Best Kept Secret 2022 - Nieuws en Geruchten

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Indian Askin in 2019 ook al. Erg warm, erg goed maar had eigenlijk ergens anders moeten staan.
Snap dat One ook gevuld moet overdag maar soms gaat het wel ten koste van de beleving.
Eigenlijk zijn er per editie maar een stuk of 7 à 8 acts echt groot genoeg voor dat podium. Voordeel is wel dat je ook als ouwe lul bij sommige acts helemaal vooraan kan staan zonder je in de menigte te moeten storten.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.827
824
Eigenlijk zijn er per editie maar een stuk of 7 à 8 acts echt groot genoeg voor dat podium. Voordeel is wel dat je ook als ouwe lul bij sommige acts helemaal vooraan kan staan zonder je in de menigte te moeten storten.
Ja klopt. Het zal ook niet anders kunnen i.v.m. je logistiek en de grote acts. Toch staan er elk jaar weer acts die erg anders veel beter tot hun recht zouden komen. Een voorbeeld hier van is Spoon. Fantastisch optreden op One maar in Two was het nog beter geweest waarschijnlijk.
 
Laatst bewerkt:

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Die ONE stage is wel een beetje hit or miss voor best veel bands. Laatste editie was bij vlagen behoorlijk leeg helaas.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Maar wat ik dan weer raar vond, waarom stonden Raconteurs in de TWO. Dat lijkt me nou echt een act om dat grote podium te vullen.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
290
168
Eigenlijk zijn er per editie maar een stuk of 7 à 8 acts echt groot genoeg voor dat podium. Voordeel is wel dat je ook als ouwe lul bij sommige acts helemaal vooraan kan staan zonder je in de menigte te moeten storten.

Dat klopt wel, denk ik. Ik ben er zelf (jammer genoeg) nog maar één dag geweest, maar toen was ik enorm verrast door hoe leeg dat veld was bij Guided By Voices. Dat leek me toch een 'populaire' band te zijn binnen het doelpubliek van BKS. Misschien iets te oud?

Net zoals Raconteurs zoals hierboven beschreven, was ik ook wel verrast dat Interpol in Two stond. Maar misschien is dat soms een eis van de bands zelf, die liever een tent afsluiten dan om pakweg 18u op de main stage te staan?
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
814
528
Het was ook echt nauwelijks te doen bij GBV qua warmte. Ik wilde daarna de Gqom set van Waxfiend meemaken, maar fikte volledig weg in de FOUR en ben naar de TWO gegaan. Die zondag dat Liz Phair speelde was het volgens mij nog erger.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
814
528
Vond in 2019 de combinatie Raconteurs + Interpol in de TWO en she-who-shall-not-be-named + Christine and the Queens in de ONE wel werken.

Meen in 2019 opgevangen te hebben dat Raconteurs niet op het hoofdpodium wilden, dat ze in mei/juni meer een 'oefenrondje' deden, voorafgaan aan de albumrelease en dat Interpol 'in het donker' wilde.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Vond in 2019 de combinatie Raconteurs + Interpol in de TWO en she-who-shall-not-be-named + Christine and the Queens in de ONE wel werken.

Meen in 2019 opgevangen te hebben dat Raconteurs niet op het hoofdpodium wilden, dat ze in mei/juni meer een 'oefenrondje' deden, voorafgaan aan de albumrelease en dat Interpol 'in het donker' wilde.
Interpol en Raconteurs speelden in ieder geval een goede set in de tent. Of Christine op de main stage een goede zet was is maar de vraag. Was toen toch echt een enorme leegloop (was zelf ook een van de deserteurs).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Interpol en Raconteurs speelden in ieder geval een goede set in de tent. Of Christine op de main stage een goede zet was is maar de vraag. Was toen toch echt een enorme leegloop (was zelf ook een van de deserteurs).
Had op zich ook wel wat te maken dat het geen hele grote headliner was. Zet dat op zaterdag en een Kraftwerk op zondag en je hebt een ander verhaal denk ik. Want het was wel duidelijk dat haar productie niet in een tent paste. Met dat vuurwerk enzo. Knappe show wel hoor (los van het feit dat ik het liever in FR had gezien).
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
814
528
Ik denk ook dat CatQ meer extra bezoekers heeft getrokken als headliner dan Interpol zou hebben gedaan. Maar het zijn allebei geen echt grote headliners. Zoals Mattman zegt, de show van Christine was echt eentje voor op het hoofdpodium. Bij Interpol als laatste act was waarschijnlijk ook het veld behoorlijk leeg geweest, misschien minder leeg dan CatQ, maar leger dan LCD Soundsystem in 2018.
 
Laatst bewerkt:

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
CatQ had wel gewoon een show die niet in een tent paste (lijkt me gevaarlijk met die pyro en vuurwerk). Goed concert was dat, die puur qua show echt wel headlinewaardig was. Alleen: het is geen heel grote naam. En niet onbegrijpelijk dat er op de toch al zo gevaarlijke zondag veel mensen weg gingen.

Wel jammer dat ze niet in FR zong...
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Had op zich ook wel wat te maken dat het geen hele grote headliner was. Zet dat op zaterdag en een Kraftwerk op zondag en je hebt een ander verhaal denk ik. Want het was wel duidelijk dat haar productie niet in een tent paste. Met dat vuurwerk enzo. Knappe show wel hoor (los van het feit dat ik het liever in FR had gezien).
Het stukje dat ik heb gezien zou inderdaad niet in een tent passen en een stuk minder zijn op het moment dat het niet in het donker was. Dus mbt de indeling was het niet zo heel gek. Het is gewoon niet echt mijn ding.
Ik denk ook dat CatQ meer extra bezoekers heeft getrokken als headliner dan Interpol zou hebben gedaan. Maar het zijn allebei geen echt grote headliners. Zoals Mattman zegt, de show van Christine was echt eentje voor op het hoofdpodium. Bij Interpol als laatste act was waarschijnlijk ook het veld behoorlijk leeg geweest, misschien minder leeg dan CatQ, maar leger dan LCD Soundsystem in 2018.
M.b.t. de kaartverkoop zou ik het effect van beide artiesten echt niet weten. Ik heb zelf vaak de neiging om de bands die ik goed vind (interpol in dit geval) te overschatten wat dat betreft.

De leegloop zou ook bij Interpol hebben plaatsgevonden. Wel lijkt dat ook samen te hangen dat de laatste main stage act op zondag de laatste act is. Op vrijdag en zaterdag kun je je nog een paar uurtjes op andere stages vermaken. Het feit dat er geen alternatief optreden tijdens de zondagafsluiter zorgt dat ook voor een stukje leegloop.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
814
528
M.b.t. de kaartverkoop zou ik het effect van beide artiesten echt niet weten. Ik heb zelf vaak de neiging om de bands die ik goed vind (interpol in dit geval) te overschatten wat dat betreft.
Denk dat veel fans van Interpol sowieso al naar BKS gaan, en anders het programma zodanig uitspellen dat ze Interpol ook wat lager wel zien staan. Dus dat Christine meer zorgt voor extra kaartverkoop van mensen die anders niet zouden gaan, het programma gaan bekijken en bijvoorbeeld ook CRJ, Lizzo en Princess Nokia zien staan.

De leegloop zou ook bij Interpol hebben plaatsgevonden. Wel lijkt dat ook samen te hangen dat de laatste main stage act op zondag de laatste act is. Op vrijdag en zaterdag kun je je nog een paar uurtjes op andere stages vermaken. Het feit dat er geen alternatief optreden tijdens de zondagafsluiter zorgt dat ook voor een stukje leegloop.
Tussen Interpol/Lizzo en CatQ zat zelfs een gat met geen enkel optreden. En de SEVEN was al om 19:00 afgesloten na een ambient-dag. De zondagavond heeft een beetje wat weg van een sterfhuisconstructie zo.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Vond in 2019 de combinatie Raconteurs + Interpol in de TWO en she-who-shall-not-be-named + Christine and the Queens in de ONE wel werken.

Meen in 2019 opgevangen te hebben dat Raconteurs niet op het hoofdpodium wilden, dat ze in mei/juni meer een 'oefenrondje' deden, voorafgaan aan de albumrelease en dat Interpol 'in het donker' wilde.
Bij zowel Christine als Carly was het ook niet vol hoor.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Denk dat veel fans van Interpol sowieso al naar BKS gaan, en anders het programma zodanig uitspellen dat ze Interpol ook wat lager wel zien staan. Dus dat Christine meer zorgt voor extra kaartverkoop van mensen die anders niet zouden gaan, het programma gaan bekijken en bijvoorbeeld ook CRJ, Lizzo en Princess Nokia zien staan.

Tussen Interpol/Lizzo en CatQ zat zelfs een gat met geen enkel optreden. En de SEVEN was al om 19:00 afgesloten na een ambient-dag. De zondagavond heeft een beetje wat weg van een sterfhuisconstructie zo.
Ja dat is altijd wel jammer van die zondagen inderdaad. Maar zal vast met vergunning te maken hebben die zondag.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Vraag me af hoe vol het strand had gestaan op zondagavond mocht Christine en Kraftwerk van plek hadden geswitcht, en dus Kraftwerk afsluiter was geweest.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Tussen Interpol/Lizzo en CatQ zat zelfs een gat met geen enkel optreden. En de SEVEN was al om 19:00 afgesloten na een ambient-dag. De zondagavond heeft een beetje wat weg van een sterfhuisconstructie zo.
Ja, of je moet je grootste headliner op die plek neerpoten. Kijk naar Radiohead op zondag, waarbij het wel in crescendo ging. Afgeladen vol veld en een écht groots einde van je festival. Dat is wat je als BKS wil natuurlijk. Maar goed: dat moet nog allemaal wel lukken qua planning enzo natuurlijk.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
814
528
Bij zowel Christine als Carly was het ook niet vol hoor.
Ik bedoelde het qua 'flow' van het programma. Dat beide sets goed pasten na elkaar ipv bijvoorbeeld Interpol en Christine op ONE te zetten en Carly + Raconteurs op TWO.

Ja dat is altijd wel jammer van die zondagen inderdaad. Maar zal vast met vergunning te maken hebben die zondag.
De vergunning stelt dat alles op zondag om 1 uur volledig afgelopen moet zijn. En ik begrijp ook het idee om niks meer naast de laatste headliner te zetten, maar een lekkere knaller voor mensen die de hoofdact niks vinden is leuk als b-afsluiter.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken