaterdag gewoon 3 NL acts achter elkaar op de TWO. Vind ik nogal karig. En dan dat acts als dEUS naar de main moet, had dat lekker omgedraaid met Metronomy die er al voor de 4e keer staat ofzo.

Vraag me ook af of de headliners zo lang gaan spelen, volgens mij krijgen die gewoon tijd voor vrij spel lijkt me.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
515
466
Ik denk dat je de Lowlands- en Pinkpopcampings even moet vergeten!!

De camping van BKS gaat pas om vrijdag open. Volgens mij zelfs pas om 12.00. Een deel van de camping zit redelijk dicht bij het festivalterrein. Je tent plaats je daar in het bos. Maar als je er begin van de middag bent is daar echt nog wel plek. Er is een wat groter veld dat een paar minuten verder lopen is, maar de afstanden vallen best mee. Zeker nu de ingang naar het festivalterrein verplaatst wordt, en er een directe looproute langs het water is, is allemaal best te doen.
Ik meen toch om een uur of tien hoor. Van de camping naar het festval terrein is prima te doen maar van de parkeerplaats naar de camping was het laatste jaar een drama.
Oh, is dat? Ik dacht dat dat er veel meer waren (na de headliner). Wat gebeurde daar dan overdag, dj's die rock draaien?
Ja , klopt. Overdag dj's en na middernacht drie of twee bands.
 
  • Leuk
Waarderingen: Marin

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
515
466
Toch maar besloten een weekendkaart te kopen ondanks het wat mindere programma en de hemeltergende communicatie van de organisatie. Dat laatste was dan tenminste nog wel punk genoeg, in de zin van totale anarchie op dat kantoor. Luz in de Casbah, Lemmy en Sid zullen zich omdraaien in hun graf. Afijn, genoeg gezeikt. Ze zullen vast wel weer wat drankjes en eten verkopen voor een heel schappelijk prijsje (benieuwd naar de line-up!!!!!!!) dus we hebben alvast zo'n lange tafel voor ons vieren besteld. Wel zo relaxt.

En tussen het culinaire door : (dicht gedrukt de must sees)

Vrijdag
Wies, Faye Webster, Iceage, Gustaf, Genesis Owuso, Talk Show, Tramhaus, DIIV

Zaterdag

L'Rain, Pip Blom, Just Mustard, dEUS, Big Thief, Fontaines DC, Porridge Radio, The Strokes, Beach House

Zondag
Amenra, Black Midi,
Luz, Wolf Alice, King Gizzard, Jehny Beth, Nick Cave & The Bad Seeds
 
Laatst bewerkt:

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
296
291
Een voorlopig schema om mijn BKS-weekend door te komen. Ter plekke zal soms een keus gemaakt moeten worden. Kei veul zin in. Nog 40 dagen…

vrijdag: Giant Rooks, 4b2m, Altin Gun, Mavis Staples, Sigrid, Genesis Owusu, Leon Bridges, Sad Jessie Night Ware Dynamite, AltJ, Jamie xx

zaterdag: L’Rain of Sef, Cero Ismael, Froukje, Future Husband, Big Thief, Fontaines DC, Metronomy, The Strokes, Beach House

zondag: Meskerem Mees, Luz, Sampa the Great, Wolf Alice, Nilufer Yanya, Sky Ferreira, Holly Humberstone (kinggizzard), Mura Masa, Nick Cave and the bad Seeds
 
  • Leuk
Waarderingen: gretz

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
476
314
Vrijdag: Giant Rooks, Jerrau, Faye webster, Mavis Staples, Gustaf, Genisis Owusu, Sad Night Dynamite, Alt-J, Jamie XX, John Talabot/Cinnaman

Zaterdag: L'Rain, Keiyaa, Cero Ismael, Just Mustard, Unschooling, Big Thief, Fontaines, Porridge Radio, The strokes, Beach House, Yin Yin, Carista

Zondag: Amenra, Black Midi, Sampa, Wolf Alice, Nilufur Yanya, Sky Ferreira, Waxfiend, Mura Masa, Nick Cave (misschien even spieken bij automatic), Black Cadmium
 
  • Leuk
Waarderingen: gretz en yeaghi

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.704
2.270
Vrijdag: Terrein ontdekken en misschien wat stukjes meepakken van Wies, Elias Mazian en 4B2M; Faye Webster; Iceage; Gustaf; Genesis Owusu; Talk Show; Jessie Ware; Alt-J; DIIV; Jamie XX; John Talabot

Zaterdag: L'Rain; TBA?; Pip Blom; Boy Pablo/Eten; Just Mustard; dEUS; Big Thief (helaas geen Unschooling); Fontaines D.C.; The Strokes; Beach House

Zondag: Amenra; Black Midi ; stukje Spelling; Sampa the Great; stukje Wolf Alice; Nilufer Yanya; Sky Ferreira; King Gizzard; Nick Cave; 2ManyDJs
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
296
291
Ik vind het zo leuk om ieders eigen schema te zien. Ieder maakt zijn eigen festival. soms verrassende keuzes, maar die heb ikzelf ook. Ik had Indiaantje niet bij4b2m en Holly humberstone verwacht. Dillinger niet bij Luz enWolf Alice. En Processierups niet bij Meskerem Mees En TBA?
 
  • Leuk
Waarderingen: Processierups

Gebruikers die dit onderwerp bekijken