Best Kept Secret 2022 - Nieuws en Geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.295
4.965
Vraag me af hoe vol het strand had gestaan op zondagavond mocht Christine en Kraftwerk van plek hadden geswitcht, en dus Kraftwerk afsluiter was geweest.
Wel een stuk drukker hoor, heel dat 3D gebeuren maakt het voor velen toch uniek en interessant. Op zaterdag stond het strand bomvol in ieder geval. Laat de zondag effect een beetje afnemen dan had je nog altijd meer dan C&TQ gehad hoor.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.655
1.166
Wel een stuk drukker hoor, heel dat 3D gebeuren maakt het voor velen toch uniek en interessant. Op zaterdag stond het strand bomvol in ieder geval. Laat de zondag effect een beetje afnemen dan had je nog altijd meer dan C&TQ gehad hoor.
Inderdaad. Ik kwam van een optreden in de FIVE en Kraftwerk was al bezig. We hadden zelfs nooit een 3D-bril ontvangen. Dus zijn op de grond brilletjes moeten gaan zoeken. Maar zelfs achteraan was het best druk voor Kraftwerk. (en overigens was dat 3D spektakel achteraan zeer triest, heb wel gehoord dat het vooraan een pak indrukwekkender was.


Totaal iets anders: mijn ticket voor Weekend 1 van Primavera is binnen. Weekend 2 helaas niet dus hoop dat BKS volgende artiesten overneemt van weekend 2: Lorde, Rolling Blackouts Coastal Fever, Squid, Courtney Barnett en Chet Faker.

En dan ook nog wat van weekend 1 want daar gaan behoorlijk wat clashes komen. Gemiddeld elke dag tussen de 5 en 8 ABSOLUTE MUST SEES en dan vaak nog meer dan 10 bands die ik ook wel heel graag wil zien. En ben dan nog niet eens op ontdekking gegaan in de namen die ik niet ken
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.202
2.128
Wel een stuk drukker hoor, heel dat 3D gebeuren maakt het voor velen toch uniek en interessant. Op zaterdag stond het strand bomvol in ieder geval. Laat de zondag effect een beetje afnemen dan had je nog altijd meer dan C&TQ gehad hoor.
Die dag met Kraftwerk was in 2019 ook de enige dag die uitverkocht was. Als ze op zondag hadden gestaan wat dat strand zeker wel voller geweest.

Het programma die zondag had wel twee kanten, met zowel vaste indie-waarden (Raconteurs, Interpol, Kurt Vile, Stephen Malkmus bijvoorbeeld) en het doortrekken van het 'New normal' van Primavera (Big Thief, Lizzo, Carly, Christine en Liz). Waarbij de vaste bezoekers er wel waren (met vooral een volle TWO) maar het extra publiek dat de organisatie waarschijnlijk hoopte te trekken met Christine, Carly en Lizzo wel achterbleef. En de regen aan het eind van de zondag en dat vreemde kwartier tussen Interpol en Christine hielpen ook niet.

En inderdaad: die zondag was de hitte bij ONE echt niet te doen.....
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.202
2.128
Inderdaad. Ik kwam van een optreden in de FIVE en Kraftwerk was al bezig. We hadden zelfs nooit een 3D-bril ontvangen. Dus zijn op de grond brilletjes moeten gaan zoeken. Maar zelfs achteraan was het best druk voor Kraftwerk. (en overigens was dat 3D spektakel achteraan zeer triest, heb wel gehoord dat het vooraan een pak indrukwekkender was.


Totaal iets anders: mijn ticket voor Weekend 1 van Primavera is binnen. Weekend 2 helaas niet dus hoop dat BKS volgende artiesten overneemt van weekend 2: Lorde, Rolling Blackouts Coastal Fever, Squid, Courtney Barnett en Chet Faker.

En dan ook nog wat van weekend 1 want daar gaan behoorlijk wat clashes komen. Gemiddeld elke dag tussen de 5 en 8 ABSOLUTE MUST SEES en dan vaak nog meer dan 10 bands die ik ook wel heel graag wil zien. En ben dan nog niet eens op ontdekking gegaan in de namen die ik niet ken
Wel jammer dat er veel vaste BKS-gangers afhaken vanwege PS, maar het programma daar is inderdaad erg sterk (en dit is nog maar een deel van het programma). Ben vooral heel benieuwd naar jullie verhalen.
Maar ik hou het zelf wel bij de Beekse Bergen!!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.856
8.459
Als Nick Cave & The Bad Seeds er staan (zou errug mooi zijn), dan kan een aankondiging niet te lang op zich laten wachten toch? Cave wil die data redelijk snel delen denk ik. (Idem voor RW).
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.202
2.128
Als Nick Cave & The Bad Seeds er staan (zou errug mooi zijn), dan kan een aankondiging niet te lang op zich laten wachten toch? Cave wil die data redelijk snel delen denk ik. (Idem voor RW).

Dat vraag ik me eigenlijk af. BKS begint (andere dan Primavera) weer bij 0 met de kaartverkoop. Op dit moment ligt de focus in de media vooral op de festivals in die nog dit jaar plaatsvinden, vooral omdat ze verschoven zijn naar augustus/september.

Ze zullen die voorverkoop dus meteen goed willen doen; wellicht wel met een early bird voor de kaarthouders van '20 en '21.
De vraag is of er nu al veel animo is om in juni kaartjes te kopen voor een festival dat pas over een jaar plaatsvindt...

Het zou mij daarom eigenlijk niet verrassen als BKS er toch voor kiest om nu alvast de data '22 bekend te maken en pas in het najaar met het programma en de voorverkoop te komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
Dat vraag ik me eigenlijk af. BKS begint (andere dan Primavera) weer bij 0 met de kaartverkoop. Op dit moment ligt de focus in de media vooral op de festivals in die nog dit jaar plaatsvinden, vooral omdat ze verschoven zijn naar augustus/september.

Ze zullen die voorverkoop dus meteen goed willen doen; wellicht wel met een early bird voor de kaarthouders van '20 en '21.
De vraag is of er nu al veel animo is om in juni kaartjes te kopen voor een festival dat pas over een jaar plaatsvindt...

Het zou mij daarom eigenlijk niet verrassen als BKS er toch voor kiest om nu alvast de data '22 bekend te maken en pas in het najaar met het programma en de voorverkoop te komen.
Denk dat je helemaal gelijk hebt. Zou graag al wat namen weten om alvast wat voorpret te hebben maar dat zal strategisch gezien voor BKS niet de beste keuze zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Processierups

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.202
2.128
Morgen 1200 ook de namen voor NOS Primavera Sound in Porto. Waarschijnlijk in hetzelfde weekend als BKS.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.856
8.459
Het zou mij daarom eigenlijk niet verrassen als BKS er toch voor kiest om nu alvast de data '22 bekend te maken en pas in het najaar met het programma en de voorverkoop te komen.
Zou zeker kunnen, maar als het dus een Nick Cave wordt, dan zullen we dat alvast snel weten want Cave wil (traditiegetrouw) altijd heel snel al z'n data eruit hebben. Daar zal BKS niet tot in het najaar op 'mogen' wachten. Gok ik. Als hij er zou staan tenminste.
 
  • Leuk
Waarderingen: Processierups

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Dat vraag ik me eigenlijk af. BKS begint (andere dan Primavera) weer bij 0 met de kaartverkoop. Op dit moment ligt de focus in de media vooral op de festivals in die nog dit jaar plaatsvinden, vooral omdat ze verschoven zijn naar augustus/september.

Ze zullen die voorverkoop dus meteen goed willen doen; wellicht wel met een early bird voor de kaarthouders van '20 en '21.
De vraag is of er nu al veel animo is om in juni kaartjes te kopen voor een festival dat pas over een jaar plaatsvindt...

Het zou mij daarom eigenlijk niet verrassen als BKS er toch voor kiest om nu alvast de data '22 bekend te maken en pas in het najaar met het programma en de voorverkoop te komen.
Op deze manier (early bird) zorg je er wel voor dat de mensen die een kaartje hadden voor de afgelopen editie nu weer de mogelijkheid hebben om een kaartje te kopen. Zonder namen verkoopt een early bird actie toch niet uit.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
Op deze manier (early bird) zorg je er wel voor dat de mensen die een kaartje hadden voor de afgelopen editie nu weer de mogelijkheid hebben om een kaartje te kopen. Zonder namen verkoopt een early bird actie toch niet uit.
Denk dat er toch genoeg belangstelling zou zijn zonder dat er namen bekend zouden zijn. BKS heeft zich al genoeg bewezen waardoor er vertrouwen is in een goed programma.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.002
6.049
ik zou zeggen, BKS kom er maar in


Image
 
  • Leuk
Waarderingen: Processierups en mattman

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Denk dat er toch genoeg belangstelling zou zijn zonder dat er namen bekend zouden zijn. BKS heeft zich al genoeg bewezen waardoor er vertrouwen is in een goed programma.
Er zal natuurlijk genoeg belangstelling zijn maar uitverkopen zonder namen gaat echt niet gebeuren. Als ik me niet vergis waren de 2018 en 2019 edities niet uitverkocht.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.444
1.553
Zou toch wel ontzettend zuur zijn als Cave komend jaar niet zou lukken voor BKS.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
Compleet uitverkopen uiteraard niet maar een succesvolle early bird verkoop van een beperkt aantal tickets zal zeker lukken.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.856
8.459
Dat betekent dat we de namen van 11 juni wel kunnen doorstrepen voor BKS? Gorillaz verwacht ik sowieso niet, verder niet veel interessants
Dinosaur Jr. en Little Simz waren anders wel topboekingen geweest. OM staat er ook die dag, en stond op de oorspronkelijke lineups (2020+21).

Maar waarom denk je dat die niet meer kunnen op de andere dagen?
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.202
2.128
Snelle blik en ervan uitgaande dat BKS inderdaad 10 t/m 12 juni wordt: ik verwacht de meeste van deze headliners niet op BKS. Gorillaz sowieso niet.

Nick Cave zou nog steeds wel kunnen; dat zou dan op de zaterdag of eerder op de zondag worden. Ik kan me niet voorstellen dat hij op donderdag in Porto staat en op vrijdag in Hilvarenbeek. Het trio Nick Cave - The National - The Strokes is dan dus niet erg waarschijnlijk, omdat geen van deze namen op vrijdag 10 juni beschikbaar is. Dat geldt ook voor Massive Attack.

Van de namen van 11 juni zal misschien Khraungbin nog wel over komen op 12 juni, maar de anderen zijn niet erg waarschijnlijk.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.856
8.459
The Strokes - Lorde - Nick Cave & The Bad Seeds

Dat lijkt me een dream team.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.852
5.990
Denk doordat de drie headliners van BKS hier niét staan, dat het de kansen op het drietal van 2020/21 net verhoogt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken