Best Kept Secret 2017

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
658
321
Ik denk eerlijk gezegd dat Solange gewoon niet echt een headliner is. Ze maakt goede muziek, maar als headliner zou het in my opinion een beetje een slap einde van de dag zijn, helemaal als je het met Arcade Fire en Radiohead vergelijkt.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.131
4.220
Wat betreft de laatste headliner hoop ik misschien nog wel het meeste op Solange, maar of BKS het aandurft om een vrouw met een kleurtje te laten headlinen?
1f609.svg


Ik denk sowieso dat BKS liever niet rond DTRH namen bekendmaakt. Bovendien, vorige jaar kondigden ze ook eind januari pas hun tweede lichting namen aan. Daar zou ik ook dit jaar weer op rekenen, geen reden tot paniek!

Dat ze een kleurtje heeft, zal niet uitmaken. Maar is Solange dan al headlinerwaardig?
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.436
1.537
Bij lange na niet, nog een slag kleiner dan de bands die bij de vorige edities de Two hebben afgesloten voor het nachtprogramma.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Dan onderschat je haar echt. Sub-headliner op festivals als Primavera, headliner op festivals als Panorama en volgens o.a. Pitchfork album van het jaar.

Daarbij heeft ze een flinke entourage wat betreft backing band enzo, dus een plek als sub heeft ze sowieso wel verdiend.

En kleiner en minder relevant dan acts als Beach House, Destroyer, Asap Rocky etc. is ze echt niet. Denk zelfs niet dat ze goedkoper is dan de High Flying Birds eerlijk gezegd.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Maar nu zijn er 2 namen bekend en het festival is al (bijna) uitverkocht. Strategisch gezien hebben ze toch al ‘gewonnen’ en maakt op zich een aankondiging wat dat betreft niet heel veel meer uit?

Dit kunnen ze toch niet maken?
Dit festival gaat haar gloriejaar krijgen dit jaar. Die gaan gewoon volop doorpakken en met een prima of zelfs grote 3e headliner komen wat prima op zijn plek is voor 170 euro.

Solange als optie voor 3e headliner zien is ronduit belachelijk. In Amerika is ze velen malen groter dan in Europa en ik denk dat North Sea Jazz er ook wel achteraan zal gaan. Solange als 3e headliner is echt het meest belachelijke wat hier in het BKS topic heeft gestaan de laatste tijd.
Primavera kan zoiets flikken omdat dat ook echt een Pitchfork festival is.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.436
1.537
Dan onderschat je haar echt. Sub-headliner op festivals als Primavera, headliner op festivals als Panorama en volgens o.a. Pitchfork album van het jaar.

Daarbij heeft ze een flinke entourage wat betreft backing band enzo, dus een plek als sub heeft ze sowieso wel verdiend.

En kleiner en minder relevant dan acts als Beach House, Destroyer, Asap Rocky etc. is ze echt niet. Denk zelfs niet dat ze goedkoper is dan de High Flying Birds eerlijk gezegd.
Dat Solange in Amerika een grote act is maakt haar in Europa nog geen grote act. In Europa volgens mij nog maar amper gespeeld en haar platen zijn volgens mij amper buiten de blogosphere gekomen. Is pas sinds vorig najaar dat er een nummer van Solange wordt gedraaid op 3FM. Primavera is een festival op zich, toch nog een pak alternatiever dan een BKS.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
"Flikken" alsof het iets vies is. Ik hoop gewoon dat BKS in z'n 3e headliner voor een moderne naam gaat, die ontzettend veel kwaliteit heeft te bieden. Dat hoeft niet Solange te zijn, maar haar laatste album is in ieder geval een stuk interessanter dan Noël Gallagher en Editors samen.
Ik hoop dat de derde naam kwalitatief een goede naam is en niet per se een gevestigde. BKS heeft de afgelopen jaren al zoveel niet noemenswaardige "grote" namen gehad.

Maar goed, het was gewoon een suggestie.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
989
119
OK, ik ben elk jaar geweest. Noel gallagher komt echt niet binnen twee jaar NOG EEN KEER headlinen. Misschien zijn broertje wel ?
Ik ben toch van mening dat ze in de goede traditie van het festival gaan voor een leuk gitaarbandje en geen lo-fi of andere slowmo slaap-muziek, anders wordt het wel een heel slaapverwekkend headliner trio......dus aub geen Bon Iver of Solange.....
Placebo, Kaiserchiefs, the Killers, Liam Gallagher.....daar moeten we het zoeken. Ik ben wel heel benieuwd naar de announcement na ESNS......daar hebben een heleboel gem artists gespeeld dit jaar.....
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.677
1.607
echt niet binnen twee jaar NOG EEN KEER headlinen. Misschien zijn broertje wel ?
Ik ben toch van mening dat ze in de goede traditie van het festival gaan voor een leuk gitaarbandje en geen lo-fi of andere slowmo slaap-muziek, anders wordt het wel een heel slaapverwekkend headliner trio……dus aub geen Bon Iver of Solange…..
Placebo, Kaiserchiefs, the Killers, Liam Gallagher…

Zou Kasabian iets zijn?
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
@Dirknet Ik hoop voor jou dat je gelijk hebt. ;) Zelf hoop ik het tegenovergestelde.
 

DPT

Playlistbediener
17 jan 2017
7
6
Cigarettes after Sex komt op best kept secret. Is bevestigd.
Bon Iver niet.
Hoop nog op the Xx.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
989
119
Waar haal je die info over Cigarettes After Sex en vooral Bon Iver dan vandaan?

:D :D Is dat diezelfde leak als die RY-X bevestigd voor BKS? Ik has Cigaretes after Sex wel al opgeschreven trouwens, dus grote kans dat dat wel een act is die op de lijst staat.
 

DPT

Playlistbediener
17 jan 2017
7
6
Beroep me qua bron op mijn right to remain silene. Is geen via via info. Let maar op, wordt snel bekend gemaakt.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Scherp opgemerkt over Cigarettes After Sex. Leuk bandje.

Maar wordt Bon Iver dan spoedig op een ander festival aangekondigd waardoor ze niet op BKS kunnen staan?

BKS zal niet bekendmaken dat ze Bon Iver niet hebben lijkt me ;-)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken