Best Kept Secret 2018

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
Het meeste klinkt wel goed, na wat Spotify af te gaan.

Karen Elson is blijkbaar de vrouw van Jack White geweest waar ze 2 kinderen mee heeft.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Wat gemengde gevoelens. Van het rijtje namen van wat ik verwacht onder de headliners ( Warpaint, Wolf Alice, the Kills ) vind ik alleen de eerste interessant. Maar goed, ook bij Primavera valt dat me tegen. Ook daar geen MBV bijvoorbeeld. Verder zit er gewoon veel moois tussen die kleine namen. En ik ga nou eenmaal liever voor het eerst bij bijvoorbeeld een Moaning of een Palm kijken dan voor de tigste keer bij Interpol of Shellac, om maar wat te noemen. Teleurgesteld zijn in het ontbreken van TWOD, terwijl het duidelijk was dat AM al zou komen is wat naïef. TWOD is immers ook headliner.

Ach, er komen nog heel wat namen bij. Komt vast goed.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.830
828
TWOD is niet per definitie een headliner maar ook vrij vaak sub dus zou echt wel hebben gekund maar denk dat het budget niet toereikend is na AM.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.711
Het meeste klinkt wel goed, na wat Spotify af te gaan.

Karen Elson is blijkbaar de vrouw van Jack White geweest waar ze 2 kinderen mee heeft.

Vorig jaar nog gezien op RW. Was niet slecht.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
TWOD is niet per definitie een headliner maar ook vrij vaak sub dus zou echt wel hebben gekund maar denk dat het budget niet toereikend is na AM.

Nee, precies! Op grotere festivals kan WOD natuurlijk wel 'subben' maar voor de schaal van BKS zou dat niet realistisch zijn qua budget. Ik vind dat het festival met deze headliners een groot compliment verdiend. En publiekstrekkers, en artistiek volledig in orde. Dat is wel eens minder geweest toch?
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.830
828
Nee, precies! Op grotere festivals kan WOD natuurlijk wel ‘subben’ maar voor de schaal van BKS zou dat niet realistisch zijn qua budget. Ik vind dat het festival met deze headliners een groot compliment verdiend. En publiekstrekkers, en artistiek volledig in orde. Dat is wel eens minder geweest toch?

Hier ben ik het helemaal mee eens!
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
Ik ben niet per sé teleurgesteld dat ze TWOD niet hebben. Maar ik bedoelde voornamelijk dat ze (naar mijn smaak) een hoop van de beste namen dat ik kan bedenken voor Best Kept Secret hebben gemist (of ze komen nog, maar het er nu toch wel wat van verwacht).

Ik denk dan aan The War On Drugs, Interpol, Phoenix, Grizzly Bear, Eels, Car Seat Headrest, Slowdive, Beck, Courtney Barnett, Fleet Foxes,...
+ dan nog al de namen die DTRH heeft weggesnoept.

Over de headliners kan ik niet klagen wil er 2/3 graag zien.

Wat deze worp betreft ben ik heel blij met Arctic Monkeys, The Districts en Moaning. Gemiddeld zijn dat per worp toch een pak meer. Bands als The Kills, Wolf Alice, Angus & Julia Stone, Warpaint, All Them Witches, vind ik wel tof maar verre van must see's.Ik heb al wat beluisterd en het meeste is ook wel men ding, dus daar komen de komende weken nog wel wat bij. Maar op het eerste zicht is dit toch niet zo'n spectaculaire worp vind ik.

Dit allen ter zijde. Nu hebben we nog maar +/- de helft van de line up toch?
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.830
828
Ben het helemaal met Neracroft eens. En je zat helemaal goed met je voorspelling trouwens. Knap!
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Gelukkig staat Broederliefde (nog) niet in het lijstje: het lijstje wat geleakt is bevat genoeg ECHTE artiesten......ik ben tevreden. Zeker nu bekend is dat AM gewoon ECHT komt. Mijn gedroomde headliner.

OMG Cocaine Piss wordt ook nog in die leak meegenomen .....ik hoop dat de Luikse lead zangeres wat duidelijker zingt en grunt deze keer...... :)
Van Woolstock 2017 naar BKS2018 in een half jaar, dan heb je het best goed gedaan als bandje denk ik.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
OMG Cocaine Piss wordt ook nog in die leak meegenomen …..ik hoop dat de Luikse lead zangeres wat duidelijker zingt en grunt deze keer……
1f642.svg

Van Woolstock 2017 naar BKS2018 in een half jaar, dan heb je het best goed gedaan als bandje denk ik.

Meest afschuwelijke band in jaren vind ik persoonlijk. De muziek oké, maar die stem is gewoon om weg van te lopen (wat ik ook al verschillende keren heb moeten doen als ze support waren ergens).

Hun attitude en DIY aanpak en dergelijke kan ik alleen maar toejuichen!
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Ik meen dat ik ook nog gemompeld heb dat de muziek wel OK was toen ik ze zag......maar over het algemeen denk ik dat ik het met je eens mee kan zijn :)
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.830
828
Broederliefde misschien nog bij een volgende worp? Of verwachten jullie dat die alleen als headliner komen? :wink:
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.093
Ik heb ze afgelopen jaar op Breda Barst gezien. En daar was het maar een hele korte show, maar was best vermakelijk.

Edit: dit ging over Cocaine Piss
 

El Plopsma

Randprogramma
20 mrt 2017
124
178
Met Arctic Monkeys, The National, LCD Soundsystem, Warpaint, Unknown Mortal Orchestra, John Maus, Four Tet, Future Islands, Angus & Julia Stone, Deerhunter, Rodriguez, Wolf Alice, Preoccupations, Father John Misty, SPOON en Superorganism zit ik al op 16 optredens waar ik bij zou willen zijn. Een flink aantal sowieso, een paar niet perse. Voor nu: zeker tevreden. Ook omdat er best wat onbekend werk tussenzit waar ik nog naar luisteren moet.

Edit: zo klinken The Districts en SYML al meer dan de moeite waard.

We zitten straks op 53 namen. Er waren vorig jaar 79 optredens. Nog +/- 25 te gaan dus.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
Met Arctic Monkeys, The National, LCD Soundsystem, Warpaint, Unknown Mortal Orchestra, John Maus, Four Tet, Future Islands, Angus & Julia Stone, Deerhunter, Rodriguez, Wolf Alice, Preoccupations, Father John Misty, SPOON en Superorganism zit ik al op 16 optredens waar ik bij zou willen zijn. Een flink aantal sowieso, een paar niet perse. Voor nu: zeker tevreden. Ook omdat er best wat onbekend werk tussenzit waar ik nog naar luisteren moet.

Edit: zo klinken The Districts en SYML al meer dan de moeite waard.

We zitten straks op 53 namen. Er waren vorig jaar 79 optredens. Nog +/- 25 te gaan dus.

Ze zeiden zelf vandaag meet dan 100 acts in totaal...
 

El Plopsma

Randprogramma
20 mrt 2017
124
178
Bron? Wellicht dat ze de DJ's en verrassingsacts daarin meenemen. Want de laatste jaren komt het aantal niet boven de 80 genoemde en bevestigde acts.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken