Best Kept Secret 2022 - Nieuws en Geruchten

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.704
2.271
The Strokes mislopen zou een verschrikkelijke domper zijn. Met de undercard gaat het wel goedkomen denk ik zo. Er is nog veel beschikbaar wat er vorig jaar ook zou staan en er tourt ongetwijfeld genoeg goeds aankomend jaar.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.151
5.454
Kan toch haast niet. Als je ziet hoe trots de organisatie was met de boeking van deze band. Zou wel heel zuur zijn voor het festival.
Geen idee of ze al dan niet komen daar, maar het is nu niet dat The Strokes op BKS dusdanig veel dagtickets verkochten wat hun fee kon rechtvaardigen.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.213
2.150
Zou echt extreem kut zijn. Hier zit ik echt letterlijk al jaren op te wachten.
Het zou inderdaad wel balen zijn, zeker omdat ze dat weekend wel in Berlijn zouden staan.

Nog maar eens op setlist.fm gekeken en het is inderdaad niet gebruikelijk dat ze 3 avonden na elkaar spelen.
Laatste keer in 2011: Zweden - Denemarken (Roskilde) - Polen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.988
Maar dan gaan we dus als Nederland weer naast het potje pissen? Of gaan ze midden in het festival seizoen een zaalshow toen ala AFAS live?
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.704
2.271
Maar dan gaan we dus als Nederland weer naast het potje pissen? Of gaan ze midden in het festival seizoen een zaalshow toen ala AFAS live?
Ik zou er hoe dan ook bij zijn, maar mijn portemonnee heeft een sterke voorkeur voor een festivalshow gok ik zo.

Ze hebben echter nog geen zaalshows staan dus het lijkt me eerder BKS of niet dan BKS of AFAS.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.881
8.504
Ik zou er hoe dan ook bij zijn, maar mijn portemonnee heeft een sterke voorkeur voor een festivalshow gok ik zo.

Ze hebben echter nog geen zaalshows staan dus het lijkt me eerder BKS of niet dan BKS of AFAS.
Precies. Volgens mij doen ze helemaal geen zaalshows. Die zijn de afgelopen 2 jaren in ieder geval niet aangekondigd, toen ze met festivaldata strooiden. Het wordt festivals or bust vrees ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
377
124
In de USA zijn The Strokes de support act van de Red Hot Chili Peppers. Er bestaat dus ook nog een kans dat ze dat in Nederland gaan doen. Losse show van de Peppers met The Strokes erbij (Goffertpark wellicht?) . Nog 1-2 bands erbij en het verkopen als een "mini-festival". Heeft niet mijn voorkeur, maar als het niet te duur zou ik zeker gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.704
2.271
In de USA zijn The Strokes de support act van de Red Hot Chili Peppers. Er bestaat dus ook nog een kans dat ze dat in Nederland gaan doen. Losse show van de Peppers met The Strokes erbij (Goffertpark wellicht?) . Nog 1-2 bands erbij en het verkopen als een "mini-festival". Heeft niet mijn voorkeur, maar als het niet te duur zou ik zeker gaan.
Ik zou ook gaan maar het klinkt wel als een nachtmerrie. The Strokes als support act...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.881
8.504
Ik zou ook gaan maar het klinkt wel als een nachtmerrie. The Strokes als support act...
Ik neem aan dat het bij ons wel een soort co-headline ding wordt. Ik zou sowieso de RHCP skippen in dat geval, maar dan wordt het misschien een dure grap. Vreemde combo in ieder geval. Strokes plus Interpol ofzo had ik nog gesnapt, maar wat hebben die in godsnaam met de RHCP te maken.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Ik neem aan dat het bij ons wel een soort co-headline ding wordt. Ik zou sowieso de RHCP skippen in dat geval, maar dan wordt het misschien een dure grap. Vreemde combo in ieder geval. Strokes plus Interpol ofzo had ik nog gesnapt, maar wat hebben die in godsnaam met de RHCP te maken.
Denk dat je het andersom moet zien. Het is RHCP + The Strokes. Met The Strokes erbij verkoopt RHCP misschien weer 10.000 tickets meer.
Hoop dat ze "gewoon" los BKS doen maar een evenement van RHCP met daarvoor The Strokes is echt een toffe combo.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.704
2.271
Denk dat je het andersom moet zien. Het is RHCP + The Strokes. Met The Strokes erbij verkoopt RHCP misschien weer 10.000 tickets meer.
Hoop dat ze "gewoon" los BKS doen maar een evenement van RHCP met daarvoor The Strokes is echt een toffe combo.
Aan de ene kant leuk om ook RHCP te zien, aan de andere kant betaal je daarmee makkelijk €40 meer dan voor een Strokes show. Daarnaast zal 80-90% van de aanwezigen voor RHCP gekomen zijn en een deel daarvan The Strokes niet eens kennen. Ook zal de set waarschijnlijk korter zijn dan bij een gewone Strokes show
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Aan de ene kant leuk om ook RHCP te zien, aan de andere kant betaal je daarmee makkelijk €40 meer dan voor een Strokes show. Daarnaast zal 80-90% van de aanwezigen voor RHCP gekomen zijn en een deel daarvan The Strokes niet eens kennen. Ook zal de set waarschijnlijk korter zijn dan bij een gewone Strokes show
Daarom, The Strokes op BKS zou ideaal zijn en hoop ik echt voor BKS-gangers, maar wordt wel 3 dagen achter elkaar spelen voor ze.
Ik denk dat het qua speeltijd wel meevalt, RHCP en The Strokes zijn beide acts die bijna nooit langer dan anderhalf uur spelen i.t.t. andere headliners die zo'n evenement doen met voorprogramma (een Guns N' Roses bijvoorbeeld). En ja, na meer dan 15 jaar, heb je liever een misschien iets kortere Strokes show dan nog steeds géén show denk ik dan maar.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.881
8.504
Na 15 (voor NL) en 19 (voor BE) jaar wachten om dit nummer op een Benelux festival te mogen aanschouwen, het zou er in 2022 toch godverdomme eindelijk eens van moeten komen.

 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.151
5.454
Strokes lijken me nu niet echt de band die het laten liggen als ze 3 dagen op rij moeten spelen.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.213
2.150
2011 was ineens ook de laatste keer dat ze een volwaardige Europese albumtour deden. De passages daarop waren eerder sporadische shows bij de hoogste bieders.
Wat ook hoopvol is: dat Tempelhof Sounds is georganiseerd door FKP Scorpio, die ook weer gelinkt zijn aan Friendly Fire.
Wie weet hebben ze een of andere package deal kunnen maken met the Strokes.

Het betekent ook dat er best wel wat gedeelde namen kunnen zijn tussen Tempelhof en BKS (bijv. Fontaines DC of Courtney Barnett), al zal BKS voor de undercard meer namen met Maifeld Derby delen.

Gaat dus om deze line ups:
Tempelhof:
Muse | The Strokes
alt-J | London Grammar | Interpol | IDLES | Royal Blood | Two Door Cinema Club | Mac DeMarco | Parcels | courtney barnett | Sophie Hunger | Freya Ridings | Wolf Alice | Big Thief | Fontaines D.C. | Anna Calvi | Kat Frankie | Holly Humberstone | Griff | The Gardener & The Tree | Hinds | Baby Queen | Black Honey | Just Mustard | Pillow Queens | The Pale White

Maifeld:
King Gizzard & The Lizard Wizard (AUS) | Kings of Convenience (NO) | Caribou (CAN) | Mac DeMarco (CAN)| Sampa The Great (ZMB) | DIIV (USA) | black midi (UK) | Connan Mockasin (NZ) | Tirzah (UK) | OM (USA) | Rolling Blackouts Coastal Fever (AUS)| Jonathan Bree (NZ) | Faye Webster (USA) | Spellling (USA) | Show Me The Body (USA) | Büşra Kayıkçı (TUR) | Petrol Girls (AT) | Deradoorian (USA) | Sweeping Promises (USA) | Automatic (USA)
 

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
252
62
Off topic. Op 29, 30 en 31 gaat er een nieuw event plaatsvinden op het festivalterrein. Een muziekfestival??. Wie weet hier meer van.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken