Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.350
1.807
Raskolnikov wrote:
Prachtige eerste naam. Verdient de headlinespot ook zonder meer.

Jij hebt je keuze voor Down The Rabbit Hole & Lowlands nu al gemaakt?
1f609.svg

Ja..... Al twijfel ik wel vaak bij de fraaie namen van BKS. Maar twee festivals per jaar, plus nog twee handenvol concerten per jaar, dat is wel een beetje mijn max.... Moet het thuis ook zien te verkopen dit allemaal ;-)

Gelukkig heb ik Bon Iver vorig jaar nog gezien.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:

Dillinger wrote:

James wrote:

Kooijtje wrote:
Al bijna 8000 early birds verkocht


Lijkt me sterk..


Het staat in hun mail dus dat zal echt wel kloppen. De quote ‘sneller meer nieuws dan je denkt’ betekende vorig jaar dat er een batch namen bekend zouden worden gemaakt diezelfde avond op de radio bij 3voor12. Dat ging toen niet door want de namen lekte eerder uit die dag maar wellicht gaan ze nu voor de herkansing?

Bon Iver: fijn. En in tegenstelling tot veel genoemde namen eens geen afgelikte boterham.


Onmogelijk voor het publiek om te controleren en door te beweren dat je reeds ruim 40% van je weekendtickets incl. camping verkocht hebt creëer je de nodige druk bij twijfelaars dat ze snel moeten handelen, kortom; ik denk dat die cijfers aangedikt zijn.

Desniettemin; heerlijke naam die ik vanaf de voorste rij ga bekijken, mooi ook dat ze op de openingsdag staan!

Vind ik een nogal paranoïde stelling. Sterker, ik denk dat Bon Iver er helemaal niet staat. Dit zeggen ze alleen maar zodat mensen kaarten gaan kopen.

Hahaha, laten we niet overdrijven, maar is gewoon slim marketingstechnisch om die cijfers iets te verhogen en geen hond zal er achter komen. Ik ben gewoon sceptisch over het feit dat ze 1/3de van hun totale ticketverkoop gedaan hebben zonder nog maar één naam bekend gemaakt te hebben, maar misschien ben ik pessimistisch.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Pinkpop probeet dus terug te slaan op het Best Kept nieuws. Zou mooi zijn moest nu Best Kept binnen een uur met nog iets komen... Zou ook de "sneller dan je verwacht" kunnen betekenen.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Pinkpop probeet dus terug te slaan op het Best Kept nieuws. Zou mooi zijn moest nu Best Kept binnen een uur met nog iets komen… Zou ook de “sneller dan je verwacht” kunnen betekenen.

Bon Iver > Mumford & Sons, George Ezra & Tenacious D samen
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
neracroft wrote:
Pinkpop probeet dus terug te slaan op het Best Kept nieuws. Zou mooi zijn moest nu Best Kept binnen een uur met nog iets komen… Zou ook de “sneller dan je verwacht” kunnen betekenen.

Bon Iver > Mumford & Sons, George Ezra & Tenacious D samen

Daarom zeg ik ook "probeert". Al denk ik wel dat bij het grote publiek/de gemiddelde radio-luisteraars die 3 namen indrukwekkender vinden dan Bon Iver!
Hoop gewoon snel op meer, want verwachtte eigenlijk meteen een pakketje van Best kept!
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:

neracroft wrote:
Pinkpop probeet dus terug te slaan op het Best Kept nieuws. Zou mooi zijn moest nu Best Kept binnen een uur met nog iets komen… Zou ook de “sneller dan je verwacht” kunnen betekenen.


Bon Iver > Mumford & Sons, George Ezra & Tenacious D samen

Daarom zeg ik ook “probeert”. Al denk ik wel dat bij het grote publiek/de gemiddelde radio-luisteraars die 3 namen indrukwekkender vinden dan Bon Iver!
Hoop gewoon snel op meer, want verwachtte eigenlijk meteen een pakketje van Best kept!

Ja, ik hoop ook dat het gemiddelde publiek de Pinkpop namen indrukwekkender vindt...
Laatste waar ik behoefte aan heb is Pinkpop publiek op Best Kept Secret ;O.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Op NOS Alive nu: The Cure - Bon Iver/Smashing Pumpkins (op één dag).

Zoiets als deze drie namen zouden zomaar de BKS headline posities kunnen gaan invullen.
 

JeroenJ

Campingartiest
22 okt 2015
97
0
Joslittel wrote:

James wrote:

Dillinger wrote:

James wrote:

Kooijtje wrote:
Al bijna 8000 early birds verkocht


Lijkt me sterk..


Het staat in hun mail dus dat zal echt wel kloppen. De quote ‘sneller meer nieuws dan je denkt’ betekende vorig jaar dat er een batch namen bekend zouden worden gemaakt diezelfde avond op de radio bij 3voor12. Dat ging toen niet door want de namen lekte eerder uit die dag maar wellicht gaan ze nu voor de herkansing?

Bon Iver: fijn. En in tegenstelling tot veel genoemde namen eens geen afgelikte boterham.


Onmogelijk voor het publiek om te controleren en door te beweren dat je reeds ruim 40% van je weekendtickets incl. camping verkocht hebt creëer je de nodige druk bij twijfelaars dat ze snel moeten handelen, kortom; ik denk dat die cijfers aangedikt zijn.

Desniettemin; heerlijke naam die ik vanaf de voorste rij ga bekijken, mooi ook dat ze op de openingsdag staan!


Vind ik een nogal paranoïde stelling. Sterker, ik denk dat Bon Iver er helemaal niet staat. Dit zeggen ze alleen maar zodat mensen kaarten gaan kopen.

Hahaha, laten we niet overdrijven, maar is gewoon slim marketingstechnisch om die cijfers iets te verhogen en geen hond zal er achter komen. Ik ben gewoon sceptisch over het feit dat ze 1/3de van hun totale ticketverkoop gedaan hebben zonder nog maar één naam bekend gemaakt te hebben, maar misschien ben ik pessimistisch.

Kan goed, alleen de verkoop voor 2019 is volgens mij 3 dagen na de 2018 editie van start gegaan. Dus zou goed kunnen.
 

JeroenJ

Campingartiest
22 okt 2015
97
0
Bon Iver, dat zat eraan te komen. Ben niet bekend met de muziek om eerlijk te zijn.

Erg benieuwd wat er binnenkort dan nog komt.

Wat ik hier zie aan jouw smaak, ga het 1e album (For Emma Forever, Ago) helemaal luisteren. Melancholie den top, verhaal erachter is ook prachtig.
2e album heeft een soortgelijke lading, alleen meer arrangement en aankleding.

3e album is hetzelfde trucje, alleen dan zwaar elektronisch + zwaar duidelijk autotune. Wat ze al deden vanaf het 1e album, alleen dat is hier wel extreem duidelijk aanwezig. Ene deel fans vind het ruk, andere deel fantastisch.
 

JeroenJ

Campingartiest
22 okt 2015
97
0
Op NOS Alive nu: The Cure – Bon Iver/Smashing Pumpkins (op één dag).

Zoiets als deze drie namen zouden zomaar de BKS headline posities kunnen gaan invullen.

Volgens mij is The Cure nu verleden tijd.

En laat alsjeblieft Smashing Pumkins ver weg. Dat is echt al dik 12 jaar niet meer boeiend.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
600
577
neracroft wrote:

James wrote:

neracroft wrote:
Pinkpop probeet dus terug te slaan op het Best Kept nieuws. Zou mooi zijn moest nu Best Kept binnen een uur met nog iets komen… Zou ook de “sneller dan je verwacht” kunnen betekenen.


Bon Iver > Mumford & Sons, George Ezra & Tenacious D samen


Daarom zeg ik ook “probeert”. Al denk ik wel dat bij het grote publiek/de gemiddelde radio-luisteraars die 3 namen indrukwekkender vinden dan Bon Iver!
Hoop gewoon snel op meer, want verwachtte eigenlijk meteen een pakketje van Best kept!

Ja, ik hoop ook dat het gemiddelde publiek de Pinkpop namen indrukwekkender vindt…
Laatste waar ik behoefte aan heb is Pinkpop publiek op Best Kept Secret ;O.

Als echte Pinkpop-ganger heb ik vorig jaar de 'overstap' naar DTRH gemaakt (en dat is me goed bevallen!) en BKS staat ook nog op m'n lijstje, als 'oudere jongere' hoop ik toch wel welkom te zijn ?

 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:

neracroft wrote:

James wrote:

neracroft wrote:
Pinkpop probeet dus terug te slaan op het Best Kept nieuws. Zou mooi zijn moest nu Best Kept binnen een uur met nog iets komen… Zou ook de “sneller dan je verwacht” kunnen betekenen.


Bon Iver > Mumford & Sons, George Ezra & Tenacious D samen


Daarom zeg ik ook “probeert”. Al denk ik wel dat bij het grote publiek/de gemiddelde radio-luisteraars die 3 namen indrukwekkender vinden dan Bon Iver!
Hoop gewoon snel op meer, want verwachtte eigenlijk meteen een pakketje van Best kept!


Ja, ik hoop ook dat het gemiddelde publiek de Pinkpop namen indrukwekkender vindt…
Laatste waar ik behoefte aan heb is Pinkpop publiek op Best Kept Secret ;O.

Als echte Pinkpop-ganger heb ik vorig jaar de ‘overstap’ naar DTRH gemaakt (en dat is me goed bevallen!) en BKS staat ook nog op m’n lijstje, als ‘oudere jongere’ hoop ik toch wel welkom te zijn ?

Het gaat bij BKS zeker niet om leeftijd!
Alles loopt door elkaar, alleen het pratende/familie met kleine kinderen publiek past gewoon beter op Pinkpop dan op Best Kept Secret, zou de sfeer imo niet ten goede komen.
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
Als echte Pinkpop-ganger heb ik vorig jaar de ‘overstap’ naar DTRH gemaakt (en dat is me goed bevallen!) en BKS staat ook nog op m’n lijstje, als ‘oudere jongere’ hoop ik toch wel welkom te zijn ?

Dan ga je je helemaal op je gemak voelen op BKS! Serieus liefhebbers publiek van pak em beet 18 tot 80. Wij zijn ook niet echt superpiep (49) en voelen ons al jaren thuis op BKS. En 20 jaar geleden al afgeknapt op Pinkpop en andere mainstream mega festivals. BKS is uniek, zeker qua sfeer en bezoekers.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
James wrote:
Op NOS Alive nu: The Cure – Bon Iver/Smashing Pumpkins (op één dag).
Zoiets als deze drie namen zouden zomaar de BKS headline posities kunnen gaan invullen.

Volgens mij is The Cure nu verleden tijd.
En laat alsjeblieft Smashing Pumkins ver weg. Dat is echt al dik 12 jaar niet meer boeiend.
Bon Iver. Topboeking, Wat een weelde.
Als ze dan ook nog Smashing Pumpkins laten komen, waarvan de nieuwe CD juist wel heel erg sterk is, dan ben ik weer ovetuigd dat ik komend jaar weer op het goede festival rondloop. Daarbij zijn Smashing PUmpkins in die 12 jaar opgeheven geweest, dus logisch dat er niet heel veel relevants uit is gekomen in die tijd. vreemd genoeg heb ik wel altijd Billy's tweets in de gaten gehouden, daar werd vaker geteast dat een comeback tour in de pipeline zat. dat ze dan uitgerekend naar BKs gaan komen zou de cirkel rond maken.

George Ezra naar Pinkpop...poor guy, mag ie om 3 uur smiddags proberen het oude rockpubliek op gang te trekken. Daarbij: voor de 3e keer BKS zou een beetje overkill zijn denk ik. Gelukkig heb ik nu ook officieel de bevestiging dat M&S niet naar BKS gaat maar naar PP. Ook succes voor M&S daar om wat feest te creeren in de massa.

Hoe zit het eigenlijk met de belgische studenten scholieren ? Volgens mij zijn ze niet vrij: Is dat niet een beetje killing voor de kaartverkoop ?
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
JeroenJ wrote:

James wrote:
Op NOS Alive nu: The Cure – Bon Iver/Smashing Pumpkins (op één dag).
Zoiets als deze drie namen zouden zomaar de BKS headline posities kunnen gaan invullen.


Volgens mij is The Cure nu verleden tijd.
En laat alsjeblieft Smashing Pumkins ver weg. Dat is echt al dik 12 jaar niet meer boeiend.

Bon Iver. Topboeking, Wat een weelde.
Als ze dan ook nog Smashing Pumpkins laten komen, waarvan de nieuwe CD juist wel heel erg sterk is, dan ben ik weer ovetuigd dat ik komend jaar weer op het goede festival rondloop. Daarbij zijn Smashing PUmpkins in die 12 jaar opgeheen geweest, dus logisch dat er niet heel veel relevants uit is gekomen in die tijd.

George Ezra naar Pinkpop…poor guy, mag ie om 3 uur smiddags proberen het oude rockpubliek op gang te trekken. Daarbij: voor de 3e keer BKS zou een beetje overkill zijn denk ik. Gelukkig heb ik nu ook officieel de bevestiging dat M&S niet naar BKS gaat maar naar PP. Ook succes voor M&S daar om wat feest te creeren in de massa.

Hoe zit het eigenlijk met de belgische studenten scholieren ? Volgens mij zijn ze niet vrij: Is dat niet een beetje killing voor de kaartverkoop ?

Lopen die in grote getalen rond dan?
Vorig jaar niet veel gezien...
Nederlandse studenten komen in ieder geval wel elk jaar in grote getalen (als ik zo om me heen kijk).
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Op NOS Alive nu: The Cure – Bon Iver/Smashing Pumpkins (op één dag).

Zoiets als deze drie namen zouden zomaar de BKS headline posities kunnen gaan invullen.

Ik denk van niet. The Cure en Smashing Pumkins, en overigens ook The Strokes, zijn acts die teren op oude successen. Een festival als BKS dat zijn vinger aan de pols van de popmuziek houdt zal denk ik niet voor twee van die headliners kiezen.
 

JeroenJ

Campingartiest
22 okt 2015
97
0
JeroenJ wrote:

James wrote:
Op NOS Alive nu: The Cure – Bon Iver/Smashing Pumpkins (op één dag).
Zoiets als deze drie namen zouden zomaar de BKS headline posities kunnen gaan invullen.


Volgens mij is The Cure nu verleden tijd.
En laat alsjeblieft Smashing Pumkins ver weg. Dat is echt al dik 12 jaar niet meer boeiend.

Bon Iver. Topboeking, Wat een weelde.
Als ze dan ook nog Smashing Pumpkins laten komen, waarvan de nieuwe CD juist wel heel erg sterk is, dan ben ik weer ovetuigd dat ik komend jaar weer op het goede festival rondloop. Daarbij zijn Smashing PUmpkins in die 12 jaar opgeheven geweest, dus logisch dat er niet heel veel relevants uit is gekomen in die tijd. vreemd genoeg heb ik wel altijd Billy’s tweets in de gaten gehouden, daar werd vaker geteast dat een comeback tour in de pipeline zat. dat ze dan uitgerekend naar BKs gaan komen zou de cirkel rond maken.

Volgens mij heeft die band gewoon getourd en albums uitgebracht de afgelopen jaren en er is helemaal geen sprake van een comeback.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken