Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

JeroenJ

Campingartiest
22 okt 2015
97
0
James wrote:
Christine and the Queens?
Dat is écht geen headliner materiaal voor Best Kept Secret, in de verste verte niet.

Jawel man, dat is echt zo’n jong meisje doorgegroeid naar echte powervrouw, inner strength, haar afgeknipt en onder het pseudoniem “Chris” door het leven gaat.

Dus m.a.w., daar geilt de media tegenwoordig op.
Misschien net geen headliner, maar wel zeker een hoge spot. Hoewel headliner mij niks zal verbazen
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Ben Howard zou ik persoonlijk wel toejuichen, maar als hij komt lijkt hij me headliner (was ie in 2015 op Lowlands ook al). Ik denk niet dat Best Kept zowel Bon Iver als Ben Howard als headliners neer zou zetten. Ben als sub voor Bon Iver zou helemaal prachtig zijn, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren.

Christine and the Queens tjah, hoeft van mij inderdaad niet, en zéker niet als headliner. Dan zijn er genoeg andere mooie namen die ik honderd keer zo graag zie.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Ben Howard zou ik persoonlijk wel toejuichen, maar als hij komt lijkt hij me headliner (was ie in 2015 op Lowlands ook al). Ik denk niet dat Best Kept zowel Bon Iver als Ben Howard als headliners neer zou zetten. Ben als sub voor Bon Iver zou helemaal prachtig zijn, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren.

Christine and the Queens tjah, hoeft van mij inderdaad niet, en zéker niet als headliner. Dan zijn er genoeg andere mooie namen die ik honderd keer zo graag zie.

Ben zou absoluut headliner zijn, maar daar is niks mis mee toch?
Waarom zouden hij én Bon Iver niet kunnen?
 

JeroenJ

Campingartiest
22 okt 2015
97
0
Sjoerd wrote:
Ben Howard zou ik persoonlijk wel toejuichen, maar als hij komt lijkt hij me headliner (was ie in 2015 op Lowlands ook al). Ik denk niet dat Best Kept zowel Bon Iver als Ben Howard als headliners neer zou zetten. Ben als sub voor Bon Iver zou helemaal prachtig zijn, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren.

Christine and the Queens tjah, hoeft van mij inderdaad niet, en zéker niet als headliner. Dan zijn er genoeg andere mooie namen die ik honderd keer zo graag zie.

Ben zou absoluut headliner zijn, maar daar is niks mis mee toch?
Waarom zouden hij én Bon Iver niet kunnen?

Misschien wat "te" rustige muziek om beide te laten headlinen? Misschien hebben ze liever een nieuwere act + een knaller als headliner?
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:

Sjoerd wrote:
Ben Howard zou ik persoonlijk wel toejuichen, maar als hij komt lijkt hij me headliner (was ie in 2015 op Lowlands ook al). Ik denk niet dat Best Kept zowel Bon Iver als Ben Howard als headliners neer zou zetten. Ben als sub voor Bon Iver zou helemaal prachtig zijn, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren.

Christine and the Queens tjah, hoeft van mij inderdaad niet, en zéker niet als headliner. Dan zijn er genoeg andere mooie namen die ik honderd keer zo graag zie.


Ben zou absoluut headliner zijn, maar daar is niks mis mee toch?
Waarom zouden hij én Bon Iver niet kunnen?

Misschien wat “te” rustige muziek om beide te laten headlinen? Misschien hebben ze liever een nieuwere act + een knaller als headliner?

Mmm, ja, zit wat in.
Maar Bon Iver is headliner op vrijdag, als Ben op de zaterdag zou staan kan je er alsnog knallend uit op zondag (met bv. The Strokes).
Zet King Gizzard tegenover Ben Howard en de liefhebber van de hardere muziek haalt ook zijn hart op.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Ben zou absoluut headliner zijn, maar daar is niks mis mee toch?
Waarom zouden hij én Bon Iver niet kunnen?
Omdat de muziekstijl van beiden in dezelfde hoek zit en met allebei als headliner zou BKS overkomen als een nogal eenzijdig festival.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:
Ben zou absoluut headliner zijn, maar daar is niks mis mee toch?
Waarom zouden hij én Bon Iver niet kunnen?

Omdat de muziekstijl van beiden in dezelfde hoek zit en met allebei als headliner zou BKS overkomen als een nogal eenzijdig festival.

Brengers van mooie, intieme & soms ietwat duistere Indie.
Zijn toch ergere dingen om als festival mee geassocieerd te worden ;)
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Brengers van mooie, intieme & soms ietwat duistere Indie.
Zijn toch ergere dingen om als festival mee geassocieerd te worden
1f609.svg
Mooie is subjectief; van mij mag Ben Howard preventief afgezonken worden, Bon Iver heeft dan nog wat krediet omdat hij aan het fenomenale nummer Monster van Kanye West heeft meegewerkt.

Als je hele festival in deze hoek zit kun je gerust meerdere headliners neerzetten uit die categorie, maar ga je de 25.000 bezoekers niet halen, je zult in je headliners ofwel wat variatie moeten laten zien, ofwel met 'big guns' moeten komen.
 

JeroenJ

Campingartiest
22 okt 2015
97
0
James wrote:
Brengers van mooie, intieme & soms ietwat duistere Indie.
Zijn toch ergere dingen om als festival mee geassocieerd te worden
1f609.svg


Mooie is subjectief; van mij mag Ben Howard preventief afgezonken worden, Bon Iver heeft dan nog wat krediet omdat hij aan het fenomenale nummer Monster van Kanye West heeft meegewerkt.

Als je hele festival in deze hoek zit kun je gerust meerdere headliners neerzetten uit die categorie, maar ga je de 25.000 bezoekers niet halen, je zult in je headliners ofwel wat variatie moeten laten zien, ofwel met ‘big guns’ moeten komen.

Ben Howard prima, alleen Bon Iver (of de zanger ) heeft wel betere dingen gedaan dan alleen met tracks van Kanye meewerken.
 

jacobz

Randprogramma
30 nov 2014
123
68
De kans dat ze nu met the Strokes komen lijkt me niet heel groot, als ze deze week de headliners bekend willen maken. Lijkt me sterk dat ze die primeur mogen hebben toch? Hoop het wel..
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
Ben Howard afzinken....tut tut tut zèg. Bietje respect hier in dit vredelievende item.

Zelluf zou ik helemaal uit mijn panty gaan als James Blake ook even on stage komt om 'Forest Fire' met Justin te doen...dromen mag toch?

Zelf zie ik behalve Blake ook SOHN graag op herhaling en bijvoorbeeld een Tora. En Catfish and the Bottlemen bijv.

Sam Fender mag ook komen, zijn EP is dikke prima en zeer goed ontvangen. Gast kan ook echt wat!
 

raginfullon

Playlistbediener
6 feb 2018
38
0
Bon iver is top boeking!
de andere 2 headliners weet ik zo niet meteen wat te vragen of te verwachten,
voor de undercard hoop ik op apparat, protomartyr, foals, steven malkmus and the jicks, parcels, pinegrove, loney dear, damien jurado
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Al bijna 8000 early birds verkocht

Dit vind ik echt een heel net aantal. Zelf wachten wij gewoon mooi af waar de overige festivals mee gaan komen. Mooi om te zien dat het groepje vaste bezoekers van BKS ook steady blijft groeien.

Prachtige naam Bon Iver maar ook de meest voorspelbare. Ben benieuwd welke dynamiek we dit jaar gaan krijgen en of we nog een maatje groter krijgen zoals een The Cure. Een naam als Foals / Vampire Weekend lijkt me toch wat aan de kleine kant als je 25.000 man wilt bedienen.

Ben Howard zou zeker een mooie zijn maar staat inderdaad wel heel dicht bij Bon Iver. Misschien nog een britpop act? Ik zie The Libertines graag ergens headlinen in Nederland.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.664
1.188
Misschien nog een britpop act? Ik zie The Libertines graag ergens headlinen in Nederland.

Deden ze al op editie 3 hoor.

Maar als ik mij niet vergist hebben die een tijdje terug gezegd hun laatste show te spelen voor een lange tijd. (kan zijn dat die show nog moet gebeuren. Dus ik zie die de komende jaren niet direct meer spelen. Waarschijnlijk eerst weer wat Babyshambles uitbrengen/touren.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Deden ze al op editie 3 hoor.

Oh shit, die editie alweer een beetje vergeten... hahah.

Dat wist ik niet. Eindelijk eens één van de twee met een ander project meepakken dan maar.
Foals is trouwens ook wel een Britse publiekstrekker.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.321
1.331
Bon iver rustige muziek noemen is echt gebrek aan kennis van deze artiest. Echt totaal niet in één adem te noemen met Ben Howard.

Ik heb het over live performance.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Bon iver rustige muziek noemen is echt gebrek aan kennis van deze artiest. Echt totaal niet in één adem te noemen met Ben Howard.

Ik heb het over live performance.
Ben het niet helemaal met je eens. Ik ben het met je eens dat de live performance van Bon Iver inderdaad wat 'heftiger' uit de hoek kan komen (zoals hier overigens al eerder werd gezegd). Maar het is ook niet zo dat dit een heel concert lang zo volgehouden wordt. Ben Howard heeft, in iets mindere mate misschien, ook wat uitbundigere nummers ertussen zitten (End Of The Affair bijvoorbeeld).

Ik vind wel dat als ze beide zouden komen het te overeenkomstig is, ik zou het toejuichen, daar niet van, maar ik denk niet dat Best Kept het zou doen. Daarbij nog een dingetje, volgens mij is het ook zo dat beide artiesten het optreden zelf helemaal niet zo leuk vinden.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.019
3.704
Waar slaat dat laatste op? Als iemand altijd met plezier op het podium staat is het Justin Vernon. En Ben Howard zal het ook niet met tegenzin doen. Joh, als er weinig interactie is, wil dat noet zeggen dat ze er weinig zin in hebben. Anders laten we Dave Grohl lekker komen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.963
8.611
Valt Bon Iver live niet een beetje te vergelijken met Sigur Ros, qua sfeer en beleving? Veel ingetogen stukken maar ook enkele noisy uitbarstingen. En een sferische lichtshow die dat ondersteunt.
 

JeroenJ

Campingartiest
22 okt 2015
97
0
mdekens wrote:
Bon iver rustige muziek noemen is echt gebrek aan kennis van deze artiest. Echt totaal niet in één adem te noemen met Ben Howard.

Ik heb het over live performance.

Ik vind wel dat als ze beide zouden komen het te overeenkomstig is, ik zou het toejuichen, daar niet van, maar ik denk niet dat Best Kept het zou doen. Daarbij nog een dingetje, volgens mij is het ook zo dat beide artiesten het optreden zelf helemaal niet zo leuk vinden.

Intensiteit en compleet opgaan in wat je doet kan voor sommige lijken op "totaal niet naar je zin hebben". Vooral als je muziek melancholisch gelaagd is (zoals de 2 voorbeelden hier).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken