Best Kept Secret 2022 - Nieuws en Geruchten

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.618
Ah, toch minder exclusief dan ik dacht. Maar ehh, waar gaat Tame Impala spelen deze zomer?
 

jacobz

Randprogramma
30 nov 2014
121
58
Op welke dag staat Beach House denken jullie? Vrijdag wordt lastig, gezien hun schema moeten ze dan 4 dagen achter elkaar. Zaterdag of zondag als afsluiter op Two zou heel kut zijn, dan zit je met Nick Cave en The Strokes..
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Op welke dag staat Beach House denken jullie? Vrijdag wordt lastig, gezien hun schema moeten ze dan 4 dagen achter elkaar. Zaterdag of zondag als afsluiter op Two zou heel kut zijn, dan zit je met Nick Cave en The Strokes..
Ze staan op de 7e plek op de lijst met namen. Headliners worden gewoon Nick Cave, The Strokes en Alt-J + Jamie xx.

Beach House zal subheadliner of TWO-headliner zijn.
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
294
288
Mooie line-up die tickets gaan er weer komen. Ik verwacht nog wel namen voor Casbah, muziekgieterij, secret artist in residence en stPaul. Wellicht komen we dan op een vergelijkbaar aantal als voorgaande jaren? maar nondeju wat heb ik er al zin in
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.827
824
Netjes dat ze met Cave toch weer een gedroomde headliner hebben. Maar verder overheerst toch vooral teleurstelling. Grootste selling point van het festival vond ik vooral die hele rits kleinere, onbekendere acts met een vaak wat dwarser scherper profiel die bijvoorbeeld op FIVE en SEVEN stonden. Lijkt volledig verdwenen. Het onderscheid met DTRH is er amper nog zeker met al die randzaken die er nu bij komen. En van gelul als: ' de ruimte tussen de stages worden belangrijker' krijg ik acute jeuk. Jammer dit.
Ik heb dit gevoel ook. De undercard is veel magerder en dat was juist zo goed aan het festival. Al moeten we nog wel afwachten wat de nieuwe podia gaan bieden en wat er eventueel nog bijkomt.
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
652
575
Voelt toch een beetje raar dat ze 51 namen aankondigen onder de noemer 'volledige line up'. Ik wil heel graag gaan, maar 230 euro hiervoor is erg prijzig. Er zal vast nog wat bijkomen, maar ik snap niet dat BKS dat niet gewoon communiceerd met 'more names TBA soon' ofzo
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Ik heb gereageerd op de post van BKS op instagram en daar reageerden ze op met: we hebben nog meer secrets in petto!

Dus ik ben wel enigszins gerustgesteld dat er nog meer bij komt. Ze lijken dit jaar alleen wel vol op het 'secret' aspect van hun naam te zijn gesprongen en er plezier uit te halen om alles zo vaag mogelijk te houden.

Ik ben er in ieder geval bij!
 
  • Leuk
Waarderingen: Lowlandicus

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Ik heb gereageerd op de post van BKS op instagram en daar reageerden ze op met: we hebben nog meer secrets in petto!

Dus ik ben wel enigszins gerustgesteld dat er nog meer bij komt. Ze lijken dit jaar alleen wel vol op het 'secret' aspect van hun naam te zijn gesprongen en er plezier uit te halen om alles zo vaag mogelijk te houden.

Ik ben er in ieder geval bij!
In combinatie met die opmerking van de organisatie: het is wel duidelijk dat een aantal programma-onderdelen nog bekend moeten worden gemaakt. Het dj-programma ontbreekt nog grotendeels en dat geldt duidelijk ook voor de Casbah.

Ik mis inderdaad ook het type ontdek-acts dat gewoonlijk op FIVE en SEVEN zou staan, maar dit zou heel goed (onder het mom van het podium 'the secret' of zo) nog apart bekend worden gemaakt, na ESNS, rond de start van de dagverkoop op 1 februari.

Als basis voor het programma is de aankondiging van vandaag in ieder geval prima op orde.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Ik snap de negativiteit niet zo goed. Ja, het zijn minder namen dan normaal, maar de kwaliteit van die namen is enorm hoog. Twee gedroomde headliners (vergelijk die eens met de wat meer pessimistische lijstjes in de afgelopen week hier), een aantal goed namen vlak daaronder en nog steeds genoeg interessants aan de onderkant.
Momenteel zit ik op 24 namen die ik graag tot zeer graag zou willen zien en zo'n 35 namen waar ik me wel aardig zou vermaken. Heel veel meer dan dat kan ik toch niet zien. Voeg daar nog een paar leuke Casbah (waar ik ook altijd wel te vinden ben) en Secret namen aan toe en ik krijg weer keuzestress.

Die prijsverhoging ga je overal wel zien, dus heel erg schrik ik er niet van. Dinsdag zit ik gewoon om 9u klaar.

Edit:

Voor de mensen die graag nog bandjes ontdekken op BKS. Gustaf, Automatic, Porridge Radio zijn daar al prachtige namen voor. Naast de black midi's en Fontaines D.C.'s van deze wereld, die al wat langer meedraaien. Weliswaar weinig nieuwe aanwas sinds corona, maar ik denk dat er nog wel wat leuke dingen aangekondigd gaan worden in het nieuwe jaren.

Daarnaast staan er met Genesis Owusu, Jessie Ware, Sky Ferreira, Spelling o.a. ook namen van wie ik denk dat ze nog wel eens een onverwachts mooie show neer kunnen zetten.
 
Laatst bewerkt:

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Absolute must See's:
The Strokes, Alt-J, Beach House, King Gizzard & The Lizard Wizard, Fontaines DC, Big Thief, Diiv

Ook zeker benieuwd naar:
Nick Cave, Altin Gun, Wolf Alice, Boy Pablo, dEUS, Metronomy, Soulwax, Black Midi, Beach Bunny, Iceage, Faye Webster, Porridge Radio, Kikagaku Moyo, Just Mustard, Spelling

En naar goede gewoonte gaat daar nog wel wat bijkomen de komende weken/maanden.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Must See

The Strokes, Nick Cave, Beach House, Genesis Owusu, black midi, Diiv

Ook veel zin in

Fontaines D.C., Iceage, King Gizzard & The Lizard Wizard, Big Thief, Gustaf, Automatic, Sky Ferreira, Sampa the Great, Wolf Alice

Verder nog benieuwd naar

Amenra, dEUS, Jamie xx, Jessie Ware, Just Mustard, Porridge Radio, Soulwax, Spelling, Beach Bunny, Cassandra Jenkins, Froukje, Jehnny Beth, Kikagaku Moyo, Mavis Staples, Sigrid

10 namen die ik nog niet kende, dus misschien dat die zich hier naar inluisteren bijvoegen.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
658
321
Zelf had ik liever Beach House als headliner gezien in plaats van Alt-J want ik zie nu eigenlijk wel aankomen dat Beach House de TWO gaat sluiten na The Strokes ofzo waardoor je eigenlijk maar naar één van de twee kan gaan. Verder echt een prima line-up. Ik ben er zeker weer bij.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
509
456
In combinatie met die opmerking van de organisatie: het is wel duidelijk dat een aantal programma-onderdelen nog bekend moeten worden gemaakt. Het dj-programma ontbreekt nog grotendeels en dat geldt duidelijk ook voor de Casbah.

Ik mis inderdaad ook het type ontdek-acts dat gewoonlijk op FIVE en SEVEN zou staan, maar dit zou heel goed (onder het mom van het podium 'the secret' of zo) nog apart bekend worden gemaakt, na ESNS, rond de start van de dagverkoop op 1 februari.

Als basis voor het programma is de aankondiging van vandaag in ieder geval prima op orde.
Zeker hoor, er staan een groot aantal zeer interessante namen. En ik ga natuurlijk gewoon weer . Misschien zal er nog wel wat bijkomen maar veel zal dat niet zijn. Ik verwacht dat de Casbah geen bands heeft maar alleen dj's.
Ik snap de negativiteit niet zo goed. Ja, het zijn minder namen dan normaal, maar de kwaliteit van die namen is enorm hoog. Twee gedroomde headliners (vergelijk die eens met de wat meer pessimistische lijstjes in de afgelopen week hier), een aantal goed namen vlak daaronder en nog steeds genoeg interessants aan de onderkant.
Momenteel zit ik op 24 namen die ik graag tot zeer graag zou willen zien en zo'n 35 namen waar ik me wel aardig zou vermaken. Heel veel meer dan dat kan ik toch niet zien. Voeg daar nog een paar leuke Casbah (waar ik ook altijd wel te vinden ben) en Secret namen aan toe en ik krijg weer keuzestress.

Die prijsverhoging ga je overal wel zien, dus heel erg schrik ik er niet van. Dinsdag zit ik gewoon om 9u klaar.

Edit:

Voor de mensen die graag nog bandjes ontdekken op BKS. Gustaf, Automatic, Porridge Radio zijn daar al prachtige namen voor. Naast de black midi's en Fontaines D.C.'s van deze wereld, die al wat langer meedraaien. Weliswaar weinig nieuwe aanwas sinds corona, maar ik denk dat er nog wel wat leuke dingen aangekondigd gaan worden in het nieuwe jaren.

Daarnaast staan er met Genesis Owusu, Jessie Ware, Sky Ferreira, Spelling o.a. ook namen van wie ik denk dat ze nog wel eens een onverwachts mooie show neer kunnen zetten.
Dat de kwaliteit hoog is daar heb je gelijk in. Ze hebben duidelijk ingezet (mogelijk door het succes van DRTH) op het 'versterken' van het midden segment. Het lege strand overdag was natuurlijk ook een probleem en met minder podia en meer acts die een breder publiek aanspreken ondervang je dat. Maar goed, ik was wel snel klaar met het ontdekken van de ' secrets'. Ik heb misschien een act of vier moeten opzoeken, de rest kende ik wel. Dat was andere jaren toch echt anders en dat vind ik jammer.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Dan vind ik jullie toch optimistisch ;)

Absolute must See's:
The Strokes

Ook zeker benieuwd naar:
Black midi, Beach house, John talabot, Sky ferreira, Jehnny Beth, Iceage, Amenra, Kikagaku Moyo, Fontaines d.c., King Gizzard

Voor mij eigenlijk maar weinig must-see's erbij, wel heel wat waar ik wel even zou binnenwippen als ik er toch ben. Daarom maar hopen dat er een aantal van dit tweede rijtje op de Strokes-dag worden geprogrammeerd.

Had eigenlijk gehoopt op Modest Mouse of Jenny Hval. Dat zijn wel twee must-see's voor mij die ook van de zomer touren en op een festival als BKS hadden kunnen staan.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Teleurgesteld dat Massive Attack en The National niet terug komen, al is dat niet onvwrwachts. Nick Cave al meerdere malen gezien en Alt-J niet zo interessant.

Eens dat het heel jammer is dat het lijkt alsof kleinere podia verdwijnen en er minder namen op het affiche staan. En de middelgrote namen Belle & Sebastian, Jarvis Cocker en Dope Lemon verdwenen zijn.

Kijk wel uit naar Fontaines DC en DIIV.

Beach House, Jenny Beth, Leon Bridges en Mavis Staples zijn verder hele mooie toevoegingen.

Denk dat ik wel weekenders ga halen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Ik heb er ook wel een dubbel gevoel over. De mustsees van dit lijstje heb ik eerlijk gezegd al 5x of meer gezien (op The Strokes na). Maar daar zitten met Nick Cave, Beach House, dEUS, Amenra echt we persoonlijk favorieten bij. En over ik moet zeggen dat ik op een naam of 4 na vrijwel alles wel ken kwa muziek. Ik zie weinig “Secrets” oo het affiche staan.

Ik ga sowieso, maar om eerlijk te zijn zou ik het wel een schande vinden als hier enkel nog een casbah of een FOUR-dj naam aan toegevoegd gaat worden. Ik snap dat het lastige tijden zijn, maar het voelt ook weer een beetje raar op deze manier. Als dat het probleem is, wees daar gewoon dan eerlijk over.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Moet nu ook zeggen dat ik qua ontdekkingen (waar BKS toch qua diepte vrij om bekend is?) ik eigenlijk geen énkele naam in die lijst zie, die ik het afgelopen jaar/jaren nog niet ben tegen gekomen. Dat was afgelopen jaren wel anders ook..
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken