Best Kept Secret 2022 - Nieuws en Geruchten

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.215
2.150
Ik vond haar eerste album wel tof. Maar op Lowlands lukte het toen totaal niet om haar show van de grond te krijgen. Gaat hier geen headliner zijn natuurlijk.
Na Carly Rae en Christine in 2019 zal BKS wel wat terughoudender zijn met een popheadliner.
Een Björk of Beach House daarentegen….
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.559
Ik vond haar eerste album wel tof. Maar op Lowlands lukte het toen totaal niet om haar show van de grond te krijgen. Gaat hier geen headliner zijn natuurlijk.
Ondertussen is die show blijkbaar ook wel een stuk grootser geworden blijkbaar. Heeft ook al enkele festivals zoals Boardmasters en APE geheadlined dit jaar. Ben zelf ook wel fan. Eerste album was erg tof, EP van die jaar ook goed. Benieuwd naar LP2.

Ik vind haar Vevo opnames van dit jaar trouwens heerlijk. Volledig in m'n straatje, geeft me een vibe die Solange me ook kan geven.

 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
Ondertussen is die show blijkbaar ook wel een stuk grootser geworden blijkbaar. Heeft ook al enkele festivals zoals Boardmasters en APE geheadlined dit jaar. Ben zelf ook wel fan. Eerste album was erg tof, EP van die jaar ook goed. Benieuwd naar LP2.

Ik vind haar Vevo opnames van dit jaar trouwens heerlijk. Volledig in m'n straatje, geeft me een vibe die Solange me ook kan geven.

Er is geen hond die haar muziek kent hier natuurlijk. Dat ze in de UK zo nu en dan wat groter staat wil nog niet zeggen dat ze hier aanslaat.

maar ik vind haar muziek ook best tof en ook niet altijd pop te noemen (bah vies woord). Dat is garantie voor een half leeg veld natuurlijk.
 

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
482
315
Is er een kans dat Bauhaus overkomt van Primavera? Jay electronica, King Krule en Sinead O'Brien zou ik ook heel blij van worden. Kan niet wachten op donderdag:)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Echt een act die "DTRH" schreeuwt in mijn ogen. Snap niet welke vorm van binding ze zou moeten hebben met BKS publiek? Maar goed vind haar muziek dan ook zwaar overrated, gewoon een soort Alicia Keys 2.0. Heeft in mijn ogen 0,0 alternatiefs. Zou me als indie liefhebber in een jaar als het komende in ieder geval genaaid voelen. Als je dan een kleinere of vrouwelijke headliner wil hebben, zet dan Beach House of voor mijn part Charli XCX neer...
In het teken van de persmail wel de te boeken artieste. Lijkt het een en ander op til na de toch wel zéér conservatieve headliners van 2020 die toch niet zo overweldigend in de smaak zijn gevallen, blijkbaar? Beach House en zeker Charli XCX zouden maar al te graag de agent hebben die zij heeft.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
Na Carly Rae en Christine in 2019 zal BKS wel wat terughoudender zijn met een popheadliner.
Een Björk of Beach House daarentegen….
Niets ten nadele van wie dan ook. Maar blij dat dat idee wel een beetje in het water is gevallen. Je kan dan beter net een segment lager zitten zoals ze met Lizzo deden. Potentie en neemt geen headline spot in beslag. Denk dat iedereen meer vrede mee heeft.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Er is geen hond die haar muziek kent hier natuurlijk. Dat ze in de UK zo nu en dan wat groter staat wil nog niet zeggen dat ze hier aanslaat.
Allemaal goed en wel, maar er zijn dus in het verleden jaren geweest dat Jamie xx en RTJ headlineden dus zo vreemd vind ik het nu ook weer niet. Christine werkte idd niet, maar wie zet nu ook hun kleinste headliner op de zondag (zelfde geldt voor Janelle Monae en DTRH).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.559
Er is geen hond die haar muziek kent hier natuurlijk. Dat ze in de UK zo nu en dan wat groter staat wil nog niet zeggen dat ze hier aanslaat.
Gelukkig hebben we festivals die geen Pinkpop heten en waar je minder 'bekende' acts kan programmeren. ;-)

Los daarvan: Teenage Fantasy en Blue Lights zijn toch echt wel hitjes. Hoop van harte dat ze doorgroeit ook.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Allemaal goed en wel, maar er zijn dus in het verleden jaren geweest dat Jamie xx en RTJ headlineden dus zo vreemd vind ik het nu ook weer niet. Christine werkte idd niet, maar wie zet nu ook hun kleinste headliner op de zondag (zelfde geldt voor Janelle Monae en DTRH).
Zijn nu wel stuk voor stuk voorbeelden van headliners die niet meteen een volle weide getrokken hebben. In een jaar waar uitverkopen een must is en de concurrentie met stacked lineups op de proppen komt, gaan ze volgens mij toch iets meer op zeker spelen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Zijn nu wel stuk voor stuk voorbeelden van headliners die niet meteen een volle weide getrokken hebben. In een jaar waar uitverkopen een must is en de concurrentie met stacked lineups op de proppen komt, gaan ze volgens mij toch iets meer op zeker spelen.
Probeert een festival andere jaren niet ook uit te verkopen? Heb een beetje de indruk dat het BKS soms met een beetje geluk moet mee zitten (lees 2016) en je andere jaren 'weer' The National of Arctic Monkeys op je bord krijgt ofzo. Los daarvan is BKS een festival met 'maar' 20k bezoekers, dat verkoopt toch allemaal nét iets gemakkelijker uit dan pakweg DTRH (40k?), Pinkpop (70k?) en bij die laatste rolden kaartjes vlotjes over de toonbank met gewoon een degelijke eerste worp namen. Niet iédereen trekt overigens naar Primavera hè. ;)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
Gelukkig hebben we festivals die geen Pinkpop heten en waar je minder 'bekende' acts kan programmeren. ;-)

Los daarvan: Teenage Fantasy en Blue Lights zijn toch echt wel hitjes. Hoop van harte dat ze doorgroeit ook.
Mwah ook BKS heeft gewoon een safe haven die ze nodig hebben helaas. Geef haar gewoon de TWO en dat zal al pittig genoeg worden met haar muziek. En dat zijn dus echt geen hits, ik denk dat 70% van het Festileaks forum deze nummers niet kent.

ik vind het prima om artiesten iets hoger te pluggen dan dat ze horen te staan.
Maar een headline spot is daar veel te gevoelig voor. En als het mislukt is het voor de artiest ook niet goed. Laat haar maar eerst wat faam opbouwen in NL, want dat heeft ze totaal niet. Daar kan een Pitchfork, APE of wat dan ook uit het buitenland weinig aan veranderen.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.559
Mwah ook BKS heeft gewoon een safe haven die ze nodig hebben helaas. Geef haar gewoon de TWO en dat zal al pittig genoeg worden met haar muziek. En dat zijn dus echt geen hits, ik denk dat 70% van het Festileaks forum deze nummers niet kent.

ik vind het prima om artiesten iets hoger te pluggen dan dat ze horen te staan.
Maar een headline spot is daar veel te gevoelig voor. En als het mislukt is het voor de artiest ook niet goed. Laat haar maar eerst wat faam opbouwen in NL, want dat heeft ze totaal niet. Daar kan een Pitchfork, APE of wat dan ook uit het buitenland weinig aan veranderen.
Allemaal faire punten hoor. Vind een afsluitspot in de TWO ook echt niet slecht voor haar hoor.

Los daarvan vind ik dat er te weinig soul en rnb (en dan doel ik ook de alternatievere die je niet op de Qmusics hoort) op onze festivals staat. Iets als NAO ook bijvoorbeeld, zwaar ondergewaardeerd.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
Probeert een festival andere jaren niet ook uit te verkopen? Heb een beetje de indruk dat het BKS soms met een beetje geluk moet mee zitten (lees 2016) en je andere jaren 'weer' The National of Arctic Monkeys op je bord krijgt ofzo. Los daarvan is BKS een festival met 'maar' 20k bezoekers, dat verkoopt toch allemaal nét iets gemakkelijker uit dan pakweg DTRH (40k?), Pinkpop (70k?) en bij die laatste rolden kaartjes vlotjes over de toonbank met gewoon een degelijke eerste worp namen. Niet iédereen trekt overigens naar Primavera hè. ;)
De stal van FF is natuurlijk ook een stuk kleiner dan die van Mojo. Daarnaast vind ik de unique selling point van BKS in dat genre liggen. De Solanges en Jorja Smiths van deze wereld staan gewoon op Lowlands of DTRH, voor mij hoeft BKS niet op dezelfde trein te springen.

en van mij mogen ze ook juist in een bredere niche gaan boeken ten kosten van de headliners. Maar dan moet je vol voor internationaal publiek gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
Allemaal faire punten hoor. Vind een afsluitspot in de TWO ook echt niet slecht voor haar hoor.

Los daarvan vind ik dat er te weinig soul en rnb (en dan doel ik ook de alternatievere die je niet op de Qmusics hoort) op onze festivals staat. Iets als NAO ook bijvoorbeeld, zwaar ondergewaardeerd.
Lowlands staam dat soort acts er altijd wel hoor. En wij hebben North Sea Jazz nog waar veel van dat type artiesten staan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.559
Lowlands staam dat soort acts er altijd wel hoor. En wij hebben North Sea Jazz nog waar veel van dat type artiesten staan.
Ja maar zie NSJ ook niet echt als een festival zoals jij en ik ze graag hebben. Nogal stijf gedoe met eigenlijk vooral helden van vroeger met af en toe eens een naam van nu ertussen toch?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.922
Ja maar zie NSJ ook niet echt als een festival zoals jij en ik ze graag hebben. Nogal stijf gedoe met eigenlijk vooral helden van vroeger met af en toe eens een naam van nu ertussen toch?
Hé, we gaan niet afgeven op NSJ. Staan genoeg vernieuwende artiesten, hoor. Kijk de line-ups van afgelopen jaren maar door (wat gewoon kan op de site van NSJ).
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.559
Hé, we gaan niet afgeven op NSJ. Staan genoeg vernieuwende artiesten, hoor. Kijk de line-ups van afgelopen jaren maar door (wat gewoon kan op de site van NSJ).
Ja, fair enough hoor.

Maar doelde ook gewoon op het feit dat dat soort namen ook meer op 'festival-festivals' mogen verschijnen. Buitendingen. Bierdingen. Grasdingen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
De Solanges en Jorja Smiths van deze wereld staan gewoon op Lowlands of DTRH, voor mij hoeft BKS niet op dezelfde trein te springen.
Die persmail lijkt nochtans te hinten dat BKS het allemaal wat breder wilt open trekken.

Ma bon, gokje hoor. Het kan even goed Cave, National en Massive Attack zijn for all I know.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
Ja maar zie NSJ ook niet echt als een festival zoals jij en ik ze graag hebben. Nogal stijf gedoe met eigenlijk vooral helden van vroeger met af en toe eens een naam van nu ertussen toch?
Dat viel mij best mee. Maar ik ben zelf ook wel van het stijf gedoe. Ik heb een hekel aan het “plezier moet je zelf maken” publiek.

Ik hou dan ook niet van gejubel over een bepaalde artiest omdat het 3 continenten verderop misschien een keer leuk heeft gewerkt. idem geld voor een Stormzy op een Glasto, ik voel het niet. Die mensen op de filmpjes kunnen nog zo los gaan wat ze willen en de recenties zullen vast sky high gaan. Het doet me niets.

Een artiest moet mij wel zien te winnen als ze op het podium staan. En als je echt goed genoeg bent, dan win je het publiek vanzelf wel.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
Die persmail lijkt nochtans te hinten dat BKS het allemaal wat breder wilt open trekken.

Ma bon, gokje hoor. Het kan even goed Cave, National en Massive Attack zijn for all I know.
Zo heeft pinkpop ook ieder jaar het beste affiche ooit. Wel een beetje met een korrel zout nemen dat soort artikelen ;).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken